Ostaako jokin taho kouvolasta itse poimittuja mustikoita?

:))

Metsässä olisi paljon mitä poimia ja omaan pakkaseen on jo poimittu. Onko jokin taho tai missä myydä yksityisille Kouvolassa poimittuja ja siivottuja mustikoita?

24

3170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoi.

      No taavetissa on Kaskenmarja esimerkiksi ja yleensä noita on kaupoille tarjottu ainakin ennen.

    • :))

      Kiitos vastauksesta. Luinkin juuri että kaupat saattavat ostaa. Täytyykin alkaa soitella ja kysellä niistä hinnoista mitä ne maksaisi ja mitkä kaupat ostaisi.

    • Pirauta

      Mustilan tilaviini ostaa myös. Lähes kaikennimiset marjat kelpaa.

    • että silleen

      aina valitetaan että marjat jää metsään, vika on siinä ettei monikaan liike joka ostaa niitä marjoja ilmoita esim lehdissä että ostavat , pitäisi olla selvän-näkijä että osaisi ennustaa.

    • puheet ja käytäntö

      Kovasti nuo kehuvat että suosivat paikallisia tuottajia. Käytännössä tilanne on toinen.

      Hintapolitiikka. Jos mustikka kilohinta on kympin niin poimijalle,toimittajalle maksetaan 2,50-3 euroa.

      Muutoin olisi helppo pistää ostohalukkuudesta lappu ilmoitustalulle yhteystietoineen.

      • Huono systeemi

        Katsikaapa, mikä parisataagrammaisen pakastemustikkapakkauksen hinta kaupassa on? Kallista ja ei muuta jalostuskustannusta kuin aski ja jäädytys. Poimijalle ei makseta suhteessa juuri mitään. Marjat, kun on vielä perattava, mikä on yhtä iso työ kuin poiminta. Tuoreena pitää vielä saada eteenpäin.

        Ei kannata ihmetellä, ettei tätä hyväntekeväisyystyötä monikaan viitsi harrastaa.
        Ne, jotka itse myyvät toreilla, pärjäävät ja vielä kun leipovat piirakoiksi ja keittelevät hilloiksi, homma toimii.

        Herää ajatus, että pikku osuuskuntatoiminta marja/sienialalla olisi tarpeen. Nythän on ostajan markkinat täysin. Halvalla joutuu poimija työtä tekemään, kun ostaja pitää vaivalla etsiä, jos sellaisen edes löytää. Autoton mummeli ei saa marjojaan kuskattua johonkin Taavettiin tai Elimäelle ym. paikkoihin.
        Martat, joilla on toimintaa pitkin Suomea, voisivat vaikka kunnostautua marja- ja sienisaon hyödyntämisessä. Kyllä poimijoita on.


    • että silleen

      Ostaako niitä mustikoita mikään liike kouvolassa, voisin kyllä poimia oli hinta mikä hyvänsä.

      • oijkvb

        Kysy suurkeittiöiltä.


      • Nalle vaan

        Näinhän ne poimijoille maksettavat hinnat pysyvät mahdollisimman alhaisina.

        Moni kai antaa ilmaiseksikin?

        Käypä hintapolitiikkaa torilla vilkaisemassa. Siellä kyllä veli veljeä ja sisko siskoa valvoo, ettei kukaan myy senttiäkään halvemmalla kuin toinen. Ei alle "torihintojen".

        Marjanpoimijoidenkin pitäisi jonkinlaista tasoa pitää. Aika raskasta on rämpiä metsiä kyyryssä kaiken päivää raskaita sankoja raahaten ja karhuja varoen.


    • Suomipoimittu ei käy

      Yhtenä kesänä oli ilmoiteltu, että Keltakankaalla oli marjojen ostaja. Poimin ämpärikaupalla mutsikoita, kun se on mielipouuhaani tuo metsissä oleskelu ja poiminta muutoinkin.
      Kun kantelin marjojani mainitun ostajan tienhaaraan päin, ei mitään marjojen ostotoimintaa ollutkaan.
      No, tuttavat saivat sitten helpolla talven mustikat lahjaksi.'

      Turha moittia, etteivät suomalaiset mene metsään ja poimi satoa, vaan marjojen ostotoimintaa ei ole. Halvempaa ilmeisesti kuskata thaipoimijoita, jotka lähes ilmaiseksi nyhtävät metsämarjat "jokamiehen oikeudella" bisneshemmoille. Tämänhän täytyy olla todellinen syy. Kyllä halukkaita marjanpoimijoita Suomessa riittäisi ja riittää. Älkää valittako ja haukkuko ihmisiä, kun eivät poimitut kelpaa ostettaviksi.
      Samoin sienille piti oleman ostaja, vaan eipä ollut.

      • että silleen

        Taitaa sulla olla sama mustikan ostaja, joka piti tulla kausalastakin ostamaan niiltä joka kerää mustikoita, odotin tunnin ja eipä hemmoa kuulunut, itsekkin olisin halukas poimimaan vaikka myyntiin, mutta kun ei ole ostajia, ihme hommaa kun ei kellekkään kelpaa valmiiksi poimitut mustikat.


      • P N-n
        että silleen kirjoitti:

        Taitaa sulla olla sama mustikan ostaja, joka piti tulla kausalastakin ostamaan niiltä joka kerää mustikoita, odotin tunnin ja eipä hemmoa kuulunut, itsekkin olisin halukas poimimaan vaikka myyntiin, mutta kun ei ole ostajia, ihme hommaa kun ei kellekkään kelpaa valmiiksi poimitut mustikat.

        Ja kun ne suomalsiset mustikat ovat tunnetusti ja tutkitusti MAAILMAN PARHAAT mustikat. Tänäänkin on uutisena suomalaisten mustikoien maailman paras maku ja laatu.

        Tosi järkkyä, ettei mikään taho ota vastuuta poimijoiden tuotteiden ostosta, vaikka valtiopäivähenkilöitä myöten moititaan, ettei kansa mene metsään ja kanna heiänkin ruokapöytiinsä metsäin antimia. Kaikenlaista virastoa ja viranomaista on vain päälle päsmäämässä ja haukkumassa, mutta asioita ei järjestä toimiviksi kukaan.
        Ei se metsässä uurastava poimija itse kerkiä kaikkeajärkkäämään ja autottomana aivan pulassa poimittuaan päiväkauen ja yökauen saalista puhdeistettuaan.
        Roskaiset marjat säöilyvät paremmin kuin puhistetut, mutta kukapa sellaisia ostaisi?
        HUOMATKAA:
        Jos omalle perheelle tai tuttaville poimii, kannattaa antaa roskineen ja vasta saaja perkaa, niin ei tule vatvottua ja litisteltyä marjoja suotta päiten. Eivät kärsi ja kastu ja säilyvät paljon paremmin kuljetuksenkin ja odottelun ennen käsittelyä.


      • P N-n
        P N-n kirjoitti:

        Ja kun ne suomalsiset mustikat ovat tunnetusti ja tutkitusti MAAILMAN PARHAAT mustikat. Tänäänkin on uutisena suomalaisten mustikoien maailman paras maku ja laatu.

        Tosi järkkyä, ettei mikään taho ota vastuuta poimijoiden tuotteiden ostosta, vaikka valtiopäivähenkilöitä myöten moititaan, ettei kansa mene metsään ja kanna heiänkin ruokapöytiinsä metsäin antimia. Kaikenlaista virastoa ja viranomaista on vain päälle päsmäämässä ja haukkumassa, mutta asioita ei järjestä toimiviksi kukaan.
        Ei se metsässä uurastava poimija itse kerkiä kaikkeajärkkäämään ja autottomana aivan pulassa poimittuaan päiväkauen ja yökauen saalista puhdeistettuaan.
        Roskaiset marjat säöilyvät paremmin kuin puhistetut, mutta kukapa sellaisia ostaisi?
        HUOMATKAA:
        Jos omalle perheelle tai tuttaville poimii, kannattaa antaa roskineen ja vasta saaja perkaa, niin ei tule vatvottua ja litisteltyä marjoja suotta päiten. Eivät kärsi ja kastu ja säilyvät paljon paremmin kuljetuksenkin ja odottelun ennen käsittelyä.

        Pyydän anteeksi d-kirjaimien puuttumista tekstistä. Koneeni on aivan liian itsepäinen eikä tahdo millään painaltaa näkyviin deetä. Tulleeko nytkään parannusta?


    • haituva2

      Minä ostaisin mielelläni mustikoita kaksi ämpärillistä, jos vaan joku keräisi :)

      • mustikoita vailla

        niin minäkin ostaisin ja voisin ne hakea omalla autolla kouvola alueelta, asun jaalassa onko täällä kerääjiä, itsellä selkä kipeä en voi noukkia, niin etä jos löyty niin paljonko maksaa


    • vailla mustikoita

      millä hinnalla myyt mustikoita, voisin itse noutaa ja ei tarvitse olla perattuja, perkaan itse

      • metsänkävijä

        Hei sopuhintaisia ovat. Kukahan tulis hakemaan, tai tekis vaikka tilauksen. Terveisin [email protected]


    • Anonyymi

      Torilla saa parhaan hinnan mustikoista.
      Itsekin käyn torilla etsimässä mustikoita.
      Mieluummin yksityisen poimiman.

    • Anonyymi

      Ostan mutta hinta/litra

    • Anonyymi

      Asun kouvolassa

    • Anonyymi

      pitääkin pistää kauppojen ilmoitustalolle, että myynnissä olisi itse virvelillä ja katiskalla saatua haukea (1-4kg kaloja), ahvenia, siikaa ja edullisemmin myyn kuin kaupan kalatiskit.
      helpommalla pääsee kun poimimalla marjoja.

    • Anonyymi

      ostaisin 3 kpl 10 litran ämpärillistä perattuja mustikoita oman käyttöön Kouvolassa. Mikä hinta?

      • Anonyymi

        Meillä olisi myytävänä tuoretta mustikkaa Kouvolassa. Hinta putsattuna 45 euroa / 10 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä olisi myytävänä tuoretta mustikkaa Kouvolassa. Hinta putsattuna 45 euroa / 10 litraa.

        Ostin juuri 5 ämpärillistä putsattuja mustikoita, 10 euroa ämpärillinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe