Astianpesukoneen pohjalle valuu vettä

konsta77_

Mistähän mahtaisi johtua? Vettä valuu jostain koneen pohjalle vaikka konetta ei olisi käytetty muutamaan päivään. Yritin paikantaa vuotopaikkaa ja koneen vasemmalla reunalla on veden kovuuden säädin ja epäilen, että vesi tulisi sieltä. Osaako joku sanoa missä vika?

10

7158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 85

No yleensä sieltä jokin tiiviste on kovettunut mut jos et saa paikannettua itse niin kannattanee soittaa huoltomiehelle

• Konsta77__

Vettä tullut pohjalle puolikin litraa ennen alapohjan tyhjennystä. Voiko mielestäsi tuon tiiviste vian takia tulla pohjalle noinkin paljon vettä?

• Ex kodinkonekorjaaja

Vedenpehmennin voi hyvinkin olla ongelma, jos tiskikone on päässyt jäätymään. Minkähän merkkinen kone on kyseessä. Yleisesti Electrolux konsernin (R-lew, Aeg, Husqwarna,Zanzzi...) koneet kovia vuotamaan. Yksi yleinen vuotokohde on näissä keskikaivon ja altaan välinen tiiviste usein vaikea huomata.

• Lappo-tyhjennys

Tarina ei kerro, onko ilmiö alkanut yht'äkkiä ennen toimivassa kokoonpanossa.
      Kuitenkin usein koneeseen tulee vettä poistoletkun kautta. Jos poistoletku on asennettu tiskialtaan viemäröintiin, tulisi letkun lähestyä yhteyttään viemäriin ylhäältä päin. Tällöin vaatii viemäriin jo tukoksen, jos vesi pääsee apk:seen.

• Konsta77__

Jäätyminen tuskin on mahdollista kun on normaalissa kotikäytössä. Kyseessä on Aeg:n kone, joka on noin 7 vuotta vanha. Aiemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut.

• heipaappparibaa

Se vesi tulee tietysti vesilukosta. Sulla on poistoletku vesilukosta katsoen koko matkan alempana kuin itse vesilukko.

• Vika selvisi kun päätimme vaihtaa hanan. Tai siis viat.

Hana oli rikki ja täten pääsi tiputtamaan vettä. Lisäksi koneessa on jokin magneettiventtili, joka oli myös hajonnut ja täten vesi pääsi koneen puolelle.

• gggaf

Magneettiventtiili on tulovesiletkussa ja rikkoutuessaan estää veden tulon koneen sisälle.

• Siimenssi

Eipä se magneettiventtiili estä mitään jos se rikkoutuu. Se estää vesivahingon vain silloin kun koneessa tulee vuoto venttiilin takana ja ventiili on kunnossa. Minullekin selvisi tämä aikanaan kun Siemenssistä rikkoutui tämä Aqua Stop -ventiili. Huoltoliikkeen mukaan kuumavesiliitäntä (kuten minullakin tuolloin oli) rikkoo tuon ventiilin nopeammin kuin kylmävesiliitäntä.

• Paavali 49

Astianpesukoneen pohjalle valuu vettä tiskauksen jälkeen. Tiskauksen jälkeen vettä ei ole, mutta pikkuhiljaa sinne valuu sivussa olevasta kohdasta, miksi? Vesihana on kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe