Nyt metsään

mars metsään :)

muistutan taas teitä ystäväthyvät, jos on mahdollista mennä metsään, niin nyt taas saa metsästä ilmaista ruokaa. Marjat sienet anakin, ja kalaa järvestä jos on mahdollisuus kalastaa. Kun on marjoja pakkasessa ei tarvitse ostaa kalliita hedelmiä talvella ja sienistä saa moneen ruokaan jatketta, kalaakn kannattaa pakastaa.

18

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lmaita löytyy

Kyllä kyllä ilmaista ruokaa löytyy paljon luonnosta, vaatii vaan tarmoa lähteä keräämään.

• sanko mukaan

Kunnasniementien varsilla ovat mahtavat marja- ja sienimetsät, poimijat vain puuttuvat.....matkaa Joensuusta alle 10 km
      Itse poimin mustikkaa jo 3 sankollista eivätkä marjat tuntuneet vähenevän yhtään...napakkaa, kuivaa ja isoa marjaa.....

• luomualuomua

Voi kunpa kestäisi selkä ja takajalat moista samoilua, siinä sitä säästäisi piiiitkän pennin ja saisi vielä terveellistä syötävää ilman lisäaineita.

Minä vuokrasin naapurin pellon, jonka istutin täyteen kaikenlaisia marjapuskia, ym. pienviljelystä.
      Helppo hoitaa seisaaltaan, eikä tarvitse paljoakaan kyykkiä.
      lannoitteet tulevat naapurin navetasta.

Eli vaihtokauppaa olen käynyt "mustikoita mulle, ruusunmarjakiulukoita ja maraja-aroniaa sulle"
      Hyvin on nyt mustikoita mullakin pakkasessa, ja ruusunkiulukat kypsyvät hyvää vauhtia.

• mars metsään :)

Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.

• mars metsään :) kirjoitti:

Minulla on metsässä mukana kevyt muovijakkara vähän hidastaa poimimista mutta ei haittaa.

sehän on paras keino .ei tartte kyykkiä. istuinta vann siirtää:))

• marjaton.

Minne Helsingissä voi mennä marjaan? Tai sieneen? En halua eksyä enkä saada saastemarjoja -sieniä...

• minä

Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
        Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
        .

• kolo
        minä kirjoitti:

Niinpä, sienet kerää saasteita helposti. Ja Suomessa on tutkittu, että joillakin paikkakunnilla on vieläkin saasteita jälellä Tjernobylin atomivoimalan rahjähdyksen takia. Jollakin paikkakunnalla enemmän jollakin vähemmän.
        Mutta tämän voi käydä tutukituttamassa itsekin jai kannattaa ottaa asioista selvää, että mikä tilanne on omalla kotipaikkakunnalla.
        .

kerääthän sä itsekki niitä!! haloo

• Poimikaa keskenään

EIKÄ SAA. Muistutan, että tämänkin illan tv-paketti on niin perseestä, että on pakko ryypätä ja huomenna ei kykene luonnonhelmaan. Kiitos on feminististen tv-kanavien. Kiitos

• Näin närheet

Lintupaistia riista illalliseksi hyvän viinin kanssa.

Lintu metsästetty Suomen luonnosta ja viini ostettu Tallinnasta.

Ei euron euroa veroa valtiolle.

• somalirosvo
    • jokamiehenoikeus

Sorsapaistia on taittu hakea on tuo sorsien suosimalla lammella linnut vähenneet kovasti. Kyllä sitä on ilta kävelyllä hankittu juureksia ja marjoja kasvupaikat löytyy helposti ihan lähi tienoo Reppu ja kasseja matkaan...

• oookkoo

joo sienet on ainaki vitun hyvä silokit varsinki
      :D

• Hattiwattitatti

Semisti siistii!

• m
        Hattiwattitatti kirjoitti:

Semisti siistii!

Kyllä ne kaupunkilaisnuoretkin ymmärtää hyvän päälle! Poikani soitteli lomaltaan, että ruokailu on ollut sienivoittoista mökillä tällä viikolla!

• tg6k9jhgfd
    • jep ja se on kaikkein parasta syksyssä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1964
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1469
    5. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1278
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1230
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1062
    Aihe