Mahtavia koiria

Huumehörhöille?

Cane Corso/Pitbull - pentuja kaupataan kuuteen ja puoleen sataan nettisivulla. Miksi ihmeessä tällasia sekoituksia tehdään??? Kenelle???

7

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen omistaja

      Itselläni on Cane Corson ja Dobermannin risteytys ja on seurallinen ja kiltein pentu ehkä ikinä. Luupäinen ja suojeleva, mutta oikealla koulutuksella nekin ovat tulevaisuudessa hyviä puolia oikein hillittynä.
      Ei se rotu koirasta hirviötä tee, vaan se joka hihnan päässä on.

      • Serrrrrrrropi

        Ei niin, mutta on riskipeliä yhdistää kaks vaiketa rotua, koska ei voi olla varma päätyvätkö koirat hyviin ja osaaviin koteihin. Muutenkin tuntuu että seropit eivät saa paljon virheitä anteeksi, eikä niitä jakseta aina kouluttaa toisin kuin rotukoiria. Yleensähän tuolla on kodinvaihtajina juuri seropeja. Seropeja on paljon kotia vailla, ja jos itse teettäisin seropi pennut käyttäisin siihen silloin sellaisia rotuja, jotka olisi tulevaisuudessa suht helppo kouluttaa että tulevan omistajan ei tarvitsisi olla mikään kummoinen koirakuiskaaja. Lisäksi vaikeasti koulutettavat rodut pelottavat joitakin ja kaikki kun eivät seropia halua tämä karsii vielä entisestäänkin ostajia.

        Ja voi olla että nämä mixit houkuttelevat sitten sellaisia ihmisiä, jotka ottavat ne vain egon jatkeeksi, kun eivät voi sitä puhdasrotuista saada kun kasvattajat eivät myy tai ole rahaa puhtaaseen, menevät sitten ostamaan tällaisen mixin. En nyt väitä että sinä olet cane corso dobberi miksauksesi ottanut egon jatkeeksi.

        Seropien täytyy kilpailla puhdasrotuisten koirien rinnalla suosiosta että miksei sitten tekisi sellaisia yhdistelmiä jota kuka tahansa maalaisjärjellä varustettu ihminen voisi omistaa ja kouluttaa? Tekisi miellyttäviä seroyhdistelmiä.

        En seropeja mitenkään morkkaa. Itselläni on juuri sekarotuinen, mutta nuo tuollaiset yhdistelmät eivät ole mikään maailman viisain idea. Ei niin monella ole valmiuksia kouluttaa koiraa tuosta yhdistelmästä.


    • juupa juu

      Ja höpö höpö sanon minä! Olen ottamassa juurikin tuosta pentueesta pennun ja tiedän ennestään mitä tuon tyyppisiä koiria on kouluttaa. Koira ei tule egon jatkeeksi vaan perheen jäseneksi ja pihan "vahdiksi " meillä on valmiiksi molossi mikseri ja parempaa koiraa en voisi toivoa. Koulutus vaatii tervettä järkeä ja päättäväisyyttä mutta palkinnoksi saa maailman parhaimman koiran. Puhdas rotusta emme halua, koska sekotukset ovat mielestämme persoonallisempia. Joten ei saa yleistää jos ei nimenomaan halua puhdasta case corsoa, rotikkaa tms.

    • luupälli

      Mulla on corso ja pitti sekotus narttu. Todella kiltti, avoin, rohkea, hellä, villi ja energinen. kotona vahtii, muttei hauku lähes ikinä. Ei mikään aloittelijan koira, vaatii omistajalta paljon. Helpot koirat niille jotka sellaista pitää ja vaikeet koirat hulluille luupäille :'D

    • Pois ko rodut

      Siispä, kun te näitte ko mixejen isännät/emännät olette kouluttaneet ne niin hyvin ja tottelevaisesti, niin voitteko taata, että tottelevat tilanteessa kuin tilanteessa. Eivät provosoidu pienen koiran räksystä. Sietävät pentuja jne. Mistäköhän mahtaa johtua, että harvoin enää yli kaksivuotiaita ei näy koirapuistoissa. Minkä takia usein juuri näiden sekoitusten ja myös puhtaiden ns. taistelukoirat ovat agressiivisia vastaantullessa. Miksi 9/10 nellä on agressiivista käytöstä jo heti näköyhteydellä. Taatusti tappavat koirani jos pääsevät vahingossa irti, hihna pettää jne. Minkäköhän vuoksi menevät omistajiensa kanssa hyvin myöhään ja hyvin aikaisin ulkoilemaan. En tunne yhtään täysikasvuisen pitin tai corson tms. omistajaa, joka jäisi koiransa kanssa juttelemaan muiden koiranomistjien kanssa iltalenkillä. Minkä vuoksi melkein tullaan auton ikkunan läpi, kun havaitaan toinen koira. Näin vaan on, mutta

      ystävilläni on sakemannia, rottista, snautseria ja monia, monia seropeja sekä muita puhdasrotuisia koiria, jotka

      a) tottelevat aina, tilanne kuin tilanne
      b) ovat kilttejä
      c) ovat sosiaalisia
      d) ohittavat kauniisti
      e) eivät provosoidu pienemmistään, edes niistä räksyistä
      f) nauttivat muiden koirien seurasta
      g) kohtaavat vieraankin koiran uteliaana eivät valmiina tappelemaan
      h) osaavat katsekontaktin, mitä useimmille ei edes tarvitse opettaa
      i) eivät ikinä ole murisseet omistajilleen
      j) kaikilta voi ottaa luunkin pois koska vaan eivätkä regoi siihen kuin hieman kummissaan, et mitäs nyt
      k) kaikki harrastavat jotain

      Siis nyt puhuin tuttujeni koirista, jotka tiedän ja vieraiden joita en edes halua oppia tuntemaan, kun jo kaukaa näkee, että peto petoa kuljettaa

    • Bittpulli

      "Pois ko rodut"

      Tiesitkö että kaikki koirat ei tule välttämättä toimeen muiden kanssa? Tiesitkö että se on joillekkin roduille täysin normaalia ja tyypillistä? Tuletko itse kaikkien ihmisten kanssa toimeen? Myös niiden ärsyttävien känniläisten? Jaksatko kuunnella kauankin huutavia pikkulapsia? Se että jos ottaa tuon rotuisia koiria, meinaa sitä että niihin kuuluu panostaa, rodusta PITÄÄ tietää huonot ja hyvät puolet, myöskin rodun historian. Pitää osata varautua esim pittien koira-aggressiivisuuteen ja käyttäytyä sen mukaisesti sekä osata lukea sitä koiran elekieltä ennen kun edes kuvittelee vievänsä koiraa puistoihin sun muualle. (Tämä pätee muihinkin rotuihin). Jos ei tiedä miten koira käyttäytyy erilaisissa tilanteissa, miksi sitä pitäisi viedä esim niihin koirapuistoihin missä voi 90% varmuudella tapahtua jotakin? Ja näin muuten, mistä tiedät että tuntemasi pitit ovat pittejä eikä pitti/amstaffimixejä? Aitoja pittejä on suomessa todella vähän ja niitä harvat edes tunnistaa.

      Ps. Minulla on aikuinen pitti ja se on juuri tuollainen kuin yllä kuvailit. Kaiken lisäksi kukaan ei sitä pitiksi tunnista kun on niin pieni ja huomaamaton, "normaalin koiran" näköinen ressukka joka tulee kaikkien kanssa toimeen. Silti olen varautunut siihen että jonain päivänä se ei välttämättä enää ole niin sosiaalinen muiden koirien seurassa.

      Lisäisin vielä, aidot pitit harvemmin alkavat räyhäämään heti kun toisen koiran näkevät (kokemuksella voin kertoa), näyttelyissä ja muissa tapahtumissa ne sietävät kyllä hienosti muita, mutta se ei tarkoita sitä että niitä voisi keskenään päästää juoksentelemaan. Ainakaan ilman kuonokoppaa.

      Muista roduista varmasti joku muu osaa kertoa paremmin miksi näin on.

    • Osaamattomalta pois!

      Suo anteeksi, jos loukkasin. Ei ollut tarkoitus! Tunnen kyllä esim. sharpei/pitti sekoituksen, joka on tosi ihanuus ja suopea kaikille kavereillensa. Pittiä puhdas sellainen tunnen yhden, joka ei räyhää, mutta ei välitäkään muista. Toki on vastuullisia kasvattajia, jotka osaavat huolehtia koirastaan. On myös erittäin ikävää, että on omistajia, jotka ovat aivan yhtä petoja kuin koiransa. Halusin vain tuoda asiaa enemmän esiin, sillä näitä tapauksia on aivan liikaa ja aivan liikaa on niitä 8 kk - 1,5 vuotiaita, jotka menevät piikille tai vaihtavat taas kotia, kun ei osata. Eihän kukaan ole seppä syntyessään, mutta kun ei edes vaivauduta selvittämään koiran elämää eli mitä kaikkea se tuo tullessaan ja vaatii omistajaltaan. Itse aikoinaan, kun ensimmäisen koirani hankin kiersin vuoden koiranäyttelyissä tai rotukohtaisissa tapahtumissa ennenkuin päädyin silloiseen lemmikkiini, joka eli hyvät kymmenvuotisen elämän. Vaikka siitä on jo nelisenkymmentä vuotta ja kasvatusmetodit olivat mitä olivat, en edes silloin kättäni kohottanut kertaakaan koiraani kohtaan. Jo silloin menin palkitsemisella ja kehulla. Pahaa tekee myös siellä puistossa nähdä känniläinen koiran kanssa. Tsemppiä sinulle pittisi kera.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe