Mikäs auto tämä tämmöinen on? Vaikuttaa hauskalta kotterolta. Onko säästäväinen vielä tämän päivän kriteerein?
Fiat Uno Fire 1.0
5
1022
Vastaukset
- bundolo
hyvä peli tuommoinen fire. mulla oli vm 88 ja aj. 180tkm, kun ostin. ajoin sillä 303tkm ja vaihdoin puntoon. iskarit uusin kerran 200tkm kohdalla ja 220tkm laturin. koneen puolesta pelasi hyvin, kunhan muistaa öljyhuollot tehdä. halvat vakuutukset ja halvat osat, jos sattuu tarvimaan. vähän vie bensaakin; 4,5-5 keskikulutus ainakin mulla (sievästi kyllä ajelinkin).
- jaberg
Auto, siis Uno Fire -89 (aj 71tkm), on ihan Ok. Hankittu kakkosautoksi ja toimii hyvin. Ruostevaurioita on ollut mutta alustamassauksen jälkeen ruostuminen pysähtynyt. Ajo-ominaisuudet isomman auton luokkaa ja moottori on yllätävän pirteä. Kulutus kaupunkiajossa noin 6 L/100km. Huono puoli on viitosvaihteen puuttuminen sekä jumittumisalttiit etujarrut.
- Fireblade
Moi
Vanhakoppasesta Unosta en puhu mitään, rupeaa olemaan jo lahoavaa kansanperinnettä...
Uudempi Uno -91-95 noin suunnilleen, jota löytyi sekä 1.0 fire ja 1.1 fire koneista:
- 1.1 selkeästi pirteämpi ja kuluttaa käytännössä ihan yhtä vähän.
- Fire koneet polttaa herkästi kansipahveja....1.1 yleensä lämpömittari - 1.0 koneissa useimmissa vain varoitusvalo, joka syttyy kun kone keittää...noin suunnilleen. 1.1 firessä suht tervenäköinen voi havaita poikkeamia lämpötiloissa.
- Kylmä talvella (vain yks termarivaihtoehto ja tehokas jäähdytys), jos ei laita pahvia syylärin eteen
- Hyvä alusta
- Halvat osat
- Suht tilava...suhteellista...
- turvaton kolaritilanteessa
- Säästäväinen, sitäpä juuri! - 45ie
Kuten joku jo totesikin Uno II (91->) on huomattavasti parempi kuin ykkösversio, jotka alkavat olla jo hyvinkin rapeita pelleistä. Itsellä -91 45ie 175tkm, eikä ole ruoste vaivannut, kunhan muistaa pestä aina joskus. Tekniikka toimii, ainut varsinainen vika kolmessa vuodessa on ollut virranjakajan jumittaminen. Vähän vili voi tulla talvella matkoilla, jos on alle -20C. 90-asteen termostaatteja saattaa kuulemma vielä saada jostain, auttaakin, sanovat. Todella toimiva alusta, kunhan käyttää renkaina väh. 155:ia, eikä tuossakaan koossa mitään pyyhinkumeja. Suosittelen Marangoneja, joissa hinta/laatusuhde on kohdallaan. Vähän äänekkäät tosin ovat. Jopa 45-heppanen litranen motti on yllättävän pirteä, joten isommilla ei varmasti jää jalkoihin. Käyttökulut todella olemattomat. Käy auto huolella lävitse, sillä huonosti pidettyjä yksilöitä näkyy kohtuuttoman paljon.
- FiatUnoFire
Terska! olen sitä mieltä että ykkös koppanen on parempi tai ainakin minun oma koska ei ole mätä mutta minulla on myös uudellakopalla oleva ja se on ihan mätä... ja muuten mistä saisi 1.0 firen koneeseen laatikon kun tuli öljyt ulos ja kolmereikää sen seurauksena?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784