Moniko wiin omistaja aikoo ostaa WiiU:n

wii=fail ps3 owns

vai joko olette tajunneet nintendon huijauksen ja kierrätte sen kaukaa! Syyt miksi ei kannata enää nintendoa ostaa on missatut monialusta pelit vanhahtava grafiikka huonot ohjaimet paljon huonoja pelejä ja ne monialusta pelit jotka löytyy nintendolta on lyhyempiä ja riisutumpia siis miksi tyytyä vähempään kun voi saada kaiken? Okei nyt moni sanoo että löytyy metroid mario ja zelda juu juu mutta ps3lla löytyy enemmän on uncharted ja killzone ja infamous ja heyvy rain ja gt5 ja ratchet clank ja resistance ja god of war ja metal gear solid ja vielä vaikka mitä!!! Eli kummallakin on omat hyvät pelit mutta pleikkarilla enemmän sitten tulee nintendon suuret miinukset ei assasins creediä ei skyrimiä ei gta:ta ei batmania ei battlefield 3sta eikä paljon mitään muutakaan WTF ja kaikki nuista on ollu ehdolla vuoden parhaiksi peleiksi eli nintendo on missannut kaikki parhaat pelit ja sitte syöttänyt semmosta kak-kaa nintendo omistajille ku ninja breadman ja anubis 2! Miettikää nyt järjellä nintendo saattaa olla ajan tasalla ehkä vuoden mutta sit ku tulee uus pleikka ja xbox ni nintendo unohdetaan taas täysin ei julkaista vuoden parhaita pelejä ja nettiominaisuudet jne. on huimasti kilpailijoitaan jäljessä. Annattako nintendon huijata toistamiseen? Sitten vielä nintendo tarvii tolkuttomasti lisä härpäkkeitä jotka pitää ostaa erikseen ja hupsista ku erehdyt laskemaan se halvin konsoli onkin yhtäkkiä kallein ja silti heikko tehoisin. Wiin yksi suurimmista ongelmista on ollut se että nintendo suoltaa aivan liikaa suoraan sanottuna pas-ka pelejä joita ei nintendo omistajatkaan voi kieltää... Wiin hyvät pelit jää maxisimissaan noin viiteentoista kappaleeseen ku kilpailijoilla niitä on satoja... Yksi nintendon huijaus on jäänyt mieleen elävästi nintendon julkaisun aikoihin mainostettiin että wiin pelit on halvempi tehdä ja ne ovat halvempia! Tuo ei muuten pidä paikkaansa xboxilla ja ps3lla esim. vuoden vanhat pelit on ale hintaisia mutta itse löysin paljon nintendon pelejä jotka saattoivat olla 3 jopa 4kin vuotta vanhoja uuden hinnalla WTF!!!!!!!!!!!!!!!! Lisäksi wiin pelit ovat olleet täysin saman hintaisia ja joskus jopa kalliimpia ja sitte ku ottaa huomioon että wii versiossa on riisutumpi kamppanja ja ei verkkopeli mahdollisuutta ja silti maksat enemmän käytännössä huonommasta versiosta ni onko siinä mitään järkeä??? Itse luulen että wiiU floppaa ja pahasti koska wiitä myytiin periaatteessa ihmisille jotka eivät pelaa ni sama temppu ei voi enää purra uudestaan. Hyvä esimerkki wii pelaajista on se et tyyliin perhe kokoontuu kerran kuussa puolen tunnin ajaksi pelaan wiitä. Moni voi sanoa et miks sit nintendoa on ostettu reilusti eniten mutta se on harhaan johtavaa tässä hyvä esimerkki esim. silloin ku call of duty black ops ilmestyi wiillä sitä pelas verkossa 180 000pelaajaa kun ps3lla ja xboxilla pelaaja määrät oli miljoonassa vaikka niitä ei oo myyty yhteensäkään ni paljoa ku wiitä. Annan ilmaisen neuvon älä osta nintendoa ellet ole tuttisuu vauva! Jos wiiUn ostat tulet pettymään ennenpitkää samalla tavalla ku wiinkin kanssa ja muistelkaapa miten lyhyt wiin elinkaari on viimeisen vuoden aikana nintendolle ei ole oikeastaan ilmestynyt yhtään mitään ja viimeisen vuoden aikana vaan yksi hyvä peli uusin zelda! Sitten ku katsoo e3n messuja ps3lle on tulossa vaikka mitä ja miten paljon...

15

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa

      Jospa ensin vartut muutaman vuoden ja opettelet kirjoittamaan suomea, niin ehkä sitten mielipiteesi otettaisiin vakavasti.

      Mutta vastauksena otsikkoon: ainakin minä ostan WiiU:n heti kun se vain on mahdollista.

      • ap

        joopa joo heti kun kerron faktat ni porukka rupee irvailemaan ku ei muuta keksi kyllähän tuo perussuomea on pilkkuja ja pisteitä vaan puuttuu. Ois kiva vielä kuulla papparoisen perustelut jos saan kysyä? Pas-ka valinta on minkä teet jos multa kysytään.


    • 111222

      Haista PA,SKA!!

    • 12+14

      Olen samaa mieltä papan kanssa: sinun todellakin täytyy varttua muutama vuosi ennen kuin ymmärrät ettei kaikki ole mustavalkoista ja silloin sinut otetaan vakavasti. Ensinnäkin et ollut huomioinut, että ihmisillä voi olla useampi kuin yksi konsoli ja toiseksi unohdit myös, että eri ihmiset pitävät erilaisista peleistä.

      Minulle, JRPG-fanille, Wii on ollut kuluvana vuonna pelatuin konsoli Xenobladen, Zeldan ja Last storyn takia. Itse asissa näihin peleihin verrattuna muiden konsolien tarjonta on minusta ollut vuoden sisällä melkeinpä ala-arvoista. Aikuisena ymmärrän kuitenkin sen, että lähes kaikkien muiden genrejen ystävät ovat täysin päinvastaista mieltä. En siis näe mitään syytä, miksi en ostaisi WiiUta heti kun hinta on minulle sopiva.

      En näe myöskään mitään syytä, miksi minun pitäisi rajoittaa pelaamistani yhden konsolin tarjontaan, kun työssäkäyvänä minulla on varaa useampaan. Tälläkin hetkellä minulla on Wiin lisäksi mm. PS3, jota myös on tullut pelattua paljon. Eli en näe edelleenkään mitään syytä olla ostamatta WiiU:ta, vaikka joku toinen konsoli olisikin "parempi".

      PS. Noista tehoista ja grafiikoista vielä: kaikki ei niitä arvosta. Ainakin minä otan mielummin hyvän pelin kehnoilla grafiikoilla (Last story) kuin kuraa kauniissa kuoressa (Final Fantasy 13). Ja jos totta puhutaan, niin haikailen SNES-aikaa: kauniita 2-ulotteisia pelejä (nykymittapuulla siis erittäin kehnot tehot ja grafiikan tasot) hyvillä tarinoilla ja musiikeilla, kuten Final Fantasyt, Secred of Mana, Zelda 3 jne.

      • ap

        Hyvä juuri näin nyt osuit asian ytimeen! Meinaan siis tuossa grafiikka asiassa ku wii tarjoaa nimenomaan hirvittävän määrän pas-kaa paskoilla grafiikoilla ja taas ps3lla on huomattavasti enemmän hyvää hyvillä grafiikoilla! Ps3:n huonot pelit jää yhden käden sormiin wiillä niitä on kymmeniä! Hienoa että olet varoissasi ja omistat myös pleikan! Toinen asia mikä ärsyttää nintendossa on sit se järkyttävä ylimääräisten hilppeiden lisä osto. Esimerkkinä jossain e3 wiiU esittely videoissa oli monta erilaista ohjainta sit yks oli ku suora kopio xboxin ohjaimesta ja suositus fps peleihin eli tuokin pitää ostaa erikseen! Sit ku miettii että miten painava toi normi wiiUn ohjain on ni sitä ei varmaan ees kauan jaksa pitää käsissä ja liekkö siitä saa ees luontevaa otetta? Itse en ainakaan lähde wiiU kelkkaan sitte kirveelläkään nintendon community:kin on niin minimaalista että ei ei... Jos tykkäät tuon tyylisistä yksin peleistä ni osta vaan wiiU mutta kyl noita pelejä löytyy ps3.lta ja xboxilta ku vaan kahtelet olet esim missannut dragon aget jne. Sitten ku mennään verkkopelaamiseen ni wii on suoraan kivikaudelta kilpailijoihin nähden! Itse kun pelaan enimmäkseen verkossa ni ps3 tai xbox360 on tietysti luonnollinen valinta!


    • 12+14

      Pari kommenttia edelliseen viestiisi:

      Vaikea uskoa, että PS3:lla olisi vain muutama surkea peli. Niitä taitaa olla aikamoinen läjä kaikille konsoleille. :(

      Ainoa Wiin tarvike, jonka jouduin ostamaan, oli Motion Plus Zeldaa varten. Muuten olen pärjännyt hyvin ilman ylimääräisiä härpäkkeitä. Zapperinkin ostin vain mukana tulevan Zelda-pelin takia. Fps-pelaajille asia tietenkin on toisin, mutta kuka heistä oikeasti hankkisi muut kuin yksinoikeus-fps:t Wiille? Wiin ohjaimesta sen verran, että en itse ole kauheasti innostunut liikkeentunnistusohjauksesta (boksin Kinect tuntui sitä paitsi paremmalta), mutta peleissä, joissa sitä ei käytetä, se on itse asiassa (toisen tatin puuttumista lukuunottamatta) aika hyvä ohjain. Nimittäin kun kummallekin kädelle on oma ohjain, niin tv:n edessä röhnöttäminen on paljon mukavampaa kun käsien asentoa voi vaihtaa. (Niitä voi siis pitää sivulla, ristissä rinnan päällä makuuasennossa ym.)

      Verkkopelissä tosiaan Wii taitaa olla surkea. Minulla tosin on niin surkea internetyhteys, etten muillakaan koneilla pääse pelaamaan verkossa, joten se ei oikeastaan ole minulle miinus.

      En itse asiassa pitänyt Dragon Agesta ja Oblivionkin oli minusta vain "ihan kiva" (Skyrimistä ajattelin pelata vasta GOTY-version ja DA2:n unohdan kokonaan). Nuo kuitenkin taitavat olla kaikki länsimaisia roolipelejä, joten ei ihmekään etten niistä innostunut. Minusta ainoa Wiin tämän hetkiselle tarjonnalle pärjäävä roolipeli taitaa olla Valkyria Chronicles. Eli ennen kulunutta vuotta Wiin tarjonta oli huonoa, mutta nyt se on noussut ykköskonsolikseni. (Mutta kyllä muillekin konsoleille on tullut viime aikoina kiinostavia pelejä: Dragons Dogma, Catherine ja ehkä myös Witcher 2. En vain ole ehtinyt vielä pelata niitä, joten niistä en osaa sanoa mitään.)


      Sovitaanko siis kompromissista: Wii on erinomainen konsoli ainakin japsiropeharrastajille ja Miyamoto-faneille, mutta surkea verkkopeleistä ja ampumispeleistä kiinnostuneille.

    • afagesgssehshshhee

      Ihan ekaks pieni vinkki: äläkirjoitakaikkeatälläiseensaamarinsumppuunkunsitäonniinperhananvaikealukea!

      Nintendolla on oma fani porukkansa ja niin se on aina ollut. Nintendo harvemmin kulkee samassa teknologisessa sukupolvessa kilpailijoidensa kanssa. Wii u näillä näkymin vaikuttaisi olevan aika paljon samoilla tehoilla liikenteessä kuin ps3/360 tai ehkä vähän tehokkaampi. Nintendo panosti siihen ohjaimeen ehkä liikaa koska se syö tehoja pikkuisen ja maksaa liikaa joten pitääkseen laitteen hinnan alhaisena on tehoja karsittava. Mun mielestä wii u ei ole seuraavan sukupolven konsoli todellakaan ja voi olla että kun seuraava pleikka ja xbox julkaistaan niin wii u jää taas tehoissa jälkeen liikaa ja missaa monialusta pelit.

      Tosin on myös yksi seikka jota kaikki ei tajua tai siis enimmäkseen ne jotka ei seuraa peli uutisia tai pyöri useilla foorumeilla samaan aikaan. Se seikka on se että wii myi ihan stanasti ja sen osti yllättävän monet ¨hardcore¨ pelaajat ja jos wii u myy yhtä hyvin niin sille kannattaa ehdottomasti julkaista pelejä siis hyviä sellaisia koska wii:n myynnit olivat melkein kaksin kertaiset verrattuna ps3/360 joten pelien tekeminen wii u:lle (mikäli myy yhtä hyvin kuin wii) olisi todella tuottavaa. Koska wii u ei näillä näkymin sisällä mitään high end teknologiaa niin voimme tästä päätellä että systeemi on samankaltainen kuin nykyisissä, tosin enemmän käytetään näyttistä prossun sijaan, joten pelin tekijät tod. näköisesti hiffaavat miten ohjelmoida sille helposti ja näin karsitaan kuluja pelien tuotannosta. Jos wii u myy yhtä paljon kuin edeltäjänsä olisi tyhmää olla tekemättä sille pelejä. Jos wii u:lle tehdään pelit ensin ne voidaan myöhemmin portata muille konsoleille ja samalla laittaa lisää silmä karkkia joka on halvempaa kuin portata tehokkaammalta konsolilta alas päin.

      Muutenkin kun katsoo mitä wii u:lle on jo tulossa (vaikka multiplatfomeja ovatkin) niin huomaa että siihen panostetaan jo ihan kivasti. Pelien tekeminen konsoleille maksaa nykyään todella paljon ja teknologian vieminen ylös päin tekisi pelien tekemisestä vain kalliimpaa joka johtaisi korkeampaan hintaan tai paskempiin mutta paremman näköisiin peleihin. Perus satunnais pelaaja tai ylä asteella ole opiskelija ei välttämättä edes näe kunnon eroa grafiikassa vaikka niitä parannettaisiin ja valitettavasti suurin osa konsoli pelaajista on nuoria.

      Turha odottaa samanlaista pomppua graffoissa mitä oli ps2 ja ps3:sessa. Sellaista ei vaan tule. Seuraava tason nousu on enemmänkin ps2:sesta gamecubeen tai xbox:iin (siis ensimmäiseen ei 360).

    • tapatiee

      Taidat olla ala-asteelainen PS3fanboy. Useimmat pelit, mitkä tulee PS3:selle, tulevat PC:lle parempana.

    • wii uuuu

      Wii U on jo varattu,turhaan tämän jutun aloittaja kirjoitti ...tais mennä tunteja kirjoitellessa.Aina on ps3 tai boxsi pojut yrittämässä käänytysä,heh he.

    • Aivan varmasti

      Katsoin suoran lähetyksen tuosta konsolin esityksestä Nintendon päämajasta. Meidän perheessä on wii konsoli ja se on aika päivittää uuteen, siihen mustaan. Me ollaan tykätty tästä vanhastakin konsolista. Sen voi viedä vaihtoon jos siitä jonkun verran sais. Muita konsoleita ei edes harkita. Tulee aivan varmasti menestymään. Nintendo rules!

    • wii on hyvä!!

      mul on Wii ja oon tyytyväinen siihen, mut en kyl osta WiiU ta kun katoin sen trailerin niin siinä tulee joku tabletti ohjain mukana ja se on must vähän turha. Muutenki näytti aika samanlaiselta

    • hgjljugyyf566

      Wii u on hd laatunen,ja tablettin takia just sen ostankin ja hd pälle

    • Mikä parasta

      Niin täytyy myös muistaa että vanhat ohjaimet ja pelit ovat yhteensopivia uuden kanssa. Niin ja se hdmi kaapeli on myös mukana uudessa paketissa.

    • Niin mutta

      Gamecuben pelit eivät toimi uudessa konsolissa.

    • höh höö

      ei toimi nintendo 8 bittesenkään pelit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe