Olen ollut masentuneena monta vuotta. Sain lääkkeet noin puolitoista vuotta sitten. Terapiassa olen käynyt noin puolen vuoden ajan. Minulla on aivan valtava väsymys ja saatan nukkua jopa neljään tai kuuteen iltapäivällä.
Onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten voisin saada väsymystä vähemmäksi ja elämääni normaalimmaksi? Päivät vain liukuvat pois ja minä en saa mitään aikaiseksi, kun aina vaan nukuttaa.
Onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten voisin saada väsymystä vähemmäksi ja elämääni normaalimmaksi? Päivät vain liukuvat pois ja minä en saa mitään aikaiseksi, kun aina vaan nukuttaa.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Lopeta tai ainakin vähennä lääkkeitä.
Ja pyri antamaan aktiviteettia aivoillesi. jos nukkuu liikaa niin unen tave vain kasvaa. Ala liilkkua vaikka vähän keralla ja pyri ajattelemaan positivisesti. Rukoile voimiaa Jumalalta, yritä keksiä jokin kiva puuha ja vaikka olla avuksi jollekin.
Minulle kävi aivan samoin, kun psykiatri määräsi näitä aineita. Aloin jossain vaiheessa nukkumaan aivan tajuttoman paljon. Monesti saattoi kulua sängyssä yli 12 tuntia vuorokaudessa ja silti olin "väsynyt". Pikkuhiljaa sitten jätin ensin työn, kun en jaksanut, sitten jätin lopulta opiskelutkin ja liityin syrjäytyneiden nuorten aikuisten tilastoihin. Olin syrjäytynyt siksi että veronmaksajat tukevat psykiatriaa ja sen puoskarihoitoja. Niin tokkurainen olin ja sekaisin, etten itsekään tajunnu mikä on vikana.
Psykiatrit eivät osaa sanoa auttaa. He koittavat aivopestä sinua sanomalla, että väsymys johtuu masennuksesta ja että lääkeannosta on nostettava. Tämä ajan myötä vain lisää väsymystä ja apaattisuutta. Seuraukset voivat olla tuhoiset, kuten työn ja opiskelun loppuminen ja sitä kautta syrjäytyminen, kuten minunkin kävi veronmaksajien tukeman VALElääketieteen takia.
Kyse on kirousten asettamisesta, mutta kun nykyajan ihmiset eivät tiedä mitä noituus ja kiroukset ovat, temppu toimii eikä kukaan ihmettele mitään.
Joo ei toi lääkehoito taida olla nyt sulla ap kohdillaan.....
Mitäs lääkettä popsit ja millä annostuksella?
Serenase 2 x 1 mg ja Venlafaxin Orion 2 x 75 mg aamulla ja illalla Ketipinor 100 mg.
Mistä näistä lääkkeistä tietää, milloin mikäkin on kohdallaan, kun ei ole koskaan aiemmin tarvinnut näitä syödä? Ei ole kokemusta minkään vertaa eikä mitään tietoa, ennenkuin ihan vasta aloin lukemaan näitä tämän palstan kirjoituksia ja totesin, että ainakin Ketipinor vaaikuttaa minuun samanlailla kuin moneen muuhunkin.
Minä ihmettelen tätä palstaa, että moni kysyy, miten saisi hengen itseltään helpoimmin. Eikö sitä ennemminkin pitäisi yrittää käyttää sama energia siihen, että miten tästä selviää hengissä.
Niin kuin minun ystävä sanoi, kun kuuli minun vointini, että eteenpäin mennään, vaikka kirveitä sataisi taivaalta. Pidin tuosta asenteesta.
Venlafaxin väsyttää ainakin ihan vitusti.
Heippa!
Ihan varmasti kannattaa keskustella psykiatrin kanssa lääkkeistä. Kehottaisin kuitenkin suhtautumaan varauksella siihen mitä luet ihan mistä tahansa keskustelupalstalta. Täällä kuten missä tahansa muuallakin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä vain. Esimerkiksi nyt on näkyvissä lääkevastaisuustrendi ja myös kritisoidaan paljon psykiatrien ammattitaitoa.
Tänne kirjoittavat ihmiset perustavat tietonsa lähinnä omaan kokemukseensa ja siihen mitä ovat lukeneet netistä. Enkä todellakaan tarkoita nyt ketään haukkua tai aliarvoida, mutta toivoisin, että ihmiset eivät esittäisi faktoina tietoja jotka eivät sitä ole.
On muistettava, että psykiatrilla on kuitenkin monen vuoden koulutus takana ja psykiatrista riippuen pitkäkin työkokemus. Psykiatritkin ovat kuitenkin vain ihmisiä ja heidänkin joukussa on huonoja sellaisia. Itse vaihdoin aikoinani julkiselta puolelta yksityiselle, kun hoito oli mitä oli.
Lääkkeistäsi sen verran, että Ketipinor ja serenase ovat neurolepteja. Ketipinor väsyttää useimpia paljon, voisi olla väsymyksesi syy? Serenase taas toimii rauhoittavana voi myös väsyttää? Venlafaxin on srni lääke ja käytetään masennuksen hoitoon, en tiedä onko väsyttävä vaikutus itseäni ei aikoinaan väsyttänyt.
Onko masennuksesi psykoottistasoinen, koska syöt neurolepteja ovat siis ns. psyykoslääkkeitä. Voidaan toki käyttää vaikka näin ei olisikaan. Itseasiassa luin Duodecim lehdestä noin viikko sitten artikkelin jossa kritisoitiin nimenomaan neuroleptien käyttöä ilman psykoosioireita. Törmäsiin artikkeliin sattumalta, etsin aivan muuta tietoa itselleni. Netistä en artikkelia löydä. Oli tämän vuoden jossain numerossa.
Ylläoleva on vain omaa mielipidettäni. Oma tehtäväsi on muodostaa tästä kaikesta oma mielipiteesi ja tehdä ratkaisusi sen mukaan.