Oletteko abortinvastustajat yhtään pystyneet ajattelemaan miesten mielipiteitä abortista tai vahingossa alulle saatetusta raskadesta?? Oletteko kysyneet koskaan miehiltä tätä asiaa? Miten esimerkiksi sinulla otettiin tieto raskaudesta vastaan, joka ilmoitit satunnaiselle seksikumppanille tai vaikka vakituisellekin semmoselle tämän iloisen(?) uutisen? Suositteliko mies heti aborttia vai miten suhtautui? Voisitteko asettua miehen "housuihin" siten että miettisitte miten itse ottaisitte tiedon vastaan siitä että joutuisitte vaikka yhden illan jutun, vaikka täysin tuntemattoman ihmisen lapsen elatusvelvolliseksi ilman mitään siteitä lapseen? Tätä puolta ei ole täällä juurikaan käsitelty tietääkseni.
Miehen pakottaminen isäksi
46
637
Vastaukset
- Käsiteltävää myös
Entä sitä kun mies ois halunnu säästää lapsen hengen mutta nainen on menny aborttiin? MIten mies tähän suhtautui, millä tavoin yritti suojella lasta ja estää tappamisen?
Miksi ketään pitäisi pakottaa elatusvelvollisuuteen tai mihinkään tekemisiin lapsen kanssa?- Vielä enemmän
on kyse elämän pilaantumisesta abortissa, jollonka ainakin se surmattu menettää koko elämänsä. Sen sijaan mitään järkevää perustelua ei tunnu löytyvän sille kuinka toisen eläminen vois saada jonkun toisen elämän totaalisen pilalle, varsinakaan jos mihinkään ei pakoteta. Mitä se sillon jotain toista haittaa??
"Eikä sikiöllä mitään henkeä ole."
Kiistomutut ne senkun jyllää... eiköhän hengen riistämisellä yleensä tarkoteta ihan tappamista, siis elämän lopettamista eikä vaan jonkun 'psyyken' viemistä (ja miten se ois edes mahdollista..).
- henkilö X
Minä en ole abortin vastustaja mutta vastaan silti, sillä omaa kokemusta asiasta on. Esikoiseni isä oli kauhuissaan kun kuuli raskaudestani ja halusi ehdottomasti minun tekevän abortin. Ja lähti kävelemään kun en tehnyt. Oikeastaan hän kyllä jätti minut jo ennen kuin olin lopullisen päätökseni edes tehnyt, mutta katsoi vielä raskausaikana parhaaksi tulla kertomaan minulle, että olisi voinut ehkä "ottaa minut takaisin" jos vain olisin sen abortin tehnyt. Tuo kommentti ei siinä vaiheessa minussa kummoisiakaan tunnereaktioita herättänyt, sillä se mies oli jo kohdellut minua niin törkeästi, etten olisi häntä huolinut enää edes tosi pitkän tikun varteen.
Elareita tuo ei paljoa maksellut, koska ei tainnut ainakaan virallisesti juuri koskaan töissäkään olla. Eipä silti, että sekään olisi minua suuremmin haitannut. Minä sain elatustukea kelalta ja jos jotain olisin lapselleni kaivannut, se oli isä, ei mikään pitkin hampain ruokkoja makseleva elatusvelvollinen. Ja isäksi ei siitä miehestä ollut, ei ole koskaan ollut. Hän ei ole lapsestaan ollut kiinnostunut juurikaan. Kahden nuoremman lapseni isä oli esikoisellenikin isä enemmän kuin hänen biologinen isänsä sitä koskaan on ollut.- Ooiiii...
vai on se nyt peräti "koskettavaa ja surullista". Tuolla ylempänä kuitenkin ilkut, nälvit ja herjaat valehtelijaksi vastustajaa jolla on ollu osin samankaltainen tilanne.. niin se takki kääntyy.
- henkilö X
Ei hän anteeksi ole pyytänyt eikä sanonut katuvansakaan. Tuskin katuukaan, sillä luulisin sellaisen näkyvän jotenkin edes tekojen tasolla, vaikka ei sitä ääneen sanoisikaan. Mutta ei esikoiseni biologinen isä ole juurikaan kiinnostusta osoittanut lastaan kohtaan koskaan. Käytännössä he ovat jääneet vieraiksi toisilleen, sillä eivät ole edes tavanneet kuin muutamia kertoja, joista niistäkin suurin osa isovanhempien, eli tuon miehen omien vanhempien yrittämänä. Ne isovanhemmatkin jaksoivat yrittää vain aikansa ja sitten luovuttivat, kun ei miestä kiinnosta niin ei kiinnosta. Parempi niin, minä jo itse heidän kanssaan yhdessä vaiheessa vähän kinasin siitä, koska se tuntui aiheuttavan tyttärelleni enemmän haittaa kuin iloa.
Ymmärsin kyllä heitä, parhaansa he yrittivät, hyviä ihmisiä olivat. Mutta ei miestä voi pakottaa isäksi eikä suhde omaan lapseen vain muodostu, jos se ei koskaan isän omasta aloitteesta tapahdu. Lopulta tyttö itse kieltäytyi tapaamasta isäänsä, eikä tuo isäänsä tuntunut haittaavan yhtään. Ei hän ole edes lapsenlastaan tavannut kertaakaan. Kun tyttäreni oli soittanut hänelle ja kertonut, että hänestä on tullut ukki, oli mies todennut että jaa. Minä lähetin hänelle talvella muutaman kuvan pikku-punapäästä ja soitin myöhemmin kysyäkseni haluaako hän tavata lapsenlapsensa. Hän sanoi ettei hänellä ole aikaa. Eikä kai aikaa ole järjestynyt sen jälkeenkään, koska eipä ole mitään yhteyttä ottanut sen enempää tyttäreeni kuin minuunkaan.
Toisaalta ei tää stoori niin surullinen ole, kuin miltä kuulostaa. Hyvin meillä elämä meni sikäli, että kahden nuoremman lapseni isä oli niin hyvä mies ja ihan omasta halustaan isä myös esikoistyttärellenikin. Ei hän isättömäksi jäänyt vaan sai tavallaan kaksi sellaista, yhden huonon ja välinpitämättömän ja yhden, joka oli isä parhaasta päästä :) - henkilö X
"Siihenkö se sun miehes "isyys" loppui kun esikoises kasvoi aikuiseks?"
Hänen isyytensä hänen osaltaan päättyi muutama vuosi sitten kun hän kuoli. Kaikkien kolmen lapseni osalta se isyys varmaan jatkuu läpi heidän elämänsä. Nykyisen aviomieheni kanssa meillä ei ole yhteisiä lapsia.
Esikoiseni on itseasiassa joutunut viime aikoina pohtimaan aikalailla paitsi oman biologisen isänsä välinpitämättömyyttä kuin myös rakastamansa kasvatti-isän kuolemaa. Hän pohtii jo etukäteen, mitä kertoo isoisästä omalle lapselleen, kun tämä alkaa sellaisia kyselemään. Puhuimme aika paljon siitä aiheesta viime viikolla, kun hän ja pikku-punapää olivat luonani mökillä muutaman päivän. Silloin hän pohti, että kertoisi pikkuiselle sitten joskus ensin kuolleesta ukista ja siitä välinpitämättömästä vasta myöhemmin, kun lapsi on valmiimpi ymmärtämään. - henkilö X
"Tuntuu vaan silleen kylmältä että ei edes vanhetessaan isä ala miettimään asiaa."
Niin se minustakin tuntuu. Toisaalta, elämä on siitä jännä kapistus, että ne samat asiat, jotka meille murhetta tuottaa, voivat olla myös niitä, jotka tavallaan ovat helpotus. Minä olen vihannut esikoistyttäreni biologista isää ihan hirveästi aikanaan, olen ollut melkoisen surullinen tyttäreni vuoksi hänen kylmyydestään. Toisaalta taas juuri se lähes täydellinen välinpitämättömyys antoi tyttärelleni tilaa kiintyä kunnolla kahden nuoremmaiseni isään, ja tehdä hänestä sen isän, jota tyttäreni tarvitsi.
"Mut tiedän tapauksia että isä vasta heikkona ja vanhuksena tai vasta kuolinvuoteella alkaa kelata näitä asioita kun ei enää pysty siirtämään asiaa pois kiireen verukkeella... kun on sitten niin myöhäistä."
Niinpä... Esikoiseni bioisä sanoi minulle kerran, että ei ymmärrä minun vihaani ja pettymystäni. Hän sanoi, ettei ole lastaan kaltoin kohdellut. Hänestä lapsiaan kaltoin kohtelevat isät ovat väkivaltaisia lapsiaan kohtaan tms, joten itseään hän ei nähnyt pahana.
"Enhän mä sitä vihaa", hän sanoi minulle kerran tyttärestämme.
Ehkä hänkin vielä joskus tajuaa, että rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys...
- elämä on
No mulla ei tule muuta mieleen kuin se mitä naisille aina tarjotaan:
Mitäs menit harrastamaan seksiä!!! Olisiko pitänyt pitää housut jalassa!!!
Mutta ihan oikeasti noin se on. Jos ei halua ottaa riskiä, sitten pitää itse huolen ehkäisystä, siitä että kondomi ei repeä ja jos repeää, siitä että tiedottaa siitä naista ja käy vaikka hakemassa jälkiehkäisyn. Vaikka nainen olisi sitä mieltä ollut että abortti tulee jos vahinko sattuu, hormonit voivat tehdä outoja juttuja. Tiedän muutaman naisen jotka raskaaksi tultuaan eivät voineetkaan tehdä aborttia ja jotka vuosia myöhemmin ihmettelevät että mikä heihin meni. - Kyselyikäinen
No niin, kokoan tähän joitain vastauksia, miten miehet vastasivat tähän raskausuutiseen ja raskauteen suhtautumisesta. Joillakin palstolla en saanut yhtään vastausta, eli aihe ei kiinnotanut lainkaan esim Yhden yön jutut-forumilla.
Kyssä lyhennettynä: "Hei mies, miten suhtaudut asiaan, jos vaikka yhden illan suhde tai irtopano ilmottaakin yks kaks etttä on pamahtanut paksuksi."
1) Tappaisin varmaan itseni. Tästä syystä en kerro sukunimeäni, en anna puhelinnumeroani ja jatkot aina naisen kämpällä.
2) Järjestäisin varmaan jonkun pienen onnettomuuden.
3) Ei kai siinä auta kuin kärsiä tekojensa seuraamukset.
4) Kannattaa panna vain naisia, jotka ovat lapsensa jo tehneet. :)
5) Suosittelisin aborttia jonka jälkeen ilmoittaisin että en aio koskaan nähdä lasta ja suosittelisin hakemaan kelasta elatustukea jos nyt sen äpärän haluaa välttämättä pitää.
6) Kyllä se kumi on käytössä aina kun tällaisia tilanteita tulee vastaan, näin ainakin minun kohdalla.
7) Mutta jos abortti ei ole vaihtoehto niin isäksi tuleminen ei olisi mikään ongelma koska lapsi olisi ihana asia ja lapsen eteen tulisin kyllä tekemään kaikkeni.
8) Koska nainen on ollut pantavan näköinen, niin miksipä et kokeilisi parisuhdettakin hänen kanssaan, mikäli haluat olla lapsen elämässä mukana.
9) Ehdottomasti ehdottaisin aborttia ja jos ei ole kiinnostunut niin koittaisin painostaa siihen
10) Ilmoitan että isyystestin kiistämättömän todistusaineiston jälkeen sovitaan, että missä kohtaa alkaa vuoroviikkokuvio.
11) Sanoisin että isyys ei kiinnosta pätkän vertaa, eikä varsinkaan mikään perheen perustaminen jonkun satunnaispanon kanssa ja pyytäisin hartaasti tekemään abortin. Jos nainen ei suostuisi, niin maksaisin elarit pitkin hampain mutta en pitäisi enää muuten mitään yhteyttä.
12) maksaisit elarit, vaikket tuntisi henkilö mitenkään? olisko edes koko nimeä tiedossa? miten helvetissä te harrastatte noin vain seksiä suojaamattomasti tuntemattomien kanssa? eiköhän se vika siinä juuri oo.
(parisuhteessa olevien miesten vastauksia):
1) ota abortti
2) Aivan selväksi olemme sopineet että minä en ryhdy suhteessamme isän rooliin . Siinä vaiheessa kun parini kyllästyy töissäkäyntiin ja haluaa äidinrooliin me eroamme.
3) Ensimmäiseksi vaatisin isyystestiä, ennen kuin päättäisin mitään muuta.Ja jos testi näyttäisi sinun isyytesi puolesta, niin sitten vaatisia abortin
4) Jos en olisi halunnut lasta, niin joutuisin isyystestiin. Juridiset asiat olisi hoidettava, mutta muuten muija ja vahinko saisivat olla keskenään.
5) Vastaus kysymykseen, JOS pettäisin ja noin kävisi (mitä en tee) niin silloin b. (eli abortti)
6) Jos oma puolisoni tulisi yllättäen raskaaksi, hyväksyisin asian ja sopeutuisin siihen - Ristiriitainen äiti
Mitä sinulla on menettävä, kun syntyessä sinulla ei ollut mitään mukanasi. Ylpeys on nieltava kokonaan ja katso vaan faktaa eli totuutta. Uusi elämä alkaa ja historiaa tulee toistumaan. Olen jo niellyt kokonaan ylpeyteni ja taidan ymmärtää hyvin sitä miestä. Hän on niin ylpeä juuristaan, perinteistään, rikkaudestaan ja rikkaasta vaimostaan.
Suoritan vaan velvolisuuteni ja piste. - Ristiriitäinen äiti
Kyseessä on täysikäinen mies, joten ei voi sanoa olevan tietämätön raskauden mahdollisuudesta. 1 1 = 10 on totta.
Tottakai shockissa on ja suusta varmaan päästää kaikenlaisia ajattelematta.
Jos pystyisin aborttiin niin, olisin tälle miehelle ihana. En pystynyt ja ilmoitin raskaudesta lähes heti sillä perusteella, että hänellä on aika olla pitkään shockissa kuten minäkin. - Palleri
Voi ei..
sain itse tietää olevani paksuna viikolla 25, kyllä :)
oli aikaa sulatella se n:15 viikkoa asiaa..
olen kuitenkin `jo` 29v... ja asiat ihan mallillaan, joten kyllä siihen mun elämään baby mahtuu, ajattelin.
isälle, jonka kanssa oli 2kk juttu syksyllä, ilmoitin heti kun sain tietää.. hänelle sulatteleminen on ollut vaikeaa, mutta nyt kaikki näyttää menevän jo niin kuin kuuluukin. isyys tunnustettu, ja isä käy lapsen luona :)
mielenkiintoisintahan tässä on se, että söin pilsuja, menkat tuli ja vatsakin oli ihan normi... loppu kolmanneksella masu pömpsähti oikein urakalla näkyviin, vaikka takaapäin ei kuulemma näkynyt et oon paksuna ees ;)
yhdet menkat jäi pois ja testattuani näytti plussaa terveyskeskuksessa mut tutkittiin ja sanottin sikiön olevan alle 10 vkonen (ei ultralla, sydänäänet kohdun koklaus) :) kevyt hoitovirhe, mut ei haittaa...
näin voi käydä :) mut onska oon...repikää siitä :))- 3
Ja tarkennus tähän vielä, että EN pakottanut ottamaan vastuuta halusin vain hänen olevan tietoinen, ja tuo isyystesti suoritettiin kyllä.... :) (sen voi muuten suorittaa vasta kun lapsukainen on maailmassa, hyvät tietämättömät :D )
miehen ei ole pakko tunnustaa isyyttään!! Mutta tämä mies halusi :) - Ei ihan mene läpi ;)
3 kirjoitti:
Ja tarkennus tähän vielä, että EN pakottanut ottamaan vastuuta halusin vain hänen olevan tietoinen, ja tuo isyystesti suoritettiin kyllä.... :) (sen voi muuten suorittaa vasta kun lapsukainen on maailmassa, hyvät tietämättömät :D )
miehen ei ole pakko tunnustaa isyyttään!! Mutta tämä mies halusi :)No sehän on mukavaa, että lapsi oli sitten toivottu. Jokaisen lapsen oikeus pitää olla syntyä toivottuna, eikä välinpitämättömyyden vuoksi. Kaikki kyllä tietää, että isyystesti voidaan suorittaa vasta kun lapsi on syntynyt, ehkä nyt vähän aliarvoit lukijoita tässä. Miten muuten sitä voisikaan tehdä? Vaikea kuvitella.
Tosin minä en kyllä ihan satujakaan usko, että kukaan nainen huomaisi raskauden noin myöhään. Mahan kasvu ei ole ensimmäinen raskauden oire, kuten jokainen raskaana ollut tai synnyttänyt nainen tietää. Eikä ulkopuoliset huomaa raskautta varsinkaan ensimmäisinä. Itse äitinä tiedän, että raskaushormonit tekee tietyt muutokset kehoon, joita ei vaan voi olla huomaamatta. Jos raskaus on ei-toivottu tai odottamaton, sitä yrittää viimeiseen asti vaan laittaa ne oireet jonkun muun "vaivan" tiliin. :-)
Kun taas kovasti odottaa olevansa raskaana, sitä tulkitsee kaikki oireet taas raskaudesta johtuvaksi ja kyttää jokaista tuntemusta, mitä kehossa on.
Niin että taidanpa laittaa tämän siihen osioon missä on kaikki sadut ja tarinat. Jälleen kerran. Sen jotenkin näkee, milloin juttu on keksitty.
- mcidojviovjiovsjo
Olen isä ja vastustan aborttia.Mieti mihin munas tunget niin ei tarvii alkaa vinkumaan että sut "pakotetaan" isäksi.Itte oot munas sinne laittanu
Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1196206Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto625141SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun684273SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt1023864Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost123621Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1203178SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het522546Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352499Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat672242Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku01750