Persoonallista ohjelmaa Lontoosta

varattu on

Olen käynyt kaupungissa kerran ja tykästyin. Alueiden ja ihmisten keskinäiseen erilaisuuteen. Toreihin, markkinoihin, vintageliikkeisiin... perinteiset nähtävyydet jätin kutakuinkin väliin.

Olen menossa uudestaan, joten esittäkää ehdotuksia persoonallisesta ohjelmasta. Ei iltaohjelmaa, herään aamulla aikaisin ja nukahdan kymmeneltä viimeistään.

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      London Walk. Erilaisia vapaamuotoisia opastettuja kävelykierroksia kaupungilla. Itse kävin London on film -kierroksella, ja asiaa tuli paljon muustakin kuin elokuvista.

      • pe2101

        Kannatetaan, itse olen ollut parilla reissulla kävelemässä.

        Täältä löytyy yhden firman nettisivut:

        http://www.walks.com/

        Itse olin mukana kerran Thamesin eteläpuolen kävelyllä, voin suositella ihan kulttuurin vuoksikin, sisältyy mm. Shakespeare Theatre ja vanha naisten vankila, tosin ulkopuolelta oppaan kertoessa koko ajan mielenkiintoisia yksityiskohtia.

        Aikaa pitää varata reilut pari tuntia, käydään parissa kulttuuripubissakin, siis esim. Dickensin kantapaikassa. Linkki tähän:

        http://www.walks.com/London_Walks_Home/Fridays_Walks/default.aspx#12894

        Nyt viime keväänä olin kävelemässä vanhassa Cityssä, missä löytyi vielä mm. jäänteitä vanhasta roomalaisajasta Lontoosta:

        http://www.walks.com/London_Walks_Home/Thursdays_Walks/default.aspx#13047

        Tämä viime kevään kävely oli tosiaan "persoonallinen", koska olin ainoa seitsemän kävelijän joukossa ulkomaalainen ja parissa pysähdyspaikassa kaikki olivat hyvin uteliaita minusta ja Suomesta.

        Ko. kävelyistä löytyy Beatleseistä Harry Potteriin vaikka joka päivälle kävelyohjelmaa, suosittelen.


    • pe2101

      Itsekin olen hakenut aina matkoiltani Lontoossa jotain erikoista. Yksi hyvinkin suositeltava kiertomatka, minkä olen tehnyt, on esim. Westminster Bridgeltä jokiristeilylle Geenwichiin. Jokiristeilyllä Lontoo näyttää hienot yksityiskohdat esim. silloista alituksineen, mitkä eivät näy maalta.

      Greenwichin rannassa on heti vanha purjealus Cutty Sark, en tiedä nyt kunnosta, kun se paloi muutama vuosi sitten.

      Sitten kävellen ylös observatorioon:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Greenwich

      Siellä voit olla yht'aikaa molemmin puolin läntisellä ja itäisellä maapallon puoliskolla jaloillasi ja kuvauttaa itsesi myös näin.

      Museo kaikkine esineineen on hyvin kiinnostava.

      Paluumatkan voit tehdä kävelemällä Thamesin alitse Greenwich Foot Tunnelia pitkin, jos uskallat, yksi linkki tästä esim.:

      http://www.hannuvisti.com/blog/files/b4a5135d8c1ab53217763482afa84f73-264.php

      Toiselta puolelta kävelyn jälkeen voit tehdä paluumatkan Dockland Railway -junalla, missä ei ole tosiaan kuljettajaa ollenkaan, kokemus sekin ja ihailla nykymodernia Lontoota myös. Muistaakseni itse jäin Bank-asemalla pois ko. junasta.

      Tämä oli tosiaan yksi vaihtoehto, jos haet jotain erikoisempaa.

    • '''''

      Cutty Sark on jälleen kunnossa, ja sinne pääsee vierailemaan. Greenwich on hieno paikka.

    • madamekoo

      Mielenkiintoisia ovat myös erään drag queenin vetämät kävelykierrokset. Tekee suomeksi ja kertoo hauskoja faktoja.

      Löytyy ainakin facebookista London Walks with Madame.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe