Kontilla huonekaluja Helsingistä bangkokiin !

Kerdiili

Apuaaa!!! Olen muuttamassa bangkokiin ja pitäisi saada 20-40 jalan kontillinen tavaraa meritse sinne. Onko kellään aijempia kokemuksia ? Ystäväni toimitti nykistä 40 feet kontin ja maksoi noin2000€ ja pitäisi saada kuulemma samoihin hintoihin Suomesta mutta kun olen huolitsijoilta kysellyt niin hinta on ollut yli 5000€ Eli nyt apua pliis!!!! Syyskuun alussa pitäis saada tavarat lähtemään.

21

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tekisin

      Myy kaikki pois ja osta Thaikuista uudet....

    • höpö höpö

      ei oikeasti kannata alkaa täältä rahdata mitään sillä se Ikea on myös Bangkokissa mistä sinun roina on ostettu. 2000 eurolla saat kaikki uutta. En kyllä oikeasti usko että olet lähdossä sinne...mitä menet sinne tekemään sillä jos varaa on niin ei täällä surkutella jotain rahtia...

    • suomithai

      Helpoimmalla pääset, kun vuokraat varaston Suomesta ja kärräät mööpelit sinne. Bangkokissa on korkea vuokrataso ja asunnot pieniä, joten kontillinen tavaraa kuulostaa paljolta. Oletko muuttamassa Bangkokiin pysyvästi vai vain muutamaksi vuodeksi? Minulle on reissuhommissa työnantaja aina vuokrannut kalustetun asunnon, johon ei ole tarvinnut ostaa lakanoiden ja pyyhkeiden lisäksi mitään omaa. Yleensä vuotta lyhyemmät vuokrasopimukset tasokkaammissa kohteissa ovat aina valmiiksikalustettuja asuntoja.

    • puuseppää aina tarvi

      Suomesta vietävät lastlevyhuonekalut ovat suurta herkkua paikallisille muurahaisille ja nakertelijoille.
      Muista ottaa harja ja rikkakihveli,jotta saat tomukasat korjattua pois.

      • kontti taikkulaan

        Minua kiinnostaisi sama asia. Onko kellään kokemusta kontin toimittamisesta taikkuihin kohtuu hinnalla? Olen myös muuttamassa ja omat vehkeet olisi tulossa mukaan. Asiallisia ja asiantuntevia vastauksia kiitos. Mitkään muurahaisasiantuntijat ei kiinnosta.


      • en oikein usko
        kontti taikkulaan kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi sama asia. Onko kellään kokemusta kontin toimittamisesta taikkuihin kohtuu hinnalla? Olen myös muuttamassa ja omat vehkeet olisi tulossa mukaan. Asiallisia ja asiantuntevia vastauksia kiitos. Mitkään muurahaisasiantuntijat ei kiinnosta.

        mitä te täällä kyselette...soittakka huolintakeskuksiin...täältä että oikeita vastauksi saa....sen voin sanoa että kontti sieltä maksaa n. 6000 euroa eli kai se vähintään sen sitten maksaa sinne. En kyllä ymmärrä miksi sinne matkalaukkua enempää kannattaa viedä? 6000 eurolla saa perillä kaikki vimpan mukaan...
        Jotenkin tuntuu että provo on koko tämäkin kysymys?


      • kontti taikkulaan
        en oikein usko kirjoitti:

        mitä te täällä kyselette...soittakka huolintakeskuksiin...täältä että oikeita vastauksi saa....sen voin sanoa että kontti sieltä maksaa n. 6000 euroa eli kai se vähintään sen sitten maksaa sinne. En kyllä ymmärrä miksi sinne matkalaukkua enempää kannattaa viedä? 6000 eurolla saa perillä kaikki vimpan mukaan...
        Jotenkin tuntuu että provo on koko tämäkin kysymys?

        Ajatus on juuri se että jos joku tietäisi kuka vie kohtuullisimmalla hinnalla kun noita huolintaliikkeitä maailmassa riittää ja jos olen oikein käsittänyt tämä palsta on juuri keskustelua varten. Tosin olen huomannut että ei täällä taida olla ainuttakaan, joka oikeasti tietäisi jotain taikkulan asioista. Olen aidosti muuttamassa sinne, ja aion myös viedä oman kotini varusteet mukana ja myös sen teen. Tosin olisi mukava kun vaan löytäisi sen kohtuuhintaisen huolitsijan. Tässä ei ole kysymys siitä etteikö vehkeitä löytäisi myös Thaimaasta vaan siitä että aion täyttää oman taloni omilla jo valmiiksi hankkimilani tavaroilla. Joten jos jollain olisi kokemusta aiheesta ?


      • 6+2
        kontti taikkulaan kirjoitti:

        Ajatus on juuri se että jos joku tietäisi kuka vie kohtuullisimmalla hinnalla kun noita huolintaliikkeitä maailmassa riittää ja jos olen oikein käsittänyt tämä palsta on juuri keskustelua varten. Tosin olen huomannut että ei täällä taida olla ainuttakaan, joka oikeasti tietäisi jotain taikkulan asioista. Olen aidosti muuttamassa sinne, ja aion myös viedä oman kotini varusteet mukana ja myös sen teen. Tosin olisi mukava kun vaan löytäisi sen kohtuuhintaisen huolitsijan. Tässä ei ole kysymys siitä etteikö vehkeitä löytäisi myös Thaimaasta vaan siitä että aion täyttää oman taloni omilla jo valmiiksi hankkimilani tavaroilla. Joten jos jollain olisi kokemusta aiheesta ?

        kyseleppä thaiklupi.fi osoitteesta


    • eip kiinnosta

      se että täällä oikeasti olisi joku joka on tässä muutama aika sitten muuttanut Thaimaahan voi olla niin vaikea löytyy että kestää tiedän saanti. Ja kyllä paljon on jotka ehkä on näin on tehneet.....oikeasti ei ole mitään järkeä viedä täältä mitään....mitä olette viemässä kun sitä varten pitää kontti hommata? Jos jättää kotimaan niin miksi rahdata sinne mitään...oikeasti sillä kontin hinnalla saa perillä kaikki uutta...Ikeasta kuten täälläkin...saanko kysyä mitä menet Bangkokiin tekemään? Jotenkin minusta tuntuu että vasta haaveilet kuten se yleensä on....jos olet ns. rahamies niin et täällä näitä asioita kyselisi.....minä en heti keksi mitä voisi siellä suomalainen tehdä?

      • angthong

        En ole rahamies vaan olen menossa taikkuihin asumaan tavallista elämää vaimoni kanssa joka on kansalaisuideltaan Thai. Olen viettänyt siellä paljon aikaa jo aikaisemminkinn ja meillä on siellä oma talo. Kontin haluan siksi että voin tehdä kodistani kodin omilla jutuillani vaikka se maksaisikin enemmän kun Ikean vehkeet Thaimaassa. Aion kuitenkin olla siellä lopun elämääni ja ainoastaan joskus lomailla Suomessa. Ollaan nyt vaimon kanssa säästetty rahaa ja pientä yritystoimintaa pyörii jo Thaimaassa joten toimeentulo on kohtalainen ja kellon kanssa töihin lähdön voi unohtaa, niin kuin myös kylmän pohjolan. Olen lähettänyt tarjouspyyntöjä useille huolintafirmoille,joten saan pian ainakin jotain vastauksia. Voin päivitellä niitä sit tännekin niin saa muutkin tietoa.


      • jussin-hotels.com
        angthong kirjoitti:

        En ole rahamies vaan olen menossa taikkuihin asumaan tavallista elämää vaimoni kanssa joka on kansalaisuideltaan Thai. Olen viettänyt siellä paljon aikaa jo aikaisemminkinn ja meillä on siellä oma talo. Kontin haluan siksi että voin tehdä kodistani kodin omilla jutuillani vaikka se maksaisikin enemmän kun Ikean vehkeet Thaimaassa. Aion kuitenkin olla siellä lopun elämääni ja ainoastaan joskus lomailla Suomessa. Ollaan nyt vaimon kanssa säästetty rahaa ja pientä yritystoimintaa pyörii jo Thaimaassa joten toimeentulo on kohtalainen ja kellon kanssa töihin lähdön voi unohtaa, niin kuin myös kylmän pohjolan. Olen lähettänyt tarjouspyyntöjä useille huolintafirmoille,joten saan pian ainakin jotain vastauksia. Voin päivitellä niitä sit tännekin niin saa muutkin tietoa.

        Eikös Pattajan Jussilla ollut ennen huolintaliike, soittele sille


      • tätä mieltä
        angthong kirjoitti:

        En ole rahamies vaan olen menossa taikkuihin asumaan tavallista elämää vaimoni kanssa joka on kansalaisuideltaan Thai. Olen viettänyt siellä paljon aikaa jo aikaisemminkinn ja meillä on siellä oma talo. Kontin haluan siksi että voin tehdä kodistani kodin omilla jutuillani vaikka se maksaisikin enemmän kun Ikean vehkeet Thaimaassa. Aion kuitenkin olla siellä lopun elämääni ja ainoastaan joskus lomailla Suomessa. Ollaan nyt vaimon kanssa säästetty rahaa ja pientä yritystoimintaa pyörii jo Thaimaassa joten toimeentulo on kohtalainen ja kellon kanssa töihin lähdön voi unohtaa, niin kuin myös kylmän pohjolan. Olen lähettänyt tarjouspyyntöjä useille huolintafirmoille,joten saan pian ainakin jotain vastauksia. Voin päivitellä niitä sit tännekin niin saa muutkin tietoa.

        on erittäin harvinaista että joku Suomesta rahtaa huonekaluja Thaimaahan...vasta keväällä oli juttu miehestä joka möi kaiken pois...oli oikein tv:kin. Rahdin hinnalla joka on takuulla liki 4000 euroa ostaa talon täyteen huonekaluja elektroniikkaa. '
        Mutta kohta se selviää että rahti on kallimpi kuin se mitä kuljetetaan...ei siis mitään järkeä...jos pystyy jättämään kotimaan niin voi luopua mysö huonekaluista. Ja en menisi ikinä sanomaan etten enää ikinä tule Suomeen takaisin...moni on tullut...ja millä sen lentolipun thaimaan liksalla hankit....marjaja poimimalla....niillä palkoilla ei muuten lentolippua kokoon saa.....


      • angthong
        tätä mieltä kirjoitti:

        on erittäin harvinaista että joku Suomesta rahtaa huonekaluja Thaimaahan...vasta keväällä oli juttu miehestä joka möi kaiken pois...oli oikein tv:kin. Rahdin hinnalla joka on takuulla liki 4000 euroa ostaa talon täyteen huonekaluja elektroniikkaa. '
        Mutta kohta se selviää että rahti on kallimpi kuin se mitä kuljetetaan...ei siis mitään järkeä...jos pystyy jättämään kotimaan niin voi luopua mysö huonekaluista. Ja en menisi ikinä sanomaan etten enää ikinä tule Suomeen takaisin...moni on tullut...ja millä sen lentolipun thaimaan liksalla hankit....marjaja poimimalla....niillä palkoilla ei muuten lentolippua kokoon saa.....

        Tässä hintatasoa. 20-30 kuutiota muuttokuormana 5000-6000€. Vakuutus pakollinen ja kyyti molemmissa päissä kuuluu hintaan ja myös kontin pakkkaus jota ei saa itse tehdä tullimääräysten vuoksi. Saattaa myös paikalliselle satamapäällikölle joutua jonkun satasen maksamaan.


    • huvittaa

      ei siis mitään järkeä viedä Ikean romuja vaan ostaa sieltä kaikki uutta 2000 eurolla....meitä on vaan moneen junaan ja jotku kiintyy lastulevyyn kovasti...

      • angthong

        Kuka on sanonu että mulla on yhtään ikean vehjettä mukana? On myös paljon esimerkiksi laadukkaita työkoneita joita on vaikea tai vastaavasti kallista löytää Thaimaasta.Tiedän koska olen ottanut selvää asioista. Tavaroideni arvo ylittää myös Thaimaassa helposti tuon muutaman tonnin rahtikulun ja suuri vaiva jää pois koska kaikki kannetaan taloon valmiiksi sisälle. On myös jonkin verran sellaista tavaraa jota on mahdoton löytää kaukoidästä, joten joutuisin joka tapauksessa sitä euroopasta tilailemaan. Jäähän sinä nimimerkki huvittaa vaan polkemaan loskaa ja istuskelemaan siihen Ikean sohvaan kun isot setät nuokkuu riippumatossa Thaimaassa ja nauttii säästä ja Singhasta.


    • AriFront

      Sama ongelma..
      Desing huonekaluja arvoltaan yli 50 000eur.
      Kotiteatteri & Gradient Chorus speskers yli , 20 000eur.
      Työkalut ja mittalaitteet yli 25 000 eur
      Tilaa kuitenkin tarvitaan ainoastaan 2palettia. Siis 2 rullakkoa.

      Yt Ari Front
      ari.front@hotmail

      • Maija2010Narssunen

        Maija sai oravan, mukavaa että joku nauttii näin tietsikalla olematta tervepäisten jaloissa.

        HUOMATTIIN HINNAT, JOTKA TIETYSTI TÄRKEIN.


    • Okokokokokok

      Joko olet tullut maitojunalla takaisin vai saitko edes lähdetyksi.

    • yritystäoli

      Chiang Mian ja Huahinin yhtyneet lerpat keräsivät Suomessa kaatopaikoilta paljon vanhoja risoja huonekaluja, tarkoituksena laivarahdata kontillinen Thaimaahan, aikoessaan muuttaa sinne.
      Rahtaus tyssäsi rahdin maksuun ja matkakin, koska pullojenkeruu tuotti liian vähän ja sekin vähä hupeni kiljuaineisiin.
      Siihen lopahtii senkertainen Thaimaahan muuttaminen

    • huonekalujavaityökoneita

      En tiedä konttien hintoja Suomesta Thaimaan suuntaan, koska me päädyimme muuttamaan matkalaukkujen kanssa. Tosiaan kannattaa kuitenkin miettiä, mitä ottaa mukaan. Ei ainakaan huonekaluja, astioita tai kodinkoneita kannata rahdata. Työkoneet on ehkä asia erikseen? Mutta tuleeko niistä kontillinen? Ehkä pari tärkeintä konetta mahtuu johokin, jonkun firman tai jonkun muun tilaamaan, konttiin mukaan?

      Thaimaan mittakaavassa muuten tuo monessa kommentissa mainittu Ikea ei ole edes halpa. Huonekalut saa halvimmalla kun tilaa suoraan tekijältä, käsityöläiseltä, aidosta tiikistä ja rottingista, eikä mitään lastulevyjä.

      Ainoat mitä ollaan kaivattu, on puuvillaiset hyvät liinavaatteet ja suomenkielinen lukeminen. Ne menee matkalaukussa, ei tarvitse konttia.

    • halpaa

      Ei se voi olla kallista koska, olen monasti nähnyt thainaisten kuljettavan tavaraansa kontillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe