Puhelimeen vastaaminen

Ring Ring

En tiedä mistähän tällainenkin sai alkunsa, mutta jos minulle soittaa ihan kuka vaan paitsi sellainen jonka tietoja ei ole puhelimessani, en vaan kykene vastaamaan. Selitän tätä itselleni että "kyllähän ne viestin jättäisi jos jotain tärkeää" tai "kaikenlaisia huijareita ja kauppiaita liikkeellä". Mutta jotain järjetöntä pelkoa se kuitenkin on, soiton jälkeen netistä yritän saada selville kuka soitti. Pelkään puhelinkauppaitakin lähinnä siksi kun olen niin huono keskeyttämään ja sanomaan EI, enkä jaksa aina kuunnella niiden saarnoja loppuun kunnes viimein saan kieltäydyttyä kun odottavat vastausta.

Lähes kukaanhan ei nykyään jätä viestiä vaikka asia olisikin tärkeää, koska se on niin ikävää puhua koneelle. Viimevuonna kun olin lomautettuna niin minulle soitettiin varmaan tusinan kertaa eräästä toisesta firmasta töidentarjoamisen muodossa parin päivän aikana, ennenkuin jätettiin vastaajaan viesti. Samaten omasta työpaikasta sai melkeen kissojen ja koirien kanssa lähteä hakemaan kun soittelivat tuntemattomasta numerosta, vastaajaan jäi vaan pomon mutinoita "ei se taaskaan vastaa" kun ei kai huomannut vastaajamerkkiä.

Manaan itsekseni että olisi se paljon helpompaa jos jätettäisiin viesti, mutta kai vieläkin helpompaa jos vastaisin puhelimeen, heh. Mutta kun...

11

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 394875ru

Puhelinkauppiaita on muutenkin aika lailla mahdoton keskeyttää jos ei lyö luuria korvaan. Pidän yleensä sen aikaa luuria vähän kauempana ettei tarvi niitä kuunnella, ja sitten aloitan ein hokemisen niin kauan että ne uskoo.

• puhelinriesa

Kuulostaa tutulta, mutta kyllä minä useimmiten sentään puhelimeen vastaan.

Uskon, että kammoni puhelimia kohtaan on tullut nimenomaan aggressiivisten puhelinmyyjien vuoksi. Lisäksi olen ns. kinestettinen tyyppi, eli minun on vaikea hahmottaa asioita pelkän kuuloaistin perusteella. Jos joku esim. antaa minulle ohjeita puhelimessa, stressaannun ja kaikki on kirjoitettava heti ylös. Mitään kauppoja en uskalla puhelimessa tehdä ja vaikka kiltti ihminen olenkin, olen opetellut keskeyttänään puhelinmyyjät keinolla millä hyvänsä. Jos se minusta riippuisi, kieltäisin puhelinmyynnin lailla.

• Ring Ring

Varmaan nykyinen erakkouteni ja anti-sosiaalisuuteni vaikuttaa asiaan jotka masentelun ja muun kautta tullut, niinno, alkoihan minua sellaisetkin ihan tiedossakin olevat kaverit ahdistaa jotka soitteli joka viikko että "mites menee, mitä kuuluu?" yms. Alkoi sitten mennä heidänkin soittelut ohi enkä jaksanut soitella takas, tommonen tuntuu vaan niin joutavalta ja väsyttävältä puhua puhelimessa ilman oikeaa asiaa. En tiedä, en vaan ole semmoinen sosiaalipälättäjä, mikä lie autistinen sitten.

Puhelinkauppiaatkin tiesi sentään ennen väistää kun ne soitti aina ilman numeroa, mutta nykyään pirulaiset uudella taktiikalla pitää numeronsa esillä.

Nähtävästi samasta pelosta kärsii aika monikin eri palstojen "mikä numero, kuka soittaa?"-aiheiden perusteella, mitä sitten moni ketjuun vastaaja pitää ihan naurettavana ja vastaa "Mikset vaan vastaisi puhelimeen?". No, eiväthän he itse tällaisesta fobiasta kärsi niin helppo sanoa...

• puhelinriesa
        Ring Ring kirjoitti:

Varmaan nykyinen erakkouteni ja anti-sosiaalisuuteni vaikuttaa asiaan jotka masentelun ja muun kautta tullut, niinno, alkoihan minua sellaisetkin ihan tiedossakin olevat kaverit ahdistaa jotka soitteli joka viikko että "mites menee, mitä kuuluu?" yms. Alkoi sitten mennä heidänkin soittelut ohi enkä jaksanut soitella takas, tommonen tuntuu vaan niin joutavalta ja väsyttävältä puhua puhelimessa ilman oikeaa asiaa. En tiedä, en vaan ole semmoinen sosiaalipälättäjä, mikä lie autistinen sitten.

Puhelinkauppiaatkin tiesi sentään ennen väistää kun ne soitti aina ilman numeroa, mutta nykyään pirulaiset uudella taktiikalla pitää numeronsa esillä.

Nähtävästi samasta pelosta kärsii aika monikin eri palstojen "mikä numero, kuka soittaa?"-aiheiden perusteella, mitä sitten moni ketjuun vastaaja pitää ihan naurettavana ja vastaa "Mikset vaan vastaisi puhelimeen?". No, eiväthän he itse tällaisesta fobiasta kärsi niin helppo sanoa...

Joo, ennen oli hieno juttu, kun puhelinmyyjän tunnisti tekstistä "tuntematon". Vielä nykyäänkin jätän mieluummin vastaamatta, jos kännyn ruudussa lukee "tuntematon" eikä ole tainnut mennä kovinkaan montaa tärkeää puhelua ohi.

Olen aina inhonnut kaikenlaisia tuputtajia ja puhelinmyyjissä inhoan ennen kaikkea päällekäyvää myyntitapaa tyyliin "laitetaanpa nämä sinunkin puhelinliittymäasiat nyt kuntoon", ja sitä, kun ei olla uskovinaan vaikka kuinka sanoo, ettei kauppoja tule.

Työpaikalla vastaan puhelimeen vain, jos on ihan pakko, enkä minä kyllä tykkää puhelimella paljoa soitellakaan. Varsinkin johonkin vieraaseen paikkaan soittaminen tuntuu usein pelottavalta.

• 20´16

Olen itse samanlainen, mutta olen huomannut sen, että ihmiset ei jätä tekstiviestiä soiton jälkeen jos eivät saa kiinni. Muutama puhelu mennyt ohi kun en ole soittanut takaisin eikä he jättäneet viestiä..
      Kerran laitoin itse tekstiviestin soittaneelle ja kyselin mistäköhän asiasta soitteli niin ei vastausta :D

• puhelinfreakki

Itse en varsinaisesti pelkää vastata puhelimeen, vaikka aina meinaakin paskat tulla housuun kun puhelin alkaa soida.
      Mua sen sijaan ahdistaa soittaa muille ihmisille, tai jos täytyy jotain pankkiasioita tms. hoitaa puhelimella, niin ne jää kyllä hoitamatta. Töissäkin käytän aina sähköpostia, jos vaan mahdollista. Tekstaaminenkaan ei tuota mitään ongelmia.

Ja silloin harvoin kun "uskaltaa" soittaa tutuille, niin aina tuntuu kuin jotenkin häiritsis heitä. Itse kun olen aina asunut yksin (taitaa olla yksi selitys tähän) ja kaikilla tutuilla/kavereilla on omat perheensä (ja ongelmansa), joten en halua häiritä heitä. Tai noin ainakin selitän sen itselleni.

• dsgsdg

Sama outo härö, soittaminen ei tee vaikeeta, tai pitää ennen sitä kuitenkin pari syvää hengitystä tehdä mutta yleensä kuitenkin tulee soitto tehtyä. Outoihin numeroihin vastaamisessa vaan tulee semmoinen ahdistus että ennemmin jättää vastaamatta ja etsii numeron netistä, jos paljastuukin joksikin tutuksi niin sitten on taas helpompi soitella takas siihen numeroon. Jos ei mitään tietoja numerosta netistä löydy niin sekin jää vähän ahdistamaan että entä jos... Rasittavaa. Jonkulainen puhelinkauppiaspelko, onko sellaista edes olemassa? Tuntuu että just niiden takia ei uskalla vastata jos siellä kuitenkin joku tuputtaa taas jotain myyntimielessä.

Sain sentään ASML:lle tehtyä puhelinmarkkinoinnineston, saapa nähdä jos nuo turhat kaupittelijoiden soittelut vähenisi niin voisi edes jotenkin uskaltaa alkaa outoihinkin numeroihin vastailemaan. Eihän siinä mennyt kuin alle minuutti ja tarvi vaan automaatille sanoa KYLLÄ. Mutta eihän tuota estoakaan välttämättä kaikki noudata...

• 8+19

Se on kyllä kumma juttu kun soittaneet ihmiset ei laita tekstiviestiä soiton jälkeen. Olisi niin helppoa lukea jälkikäteen viesti että hei olen se ja se ja soittelin siitä ja siitä, mutta jostain syystä eivät halua tätä paljastaa vaan ainoa keino on soittaa takaisin tai vastata. Säästyisi aikaa molemmilta jos jättäisivät tekstarin.
      Kerran selvitin soittaneen puhelinnumeron firman ja laitoin sähköpostia perään :D En saanut vastausta.

• dsgsdg

Niinja mulla on ainakin vastaaja käytössä, muttakun ei sinne kukaan koskaan viestiä jätä vaikka jotain tärkeetä asiaa oliskin. Ihme sakkia, ei uskalleta vastaajaan puhua?? hoh.

• jkjjhjhlbjjh

itse kyllä pystyn vastaamaan puhelimeen mutta soittaminen onkin eri juttu,joskus epäröin soittaa jopa tyttöystävälleni,viralliset puhelut on tuskaa.Yleensä raahaudun paikan päälle kasvotusten hoitamaan asiani,vaikka puhelimella olisi huomattavasti helpompaa.Joskus saan tsempattua sen verran että saan hoidettua asiani puhelimella,ja tunnen sen jälkeen itseni vahvaksi ja normaaliksi ihmiseksi,kenellä vippaa mistäkin :D

• Ding dong

Älä sure..et ole ainoa.

Minulle puhelin on vaikea muuten, mutta puhelinmyyjät saan kyllä hiljenemaan. Kysyn aina heti kun soittaja on esitellyt itsensä, että "yritätkö/haluaisitko myydä minulle jotain?". Siihen myyjän on pakko sanoa "kyllä". Sen jälkeen sanoan aina "en osta mitään, kiitos, kuulemiin" ja suljen puhelimen. Tämä toimii aina..olen ystävällinen, mutta puhelu päättyy muutamassa sekunnissa. Suosittelen.

Olen itse huono soittamaan ja lykkään sitä ihan viime tinkaan. En tiedä, mikä on syynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe