Hei,
olen hakenut sosiaalitoimiston tukiperheeksi aivan äskettäin hyvin pitkän mietinnän jälkeen - onhan kyseessä pitkäaikainen sitoumus ja itse otan lapseen ja hänen perheeseensä sitoutumisen hyvin vakavasti. Olen 43-vuotias nainen, asun yksin parin kissan kanssa ja olen kasvattanut yhden varsin mukavan tyttären aikuiseksi :)
Mietiskelen, onko muita yksivanhempaisia tukiperheitä, joilla olisi kokemuksia jaettavana? Tai toisaalta, mitä tukiperhettä hakevana ajattelet yhden hengen perheestä, jolla tosin on kokemusta lastenkasvatuksesta?
Elämäntilanteeni on vakaa, työni on vaativaa mutta mahtuu normaalityöajan rajoihin, auttamishaluni on suuri ja lapsenmielinen leikkisyyteni on vielä hyvässä muistissa. En osaa tarjota ihmeitä - arkielämää, ulkoilua, ruuanlaittoa, kirjastossakäyntiä, kissojen leikitystä, kuuntelua ja katselua.
Onko tuo tarpeeksi? Pitäisikö olla ns. oikea perhe?
Yksineläjä tukiperheeksi / Helsinki
4
262
Vastaukset
- xxxeena
minusta kuulostaa oikein hyvältä!=)
- xxxeena
mielestäni parisuhde ei ole mitenkään oleellista (toki on juuri sellaisia lapsia, jotka kaipaavat ehdottomasti miehen mallia, mutta kaikki eivät välttämättä ja uskon, että voi olla jopa lapsia, jotka eivät sitä syystä tai toisesta kaipaa). Varmasti siinä on hyviäkin puolia, ettei sinulla ole miestä - esimerkiksi aikaa keskittyä lasten kanssa olemiseen kun he ovat luonasi.
Kaupungissa asuminenkaan ei mielestäni ongelma, koska eivät kaikki lapset kaipaa maalle - tai voi jopa olla maalla asuvia lapsia, jotka kaipaavat sieltä pois silloin tällöin.
Eli jos olet henkilönä sopiva, niin miksipä et voisi olla hyvä tukiperhe, vaikka yhden henkilön ei perinteisesti katsotakaaan muodostavan "perhettä". Eivät lapset kuitenkaan kaipaa mitään idylliä (mies, nainen, omakotitalo ja koira) vaan aikuista joka kuuntelee, tukee ja kasvattaa - hienoa, jos omasta päätöksestäsi haluat olla jollekin sellainen, tukiperheistähän on suuri pula.
Ilmoittelehan tänne sit kun selviää, hyväksyikö sosku sinut tukiperheeksi!
- Ehdottomasti kyllä
Ilman muuta olet sopiva kertomasi perusteella:):) Tiedän lukuisia yksineläviä aikuisia, joilla on tuki- ja/tai sijaislapsia. Ryhdy ihmeessä hommaan, tukiperheistä on huutava pula.
- tukiperheen tarve
Hei Venla!
Haluaisitko ottaa yhteyttä ja kuulostella jos voisin yhyttää sinut ystäväni kanssa.
Kolmekymppisestä isästä(totaali yksinhuoltaja) ja 4 ja 8 vuotiaista lapsista kysymys. Sosiaalitoimisto myöntänyt maksusitoumuksen tukiperheeseen,mutta nyt pitäisi löytyä se tukiperhe/henkilö.
laita meiliä,niin saat oikeat yhteystietoni:
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997