Imovanea ahdistukseen

pillerin varassa

Olen käyttänyt imovanea jo pitkään. Ensialkuun ihan vaan unettomuuteen mutta se auttaa mulla myös krooniseen ahdistukseen. Imovanen kanssa olen ihan pirteä ja hyväntuulinen, mutta kun lääkkeet on loppu niin iskee todella kova ahdistus eikä saa nukkuttua kuin pari tuntia yössä max. Imovanea tuppaa menemään pari tabua ennen nukkumaanmenoa ja lääkkeet loppuu sitten liian aikaisin lääkäri ei uusi reseptiä koska entisiä pitäisi olla vielä jäljellä.
No sitten täytyy ottaa alkoholia pahimpaan ahdistukseen.

Onko muita kohtalontovereita?

15

6953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaneasuuhu

      On se just tollasta. Pitäs olla säkillinen tapuu ni eipä loppus keske. Ei niistä eroonka pääse

    • 1300000

      Melko kokeneena jyväjemmarina ja päihdeongelmaisena voisin sanoa, että imovanen eli tsopiklonin vieroitusoireet on sitten todella sietämättömiä. Paniikkia, hikoilua, tärinää. Mikään muu bentso/bentsojohdannainen ei moista aiheuta, ja ei tarvitse kun pari viikkoa päivittäin ottaa imovane niin jo alkaa oireet jos lopettaa.

      • Näin meillä

        Imovanen ja bentsojen käytön vieroitusoireita lopettamisen yhteydessä ei voi vertailla keskenään.
        Normaalikäytössä Imovanen lopettaminen tarkoittaa univaikeuksia, jotka ovat veemäisiä, mutta bentsojen kohdalla onkin paljon muuta lisänä.


      • Anonyymi

        Mulla päinvastoin, muut bentsot loppuessaan tuo paniikin ja muut paskaolot, imovane ei läheskään yhtä rankasti


      • Anonyymi

        Sekin yksilöllistä


    • jouhänä

      ssiiiis mun mielestä just ylläolevan jyväjemmarin mainitsemista syistä yleensä määrätä pitkäaikaiskäyttöön??? miksi sulle määrätään?

      mulla joskus määrätty uniongelmiin joku 10 tabun paketti, mut kiertoon meni kun ei tunnu missää

    • Mulle saa laittaa ehdottomasti s.postia jos jollakulla on respaa Imoihin/Zopinoxiin, mä tartten niitä joka päivä siihen että saan nukuttua.. En siis etsi tästä mitään levytolkulla syömistä vaan ihan oikeasti otan sen yhden illalla ja saan nukkua rauhassa, ja vaikka heräilen yöllä niin saan jatkettua nukkumista .. Ja mikä tärkeintä en ole aamulla kuin zonbi vaan kykenen hoitamaan arkiasiat.

      Nyt on takana pahoinpitely ja nukkumista ei ole ollut lähes lainkaan lääkärit eivät anna nukahtamislääkkeitä, betsoja en edes pyydä..

      Jos teistä joku ihana voisi auttaa mua, mä maksan kyllä kustannukset

    • Onneksi erossa

      Bentsot ja mainitsemasi bentsonkaltaiset nukahtamislääkkeet on ihan perseestä vähänkään pidempään tai satunnaiskäyttöä säännöllisemmin käytettäessä, erityisesti jos vielä taipumusta päihteisiin/oloihin. Itsellä alkoi Somnoria mennä pidempään käytettäessä useampaakin illassa, silti uni ei tullut ja lääkepäissäni olen mm. viillellyt itseäni ja seikkaillut pitkin kaupunkia ilman mitään järkeviä mielikuvia. Eroon pääsin kertaheitolla mirtatsapiinilla, jolla nukkuminen onnistui varsin hyvin, eikä mitään viekkuja tullut. Mirtatsapiinin ainoat haitat olivat se, että muutuin lääkezombieksi ja painoa tuli lisää jumalattomasti. No, nyt en enää syö mirtatsapiinia, nukun ihan hyvin kevyellä neuroleptiannoksella ja painokin on pudonnut yli 20 kg.

      Ai niin: jotain muitakin bentsoja on jossakin vaiheessa mennyt juurikin nukkumiseen ja ahdistukseen siinä määrin, että jos yritti pitää taukoa -> vittumaiset oireet. Noista pääsin sentään eroon kärsimällä, onneksi..

    • tyhmätee

      imovanea pahempaa ei juuri ole ,etenkin jos juo samaanaikaan

      • Vhvhcgvcc

        Mitä tarkootat? Eilen join olutta jonkin verran ja otin imovanen ja tuntui hauskalta ja kävin nukkumaan.


    • Eräät tuttuni käyttivät 90-luvulla Imovanea ja alkoholia päihtymistarkoituksissa ja hyvin vaikutti toimivan. Nukahtamislääke sai heidät aluksi tokkuraisiksi, mutta kun ryypiskelyä jatkettiin yli nukkumaanmenoajan, alkoivat he vallan villeiksi. Taikka sitten selvisivät tokkurastaan, mutta minä, joka olin siinä vaiheessa jo varsin juopunut, muistan asiat väärin.

    • Anonyymi

      Auttaa ahdistukseen mulla paremmin kun yksikään bentso.

      • Anonyymi

        Syötkö ahdistukseen puolillaan vai konaisen?


    • Anonyymi

      Ei mulla vaan tuppaa menemään enempää kuin mitä resepti sallii eikä siis ehdi loppua kesken jos terveydenhuolto toimii asiallisesti.
      Mutta toleranssi voi tosiaan nousta pidemmässä käytössä.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus mutta lääkärit ei uusi reseptejä juurikin väärinkäytöksen takia,Miksi pitäisi uusia jos lääkkeitä pitäisi olla jäljellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe