Oletteko ikinä miettineet miksi ihastuminen on lähestulkoon aina yksipuolista, onko ihmisillä tapana kiinnostua aina vähän itseään parempitasoisista vai mistä johtuu?
Kaikille on varmaan tuttu skenario se kun itse ihastuu ei saa vastakaikua ja kun joku toinen ihastuu suhun niin sua ei voisi vähempää kiinnostaa.
Yksipuolisuus
22
3224
Vastaukset
- mindehh
Toi on kyllä erikoinen ilmiö. Ja ainakaan kohdallani ei kyse ole edes siitä että itse ihastuisin jotenkin "parempitasoisiin" miehiin. Se on vain se joku, joka joskus kolahtaa ja sitten se on menoa. Mutta yleensä koskaan ei silloin tule vastakaikua kun itse tosissaan retkahtaa.
Itsekin olen joutunut antamaan paljon pakkeja miehille ja ei sekään kivalta tunnu, mutta kun ei kiinnostu niin ei... todella epäreilua mutta en tosissaan ymmärrä miksi menee näin... :( - alone at home darkne
Kertomatta omasta taustani tulee mieleen vain se, että kun itse on ollut yksin pitkään... siiss toodella piitkäään, niin sitä on liian herkkä vastakkaisen sukupuolen eleille.
Kyllä kait kärpäspaperi menettää "liimansa ajassa", mutta ihmisen mieli on asia joka ei vain menetä tartuntariskiään vaan ottaa kopin hymystä ja vaikka pienestä tahattomasta kosketuksesta ja kauniista sanasta.
Ihminen on varmaa ainoa eläinlaji joka harrastaa ihmissuhteita muutenkin kuin lisääntymisen mielessä, niin pitkä kuiva puro aistii veden tuoksua, niin ei ymmärä että se toisen positiivinen käytös on vain opittua........
Kyse on siis liian herkästä sensorista ja ettei muista elämän totuutta....ja sama se on toisinkin päin....- Rikki
Hienosti puet asian sanoiksi, mutta naisen on vähän vaikea hyväksyä. Mun mielestä ei tarvi hyväksyä, jos se kerran itsestä pahalta tuntuu. Siis se että toinen toistaa oppimaansa käytöstä... katson, että se on vallankäyttöä ja manipulointia.
Mitä jos itse olisit samassa tilanteessa? Korviasi myöten ihastunut ja toinen toistaa opittua käytöstä, esittää. Varmasti olet itse kaivannut henkilöä jota et voi saavuttaa, se on aika helvettiä, eikö totta... - alone at home darkne
Rikki kirjoitti:
Hienosti puet asian sanoiksi, mutta naisen on vähän vaikea hyväksyä. Mun mielestä ei tarvi hyväksyä, jos se kerran itsestä pahalta tuntuu. Siis se että toinen toistaa oppimaansa käytöstä... katson, että se on vallankäyttöä ja manipulointia.
Mitä jos itse olisit samassa tilanteessa? Korviasi myöten ihastunut ja toinen toistaa opittua käytöstä, esittää. Varmasti olet itse kaivannut henkilöä jota et voi saavuttaa, se on aika helvettiä, eikö totta...Kiitos kun tykkäsit siitä mitä kijoitin.
Kertomattatta edelleenkään itsestäni sen enempää, niin kuvainnollisesti korvilleni saaneena voin kertoa, että on helppo sanoa tuntemattomalle tai tutullekkaan, että ei ole mitään muuta kuin kaveruutta, tai siis vielä helpompaa sanoa, että ei ole mitään.
Kun olis helppo sanoa, että välittää toisesta. Kun olis helppo todella osoittaa välittämistä. Mutta kun on sellaisiakin ihmisiä tämä pieni poika sydän kohdannut, että joku ihminen tykkää takaatullessaan ottaa kiinni olkapäästä ja päinaa päänsä olkaa vasteen, eikä sekään hänelle tarkoita muuta kuin kaveruutta.
Ne kokemukset joita sielunssa olevaan tarrapaperiin on tullut, niin ne vaan vie sen paperin kontaktipinnan ja omien sielunsilmien kyvyn katsoa niin ettei niskoja käännä pois kohteestaan. Kaikki kuvittelee, että asia on ok, kun ihminen ei ole mitään muuta kuin ilmaa omassa pienessä piirissä. Pois mielestä, pois silmistä.
Illalla kun menee nukkumaan ja totuttuun tapaan valvoo vaikka sen puolituntia pimeässä niin mielessä pyörittåä jotain vanhaa filmiä monienkymmenien vuosien takaa, jossa Juliet sanoo Joonatanille, että amor on lyönyt sydämeen.... vain sinä voit operoida nuolen tarpeeksi hellällä tavalla ja antaa rohtoa elämään.
Mutta mikä estää ihmistä sanomaan sille itselle mieluisalle, että olet muutakin kuin se pölypallo huoneessa, olet muutakin kuin HIGGSIN hiukkanen ilmassani. Nykypäivänä se on vielä helpompaa kuin joskus viimevuosisadan toisen puoliskon toisella puolen puolessavälin.....
Eikun etsimään sitä ihmistä ja kirjoittamaan viestiä.
- Aika aikuistua
Koska ihmiset tavoittlevat kuuta taivaalta?
Ihminen ylitulkitsee tiettyjen ihmisten merkityksen itselleen samalla unohtaen monet, kymmenet, sadat ja tuhannet.
Eli kun tarpeeksi komea tai kaunis ihminen tekee jonkun suotuisan eleen niin sitten ollaan ihan lovessa, mutta samalla ei huomata niitä muita paljon lähempänä saavutettavissa olevia ihmisiä
Ihmisillä on varsinkin nykyään kyvyttömyys ohjata omia tunteitaan jopa itselle suotuisaan suuntaan vaan roikutaan ihastuksissa ja eletään tunnehötössä tai sitten esimerkiksi rakennetaan pelkän lihan himon (myös te naiset) ympärille unelmia ja ihanteita jotka eivät kestä.
Sitten keksitään aina joku syy että "en mä ny sen takii oo siitä kiinnostunut kun se on nii komee/kaunis/suosittu/menestynyt jne. vaan ihan luonteen takia kun siinä on sitä jotakin".
Kun ihmiset lakkaisivat huijaamasta itseään ja etsimästä aina "sitä jotakin" automaattisesti tulevana asiana niin he löytyäisivät ENEMMÄN niitä kohteita joihin voisi ihastua.
Toisaalta kun niitä löytyy sitten enemmän niitä kohteita niin joillakin ei tule siihen sitten loppua vaan jokainen vastaantuleva on tosi kiinnostava ja edellistä "parempi".
Kyse on tasapainosta niiden välillä että ei keskity yhteen jolta saa kuviteltua vastakaikua ja joka on tosi ihqu eikä toisaalta ala leijumaan siinä loputtomien vaihtoehtojen pilvilinnoissa.
Elämä on valintoja ja sanon minun sanoneeni uskon että me lopulta päätämme kehen me ihastumme. Miksikö?
Koska jokainen ihastuksen alussa osaa ohjata ne ajatukset muualle siitä henkilöstä aivan takuuvarmasti.
Tai sitten on ongelmia oman itsensä hallinnassa.
Se tuleeko tehdä niin vain vain pudota siihen ihastukseen on jokaisen itse mietittävissä, mutta tämä "mä en saa koskaan sitä mitä mä haluun ja annan pakit niille jotka haluis mua mutta mä eni niitä" on...
alakoulu kamaa.- *
Bravo!
No itseasiassa oon huomannut sellasen ilmiön, että mitä enemmän kiellät, niin sitä enemmän mietit sitä ihmistä ;)
Viehätystä lisää sekin, jos näkee samaa henkilöä usein. Työpaikat, koulut ym ovat paikkoja, joissa attraktio kasvaa. Se on mielestäni valinta, viekö asiaa johonkin vai antaako asian vain "olla".
Itse ainakin olen sillä asenteella, että keskityn omaan elämääni ja siitä nauttimiseen, toki on huonojakin hetkiä, ja jos sattuu kohdalle joku erityinen, antaa senkin kehittyä omalla painollaan.
Pakit tuntuu pahoilta, mutta ei se elämä siihen kaadu. Aikuiset ihmiset osaa käsitellä toisiaan hienovaraisesti kyllä, jos jotain menee tunnustamaan. Itse ei tarvitse vajota sinne alakouluun, vaikka toinen niin tekisikin ;) Eräs kohtelias mies kerran nimittäin teki niin, kun olin ilmaissut kiinnostustani, hän kertoi reilusti olevansa varattu ja kyseli minusta "vastapalvelukseksi", etten menetä kasvojani. Itse jätin asian siihen, mutta totesin, että tuntui hyvältä kuitenkin tulla kohdelluksi kuin ihminen.- Taas samaa tuubaa
Täyttä tuubaa... Aina ihastumisesta kirjoitetaan, niin kuin se olisi valinta. Bull-shit.
Lähentelen neljääkymppiä, ja voin rehellisesti sanoa, että en ole tämän elämän varrella saanut KERTAAKAAN valita, kehen ihastun. Ja joka ainoa kerta ihastus on myös ollut yksipuolista. Useasti olen toivonut, että EN olisi ihastunut, koska se on tehnyt elämästä pahimmillaan täyttä helvettiä, kun ei saa yhtä ihmistä päästään pois. Ensimmäisenä aamulla mielessä, viimeisenä illalla.
Päädyinkin naimisiin naisen kanssa, johon en ollut ihastunut. Miten ironista onkaan, että tuttavapiiri kehuu miten olemme "niin rakastunut pari", vaikka en ole koskaan tuntenut kovin syviä tunteita vaimoani kohtaan. Kyllästyin vaan lopulta olemaan yksin ja nykyään olen niin tottunut elämääni, että eiköhän tämä mene tällä painolla loppuun asti. Ja voin vakuttaa, että en ole ystävä/tuttavapiirini ainoa. Väitän, että tämä on jopa se tavallisempi tarina.
Ironista miten miehet ovat yleensä itsevarmoja niiden naisten seurassa, joista eivät ole kiinnostuneet, ja naiset hullaantuvat nimenomaan itsevarmoihin miehiin. - itsevarmuus
Taas samaa tuubaa kirjoitti:
Täyttä tuubaa... Aina ihastumisesta kirjoitetaan, niin kuin se olisi valinta. Bull-shit.
Lähentelen neljääkymppiä, ja voin rehellisesti sanoa, että en ole tämän elämän varrella saanut KERTAAKAAN valita, kehen ihastun. Ja joka ainoa kerta ihastus on myös ollut yksipuolista. Useasti olen toivonut, että EN olisi ihastunut, koska se on tehnyt elämästä pahimmillaan täyttä helvettiä, kun ei saa yhtä ihmistä päästään pois. Ensimmäisenä aamulla mielessä, viimeisenä illalla.
Päädyinkin naimisiin naisen kanssa, johon en ollut ihastunut. Miten ironista onkaan, että tuttavapiiri kehuu miten olemme "niin rakastunut pari", vaikka en ole koskaan tuntenut kovin syviä tunteita vaimoani kohtaan. Kyllästyin vaan lopulta olemaan yksin ja nykyään olen niin tottunut elämääni, että eiköhän tämä mene tällä painolla loppuun asti. Ja voin vakuttaa, että en ole ystävä/tuttavapiirini ainoa. Väitän, että tämä on jopa se tavallisempi tarina.
Ironista miten miehet ovat yleensä itsevarmoja niiden naisten seurassa, joista eivät ole kiinnostuneet, ja naiset hullaantuvat nimenomaan itsevarmoihin miehiin.Kiinnostavia pointteja sulla,ensinnäkin se, että menit lopulta naimisiin naisen kanssa johon et ollut ihastunut ja se, että miehet on itsevarmempia naisten kanssa joihin eivät ole ihastuneita.
Jälkimmäisestä olen ainakin samaa mieltä, on tosi helppoa olla itsevarma naisen kanssa jota ei pidä kiinnostavana, mutta nainen ei tätä ymmärrä ja kiinnostuu vaan entistä enemmän vaikka mies on välinpitämätön. Itsellä taisi käydä juuri näin :/ - r7689
Ironista miten miehet ovat yleensä itsevarmoja niiden naisten seurassa, joista eivät ole kiinnostuneet, ja naiset hullaantuvat nimenomaan itsevarmoihin miehiin.Taitaa olla naisilla usein sama juttu, että on helpointa olla itsevarma niiden seurassa, jotka kiinnostavat vain seurana, kavereina.
Tyypillistä, että ihmiset jaksavat puhua muiden puolesta. Ja miten usein peilataan vain omaa itseä "olemme niin rakastuneita" tai (kuten näillä palstoilla) "olemme molemmat niin ujoja ja jääräpäisiä, ettemme tee aloitetta". Vain kukin henkilö itse tietää osaltaan ja joka muuta kuvittelee, joutuu usein pettymään. Niin surullista kuin onkin. - Ensi silmäys
Ironista miten miehet ovat yleensä itsevarmoja niiden naisten seurassa, joista eivät ole kiinnostuneet, ja naiset hullaantuvat nimenomaan itsevarmoihin miehiin.Näinhän se menee. Suurin osa luovuttaa lopulta ja aloittaa seurustelun, koska ei halua olla yksin.
Itse aloin pitkäaikaisen seurustelun miehen kanssa jolle "annoin mahdollisuuden" koska kaverit olivat huomautelleet, että muinulle ei kelpaa ketään. "Kannatti" sitten olla suhteessa 13 vuotta ihmisen kanssa, jota ei rakastanut. Ei voi suositella.
Seuraava on oltava rakkautta ensi silmäyksellä tai olen mieluummin yksin. Harmi vaan tosiaan, että ne "rakkautta ensi silmäyksellä" -tyypit on yleensä jo varattuja. - Onpa typerää
Ironista miten miehet ovat yleensä itsevarmoja niiden naisten seurassa, joista eivät ole kiinnostuneet, ja naiset hullaantuvat nimenomaan itsevarmoihin miehiin.Se on ihan omaa tyhmyyttä jos tyytyy rumaan ei tai ei-minkäännäköiseen naiseen. Miksi sitten et ole iskenyt itsellesi sitä selvästi haluamaasi kaunista naista? Mikä sinua estää? On monia pareja joissa mies ei ole mikään komistus mutta nainen on kaunis, joten kuka tahansa vähänkään ok näköinen mies voi saada itselleen kympin naisen. Itse en edes koskisi naiseen joka ei itseäni kiinnostaisi.
- 2+17
Onpa typerää kirjoitti:
Se on ihan omaa tyhmyyttä jos tyytyy rumaan ei tai ei-minkäännäköiseen naiseen. Miksi sitten et ole iskenyt itsellesi sitä selvästi haluamaasi kaunista naista? Mikä sinua estää? On monia pareja joissa mies ei ole mikään komistus mutta nainen on kaunis, joten kuka tahansa vähänkään ok näköinen mies voi saada itselleen kympin naisen. Itse en edes koskisi naiseen joka ei itseäni kiinnostaisi.
"Miksi sitten et ole iskenyt itsellesi sitä selvästi haluamaasi kaunista naista? Mikä sinua estää?"
Tyhmä kysymys kun jo keskustelun aihe on ihastumisen yksipuolisuus, tuo mies on varmaasti yrittänyt saada kauniita naisia mutta ei ole saanut, kauniit naiset on todella nirsoja ja ovat saavuttamattomissa melkein kaikille meistä.
- me ainakin
ollaan molemmat ihastuneita toisiimme ja tiedämmekin sen.on kivaa
- Mistä johtuu
Mulla sama homma jos itse kiinnostun miehestä niin hän ei oo musta kiinnostunut vaan ne kenestä en ole kiinnostunut niin kiinnostuu musta.
- 2+9
Välillä tuntuu että asetelma on miehelle epäreilu, vaikka mies pitäisi kropastaan tosi hyvää huolta ei se silti ole tae, että hän saisi hoikan naisen. "Tasot" ei kohtaa tältä osin.
Itsellä ainakin minimivaatimus naiselle on, että hän olisi hoikka ja liikunnallinen, mutta silti nainen joka minusta viimeksi kiinnostui oli vähemmän yllättäen lihava.- ..
Olen hoikka ja liikunnallinen. Olen olen aina sellainen.
- ase telmista
"Tasot" eivät määrää sitä, kuka kiinnostuu kenestä. Onhan oikeastaan niin päin, että "tasokkaista" kiinnostutaan laajemminkin ja helpommin, vaikkei saumoja olisikaan. Fiksuista mukavista kaunottaristakin kiinnostuu joka toinen mies vuorollaan - vaikka ulkopuolisetkin näkevät, ettei joillakin ole mitään mahdollisuuksia (ennen kuin todellisuus sen osoittaa). Hoikasta hyvinhoidetusta kaunottaresta voivat kiinnostua vähemmän hoikatkin miehet, jotka ajattelevat että heidän osansa on katsella ;-) tai heissä on muita kvaliteetteja ;-) tai eivät ajattele mitään ;-) Eihän se ylipäänsä mene aina yksi yhteen, että jokainen pitää yhtä hoikasta mitä itse on.
- Juup..
Katsoppas treffi-ilmoja, niin kellekään ei kelpaa oman tasoinen, vaan pitää olla nuorempi, hoikempi, urheilullisempi, paremmin tienaava, koulutetumpi.. mutta toki muodon vuoksi se omakin taso annetaan ymmärtää riittäväksi (pl. miesten pituusvaatimus, jossa naisille ei riitä oma taso), mutta ei missään nimessä sallita alempaa koulutusta, pienempiä tuloja, huonompia elintasoja (lihavuus), eikä naisten kohdalla lyhempää miestä.. eli ihmiset hakee aina täydellistä, koskaan ei riitä oma taso.. sillä kukaan ei ole täydellinen.
- alone at home darkne
Netin chatit on paras taapa huijata muita ja ennenkaikkea itseään.
Kun itsellä on perseelleen menneet ihmissuhteet ja mahdollisesti lapsia, niin on todella helppo syyttää sitten oman elämänsä toista entistä puoliskoa ja kuvitella, että siellä chatissa on niitä täydellisiä ja itse ollaan siellä sitten viattomia ja syyttömiä.
Eihän se tietenkää mahdotonta ole, että netin kautta voi saada oikeitakin ihmissuhteita, mutta kyllä se vaatii aika monenkertaisen suodatuksen ja puukohipan pöydän luona, että toisen voi tuntea ja tavata.
Tämä ajatus vain tuohonkin, etät sanotaan ihmisten tavoittelevan aivan mahdottommia itselleen, kun ei omatkaan housut ole puhtaita. - ap
Tämä vajosi jo aika pohjalle, kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksia.
Nimimerkillä "Taas samaa tuubaa" oli kiinnostava näkökulma. Maailmassa ei mee nallekarkit tasan.. :D
Joskus, kun molemmat on ihastuneita, silti hommat jotenkin kuivuu kasaan. Eli siis.. Elämää vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442972Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1012244Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3381874- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175