Mikä pöllö?

Yue

Olen jo useamman kerran lenkillä nähnyt samalla peltoaukealla tai sen läheisyydessä erään pöllön, ja minua kiusaa, kun en tiedä mikä laji se on. Olen yrittänyt etsiä lintukirjasta ja netistä, mutta mikään kuva ei oikein vastaa näkemääni. Minulla ei kyllä ole pöllöstä kovin paljon tuntomerkkejä, koska olen nähnyt yhdellä kerralla joko vain vatsapuolen ja kasvot tai sitten selkäpuolen kauempana, joten en voi olla ihan varma, että kyseessä on aina ollut se sama pöllö. Se pöllö jota etsin on joka tapauksessa hyvin vaalea. Selkäpuoli on hiekanruskea. Siinä on siis valkoista ja vaaleaa kullanruskeaa. Onko sellaista pöllöä olemassakaan, vai olenkohan sekoittanut johonkin muuhun lintuun... Kooltaan pöllö oli aika iso, mutta ei sentään mikään huuhkajan kokoinen. En usko, että se olisi tunturipöllö, koska ne ovat harvinaisia, eikä niitä pitäisi olla lähelläkään tätä seutua. Osaiskohan kukaan sanoa, mikä pöllö voisi olla kyseessä?

2

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllön...

      tuntee kyllä olemuksesta.Jos pidät sitä pöllönä niin viirupöllö vois olla.Maha ei ihan valkea mutta niin vaaleavoittonen että kauempaa voi näyttää aika vaalealta.Aika iso pöllö myös.

    • martonen

      Voisi olla suopöllö. Lentää melko veltoin siiveniskuin ja siivet ovat pitkät. Näin poikasten ruokintakaudella etsii myös päivällä saalista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe