HOAS Asunnot?

-Sir-

Moro

Jokos teille Helsinkiin muuttaville on tullu tarjouksia HOAS:n asunnoista, saitteko läheltä koulua, paljonko on vuokra, minkä kokoisen solu huoneen saitte ja mistä jne?

Ihan mielenkiinnosta olisi vain kiva vertailla että minkälaisia asuntoja HOAS tarjoaa kenellekkin. Itse sain viimeviikonloppuna HOAS:lta asunnon Kannelmäestä, 18 neliön huone omalla parvekkeella. Vuokrakin oli aikas iso positiivinen yllätys 266€/kk. Ja siis Tukholmankadulle lähden hoitotyötä lukemaan :)

10

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfg he

      Kertokaa please myös, kauanko jonotitte asuntoanne, millon haitte ja milloin saitte?

      • -Sir-

        Ite olin aikas varma et saan asunnon, koska ite opiskelupaikan sain jo viime syksyn haussa, mut kävin keväällä turvaamassa rauhaa ulkomailla joten lykkäsin alotusta tähän syksyyn. Näin ollen sain pistettyä asuntohakemuksen jo toukokuussa ja olin siis hyvissä ajoin ennen kaikkia muita.


    • Fidess

      Mulle Hoas ei oo tarjonnu yhtään mitään. Hakemus pistetty 2.7. ja kirjoitettu, että kaikki käy. Noin 300 km koulumatkat edessä, sillä mistään muualtakaan en ole asuntoa saanut...

      • afafeadaw

        Joskus voi tulla aika viime tippaankin, serkku sai vime vuonna asunnon pk-seudulta viikkoa ennen opiskelujen alkua...


      • Fidess
        afafeadaw kirjoitti:

        Joskus voi tulla aika viime tippaankin, serkku sai vime vuonna asunnon pk-seudulta viikkoa ennen opiskelujen alkua...

        jeps. nyt vaan ilmassa sellaista, että kaikki solut olisi mennyt jo aikoja sitten. Mutta ainahan joku voi perua...


    • landelta stadiin

      Laitoin hakemuksen tämän vuoden maaliskuussa (olin lykännyt opiskelun aloittamista), HOAS:ilta soitettiin kesäkuussa ja heinäkuussa muutettiin poikakaverin ja koiran kanssa 48 neliöiseen kaksioon, vuokra on 488e. Kulkuyhteydet on hyvät, tosin koulumatka voisi olla lyhyempikin. Mutta kaikin puolin oltiin tyytyväisiä :)

      • Iloinen Opiskelija

        Mullakin oli koulupaikka valmiina ja laitoin hakemuksen toukokuun alussa. 300 km päästä muutan poikaystävän kanssa. Kesäkuussa tarjosi HOAS kämppää, iloinen saa olla kun tuntuvat nuo asunnot olevat kiven alla... Kivalla paikalla, 10 minuuttia junalla kouluun!


    • minä.

      HOAS tarjosi asuntoa. Taisi olla 41 neliöinen kaksio. Vuokra oli jotakuinkin 360e. Kyselin asunnossa sillä hetkellä asuvalta millainen kämppä on.. Meluisa, sotkuinen ja homeinen... Oli helppo ratkaisu päätyä yksityiselle vuokranantajalle. Tosin vuokrakin on sitten 680e/kk. Mutta asuntojahan saattavat tarjota sitten myöhemminkin, ehkä paremmalla menestyksellä. Kämppä olisi kaikenlisäksi ollut sijainniltaan levottomassa paikassa mikä ei yksinäistä naisihmistä pahemmin houkuttele. :( Harmillista. Näin siis Vantaalla.

    • Fidess

      Mä sainkin asunnon HOAS:ilta! Vuokrasopimus alkaa kylläkin kaksi viikkoa koulun alun jälkeen, mutta pienellä matkustelulla selvitään.

      Kyseessä solu ja vuokra vähän reilu 200. Epäilyttää vaan aika paljon, kun siellä on tosiaan tasan yksi vessa....

    • Anonyymi

      Kuinka paljon Helsingin hoas asunnot maksavat? Yksiö yli 30 neliötä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe