Olen jo useamman kerran lenkillä nähnyt samalla peltoaukealla tai sen läheisyydessä erään pöllön, ja minua kiusaa, kun en tiedä mikä laji se on. Olen yrittänyt etsiä lintukirjasta ja netistä, mutta mikään kuva ei oikein vastaa näkemääni. Minulla ei kyllä ole pöllöstä kovin paljon tuntomerkkejä, koska olen nähnyt yhdellä kerralla joko vain vatsapuolen ja kasvot tai sitten selkäpuolen kauempana, joten en voi olla ihan varma, että kyseessä on aina ollut se sama pöllö. Se pöllö jota etsin on joka tapauksessa hyvin vaalea. Selkäpuoli on hiekanruskea. Siinä on siis valkoista ja vaaleaa kullanruskeaa. Onko sellaista pöllöä olemassakaan, vai olenkohan sekoittanut johonkin muuhun lintuun... Kooltaan pöllö oli aika iso, mutta ei sentään mikään huuhkajan kokoinen. En usko, että se olisi tunturipöllö, koska ne ovat harvinaisia, eikä niitä pitäisi olla lähelläkään tätä seutua. Osaiskohan kukaan sanoa, mikä pöllö voisi olla kyseessä?
Mikä pöllö?
Yue
2
142
Vastaukset
- pöllön...
tuntee kyllä olemuksesta.Jos pidät sitä pöllönä niin viirupöllö vois olla.Maha ei ihan valkea mutta niin vaaleavoittonen että kauempaa voi näyttää aika vaalealta.Aika iso pöllö myös.
- martonen
Voisi olla suopöllö. Lentää melko veltoin siiveniskuin ja siivet ovat pitkät. Näin poikasten ruokintakaudella etsii myös päivällä saalista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627