Back to Bulimia 2/2

back to bulimia

Viime kesänä 2011 päätin lopettaa b/p touhuni. Aloin syömään monipuolisesti ja terveellisesti, riittävästi. Tätä jatkui noin puoli vuotta kiinnitin huomiota siihen mitä söin jne. En syönyt roskaruokaa tai makeisia. Niiden tilalle tuli salaatit ja hedelmät, kana, liha jne.

Huomasin että vatsani ei toimi niinkuin ennen. Ruoansulatuksessani on jotain vikaa. Jätin gluteeninkin pois, ajattelin sen voivan olla syynä turvotukseen yms.

Sitten noin puolen vuoden päästä pääsin töihin. Töissä en syönyt mitään, ja kotiin tultaessa oli hirveä nälkä. Sorruin monesti ranskalaisiin ja kaikkeen paskaruokaan. Makeaan en sentään samaan tahtiin langennut.

Ruokahaluni oli tietysti samalla tasolla kuin ennenkin. Seurauksena lihoin huomattavasti koska ahmin hirveästä ja en oksentanutkaan niitä enää. Lisäksi talvisin en liikkunut hirveästi ulkona.

Koko tämän ajan vatsani on tosiaan temppuillut. Mitään tällaista ei ennen bulimiaa ollut.

Nyt keväällä heti kun säät sen sallivat, aloin kävelemään työmatkat ja paransin taas ruokailutapojani talven jäljiltä.

Vatsa reistaa aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Olen nyt onnistunut hoikistumaan talven jäljiltä tämän lisääntyneen liikunnan ansiosta.

Jotenkin vitutti se että yritin kaikkeni päästäkseni bulimiasta, mutta vaikka vuoteen en oksentanut niin eipä vatsan toiminta palannut normaaliksi.

Nyt olen tämän kuun ajan oksennellut, tänään viimeksi. Ajattelin että mitä vittuako tässä enää yrittää kun ei kroppa toivu niin sama se enää on tässä vaiheessa.

Seurauksena painoa onkin lähtenyt reippaasti.

En kuitenkaan nykysin harrasta ahmimista. En osta kassikaupalla herkkuja ja ahmi niitä. Syön paljon hedelmiä ja salaatteja, ja niitä en koskaan oksenna.

Mutta eihän ne riitä pitämään ruokahalua aisoissa. Eilenkin erehdyin pitkän kävelylenkin jälkeen nälkäisenä ostamaan sipsipussin ja fazerina levyn.

Sen verran mulle on sentään tullut järkeä päähän että osasin miettiä kaupassa: 100g sipsipussi maksoi 99 senttiä. Vieressä oli 300g pussi jonka olisi saanut hintaan 1.69e - tottakai eka ajattelin että ton mä otankin. Mutta sitten näin itseni jo ahmimissa niitä ja lihomassa joka sipsin myötä. Ostin pienemmän pussin.

Kotona syötyäni sipsit ja fazerina-levyn, tottakai syyllisyys valtasi minut. Miksi vitussa ostit ne kun olit jo pari päivää niin niukalla ruokavaliolla? Oksensin ne ulos.

Just tota mä en ymmärrä että miksi pitää ostaa tollasta paskaa ku tietää että ne joutuu oksentaan ulos kuitenkin ? Kuinka paljon voisikaan säästää jos jättäisi nuo nälkäisenä tehdyt heräteostokset tehtyä.

En siis varsinaisesti enää ahmi/oksenna. Siis sillä tavoin kuin ennen. Joskus hairahdan ja sitten oksennan ulos. Mutta ne on usein tavallista ruokaa mitä oksennan ulos, esim tänään söin kaksi jauhelihalla täytettyä paprikaa. Jouduin oksentamaan. Samalla mietin miksen syönyt vain yhtä? Sen olisin voinut pitää sisälläni (ehkä). Mut kun ei. Piti syödä kaksi. Rasva oikeen valu niistä ja päälle helvetin makeaa grillikastiketta.

Täytyy sanoa että näin hoikistuneena mulla on parempi olla. Samalla tiedän että tuhoan elimistöäni. Muistan kuinka vuosi sitten olin alipainoinen ja mulla oli silti henkisesti hyvä olla. Fyysisesti olo oli tosi paska, pyörrytti koko ajan jne. Mutta se hoikkana oleminen se oli niin tärkeä juttu mulle

Kesällä varsinkin kun ei voi piileskellä paksujen vaatteiden sisällä niin entistä suurempi tarve on olla aina vaan hoikempi.

Aion vielä tehdä itsestäni alipainoisen. Se onnistui aiemminkin, joten niin se onnistuu nytkin. Valitettavasti en pysty vain näännyttämään itseäni, koska siitä seuraa aina se niin järjetön nälkä että sitten sortuu paskaruokaan (joka pitää oksentaa = rahat hukkaan).

Vatsan takia on tehty verikokeita ja käyty kolonoskopiassa mitään syytä ei löydy, bulimian ansiota täytyy olla ettei vatsa toimi. Mua niin vituttaa se että mä tosiaan yritin, vuoden päivät olin oksentamatta. Mut kun ei vatsan toiminta normalisoidu niin antaa mennä.

Pahoittelen että kirjoitukseni on sekava ja ei ehkä kronologisessa järjestyksessä. Halusin vain kirjoittaa.

Niin ja sellainen juttu että haluan myös kuolla, olen täysin yksin, ei ole ystäviä, ei puolisoa. Vanhemmat sentään on ja työpaikka. Olen niistä kiitollinen.

6

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JepJep

      Sairasta...

    • pau123

      niin. mulla painoa 73 kg tällä hetkellä, lihonut ihan vitusti. laihdutuksen aloitin, mutta pelkään että se menee taas siihen samaan vanhaan -.-

    • pau123

      voimia sulle ^^

    • nonox

      Kuulostaa tutulta. Itsellä samantapaista taustalla. Jojoilua painon kanssa, tällä hetkellä ollaan taas normaalipainon ylärajalla. Mullakin oli paljon parempi olo henkisesti silloin kun olin alipainoinen. Tavoittelen edelleen alipainoon pääsemistä. Nykyisin oon kuitenkin onnistunu lopettamaan oksentamisen lähes kokonaan. Ahmin tosin vieläkin tosi usein ja toivon, että pystyisin lopettamaan. Nykyisin oksentamisen sijaan sit paastoan ja liikun kalorit pois.

    • ...................

      en enään edes ole pysynyt laskuissa että monesko kierros on menossa. Olevinaan parannuin... juu. No taas on halailtu pönttöä. Niin ja tämä sairaus on ollut riesana jo pian yli 15 vuotta. Hae apua ajoissa! Et halua täläistä elämää.

      Minulla on ihan sama. Elän terveellisesti, olen olevinaan terve. Kun syön vähänkään poikkeavasti, niin alkaa taas. Urheilua olen lisännyt taas ihan hulluna. Normaalisti syön hävähiilihydraattisesti. Oikeastaan aika pakkomielteisesti. Jo liialliset hiilarit saa minussa aikaan oksennusreaktion (sormet kurkkuun siis)

      Olen siis yli 30 ja vieläpä terveydenhuoltoalalla. Ohjaappa siinä potilaita syömään kunnolla, kun itsellä koko ajan pieni piru huutaa olalla. Mielestäni potilaille tarjottava ruoka on epäterveellistä. Sisältää pajon hiilihydraatteja. Siinä vaan hymy huulilla kehoitan syömään "se on terveellistä sinulle" juupa juu.

    • jenniepk

      Ei se vatsan toiminta varmaan sen takia normalisoidu kun kuitenkin söit niin eri lailla,siis välillä terveellisesti mut sit kuitenki huonosti oksennus. KEhohan tottuu siihen oksentamiseen niin siinäki menee aikansa ja tosiaan pitkä aika että keho voisi normalisoitua.Vaikee varmaan pitää sitten mitää herkkupäivääkään ku lähtee käsistä,ainaki mulla menee niin. Ehkä tässä on sitte joko tai en tiiä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe