Ei vaan jaksa tätä!

Punkero

Nyt alkaa taas olemaan mitta täynnä! Olen sairastanut "on/off" bulimiaa yli kymmenen vuotta ja tänä kesänä on taas tullut ahmittua ja oksenneltua reippaasti. Vuoden aikana painoa on kertynyt huikeat 10kg lisää ja haluan siitä yhtä nopeasti eroon kuin se on tullutkin! Nuorempana bulimia piti minut hoikkana, mutta nykyisin syön oksentamisen jälkeen niin paljon venyneeseen mahaani, että läskiä tulee koko ajan lisää.

Tänään oli paska päivä töissä, joten ei muuta kuin kaupan kautta kotiin.. Litra jäätelöä suklaakastikkeella ½ pss vaaleaa pullaleipää runsaan oivariinin kera-> yrjö-> toinen litra jäätelöä kastikkeella loput leivästä 150g suklaakeksejä->yrjö. Oksentaminen sattui aivan helvetisti turvonneeseen kaulaani ja tunnen nytkin hirveää painetta leuan ja kaulan alueella. Jonkin ajan päästä tästä söin kaksi lautasellista makaronilaatikkoa ja 4 suurta leipäpalaa kaikilla herkuilla, enkä oksentanut. Ja olo on taas aivan karmea! Nyt loppuu, jumalautsi!! Menköön tämä päivä miten menee, huomenna paremmin (voi kuinka monta kertaa olenkaan päättänyt tämän saman asian), syön normiannoksia ja teen jotain muutain kuin halaan posliinia ja makaan sohvalla.

Vaaka näytti äsken 73kg ja se on enemmän kuin olen koskaan painanut!! 10kg saa nyt luvan lähteä!
Kirjoittelen ehkä tänne kuulumisia miten menee ja alkaako kroppa hoikistua. Kommentoikaa/haukkukaa vapaasti, ette voi saada oloani tuntumaan kurjemmalta:(

17

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkero

      Aamupaino oli tänään 72kg ja kasvot on niin turvoksissa, että hävettää. Eilen tuli mässäiltyä vielä yrjösession jälkeen ja maha on vieläkin ihan pallo. Mutta tänään en oksenna ja syön normiannoksia, ei herkkuja. Täytyy mennä päivä kerrallaan kohti terveempää elämää. Olen täysin yksin tämän asian kanssa, joten helppoa ei ole. Ja kenellekään tutulle en voi sairaudestani kertoa, ammattiapua en halua. Häpeän itseäni ja sairaita syömis-oksennus-suolihuuhtelurituaalejani. Siksipä ajattelin kirjoitella tänne tuntemuksia, blogia en jaksa perustaa.

      • odjfoismsdcijdlm

        Hei, itse rupesin pitämään juuri blogia, ja se on auttanut minua aivan valtavasti! Aluksi itsekin ajattelin, etten jaksa sitä päivitellä, mutta olen jo puolessa vuodessa innostunut kirjoittelemsesta ja lukijoita on tullut seuraamaan elämääni syömishäiriön parissa. Monet ihanat ovat kommentoineet rohkaisevia kommentteja ja olen saanut valtavasti elämäniloa takaisin blogin myötä.

        Jos vain yhtään tykkäät kirjoittamisesta, suosittelen! Loppujen lopuksi sen perustaminen tai käyttö ei ole edes hankalaa. Tsemppiä ihan kauheasti ja ilmoittele, jos blogin päätät perustaa! :)


    • Punkero

      No niin, toistaiseksi kaikki hyvin. Olen syönyt tänään ihan suht okei, ehkä vähän liikaa ruokaa, mutta ei ahdista paljon. Tässä illalla taas sohvalla löhöillyt apaattisena. Tekis mieli hakee pari litraa jäätelöä ja jotain ihania keksejä kaupasta, mutta en hae! Selviän tästä päivästä, ehkä... Mokomatkin 24h huoltoasemat ja kaupatkin. Ennen riitti, kun sinniteli ysiin asti, mutta nyt ei oo sitäkään pelastusta, vaan voi lähtee keskellä yötä mässyostoksille. Voi kun vois vaan nukkua tän sairauden ja ylipainon pois ja herätä iloisena, aktiivisena ja huolettomana naisena täynnä virtaa. Olisi myös ihana saada elämänkumppani ja lapsiakin, mutta taidan jäädä yksin tähän maailmaan.
      Elämä menee multa täysin ohi, on mennyt jo monta vuotta.

      • avuton uhri

        Hei! Miten on mennyt eilisillan jälkeen ?

        Tiedän millaista tuo kamppailu on.

        Saanko udella minkä ikäinen te olette ?


      • Punkero
        avuton uhri kirjoitti:

        Hei! Miten on mennyt eilisillan jälkeen ?

        Tiedän millaista tuo kamppailu on.

        Saanko udella minkä ikäinen te olette ?

        Oho! Jotakuta kiinnostaa miten mulla menee:) Ja mua ei missään nimessä tarvitse teititellä;) Oon 31-vuotias. Kun tässä tarkemmin muistelen, niin kyllä tämä ruoan kanssa pelleily alkoi jo joskus yläasteella, eli varmaan yli 15-vuotta olen asian kanssa paininut. Onneksi on ollut pidempiä hyviä kausiakin, mutta se ei nyt lohduta, kun tilanne on taas tämä.

        Eilinen ilta meni jotenkuten, kovasti ahdisti ja jääkaapilla ravasin, välillä söin jotain, välillä en. En oksentanut, mutta ei se nyt taas ihan nappiin mennyt. Onneksi uni tuli kuitenkin puoliltaöin ja toi pienen hengähdystauon.

        Paino oli äsken 72kg. Tänään on vapaapäivä, enkä ole vieläkään päässyt kotoa ulos! On ahdistanut aivan kamalasti, lähinnä yksinäisyys, tekemisen puute, saamattomuus. Olen vaan pyörinyt edestakaisin asunnossani tekemättä kuitenkaan mitään järkevää, selaillut puhelinta todetakseni, ettei siellä ole ketään kenelle soittaa, kukaan ei voi auttaa.
        Toistaiseksi tämän päivän syömiset ihan okei, ei liian suuria annoksia, eikä liian pitkiä aikoja välissä. Jos nyt mässäilisin ja oksentaisin, tämä ahdistus helpottaisi ja turrutaisi fiilikset, mutta kun en nyt sitä tee, niin en tiedä miten päin olisin. Tuntuu, että tulen kohta hulluksi (tai hullummaksi jos mahdollista).

        Olen säälittävä, ruma, lihava, yksinäinen, masentunut, laiska, mutta silti uskon, että löydän itsestäni vielä jotain hyvääkin. Sitä en usko, että kukaan voisi minua rakastaa, mutta jos edes itse oppisin olemaan nahoissani..

        Parempaa kesää sinulle, toivottavasti olet löytänyt ulos tästä vankilasta!


      • Sol
        Punkero kirjoitti:

        Oho! Jotakuta kiinnostaa miten mulla menee:) Ja mua ei missään nimessä tarvitse teititellä;) Oon 31-vuotias. Kun tässä tarkemmin muistelen, niin kyllä tämä ruoan kanssa pelleily alkoi jo joskus yläasteella, eli varmaan yli 15-vuotta olen asian kanssa paininut. Onneksi on ollut pidempiä hyviä kausiakin, mutta se ei nyt lohduta, kun tilanne on taas tämä.

        Eilinen ilta meni jotenkuten, kovasti ahdisti ja jääkaapilla ravasin, välillä söin jotain, välillä en. En oksentanut, mutta ei se nyt taas ihan nappiin mennyt. Onneksi uni tuli kuitenkin puoliltaöin ja toi pienen hengähdystauon.

        Paino oli äsken 72kg. Tänään on vapaapäivä, enkä ole vieläkään päässyt kotoa ulos! On ahdistanut aivan kamalasti, lähinnä yksinäisyys, tekemisen puute, saamattomuus. Olen vaan pyörinyt edestakaisin asunnossani tekemättä kuitenkaan mitään järkevää, selaillut puhelinta todetakseni, ettei siellä ole ketään kenelle soittaa, kukaan ei voi auttaa.
        Toistaiseksi tämän päivän syömiset ihan okei, ei liian suuria annoksia, eikä liian pitkiä aikoja välissä. Jos nyt mässäilisin ja oksentaisin, tämä ahdistus helpottaisi ja turrutaisi fiilikset, mutta kun en nyt sitä tee, niin en tiedä miten päin olisin. Tuntuu, että tulen kohta hulluksi (tai hullummaksi jos mahdollista).

        Olen säälittävä, ruma, lihava, yksinäinen, masentunut, laiska, mutta silti uskon, että löydän itsestäni vielä jotain hyvääkin. Sitä en usko, että kukaan voisi minua rakastaa, mutta jos edes itse oppisin olemaan nahoissani..

        Parempaa kesää sinulle, toivottavasti olet löytänyt ulos tästä vankilasta!

        Punkero: "Olen säälittävä, ruma, lihava, yksinäinen, masentunut, laiska, mutta silti uskon, että löydän itsestäni vielä jotain hyvääkin. Sitä en usko, että kukaan voisi minua rakastaa, mutta jos edes itse oppisin olemaan nahoissani."
        ET ole säälittävä-ruma-lihava-laiska, mutta yksinäinen varmasti olet ja masentunut. Se on sairaus joka saa sinut uskomaan pahaa itsestäsi, ettei sua kukaan voi rakastaa jne.
        Voi kumpa osaisin ne taikasanat joilla sua auttaa! Olen itse pitkän linjan anorektikko, ikinä en ole oksentanut mutta kiduttanut itseni muutaman kerran ensiavun kautta sairaalaan. Olen hoidossa, käyn terapiassa joka viikko, käynyt nyt melkein vuoden. Paranemista on tapahtunut, lähinnä tuolla ajatustasolla ja on sitä painoakin tullut noin viitisen kiloa sen melkein vuoden aikana. Vaatimaton tulos, mutta nyt aion parantua! Menkööt sitten vaikka omat ja varastetut!
        Sen olen oppinut, että nuo syytökset ja haukkumiset kumpuavat sairaudesta, on opeteltava taistelemaan niitä vastaan, haastamaan ne!
        Olet oikealla tiellä nyt, vai kumpa jaksaisit, ja kumpa saisit asiantuntevaa apua! Sulla, kuten mullakin, on pitkä kivinen ja tuskainen polku kuljettavana. Koita vaan muistaa, että jos takapakkia tulee, se EI ole loppu vaan uusi alku! Ei muuta kun eteenpäin taas hammasta purren! Sitä joutuu kulkemaan usein askelen eteen kaksi taakse, mutta periksi ei saisi antaa!
        Toivon sulle ihan kaikki hyvät voimat puolellesi ja täytyy sanoa että olet tehnyt valtavan askeleen eteenpäin jo nyt!


      • avuton uhri
        Punkero kirjoitti:

        Oho! Jotakuta kiinnostaa miten mulla menee:) Ja mua ei missään nimessä tarvitse teititellä;) Oon 31-vuotias. Kun tässä tarkemmin muistelen, niin kyllä tämä ruoan kanssa pelleily alkoi jo joskus yläasteella, eli varmaan yli 15-vuotta olen asian kanssa paininut. Onneksi on ollut pidempiä hyviä kausiakin, mutta se ei nyt lohduta, kun tilanne on taas tämä.

        Eilinen ilta meni jotenkuten, kovasti ahdisti ja jääkaapilla ravasin, välillä söin jotain, välillä en. En oksentanut, mutta ei se nyt taas ihan nappiin mennyt. Onneksi uni tuli kuitenkin puoliltaöin ja toi pienen hengähdystauon.

        Paino oli äsken 72kg. Tänään on vapaapäivä, enkä ole vieläkään päässyt kotoa ulos! On ahdistanut aivan kamalasti, lähinnä yksinäisyys, tekemisen puute, saamattomuus. Olen vaan pyörinyt edestakaisin asunnossani tekemättä kuitenkaan mitään järkevää, selaillut puhelinta todetakseni, ettei siellä ole ketään kenelle soittaa, kukaan ei voi auttaa.
        Toistaiseksi tämän päivän syömiset ihan okei, ei liian suuria annoksia, eikä liian pitkiä aikoja välissä. Jos nyt mässäilisin ja oksentaisin, tämä ahdistus helpottaisi ja turrutaisi fiilikset, mutta kun en nyt sitä tee, niin en tiedä miten päin olisin. Tuntuu, että tulen kohta hulluksi (tai hullummaksi jos mahdollista).

        Olen säälittävä, ruma, lihava, yksinäinen, masentunut, laiska, mutta silti uskon, että löydän itsestäni vielä jotain hyvääkin. Sitä en usko, että kukaan voisi minua rakastaa, mutta jos edes itse oppisin olemaan nahoissani..

        Parempaa kesää sinulle, toivottavasti olet löytänyt ulos tästä vankilasta!

        Uskomatonta kuinka tutulta tuo kuulostaa.

        Jatkuva yksinäisyys, tekemisen puute, saamattomuus.
        Mulla ei ole enää yhtään ystäviä, ei puolisoa tms. töissä tykkään olla koska siellä on sentään muita ihmisiä. vihaan yli kaiken vapaa-aikaani, koska ei ole mitään tekemistä ja vihaan asuntoani jossa joudun yksin kaiken vapaa-aikani viettämään.

        Päivän paras hetki on se kun pääsee nukkumaan, ja kamalin hetki se kun aamulla joutuu avaamaan silmät. Toivon usein että menehtyisin yön aikana. Mutta ei, sehän olisi liian armeliasta. Herään aina uuteen yksinäiseen päivään tietäen että mikään ei muutu. Kukaan ei minusta vois ikinä kiinnostua.

        Harmittaa että elämäni oli nyt sitten tässä. Olen jo vanha, 28v. Multa on jäänyt paljon väliin tässä elämässä ja nyt on myöhäistä mitään enää saavuttaa.

        Ja musta on kiva teititellä ihmisiä, ehkä just siks koska muut ei nykyisin sitä tee.


    • jeesbox

      Hyvä, että oot kyllästynyt. Siitä se lähtee!!

    • Punkero

      Kiitos kannustuksesta ja kauniista sanoista! Käsittämätöntä, että jollakin muullakin ihmisellä voi olla samanlaisia tuntemuksia ja ongelmia kuin mulla. Ajattelen usein, että tuskin kukaan voi olla näin sairas ja yksinäinen kuin minä. Tänne kirjoittaminen on vähän auttanut, pakkohan tätä solmua on jotenkin purkaa.

      Sain eilen illalla jopa vietyä roskapussin, siinäpä jännimmät tapahtumat mulla:( Ja sekin jo ahdisti ja hävetti, kun tuntuu, että kaikki naapuritkin tuijottavat turvonnutta, epämuodostunutta naamaani.
      Söin illalla kolme suurta lautasellista mannapuuroa runsaan kanelisokerikuorrutuksen kera, enkä oksentanut. Kun en osta herkkuja, syön muuten vaan kaapit tyhjäksi. Ajattelin ensin, että yksi lautasellinen vain ja sitten nukkumaan, mutta toisin kävi taas. Miksi en osaa hillitä itseäni, vaikka maha on jo täysi?
      Eilinen oli ihan kamala päivä, onneksi menen tänään töihin, siellä pystyn pitämään itseni kontrollissa. En puhunut eilen kenenkään ihmisen kanssa edes puhelimessa! Vapaapäivät ja lomat on mulle painajaista, töissä ei ahdista niin paljon kun on järkevää tekemistä. Tosin luulen, että työkaverit ovat huomanneet kesän aikana hurjasti turvonneet kasvoni ja sylkirauhaseni, mutta eivät tietenkään kommentoi asiaa suoraan minulle.

      Paino äsken edelleen 72kg (pyöristän sen aina lähimpään tasakiloon).
      Eli pari päivää on mennyt oksentelematta, olen tyytyväinen että sain edes katkaistua oksennuskierteen, vaikka syömiset eivät olekaan kunnossa. Pienin askelin eteenpäin..

    • Punkero

      Jaahas, kirjoitellanpa taas..
      Paino äsken 74kg!!! Kova turvotus ja maha edelleen ihan pallo eilisillan syömingeistä. Olin laittanut itselleni jääkaappiin iltapalan valmiiksi jo aiemmin päivällä ja päättänyt, että syön vain sen ja sitten nukkumaan. No, arvatenkin toisin kävi. Söin siis ensin sen rahkan, mihin olin sekoittanut banaania, marjoja ja leseitä. Siitä se taas lähti, seuraavaksi meni kuusi leipäpalaa päällysteineen, 2 kananmunaa aromisuolalla, possupataa kylmiltään lusikalla suoraan jääkaapista (sen piti riittää vielä tämän päivän iltavuoroon evääksi) ja lautasellinen maitokaurapuuroa juustolla ja voilla! Enkä ole ihan varma oliko tuossa edes kaikki.
      Kuitenkin päivällä olin syönyt mielestäni ihan sopivasti, aamupalan, lounaan ja päivällisen. Pelkäsin mahani repeävän yöllä. En kuitenkaan ole nyt oksentanut muutamaan päivään, mutta onko tässäkään järkeä? Bulimia on vaihtumassa bediksi. Inhoan itseäni.

      Olen siis 167cm pitkä ja noin vuosi sitten painoin about 60kg, sen painon vielä jotenkin kestin, mutta nyt olen jo pahasti ylipainon puolella, eikä tunnu hyvältä olla näin iso. Haluaisin painaa 55kg, mikä olikin pitkään painoni jossa pysyin ennenkuin tämä lihominen alkoi. Ja tosiaan 10kg on tullut tosi nopeasti, vuodessa.
      Aikaisemmin nälkiinnytin itseäni lähes koko päivän, ahmin illalla herkkuja, oksensin ja vapisevana ja heikkona nukahdin. Pysyin toki hoikkana (tai mielestäni hyvän kokoisena, n. 55kg), mutta en jaksanut tehdä kerrassaan mitään, pyörrytti ja yleiskunto oli huono. Nyt kun olen syönyt aterioita säännöllisemmin, että jaksaisin edes töissä olla virkeä, niin tässä on tulos, kohta 20kg ylimääräistä ja bulimia vaan jyllää. Ja lisäksi nykyään oksentamista seuraa lähes poikkeuksetta ahminta, jonka jälkeen en enää jaksa oksentaa.

      Jotenkin pitäisi oppia käsittelemään yksinäisyyden ja pettymyksen tunteita, eikä turruttaa niitä ahmimalla, mutta kun illalla tulee se "pimeä hetki", jolloin ravaan jääkaapilla kuin robotti ja lopetan vasta repeämispisteessä, niin ei siinä ehdi soittaa Freudille tai dr. Philille.

      No, kuitenkin, oksennusputki on poikki, nyt on lopetettava vielä iltamässäily. Tänään laitan taas terveellisen ja tarpeeksi täyttävän iltapalan valmiiksi jääkaappiin ja syön vain sen tultuani töistä ja sitten nukkumaan. Yrittäminen jatkuu, pitäkää peukkuja!

      Ai niin, joku oli tuonne ketjun väliin suositellut blogin perustamista, mutta enpä taida ainakaan vielä siihen ryhtyä. Siinä kävisi kuitenkin niin, etten jaksaisi sitä päivittää. Olen nyt kirjoitellut tänne helpottaakseni edes osittain ahdistustani ja voi olla, että vaikkapa tämän tekstin jälkeen en enää kirjoita.
      Välillä kirjoitan mietteitäni myös paperille, sekin vähän auttaa kun ei ole sydänystävää.
      Laittaisitko linkin blogiisi, voisin käydä lueskelemassa:)

      • avuton uhri

        Voi, olipa ikävää luettavaa heti aamutuimaan.

        Kyllä tämä on sitten depressiivinen sairaus muuta ei voi sanoa.


    • pau123

      hei, oli pakko laittaa viestiä...kun samaistun niin hyvin...itsellä 9 vuotta takana, nyt en ole vielä oksennellut, laihdutus käynnissä mutta tiedän että tää menee vielä bulimiaa. ja sitä pelkään. pelkään että tää sairaus tappaa mut.....itellä painoa 72 tällä hetkellä ja se on LIIKAA. pakko laihtua ainakin se 10 kg. lupasin itselleni että kun tarpeeksi laihdun niin sitten annan itselleni luvan ahmia ja oksentaa.....ei vittu ihan oikeesti. miksei tästä tuu loppua.

    • Punkero

      Huomenta! Viikko oksentamatta, paino äsken 71kg.
      Joka ilta olen syönyt itseni ähkyyn, vaikka aamulla olen ihan muuta päättänyt:( Herkkuja en ole ostanut, kaverin luona söin vähän karkkia ja jäätelöä, mutta ihan kohtuudella. Iltaisin oon vetäny lähinnä leipää, ruokaa (esim. kinkkukiusausta ja siskonmakkarasoppaa), hedelmiä, mysliä, jogurttia, rahkaa, tonnikalaa yms. Eli ihan tollasia perussafkoja, mutta aina liikaa.

      Enää ei ahdista niin paljon kuin viikko sitten, mutta tämä ahminta pitäisi nyt saada äkkiä kans poikki. En haluaisi alkaa elämään niin, ettei kotona ole mitään ruokaa, vaikka olisihan sekin yksi keino olla ahmimatta. Pidän kuitenkin ruoanlaitosta (ja syömisestä) ja onhan se noloa jos vaikka sukulaisia pölähtää käymään, eikä ole tarjota edes maitoa tai sokeria kahviin. Kyllä ratkaisut pitää löytää korvien välistä.

      Eipä tässä kummempia.

      Voimia sulle pau123, kyllä me nää vaikeudet vielä selätetään!

    • hädissäänjapeloissaa

      mielenkiintoista luettavaa punkero! Perusta se blogi! Ja tsemppiä!
      Itsekin ahmin aina ruokaa, enkä oikein tiedä mihin tämä vielä johtaa. Nyt olen vielä normaalinkokoinen 170/55 mutta tätä vauhtia en kauaa.
      Tosin en tiiä onko tämä sairautta vai "normaalia" ahmimista mutta aina on huono omatunto ja aina sinnittelen iltapäivään asti syömättä koska ahdistaa niin paljon. Sitten illalla se lähtee käsistä :(
      Esimerkki päivä: iltapäivällä syön ensimmäisen kerran jotain perusruokaa. Sitten leivän. Ehkä toisen. Sitten jätskiä kipollisen. Sitten keksejä (3-5kpl illan aikana). Karkkia ainakin 100g ja suklaata toiset 100g. Leivon jotain ja syön sitä, vaikka nyt yhden muffinssin. Illalla vielä kasa hedelmiä ja vihanneksia sänkyyn kun katsoo telkkaria. Että näin ja maha on ihan turvonnut :/
      Olen monta kertaa yrittänyt oksentaa mutta mitään ei tule?? Mitä teen väärin. Eilen työnsin hammasharjan kokonaan kurkkuun ja yrjörefleksi tuli mutta ei yrjöä?? Haluan nämä ruuat ulos musta NYT

      • Gjv xd gjk

        Ei kannattais haluta oksentaa pilaa vaa hampaansa ja vinkkinä että kannattaa päättää aika esim mulla ilta kasin jälkee en syö tsemppiä


      • pullariina
        Gjv xd gjk kirjoitti:

        Ei kannattais haluta oksentaa pilaa vaa hampaansa ja vinkkinä että kannattaa päättää aika esim mulla ilta kasin jälkee en syö tsemppiä

        "ei kannattais haluta oksentaa"

        voi kun se menisikin noin. Luuletko tosiaan että kukaan HALUAA oksentaa, sairastaa tätä tautia?
        Itse sairastanut kohta 20 vuotta, ja loppua ei näy. Kaikki on olevinaan hyvin, on mies, talo, lapset, työ, mutta taistelu painon kanssa on ikuista. Edes mielialalääkkeet ei ole tähän vaikuttaneet. Terapiaa en ole kokeillut.


    • emily2012

      Hei kohtalontoverit!

      Todella raadollista luettavaa, vielä kun pystyn itse astumaan noihin saappaisiin mielessäni...
      Mietin missä päin asutte? Sisimmässäni tiesin tarvitsevani ulkopuolisen apua mutta työterveystarkastuskin tuli pari vuotta töiden aloittamisen jälkeen, oli liian myöhäistä koska olin jo aivopessyt itseni.
      Itsemurhayrityksen jälkeen sain vasta psykologin apua ja ny 3 ja puoli vuotta tuosta olen aloittanut terapian (jossa en sielläkään suostu myöntämään syömishäiriötäni), mutta yhtäkaikki; sh:t ovat mielenterveyssairauksia joihin tarvitsee ihan tosi ulkopuolisen apua.
      Ensimmäinen askel on jo otettu jos ootte myöntäneet itsellenne ettei kaikki oo kunnossa. Mulla on kavereita mutta ei tosi ystäviä joille kertoa syvimmistä fiiliksistä. En koskaan pystyisi myöntämään olevani bulimikko.
      Kaksi täkyä, jotka nään itse pelastusrenkaina:1) ulkopuolinen(ammattilainen) jolle puhua tarvitsematta kysellä vastavuoroisesti hänen kuulumisiaan tai potea huonoa omatuntoa itsestään puhumisesta. Saat myös(toivottavasti?) vastaukseksi muuta kun hymistelyä ja "kyllä sä pärjäät"-kommenttien sijaan kriittisiä ja kantaaottavia neuvoja.
      2) Vapaaehtoinen järjestötoiminta eli kiinnostuin äkkiä yhteiskunnan ja vaikuttamisen asioista lähinnä sen kautta, kun sain tilaisuuden kuulla puolueen arvoista ja toiminnasta, vilkkaista keskusteluista ja yhdessä tekemisestä-samojen asioiden ajamisesta!En minä politiikkaa ymmärtänyt mutta löysin samat arvot jakavat ihmiset. Ja tilaisuudet oli ilmaisia ja kivoja. Aloin tuntea itseni tärkeäksi, oli hienoa sanoa menevänsä kaupungin valtuuston kokousta seuraamaan tai hallituksen kokoukseen (vaikka ihan kaikillehan ne on avoinna!). Pointtina ettei Vihreistä mitään ystävyyksiä ole elämääni tullut mutta hyviä tyyppejä, joiden kanssa puhutaan vaan asia-asioita. Ei ketään kysele henkilökohtaisuuksia tai juuri puhu omistaankaan. Se sopii oikein hyvin. Ja ennen kaikkea vie ajatuksia itsestä pois.
      Lisäksi yhdistin matalankynnyksen liikunnan menoihini, eli joogan ja balance-tyyppisen, joihin lähteminen ei vaadi ponnistuksia peläten ettei kunto riitä(niissähän ei hypitä!).
      Nykyään menoja tuppaa olemaan jo siihen malliin, että kaipaa jo sitä vapaa-aikaa ja joutenoloa. Vielä kun innostuin lukemaan hömppäromaaneja, kaunokirjallisuutta, jotka vievät ihan toiseen maailmaan. Kirjoja on ihan terveellistä ahmiakin...tosin olen tässäkin asiassa auttamatta kiinnostunut syömishäiriöistä: "tapa minut, äiti!", "pientä purtavaa", "madonna"(hannele huovi) ,"elämä kateissa"...Viimeisen lukemista kannatan ihan kaikille, on meinaa todella karua ja pelottavaakin luettavaa äärimmäisestä mässäilystä syömishäiriöillä. (Maryan häiriö alkanut 9v. ja on tässä kertojana n.24v. vieläkin sairas).
      Toivon että jatkat kirjoittelua miten sulla menee!
      Kaikkea hyvää ja onnistumisen tunteita!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe