Olen kuvannut Nikonin F55 -kameralla ja pyytänyt kuvat valokuvausliikkeessä suoraan CD-levylle ilman paperiversioita. Kuvistani on toistuvasti tullut rakeisia - tietokoneen näytöllä täysikokoisena (normaalisti valottuneet) kuvat näyttävät ikävän rakeisilta, vaikka kuvan koko pikseleinä on esim. 3089 x 2048. Isäni mielestä syynä on valokuvausliikkeen huonolaatuinen filminkehitys tai -skannaus. Onko hän mielestänne oikeassa vai onko minulla jokin muu asia pielessä, kuten liian suuri/pieni ISO-luku filmissä tai huonolaatuinen filmi?
Toisena kysymyksenä: mistä PK-seudulta olette ostaneet väri(nega)filmiä? Muualta kotoisin olevana tuntuu, ettei filmiä myydä enää missään. :/
Rakeisia kuvia ja filmin löytämisongelmia
Tada2
1
158
Vastaukset
- johnnymale07
hei haloo, kuva muodostuu filmilä rakeista. ihan kokonaan. eli jos ei olisi rakeita, ei olisi koko kuvaa.
niin, filmivalinnalla on merkityksensä. 400 ison värinegassa rae on isompaa ku kodachrome 25 rae.
pitää vielä lisätä että kodachrome 25 valmistus on lopetettu vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 691230
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12861- 34836