Mistähän mahtaisi johtua? Vettä valuu jostain koneen pohjalle vaikka konetta ei olisi käytetty muutamaan päivään. Yritin paikantaa vuotopaikkaa ja koneen vasemmalla reunalla on veden kovuuden säädin ja epäilen, että vesi tulisi sieltä. Osaako joku sanoa missä vika?
Astianpesukoneen pohjalle valuu vettä
10
7158
Vastaukset
- 85
No yleensä sieltä jokin tiiviste on kovettunut mut jos et saa paikannettua itse niin kannattanee soittaa huoltomiehelle
- Konsta77__
Vettä tullut pohjalle puolikin litraa ennen alapohjan tyhjennystä. Voiko mielestäsi tuon tiiviste vian takia tulla pohjalle noinkin paljon vettä?
- Ex kodinkonekorjaaja
Vedenpehmennin voi hyvinkin olla ongelma, jos tiskikone on päässyt jäätymään. Minkähän merkkinen kone on kyseessä. Yleisesti Electrolux konsernin (R-lew, Aeg, Husqwarna,Zanzzi...) koneet kovia vuotamaan. Yksi yleinen vuotokohde on näissä keskikaivon ja altaan välinen tiiviste usein vaikea huomata.
- Lappo-tyhjennys
Tarina ei kerro, onko ilmiö alkanut yht'äkkiä ennen toimivassa kokoonpanossa.
Kuitenkin usein koneeseen tulee vettä poistoletkun kautta. Jos poistoletku on asennettu tiskialtaan viemäröintiin, tulisi letkun lähestyä yhteyttään viemäriin ylhäältä päin. Tällöin vaatii viemäriin jo tukoksen, jos vesi pääsee apk:seen.- Konsta77__
Jäätyminen tuskin on mahdollista kun on normaalissa kotikäytössä. Kyseessä on Aeg:n kone, joka on noin 7 vuotta vanha. Aiemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut.
- heipaappparibaa
Se vesi tulee tietysti vesilukosta. Sulla on poistoletku vesilukosta katsoen koko matkan alempana kuin itse vesilukko.
Vika selvisi kun päätimme vaihtaa hanan. Tai siis viat.
Hana oli rikki ja täten pääsi tiputtamaan vettä. Lisäksi koneessa on jokin magneettiventtili, joka oli myös hajonnut ja täten vesi pääsi koneen puolelle.- gggaf
Magneettiventtiili on tulovesiletkussa ja rikkoutuessaan estää veden tulon koneen sisälle.
- Siimenssi
Eipä se magneettiventtiili estä mitään jos se rikkoutuu. Se estää vesivahingon vain silloin kun koneessa tulee vuoto venttiilin takana ja ventiili on kunnossa. Minullekin selvisi tämä aikanaan kun Siemenssistä rikkoutui tämä Aqua Stop -ventiili. Huoltoliikkeen mukaan kuumavesiliitäntä (kuten minullakin tuolloin oli) rikkoo tuon ventiilin nopeammin kuin kylmävesiliitäntä.
- Paavali 49
Astianpesukoneen pohjalle valuu vettä tiskauksen jälkeen. Tiskauksen jälkeen vettä ei ole, mutta pikkuhiljaa sinne valuu sivussa olevasta kohdasta, miksi? Vesihana on kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693