Marjapensaissa ei marjoja?

Ultsia

Ostin toissavuonna tarjouksesta puna- ja mustaviinimarjapensastaimet. Ne oli leikattu ja muutama lehti vain oli ja korkeutta versoilla noin 20-30 cm. Nyt pensaat ovat hyvinvoivat, tosi lehtevät ja korkeutta noin 50-60 cm. Kompostimultaa olen antanut nyt parina keväänä. Ihmettelen, kun niissä ei ole mitään tietoa marjoista. Ei ole mitään sellaista tulossakaan. Ovatko vain liian pieniä puskia vielä vai missä vika?

8

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poltinkarva

Kylmät ilmat verottivat tänä keväänä marjasatoa. Siis kärsivällisyyttä ja lukemiseksi Saarijärven Paavo.

• marjakas

Meneehän niillä vähän aikaa juurtumiseen ja kasvamiseen. Mutta älä nyt ainakaan enää anna niille mitään lannoitusta tänä kesänä, eikä kompostimultaakaan pariin vuoteen, sillä liika typpilannoitus innostaa niitä tekemään lehtiä, ei kukkia. Jos osaa katsoa, niiden silmuista alkaa jo nyt nähdä tuleeko kukkia ensi vuonnakaan, kukkasilmut ovat pulleampia kuin versosilmut.
      Mutta kärsivällisyyttä, ehkä jo ensi vuonna!

• velttuli

Laita syksyllä Pk lannoitetta se sisältää mineraaleja,eikä sitten muuta tarvita.

• Ultsia taas

Kiitos vastauksista. Johtuisikohan osaksi tuosta kompostiaineen liiasta laittamisesta. Se kompostiaine koostuu mm. oikein perinteisen ulko-WC:n jätteestä, ei mitään kuivakäymäläjätettä tietty ruohoa ja ruoantähteitä ja kasteltu on koitettu kuivina kesinä.

• JerryG

Ei näkynyt mehiläisiä alkukesästä. Ensi vuonna parempi onni

• Näin meillä

Marjapensaiden oston yhteydessä tulee ostaa myös haulikko.
      Haulikolla pääsee kummasti eroon marja hävikeistä, joita aiheuttaa rastaat, ja harakat.

• Marjapensas70v

Itse vastasit jo ongelmaasi. Pensaat (tai tässä tapauksessa taimet) ovat liian nuoria ja pieniä kyetäkseen satoon. Tosin tämän vuoden sato ei ole kovin hyvä muutenkaan.

• lintumiesjuu

Syynä voi olla kärpättirastaat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1299
    2. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      59
      1283
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1070
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      955
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      823
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      814
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      15
      762
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      629
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      623
    Aihe