Ryanair on parempi

RYR

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288483724631.html
Tilastotieteilijät ovat tutkineet mikä on paras lentoyhtiö. Kisassa lienee olleet vain ns. perinteiset yhtiöt. Olisi ollut mielenkiintoista luettavaa jos myös Ryanairin matkustajilta olisi kysytty. Siellä on hinnat kohdillaan eikä tarvii maksaa kahden ja puolen euron kahvista ja vitosen sämpylästä 145€-500€. Niin ja laukutkaan ei katoa kuin Finnairilla. Kelpaa se Finnairin pärjätä vertailuissa missä ei kaikki ole edes mukana!

24

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just juu

      No kyllä siinä on Ryanair mukana tuossa tutkimuksessa, mutta se ei yltänyt 10 parhaan joukkoon. EasyJet ylsi sentään sijalle 9.

      Vastanneiden joukossa ei ollut varmaan sinunlaisia niin paljon, jotka pitäisivät lentoyhtiöstä, joka lentää hevon persiistä hevonkuuseen Euroopan sisäisessä liikenteessä. Toivottavasti päiväsi ei mennyt pilalle siitä tiedosta että fanittamasi yhtiö ei nauti suurta kannatusta, vaikka itse siitä niin kovin tykkäätkin. Miksi tietty et tykkäisi, ethän muuten pystyisi lentomatkailemaan, jollei olisi Ryanairia...

      • missä olet ollut XD

        Hah, hyvin ja hauskasti kirjoitettu. Näitä lisää!


    • Passenger e
      • -a

        mielenkiintoinen tuo halpalentoyhtiölista. noista top10-putiikeista olen lentänyt neljällä: easyjet, norwegian, gremanwings ja flybe - flybe tosin oli flybe nordic. itse olisin nostanut germanwingsin omalla kokemuksella ykköseksi, muutoin samaa mieltä noiden listalla olevien järjestyksestä.ryanairin olisin sijoittanut ennen norwegiania.

        qatarilla lentänyt kerran työmatkan, todella hyvä - ei ihme että äänestettiin parhaaksi. oon ollut aika ennakkoluuloinen turkish airlinesia kohtaan, näköjään ollut väärässä jos se äänestettiin euroopan ykköseksi.


      • dsdsdsdsdsdsd
        -a kirjoitti:

        mielenkiintoinen tuo halpalentoyhtiölista. noista top10-putiikeista olen lentänyt neljällä: easyjet, norwegian, gremanwings ja flybe - flybe tosin oli flybe nordic. itse olisin nostanut germanwingsin omalla kokemuksella ykköseksi, muutoin samaa mieltä noiden listalla olevien järjestyksestä.ryanairin olisin sijoittanut ennen norwegiania.

        qatarilla lentänyt kerran työmatkan, todella hyvä - ei ihme että äänestettiin parhaaksi. oon ollut aika ennakkoluuloinen turkish airlinesia kohtaan, näköjään ollut väärässä jos se äänestettiin euroopan ykköseksi.

        Norwegian on monella tapaa paljon Ryanairia parempi lentoyhtiö.


    • Parempi kuin..?

      Nyt voisi joku viljellä tännekin niitä uskovaisteemojaan. "Ryanairin on pakko olla hyvä, koska minä lennän sillä! Onhan se hyvä onhan?!". Ei ole.

      • raikkuuuuuuuuu

        hei älykkö kerroppa mikä siinä on huonoa.


      • 114 lentoa Raikulla

        Kannattaisi kokeille muutama kerta, niin sitten tyhmempikin ymmärtää et mistä on kyse.....
        Euroopan sisäisille lennoille Raikku on ehdoton yhtiö, nopea terminaalityö, edullinen, helppo, hyvät varaussivut ja varma. Lisäksi kohteet sopivasti vähän "syrjemmässä", mikä tuo lisää miellyttävyyttä. Suurin osa lentomatkustajista kun ei jää sen ruuhkaisen pääkentän läheisyyteen.


      • "kansa tietää"
        raikkuuuuuuuuu kirjoitti:

        hei älykkö kerroppa mikä siinä on huonoa.

        Nyt kai kyse on siitä, ettei Ryanair ollut julkaistulla listalla eli ei ole pärjännyt. En matkusta maakunnista, joten en ole itse kokeillut enkä koe mitään tarvetta kokeillakaan. Suosin laadukkaampia palveluita.


      • "eka kerta ilmainen"
        114 lentoa Raikulla kirjoitti:

        Kannattaisi kokeille muutama kerta, niin sitten tyhmempikin ymmärtää et mistä on kyse.....
        Euroopan sisäisille lennoille Raikku on ehdoton yhtiö, nopea terminaalityö, edullinen, helppo, hyvät varaussivut ja varma. Lisäksi kohteet sopivasti vähän "syrjemmässä", mikä tuo lisää miellyttävyyttä. Suurin osa lentomatkustajista kun ei jää sen ruuhkaisen pääkentän läheisyyteen.

        Palvelukonsepti on huonosti tiedotettu, jos asiakas ei etukäteen ymmärrä mistä kyse. Ryanairille tietysti olisi kiva, että porukka ostelisi lippuja vaikkei itsekään tiedä miksi.

        Tampere onkin sopivan syrjässä Etelä-Suomesta.

        Missä tuo lukee, että suurin osa ei jäisi pääkentän läheisyyteen? Vaan haluaisi jäädä sinne halpiskentän laidoille?

        Varaussivuja on nimenomaan haukuttu. Nytkö ne ovat sitten hyvät?

        Joku hommassa mättää muihin halpiksiinkin verrattuna, kun Ryanair ei pärjännyt Skytraxin listalla.


      • Lillerilalleriii
        "eka kerta ilmainen" kirjoitti:

        Palvelukonsepti on huonosti tiedotettu, jos asiakas ei etukäteen ymmärrä mistä kyse. Ryanairille tietysti olisi kiva, että porukka ostelisi lippuja vaikkei itsekään tiedä miksi.

        Tampere onkin sopivan syrjässä Etelä-Suomesta.

        Missä tuo lukee, että suurin osa ei jäisi pääkentän läheisyyteen? Vaan haluaisi jäädä sinne halpiskentän laidoille?

        Varaussivuja on nimenomaan haukuttu. Nytkö ne ovat sitten hyvät?

        Joku hommassa mättää muihin halpiksiinkin verrattuna, kun Ryanair ei pärjännyt Skytraxin listalla.

        Pääkenttä ja syrjäkenttä....
        Eiköhän se riipu ihan siitä, mikä se lopullinen matkakohde on.
        Noilta "syrjäkentiltä" on huomattavasti nopeampi ottaa esim. vuokra-auto ja lähteä sillä jatkamaan matkaa, "pääkenttien" ympärillä on usein ruuhkaista.
        Itse lennän nykyään 2 krt kuussa Turusta Charleroihin, koska siitä on paljon lyhyempi ja nopeampi mennä Lilleen, kuin esim. Pariisista tai Brysselistä.
        Usein tulee vierustoverien kanssa asioista keskusteltua ja lähes kaikki ovat menossa johonkin muualle kuin Brysseliin.


      • kokeillut
        114 lentoa Raikulla kirjoitti:

        Kannattaisi kokeille muutama kerta, niin sitten tyhmempikin ymmärtää et mistä on kyse.....
        Euroopan sisäisille lennoille Raikku on ehdoton yhtiö, nopea terminaalityö, edullinen, helppo, hyvät varaussivut ja varma. Lisäksi kohteet sopivasti vähän "syrjemmässä", mikä tuo lisää miellyttävyyttä. Suurin osa lentomatkustajista kun ei jää sen ruuhkaisen pääkentän läheisyyteen.

        "Kannattaisi kokeille muutama kerta..."

        Olen kokeillut kaksi kertaa. En yleisen fraasin mukaista ensimmäistä ja viimeistä kertaa samalla lennolla, vaan kaksi eri kertaa. Jatkossa käytän oikeita lentoyhtiöitä. Leikkiminen, niuhottaminen, tärkeily ja hyvät varaussivut riittävät toistaiseksi.

        PS. Ihan näin vinkiksi. Eikö jossain Peräseinäjoella päin ole lentokenttä. Ei olisi ruuhkaisen pääkentän läheisyydessä...


    • -a

      itse asiassa tampereelta on (ollut) lentoja useammillekin pääkentille, esim riika, budapest, lontoo (okei - STN on pidemmällä kuin LGW tai LHR), edinburgh ja dublin joille olen itse lentänyt. ja itselle tampere on tietysti pääkenttä :D blue1:n mainoslausetta siteeraten - why go through HEL?

    • Vakikäyttäjä

      Ihmettelen kyllä Ryanairin arvosanaa jos se ole päässyt 10 parhaan halpalentoyhtiön joukkoon Euroopassa. Tuloksissa on pakko olla joku virhe. Jos lentoyhtiöllä on varaa käyttää Neuvostoliittolaisen arkkitehtuurin, suunnittelun ja rakennustaidon - viimeinen työn laadusta pääteltynä - riemuvoittoa, Ryanairin Tampereen terminaalia, se voi olla huono.

      Terminaalin Neuvostoliittolainen arkkitehtuuri ilmenee erityisesti juuri matkustajiien käyttämien palveluiden ja toimintojen sijoittelussa ja sen kruunaa valoisat ja leveät käytävät. Puhumattakaan erinomaisen toimivista passin- ja lipuntarkastuksen tiloista. Terminaalihan on suorastaan maailmankuulu tehokkaasta ilmastoinnistaan, joka varmistaa aina niin raikkaan ilman. Ainoastaan ilkeämielisimmät voisivat kutsua terminaalin ilmastointia toimimattomaksi. Tai talvisin kylmäksi. Myös terminaalin laajat ja kattavat palvelut ovat ensiluokkaiset, alkaen laadukkaasta ja todella edullisesta kahvilasta monipuolisine valikoimineen ja runsaine miellyttävine istuimineen, päättyen laajoihin ja poikkeuksellisen siisteihin WC-tiloihin. Jonotus on tässä terminaalissa tuntematon käsite! Jo kentälle saapuminen ja lähteminen on helppoa vieressä sijaitsevien laajojen ja edulisten pysäköintialueiden ansiosta.

      Kaiken kruunaa terminaalin hymyilevän ystävällinen, äärimmäisen asiakaspalvelutaitoinen ja avulias henkilökunta

      Jos aivan hakemalla hakee kentästä jotain vikaa, niin ehkä, sinänsä hyvin virikkeellisellä, lasten leikkipaikalla voisi olla muutama laite enemmän.

      • Vakikäyttäjä

        Sori, jäi pari painovirhettä. Ensimmäisestä kappaleesta puuttu kaksi "ei" -sanaa. Tekstin kuuluu tietenkin olla seuraavasti:


        Ihmettelen kyllä Ryanairin arvosanaa jos se ei ole päässyt 10 parhaan halpalentoyhtiön joukkoon Euroopassa. Tuloksissa on pakko olla joku virhe. Jos lentoyhtiöllä on varaa käyttää Neuvostoliittolaisen arkkitehtuurin, suunnittelun ja rakennustaidon - viimeinen työn laadusta pääteltynä - riemuvoittoa, Ryanairin Tampereen terminaalia, se ei voi olla huono.

        Terminaalin Neuvostoliittolainen arkkitehtuuri ilmenee erityisesti juuri matkustajiien käyttämien palveluiden ja toimintojen sijoittelussa ja sen kruunaa valoisat ja leveät käytävät. Puhumattakaan erinomaisen toimivista passin- ja lipuntarkastuksen tiloista. Terminaalihan on suorastaan maailmankuulu tehokkaasta ilmastoinnistaan, joka varmistaa aina niin raikkaan ilman. Ainoastaan ilkeämielisimmät voisivat kutsua terminaalin ilmastointia toimimattomaksi. Tai talvisin kylmäksi. Myös terminaalin laajat ja kattavat palvelut ovat ensiluokkaiset, alkaen laadukkaasta ja todella edullisesta kahvilasta monipuolisine valikoimineen ja runsaine miellyttävine istuimineen, päättyen laajoihin ja poikkeuksellisen siisteihin WC-tiloihin. Jonotus on tässä terminaalissa tuntematon käsite! Jo kentälle saapuminen ja lähteminen on helppoa vieressä sijaitsevien laajojen ja edulisten pysäköintialueiden ansiosta.

        Kaiken kruunaa terminaalin hymyilevän ystävällinen, äärimmäisen asiakaspalvelutaitoinen ja avulias henkilökunta

        Jos aivan hakemalla hakee kentästä jotain vikaa, niin ehkä, sinänsä hyvin virikkeellisellä, lasten leikkipaikalla voisi olla muutama laite enemmän.


    • Hahn vai Munchen

      Kokeile joskus ns. perinteistä yhtiötä tai edes jotain muuta halpalentoyhtiötä kuin tuota mainostamaasi. Sen jälkeen pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää miksi mainostamasi yhtiö ei vertailuissa pärjää. Itsellenikin oli kyllä yllätys ettei mainostamasi yhtiö päässyt edes 10 parhaan joukkoon.

    • ei enää Ryanairia

      Olen lentänyt muutaman kerran Ryanairilla - Riikaan, Milanoon, Santanderiin, Frankfurtiin, Santiago de Compostelaan nyt ainakin.

      Ekana huonoa se, että lähtöselvityksessä on erilaiset "Ryanairin määräykset" matkatavaroista. Yhdellä kentällä sanotaan yhtä ja kun teet niin takaisin tullessa toisessa maassa "Ryanairin määräykset" ovatkin muuttuneet ja taas laitat pakaasit (ruumaan menevät) uuteen uskoon.

      Lisäksi tietty se, että ruumaan menevät matkatavarat maksavat erikseen - luulisi olevan turvallisuuskysymyskin kun jokaisen matkustajan pään päällä on 10 kg painava matkalaukku ja niitten kanssa heilutaan ja koitetaan tungeta niitä sinne hattuhyllylle. Käsittääkseni ne pitäisi laittaa edessä olevan penkin alle? Mieluummin se muutama kymppi lisää matkan hintaa ja ne laukut ruumaan. Itse olen aina lentokoneessa pelkän pikkurepun, käsilaukun tai lyhyellä lennolla kaulapussin kanssa (siihen mahtuu passi, liput ja rahat - muuta ei tarvi koneessa).

      Paikkalippuja ei ole mikä tietää sitä armotonta ryysistä koneeseen, siinä heikommat jää jalkoihin - tosin rahalla saat ostettua pääsyn koneeseen muita ennen.

      Koneessa kaupataan jatkuvasti mitä lie arpoja, hampurilaisia jne. Yhtä rahankeruuta.

      Ryanairin aikataulut ovat huonot, ainakin Suomesta lähdettäessä. Perillä ollaan myöhään ja esim. välilasku Frankfurtissa tietää usein ylimääräistä hotelliyötä kun jatkot ei sovi. Kun lasketaan myös matkaan kuluva aika, safkat, yöpymiset - halvin ei usein olekaan halvin.

      • Käytän yhä

        Eiköhän jokainen arvosta eri asioita, siitähän ne erot syntyvät. Se mikä sopii hyvin toiselle, ei sovi toiselle laisinkaan.
        Itse en laita laukkua ruumaan, vaikka se olisi ilmainenkin. Matkustan aina vain käsimatkatavaroiden kanssa, ja se hattuhylly obn kyllä laskettu kestävän se paino, mikä sinne mahtuukin.
        Aikataulut on myös tuo ikuinen kiistelyn aihe, ei ne millään voi sopia kaikille. Minulle ne sopii, eikä siihen ruokaan mene yhtään sen enempää rahaa kuin muulloinkaan. Syön joka päivä ruuan, olen sitten matkoilla tai kotona.
        Mitä se haittaa, jos myyvät koneessa jotakin??? Onkos tullut yhtään mieleen, että joku voi ihan oikeasti haluta ostaakin arpoja ja hampurilaisia. Ostetaanhan niitä täällä maan kamarallakin.


      • oho---

        Yllättävän monta kertaa vaikket pidä. Minulle riittävät tarinat Ryanairista, lennän premiumeilla. En usko, että 80 % bisneslipuillani olisin Ryanairin kohderyhmää.


    • parenpi

      "Niin ja laukutkaan ei katoa kuin Finnairilla. Kelpaa se Finnairin pärjätä vertailuissa missä ei kaikki ole edes mukana!"

      Siinä kaksi väitettä joista kumpikaan ei pidä paikkaansa. Valituksista päätellen katoaa niitä laukkujakin http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14892443.ab vaikkei niitä juuri kuljetettavana olekaan. Ja kyllä. Kyllä siinä oli kaikki mukana. Kustakin sarjasta ilmoittiin vain 10 parasta.

      Kirjoituksesi faktoista päätellen lienet mainostamasi yhtiön vakiasiakkaita.

    • Raikkupoika

      En lennä terminaalilla. Haluan lentää halvalla. Pirkkala on pääkenttäni. Lennän Raikulla niin kauan kunnes ensimmäinen yhtiön kone putoaa, oli se sitten oma tai joku muu.
      Ihme veivaamista Ryanairista. Pysykää kateelliset pois täältä.

      • poikaintheback

        "Kateelliset"?!

        Salli mun nauraa.


      • divxxxxx
        poikaintheback kirjoitti:

        "Kateelliset"?!

        Salli mun nauraa.

        katoppa työtön vinnairin homostuertti on taas päässyt netin pariin . olisi kannattanut lopettaa ajoissa asiakkaiden perseiden hiplaaminen , niin olisit sinäkin vielä töissä , etkä täällä katkerana hauku RYANAIRIA,


    • Toimivuutta

      Haluan lentää Ryanairilla. Pysykööt arvostelijat poissa. Onhan Ryanair nostanut lippujensa hintoja, joten ei ole aina halvin, mutta toimiva on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe