Nyt metsään

mars metsään :)

muistutan taas teitä ystäväthyvät, jos on mahdollista mennä metsään, niin nyt taas saa metsästä ilmaista ruokaa. Marjat sienet anakin, ja kalaa järvestä jos on mahdollisuus kalastaa. Kun on marjoja pakkasessa ei tarvitse ostaa kalliita hedelmiä talvella ja sienistä saa moneen ruokaan jatketta, kalaakn kannattaa pakastaa.

18

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lmaita löytyy

      Kyllä kyllä ilmaista ruokaa löytyy paljon luonnosta, vaatii vaan tarmoa lähteä keräämään.

    • sanko mukaan

      Kunnasniementien varsilla ovat mahtavat marja- ja sienimetsät, poimijat vain puuttuvat.....matkaa Joensuusta alle 10 km
      Itse poimin mustikkaa jo 3 sankollista eivätkä marjat tuntuneet vähenevän yhtään...napakkaa, kuivaa ja isoa marjaa.....

    • luomualuomua

      Voi kunpa kestäisi selkä ja takajalat moista samoilua, siinä sitä säästäisi piiiitkän pennin ja saisi vielä terveellistä syötävää ilman lisäaineita.

      Minä vuokrasin naapurin pellon, jonka istutin täyteen kaikenlaisia marjapuskia, ym. pienviljelystä.
      Helppo hoitaa seisaaltaan, eikä tarvitse paljoakaan kyykkiä.
      lannoitteet tulevat naapurin navetasta.

      Eli vaihtokauppaa olen käynyt "mustikoita mulle, ruusunmarjakiulukoita ja maraja-aroniaa sulle"
      Hyvin on nyt mustikoita mullakin pakkasessa, ja ruusunkiulukat kypsyvät hyvää vauhtia.

      • mars metsään :)

        Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.


      • mars metsään :) kirjoitti:

        Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.

        sehän on paras keino .ei tartte kyykkiä. istuinta vann siirtää:))


    • marjaton.

      Minne Helsingissä voi mennä marjaan? Tai sieneen? En halua eksyä enkä saada saastemarjoja -sieniä...

      • minä

        Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
        Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
        .


      • kolo
        minä kirjoitti:

        Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
        Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
        .

        kerääthän sä itsekki niitä!! haloo


    • Poimikaa keskenään

      EIKÄ SAA. Muistutan, että tämänkin illan tv-paketti on niin perseestä, että on pakko ryypätä ja huomenna ei kykene luonnonhelmaan. Kiitos on feminististen tv-kanavien. Kiitos

    • Näin närheet

      Lintupaistia riista illalliseksi hyvän viinin kanssa.

      Lintu metsästetty Suomen luonnosta ja viini ostettu Tallinnasta.

      Ei euron euroa veroa valtiolle.

    • somalirosvo
    • jokamiehenoikeus

      Sorsapaistia on taittu hakea on tuo sorsien suosimalla lammella linnut vähenneet kovasti. Kyllä sitä on ilta kävelyllä hankittu juureksia ja marjoja kasvupaikat löytyy helposti ihan lähi tienoo Reppu ja kasseja matkaan...

    • oookkoo

      joo sienet on ainaki vitun hyvä silokit varsinki
      :D

      • Hattiwattitatti

        Semisti siistii!


      • m
        Hattiwattitatti kirjoitti:

        Semisti siistii!

        Kyllä ne kaupunkilaisnuoretkin ymmärtää hyvän päälle! Poikani soitteli lomaltaan, että ruokailu on ollut sienivoittoista mökillä tällä viikolla!


    • tg6k9jhgfd
    • jep ja se on kaikkein parasta syksyssä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe