muistutan taas teitä ystäväthyvät, jos on mahdollista mennä metsään, niin nyt taas saa metsästä ilmaista ruokaa. Marjat sienet anakin, ja kalaa järvestä jos on mahdollisuus kalastaa. Kun on marjoja pakkasessa ei tarvitse ostaa kalliita hedelmiä talvella ja sienistä saa moneen ruokaan jatketta, kalaakn kannattaa pakastaa.
Nyt metsään
18
408
Vastaukset
- lmaita löytyy
Kyllä kyllä ilmaista ruokaa löytyy paljon luonnosta, vaatii vaan tarmoa lähteä keräämään.
- sanko mukaan
Kunnasniementien varsilla ovat mahtavat marja- ja sienimetsät, poimijat vain puuttuvat.....matkaa Joensuusta alle 10 km
Itse poimin mustikkaa jo 3 sankollista eivätkä marjat tuntuneet vähenevän yhtään...napakkaa, kuivaa ja isoa marjaa..... - luomualuomua
Voi kunpa kestäisi selkä ja takajalat moista samoilua, siinä sitä säästäisi piiiitkän pennin ja saisi vielä terveellistä syötävää ilman lisäaineita.
Minä vuokrasin naapurin pellon, jonka istutin täyteen kaikenlaisia marjapuskia, ym. pienviljelystä.
Helppo hoitaa seisaaltaan, eikä tarvitse paljoakaan kyykkiä.
lannoitteet tulevat naapurin navetasta.
Eli vaihtokauppaa olen käynyt "mustikoita mulle, ruusunmarjakiulukoita ja maraja-aroniaa sulle"
Hyvin on nyt mustikoita mullakin pakkasessa, ja ruusunkiulukat kypsyvät hyvää vauhtia.- mars metsään :)
Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.
mars metsään :) kirjoitti:
Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.
sehän on paras keino .ei tartte kyykkiä. istuinta vann siirtää:))
- marjaton.
Minne Helsingissä voi mennä marjaan? Tai sieneen? En halua eksyä enkä saada saastemarjoja -sieniä...
- minä
Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
. - kolo
minä kirjoitti:
Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
.kerääthän sä itsekki niitä!! haloo
- Poimikaa keskenään
EIKÄ SAA. Muistutan, että tämänkin illan tv-paketti on niin perseestä, että on pakko ryypätä ja huomenna ei kykene luonnonhelmaan. Kiitos on feminististen tv-kanavien. Kiitos
- Näin närheet
Lintupaistia riista illalliseksi hyvän viinin kanssa.
Lintu metsästetty Suomen luonnosta ja viini ostettu Tallinnasta.
Ei euron euroa veroa valtiolle. - somalirosvo
Puhutiinko rinkeleistä?
http://www.youtube.com/watch?v=Kj2SAkO_lec&feature=plcp - jokamiehenoikeus
Sorsapaistia on taittu hakea on tuo sorsien suosimalla lammella linnut vähenneet kovasti. Kyllä sitä on ilta kävelyllä hankittu juureksia ja marjoja kasvupaikat löytyy helposti ihan lähi tienoo Reppu ja kasseja matkaan...
- oookkoo
joo sienet on ainaki vitun hyvä silokit varsinki
:D- Hattiwattitatti
Semisti siistii!
- m
Hattiwattitatti kirjoitti:
Semisti siistii!
Kyllä ne kaupunkilaisnuoretkin ymmärtää hyvän päälle! Poikani soitteli lomaltaan, että ruokailu on ollut sienivoittoista mökillä tällä viikolla!
- tg6k9jhgfd
jep ja se on kaikkein parasta syksyssä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162516Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262284Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301803Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3221346- 601073
- 2591039
- 541007
- 146933
- 45888