Matalapaine ja migreeni

profod

Oletteko migreenistä kärsivät huomanneet, että nyt, kun on ollut sateisia ilmoja, että migreeniä olisi ollut tavallista enemmän? Itse olen huomaavinani tällaisen yhteyden, mutta onkohan se vain kuviteltua?

20

4414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MeToo

      Ei ole kuvittelua, mulla myös sade- ja ukkosilmat lisäävät kohtauksia.

      • sääennustaja

        Suvussani on migreenitaipumusta ja tilanne on meille kaikille tuttu,
        matalapaine ja varsinkin lähestyvä ukkosilma lisäävät kohtausten määrää. Mikäli varsinaista migreeniä ei tule, sään tuntee kyllä etukäteen; painostaa, ahdistaa, päässä tuntuu alkavaa särkyä.
        Lähiomaiseni joutui sairaalaan, kun syysmyrskyssä menetti osittain näkö- ja puhekykynsä, ei päänsärkyä. Aivohalvausta epäiltiin, neurologin mukaan kysymys oli migreenikohtauksesta.
        Ihmisen hermojärjestelmä toimii sähköisesti, jotkut vain reagoivat herkemmin ympäristön sähkömagneettisiin muutoksiin?
        Itseäni on auttanut vyöhyketerapia. Ilman särkylääkkeitä olen saanut alkavia kohtauksia hoidettua pään ja alavatsan pisteitä hieromalla ( tosin sattuu sekin, mutta ei niin paljon, kun parin päivän migreeni).


      • Migeenoipotilas

        Niin, ukkonen vaikuttaa minullekin, muttei sadepäivä.


    • frost

      Itsellä ei ole taipumusta migreeniin, mutta muu kroppa kyllä itsellä ja monella tutulla reagoi matalapaineeseen että ukkoseen. Ei ole kuvittelua, vaikka itsekkin olen monesti kuullut, että mitä paskaa puhut=(

      • Anonyymi

    • Kyllä voi

      Täysin mahdollista. Liittyy osin päässä pöevien hiussuonten supisteluun ja laajenemiseen. Vähän samalla tavalla kuin mitä letkukin reagoi jos talvella on ulkona ja jäätyy. Jotkut on tälle herkempiä. Itekin olen sellanen jolle se voi aiheuttaa pahojakin ongelmia.

      Yksi tapa on auttanut. Tosin se on hankala toteuttaa jos on muita paikalla. Foliohattu taikka foliota pään ympärillä. Ei tarvinne selittää miksi se tuottaa monelle tiettyjä mielleyhtymiä. Talvisin ollut pipon sisällä kyllä josku pieni kerros auttamassa.

    • Tuskaa

      Ei ole kuvittelua. Sama pätee mun päässä. Myös talviset lumimyrskyt aiheuttavat migreenin.

    • amma

      Joo kyl se vaan aika monella noin menee et kun sataa ni migreeniä on enemmän. Mä oon kunnon ilmanpuntari, tiedän etukäteen koska alkaa satamaan ja ukkonen laukasee aina migreenin.

    • Migueriina

      Kyllä mäkin saan tavallista helpommin migreeniä ukkosilman edellä. Talvisin en ole sään huomannut vaikuttavan samalla tavalla.

    • Hei totta puhut....ite en ole kärsinyt enää vuosiin migreenistä kun kävin pari kertaa kupparilla niin sinne jäi migreenit ja siskolla sama juttu jolla oli tosi pahat kohtaukset viikko tolkulla makasi yrjöten pimeässä huoneessa.......

    • kärsin oireista

      Miten se folio muka auttaa? Riittääkö jos pitää vain sisällä ollessaan, kun en minä ainakaan kehtaa ulos mennessä foliota pään ympärillä pitää. onko jotain taitteluohjetta foliohatulle?

      • Kyllä voi

        Se vaatikin luovuutta onnistua se asentaan pipon alle näkymättömiin. Kuten sanoin se kuullostaa tyhmältä. Mulla se vaan on auttanut. Täysin en osaa tyhjentävästi selittää miksi. En nyt osaa paremmin vihjata kuin ilmakehän paine ja säteily muuttuu matalapaineessa. Mikäkö säteily? Olen väärä edes yrittämään selittään sitä. Sillä en yritä. Riittää, että se itellä toimii. Taitteluohjeen joskus löysin jostain. En yhtään muista mistä. Kokeilemalla sekin selviää.


    • Misuri

      Sama juttu täällä. Rajut säätilan vaihtelut aiheuttavat migreenin: helteet ja sitten kylmää tai päin vastoin ja migreeni tulee.

    • aurallinen mig.

      En ole huomannut. Kirkas valo sen sijaan voi ja kuumuus. Ukkosta ennen huomaa kyllä ilmanpaineen muutoksia. Sade on hyvä vaan, tulee raikas olo. Mutta uskon että joihinkin vaikuttaa! Minuunkin voi jokin ilmanpaineen muutos vaikuttaa jos se kerran suoniin vaikuttaa.. Yleensä viileä on parempi (pitää olla hyvin pukeutunut) kuin kuuma. Jos palelen se voi olla huono juttu.. vai lisätä lihaskireyttä. Siksi on vaatetta riiittävästi viileällä. Lämpö on hyvä jos ei ole liian kuumaa..

      Pitää hankkia joskus ilmanpainemittari.

    • Pääkipu

      Folioon en todellkaan usko, mutta jos on kova mihreeni, niin ainakin minua auttaa lämmin päässä. Ehkä tähän perustuu foliokin. Nuorena todella kovia migreeni-kohtauksia ja silloin makasin karvahattu päässä.

    • Migreenipotilas

      Ei vaikutusta.

    • sataaukkostaa

      Olen huomannut että sillä voi olla jotain vaikutusta. Esim. tällä hetkellä olen toipumassa aika kovasta kohtauksesta, joka tosin kuukautismigreeniä, tällä kertaa puutui myös jalat ja sorminiveliä särkee.

    • Jokuoutolapsone

      Ei ole kuvittelua. Ainakun on sateista/matalapainetta, mulla särkee päätä ja mun äitikin sano et joillain on niitä vaivoja että kun on ukkostaa nii on semmotteit:) mut mul ei kyl oo migreenii mt kyl särkee päät.ja kaikkee ku on ukkosta:/

    • Säätila

      Minullakin sää vaikuttaa. Jos ei migreeniä tule, niin särkee päätä muuten vain. Tänään oli harmaa ja sateinen päivä ja migreeni tuli. Olin töissä ja onneksi tällä kertaa se meni äkkiä ohi, ei tarvinnut lähteä kotiin. Mistä lie sekin johtuu, että joskus migreeni kestää monta päivää ja joskus menee puolessa tunnissa ohi ennen kuin oikein kunnolla tulee päälle.

      Tämä ei ole vain kuvitelmaa. Äitin kanssa ollaan kummatkin sellaisia, että päätä särkee matalapaineella. Äitillä ei ole enää migreeniä, mutta nuorena oli.

    • sahalaita_

      Matalapaine, sade tms. ei laukaise migreeniä. Sääolosuhteista vain kevätaurinko on tunnettu triggeri. Myös esim. autolla ajaessa puiden välissä vilkkuva aurinko voi laukaista kohtauksen. Jos muuten sääolosuhteet vaikuttaa mielialaan stressaavasti, tämä voi laukaista kohtauksen, ei itse säätapahtuma. Nää on näitä vanhan kansan uskomuksia.

      - 43 vuotta aurallista migreeniä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe