mitähän mahtaa maksaa perus perustus (laatta) (ilman maatöitä)n100m2 talon pohjalle teettettynä(ilman paalutusta savipelto)
tai jos itsetekisi niin materiaali hinta?
Entäs ,millainen työ/rahallinen vaihtoehto olisi rossipohja perusta? Onko vaivattomanpi tehdä ja halvempia, onko herkempi paalutukselle verrattuna maanvaraiseen laattaan?
perustuksen hinta
7
953
Vastaukset 7
- Rak.urakoitsija
periaate sama rossi ja maanvarainen laattaperustus. Rossipohjassa jätetään vain laatikko täyttämättä. perustustapa ei juurikaan vaikuta paalutustarpeeseen,vaan lähinnä maaperä. jos suolle rakennat ni siinä ei rossipohjat auta.noilla tietoilla hinta skaala on aika suuri.Oon tehny tuon kokoisia pohjia urakalla halvimmillaan tarpeineen n. 10T€ ja kallleimmillaan n. 30t€. tarpeet n. 4-5t€ ilman soria ja kaivinkonetta.
- t34t3t43
Siis reunavahvistettu laatta....vai meinaatko siis että mahdollisesti tulisia antura sokkeli...tai hyvällä tuurilla ihan perusmuuri. Kun on savipelto niin joudut luultavasti tekemään leveän anturan.
- rakentajaehkä
niin, mitenkä sitä oikein kannattaisi tehdä? Jos talolle tehdään perusta millainen perusta on hyvä?(ei rossi)
- muuta havumajaan
rakentajaehkä kirjoitti:
niin, mitenkä sitä oikein kannattaisi tehdä? Jos talolle tehdään perusta millainen perusta on hyvä?(ei rossi)
Älä rakenna!
- fsdgsdsfd
rakentajaehkä kirjoitti:
Betoninen hyvin raudoitettu antura, jonka päällle harkoista sokkeli. Melko edullinen tapa, varsinkin jos teet itse. Muurarille ehkä joudut jotain maksamaan.
- dfsfsdfdf
rakentajaehkä kirjoitti:
Rossipohjakin on hyvä jos se tehdään oikein. Ja käytetään oikein. Mutta maanvarainen laatta on yleisin.
Jotenkjn tuntuu että et taida oikein käsittää mistä puhut....tai tarkoitat...kun puhut perustasta. Katselepa netistä rakennusprojketeja niin pääset vähän hommasta kärryille. Tai toki voi minäkin selittää miten hommat menee jos kerrot millainen tonttisi on tarkemmin....onko perustamistapalausuntoa jo laadittu, josta se perustustapa sinulle sitten selviää.
- kofak
Kerrataampa vielä...
1. Hommaa tontti
2. Teetä maaperätutkimus/perustamistapa ohje (tulee samassa raportissa)
3. Anna PERUSTUSSUUNNITTELIJAN suunnitella tontillesi sopivan perustamistavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa811924Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as361241Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134964Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 90764
- 70737
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67647
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 64584
- 35581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,34566- 36524
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33433
- 40427
- 35424
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13419