Voiko avioehdossa ottaa huomioon omien tulojen menetys?

merta edemmäs kalaan

Olen muuttamassa Englantiin poikaystäväni perässä. Asuimme pari vuotta suomessa ja nyt hän oman uransa takia muutti Lontooseen. Jos minä menen perässä, näyttää todennäköiseltä, että oman tuloni tippuvat jopa puolella nykyisestä -tämä perustuu siihen, millaisia palkkoja oman alani työpaikka ilmoituksissa saari valtiossa tarjotaan. -Voi hyvin käydä jopa niin, etten saa edes oman alani töitä, vaan päädyn johonkin alipalkattuun diipadaapa hommaan.
Hänen tulonsa siis tuplaantuvat ja minun puolittuvat.
-Noh.. olemme suunnitelleet jo häitä, ja niistä on ollut puhetta. Minusta tämä mahdollinen tappio palkassani minkä joudun ehkä hyväksymään, pitäisi puolittaa.. eli jos tuloni tippuvat esim.15 000€ vuodessa, niin hän maksaisi minulle jotain 6000€ tai mitä sitten verojen jälkeen summa olisikaan ollut.
-jos kerran hänen uransa takia minä uhraan omani, niin minusta hänen pitäisi siinä kyllä tulla vastaan. -olenko ihan harhainen tässä suhtautumisessa?
-Voidaanko avioehtoon laittaa tällaisesta asiasta jokin maininta, vaikka siis tuloni tipahtaisivat nyt jo ennen avioliittoa?

3

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LusikkaSoppaan

      Tulottomana on kyllä ikävä toisen siivellä elellä. Pitää ainakin sopia etukäteen kompensaatiosta, ettei tule kummallekaan katkera olo. Avioehto ei tosin asiassa auta. Sitä sovelletaan vasta eron tullessa. Eikös sinun pitäisi saada palkanmenetyskompensaatiosi sitä mukaa kuin yhteiseloa kertyy?

      Mies siis saisi maksaa leijonan osan kuluistasi, että sinulle jäisi omista pienemmistä tuloistasi soveliaaksi sopimanne määrä säästöön. Tilisiirroista verottaja voisi haluta lahjaveronsa. Briteissä lait voivat olla tyystin muuta, mutta suomalaisten avioehtojen tulkitseminen siellä eron tullessa tulee varmasti kalliiksi.

      Jos siis jäät kotirouvaksi, niin avioliitto ilman ehtoja turvaa sinut eron varalta ellei teillä ole omaisuuksia tai tulevia perintöjä suojattavana.

      Disclaimer: raha-asioissa konsultoi lakimiestä, älä keskustelupalstaa

    • 8479876

      kannattako tuommoiseen soppaan edes lähteä? Jos on noin tarkkaa rahasta, jättäkää tekemättä koko avioehto, ja sovitte miehesi maksavan isoimman osan perhen kuluista koska tienaa enemmän ja houkutteli sinut mukaansa toiseen maahan seurakseen, tuekseen, ja turvakseen. Tai jätäkoko mies. Mielestäni aika pitkälle vietyä alkaa joka asiasta panemaan mustaa valkoiselle. Miksi et pysty miehesi kanssa avoimesti keskustelemaan ja sopimaan. Mikä ihmeen suhde tuo on, pyrkiikö hän vain hyötymään sinusta vai etkö pysty puhumaan suoraan hänelle ensin?Jos menee naimisin, ja vielä muuttaa ulkomaille, niin sehän on vapaaehtoista. Älä suostu avioehtoihin. Mikään pakkohan sinun ei ole mennä sen kanssa naimisiin, eikä muuttaa maahan, jossa sinulla ei ole edes työtä.Onhan sulla omakn vastuu suunnitella oma elämäsi hyvin= eli pysyä hyvässä tyssä, jos kerran sellainen on.
      Voi vOI, kaikki pitäisi nykyään miesten saada, eikä mitään saisi menettää. Jos on vaimoa ottamassa, niin se on yhteinen yritys, turhia nuo avioehdot on.

    • huh huh..

      Jos mittaat tulevan aviomiehesi jo nyt rahassa niin toivon totisesti että häänne peruuntuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe