"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa" (Joh 14:1-3)

1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen.
Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille,
että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,
tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

173

1029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • body

Se on sitä monipuolisuutta, moni-ilmeisyyttä ja rikkautta, kun kaikkien ei tarvitse olla samoissa nurkissa ja ajatella samalla tavalla.

Tuolla on hellarit ja tuolla kirkkokansa ja jne.

Taivaassa monipuolisuus on rikkautta, sillä täällä ajassa riitelemme jatkuvasti oikeasta opista ja kuinka raamattua tulkitaan.

Täällä homot , lesbot ja ne jotka eivät sovi ruotuun potkitaan pois, taivaassa on tilaa erilaisuuksille.

• "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa,
        että heillä olisi valta syödä elämän puusta
        ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät
        ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat
        ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

"Minä (Jeesus) annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Joka voittaa, on tämän perivä,
        ja minä olen oleva hänen Jumalansa,
        ja hän on oleva minun poikani.
        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
        ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain
        ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä,
        joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• 1234567...
        kalamos kirjoitti:

"Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa,
        että heillä olisi valta syödä elämän puusta
        ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät
        ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat
        ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

"Minä (Jeesus) annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Joka voittaa, on tämän perivä,
        ja minä olen oleva hänen Jumalansa,
        ja hän on oleva minun poikani.
        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten
        ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain
        ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä,
        joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

kalamos.
        Raamatut vuosilta 1642-1903
        Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

• 1234567... kirjoitti:

kalamos.
        Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

Tosi on. Löytyy myös paljon uudesmmasta
        eli esimerkiksi Toivo Koilon suomennoksesta,
        joka pohjautuu textus receptukseen.

• käskyt=totuus
        1234567... kirjoitti:

kalamos.

Kuningas Jaakon käännös..kertoo että jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt Ilm. 22: 14

Käskyjä on 10 Jeesus sanoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan! terv. benedi

• käskyt=totuus kirjoitti:

Kuningas Jaakon käännös..kertoo että jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt Ilm. 22: 14

Käskyjä on 10 Jeesus sanoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan! terv. benedi

Edeltävät jakeet menevät näin:

Ja hän sanoi minulle:
        "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
        Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
        ja joka on saastainen, saastukoon edelleen,
        ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta,
        ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani,
        antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Johannes on juuri saanut nähdä jo koko ilmestyksen.
        Paisi sen, MIKÄ NYT ON, myös sen,
        MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN ON TAPAHTUVA.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794389

Nyt Johannes on päättämässä kirjoitustehtäväänsä.
        Enkeli käyttää ilmaisua, joka on tuttu Danielin kirjasta.
        Mutta nyt toisin päin: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja"
        Ja edelleen:
        "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
        ja joka on saastainen, saastukoon edelleen,
        ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta,
        ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani,
        antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."

Eli tuo kohta viittaa niihin lopputapahtumiin,
        joista myös Daniel kirjoitti.
        Ja Daniel ei kirjoittanut riviäkään morsiusseurakunnasta.

• Jochanan Buchanan

Tosin tuon Johanneksen kohdan (ja monen muunkin UT:n kohdan) mukaan me olemme jo taivaassa. Jeesus meni valmistamaan sijaa 3 päiväksi ja sitten ylösnousemuksen jälkeen sijat oli valmiina ja taivas avoinna.

Taivas sijoineen on siis ollut valmiina jo kohta 2000 vuotta ja Jeesus on ottanut Isän kotiin sukupolven toisensa jälkeen.

Kohdassa ei siis puhuta mistään "taivaasta, jonne me pääsemme tempauksen jälkeen". Sellaisesta ei Raamattu puhu missään.

Taivas on täällä telluksella. Hengellisesti me olemme taivaassa jo nyt, mutta lopulta taivas tulee myös ihan fyysisesti tänne alas, emmekä me suinkaan mene minnekään ylös. Käymme siellä vain lyhyesti jos ehdimme kuolla kupsahtaa ennen Jeesuksen toista tulemusta, mutta sen jälkeen tulemma taivaaseemme, tämän maan päälle.

Heittäkää keskiaikaiset taivaskuvitelmat menemään ja ottakaa Raamattu, niin kuin se on kirjoitettu!

• Jochanan Buchanan

Keksiaikainen taivaskuva on katolinen ja antisemitistinen. Koska hyljättiin juutalaisten valtakuntaoppi, piti kehittää jotain sen tilalle. Valtakunnassa piilee kuitenkin se salaisuus, jossa meille taivas aukeaa. Taivasten valtakunnassa, joka on jo nyt meidän keskellämme, mutta joka kerran tulee kirkkaudessaan tänne maan päälle (kun Jeesus palaa), on meidän kotimme ja Isän koti. Mitään muuta taivasta ei ole.

• Jochanan Buchanan kirjoitti:

Keksiaikainen taivaskuva on katolinen ja antisemitistinen. Koska hyljättiin juutalaisten valtakuntaoppi, piti kehittää jotain sen tilalle. Valtakunnassa piilee kuitenkin se salaisuus, jossa meille taivas aukeaa. Taivasten valtakunnassa, joka on jo nyt meidän keskellämme, mutta joka kerran tulee kirkkaudessaan tänne maan päälle (kun Jeesus palaa), on meidän kotimme ja Isän koti. Mitään muuta taivasta ei ole.

Siis ... sinä olet nyt siellä, minne Jeesus meni?!?

• Jochanan Buchanan
        kalamos kirjoitti:

Siis ... sinä olet nyt siellä, minne Jeesus meni?!?

Kyllä, ja niin sinäkin, jos olet uudestusyntynyt kristitty. En ole Jeesuksen luona tietenkään vielä fyysisesti, vaan hengellisesti. Fyysisesti vasta sitten, kun olen saanut ylösnousemusruumiini.

"TE OLETTE KÄYNEET Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, JEESUKSEN TYKÖ..." (Hepr.12:22-24)

"Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan ASETTANUT MEIDÄT TAIVAALLISIIN Kristuksessa Jeesuksessa." (Ef.2:4-6)

"Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; (Kol.3:1-3)

"Sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme." (Gal. 4:25-26)

• 12
        Jochanan Buchanan kirjoitti:

Kyllä, ja niin sinäkin, jos olet uudestusyntynyt kristitty. En ole Jeesuksen luona tietenkään vielä fyysisesti, vaan hengellisesti. Fyysisesti vasta sitten, kun olen saanut ylösnousemusruumiini.

"TE OLETTE KÄYNEET Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, JEESUKSEN TYKÖ..." (Hepr.12:22-24)

"Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan ASETTANUT MEIDÄT TAIVAALLISIIN Kristuksessa Jeesuksessa." (Ef.2:4-6)

"Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; (Kol.3:1-3)

"Sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme." (Gal. 4:25-26)

Jeesus sanoi nuo aloituksessa mainitut asiat opetuslapsilleen eikä hän julistanut sitä sanomaa kaikelle kansalle. He ovatkin nyt jo taivaassa Jeesuksen luona.

Jochanan Buchanan

Minä olen kyllä uudestisyntynyt kristitty,
        mutta en ole siellä, missä Jeesus nyt on.
        Hän jätti maailman ja meni Isän tykö. Minä olen vielä maailmassa.
        Minun ei tarvinne selittää, mistä minä sen huomaan.

Jeesus sanoi: "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan;
        jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö ...
        Maailmassa teillä on ahdistus;
        mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Ja kävi vielä niin, että kun Jeesus meni pois täältä maailmasta,
        jossa me olemme, Isänsä tykö,
        että Hän lähetti Pyhän Hengen sijaansa tänne maailmaan
        olemaan meidän kanssamme.

Ja tuon Henkensä kautta Hän asuu minussa.
        Jumalan Valtakunta on sisällisesti minussa.
        Ja näin minut on asetettu taivaallisiin.
        Näin minulla on yhteys siihen, mikä on ylhäällä.
        Mutta minä en vielä ole ylhäällä.

Minä en ole nyt Jumalan Valtakunnassa vaan maailmassa,
        joskaan en enää maailmasta.
        Jeesus sen sijaan jätti maailman ja meni Isän tykö.
        Ja Hän on tuleva takaisin ja ottava minut samaan paikkaan,
        jonne on valmistanut minulle sijaa.

• 12 kirjoitti:

Jeesus sanoi nuo aloituksessa mainitut asiat opetuslapsilleen eikä hän julistanut sitä sanomaa kaikelle kansalle. He ovatkin nyt jo taivaassa Jeesuksen luona.

Jeesus tuli jo takaisin ja vei heidät tykönsä taivaaseen, niinkö?

• 12
        kalamos kirjoitti:

Jeesus tuli jo takaisin ja vei heidät tykönsä taivaaseen, niinkö?

Jeesus noutu heistä jokaisen heidän kuoltuaan.

• 12 kirjoitti:

Jeesus noutu heistä jokaisen heidän kuoltuaan.

Eli kun Hän sanoi:
        "Vaikka minä menen pois,
        tulen minä takaisin"
        niin tämä on toteutunut jo monta kertaa?

Jeesus on tullut takaisin yhä uudestaan?!?!?

• Jochanan Buchanan

>> Minä olen kyllä uudestisyntynyt kristitty,
      mutta en ole siellä, missä Jeesus nyt on.

No silloinpa sinä et ole uudestisyntynyt kristitty, koska jos olisit, sinä et ainoastaan olisi siellä, missä Jeesus nyt on, vaan jopa HÄNESSÄ!

>> Ja kävi vielä niin, että kun Jeesus meni pois täältä maailmasta,
      jossa me olemme, Isänsä tykö,
      että Hän lähetti Pyhän Hengen sijaansa tänne maailmaan
      olemaan meidän kanssamme.

Pyhästä Hengestä tässä onkin kyse. Jeesus on Pyhän Hengen kautta meissä ja me olemme Hänen luonaan, jopa Hänessä ja taivaallisissa, uudessa Jerusalemissa - emme ainoastaan Jerusalemissa, vaan ME OLEMME TUO JERUSALEM, Siion.

>> Minä en ole nyt Jumalan Valtakunnassa vaan maailmassa,
      joskaan en enää maailmasta.

Siinäkään tapauksessa sinä et ole uudestisyntynyt kristitty. Jos sinä nimittäin olet, sinä olet Jumalan valtakunnassa, joka on jo nyt sisäisesti meissä ja meidän keskellämme. Me olemme sen kansalaisia JO NYT.

Olen sanonut sanottavani: Johanneksen evankeliumin paruusia on ylösnousemus ja Pyhän Hengen vuodatus. En viitsi tuhlata kesääni väittelyyn kanssasi kanssasi. Pidä sinä pinttyneet, infantiilit käsityksesi, kun kerran Jumalan selkeä sana ei kelpaa.

• >> kun kerran Jumalan selkeä sana ei kelpaa

• Jochanan Buchanan

Ei meistä kukaan tule menemään minnekään "taivaaseen". Me olemme taivaassa jo nyt ja lopulta taivas tulee tänne alas meidän luoksemme.

Jos ihminen kuolee ennen kuin Jeesus tulee takaisin, niin ihminen käväsee Jumalan ns. kolmannessa taivaassa, mutta hän ei ole siellä fyysisesti, vaan pelkkänä henkenä (sieluna).

Sen jälkeen kun pyhät saavat ylösnousemusruumiinsa (ensimmäisessä ylösnousemuksessa), niin Jumalan valtakunta on tullut kirkkaudessaan tänne alas ja me olemme fyysisesti taivaassa, täällä maan päällä ja olemme täällä maan päällä siitä asti hamaan ikuisuuteen.

On ihan turha elätellä mitään utopioita jostakin "taivaasta tuolla jossain ylhäällä", joka on meille varattu. Raamattu ei tunne sellaista käsitettä. Tämä maapallo on meille varattu, luotu meitä varten ja tänne Jumalan valtakunta (eli taivas) perustetaan.

Toistan siis: kun Jeesus sanoi, että Hän meni valmistamaan meille sijaa, niin Hän tarkoitti sillä kuolemaansa, jolla Hän avasi meille tien kaikkein pyhimpään. Kuolemallaan Hän valmisti meille sijan.

Kun Hän sanoo, että Hän tulee takaisin ja ottaa meidät tykönsä, niin Hän viittasi välittömään tuloonsa ylösnousemuksensa jälkeen, jolloin Hän "otti opetuslapset tykönsä". Toisaalta Hän viittasi Pyhän Hengen lähettämiseen, jolloin Hän tulee Pyhässä Hengessä takaisin ja ottaa opetuslapset tykönsä.

Mihinkään toiseen tulemukseensa (ja sen jälkeiseen "taivaaseen") Hän ei viittaa sanallakaan.

• Olet oikeassa, Jochanan Buchanan! Pysy tiukasti siinä, mitä olet Herralta saanut. Kaikki, jotka ovat Kristuksessa, ovat jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa, sillä Kristus on ylösnousemus ja elämä, [Joh.11:25; Ef.2:1-6]

Sydämemme ja ajatuksemme ovat taivaallisissa, joten olemme jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Toinen ylösnousemuksemme koittaa silloin kun pääsemme irti tästä kuoleman ruumiista.

• Jochanan Buchanan
        ekivaari kirjoitti:

Olet oikeassa, Jochanan Buchanan! Pysy tiukasti siinä, mitä olet Herralta saanut. Kaikki, jotka ovat Kristuksessa, ovat jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa, sillä Kristus on ylösnousemus ja elämä, [Joh.11:25; Ef.2:1-6]

Sydämemme ja ajatuksemme ovat taivaallisissa, joten olemme jo ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Toinen ylösnousemuksemme koittaa silloin kun pääsemme irti tästä kuoleman ruumiista.

Ihan miten vaan, mutta mä olin ymmärtänyt, että "toinen ylösnousemus" on tuomion ylösnousemus, ennen viimeistä tuomiota, ja "ensimmäinen ylösnousemus" on vanhurskaitten ylösnousemus, joka tapahtuu Jeesuksen toisen tulemuksen yhteydessä Herran päivänä ja on siis yhtä kuin tempaus.

Sen sijaan käyttäisin ilmaisua "hengellinen ylösnousemus" tuosta, jota sinä nyt nimität ensimmäiseksi ylösnousemukseksi.

Nää on toki vaan tämmösiä teknisisä yksityiskohtia, itse asiasta olemme samaa mieltä.

Ihan miten vaan, mutta mä olin ymmärtänyt, että "toinen ylösnousemus" on tuomion ylösnousemus, ennen viimeistä tuomiota, ja "ensimmäinen ylösnousemus" on vanhurskaitten ylösnousemus, joka tapahtuu Jeesuksen toisen tulemuksen yhteydessä Herran päivänä ja on siis yhtä kuin tempaus.

Sen sijaan käyttäisin ilmaisua "hengellinen ylösnousemus" tuosta, jota sinä nyt nimität ensimmäiseksi ylösnousemukseksi.

Nää on toki vaan tämmösiä teknisisä yksityiskohtia, itse asiasta olemme samaa mieltä.

Niin toki vaan ovat tämmösiä teknisisä yksityiskohtia, jotka kukin saa ymmärtää sydämensä uskon määrän mukaan, mutta kyllä näistä keskustella silti voidaan.

Olen muuten huomannut erään erikoispiirteen Paavalin opetuksissa, jonka useimmat uskovaiset näyttävät tulkitsevan tulevaisuudessa tapahtuvaksi yhtäaikaisuudeksi. Mutta olen huomannut Paavalin sillä tarkoittavan laadullista samankaltaisuutta, joka useimmiten ajallisesti on jo tapahtunut eri aikana, esim. Jeesuksen kärsiminen, kuoleminen ja ylösnouseminen tapahtui paljon ennen Paavalin kärsimyksiä, kuolemaa ja ylösnousemista.

Roomalaiskirje 6
        4 "Niin olemme siis - y h d e s s ä - h ä n e n - k a n s s a a n - haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman."

Roomalaiskirje 8
        17 "Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran - y h d e s s ä -
        h ä n e n - k a n s s a a n - kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. "

Efesolaiskirje 2
        6 "ja - y h d e s s ä - h ä n e n - k a n s s a a n - herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,"

Kol. 2:13
        Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi - y h d e s s ä -
        h ä n e n - k a n s s a a n - antaen meille anteeksi kaikki rikokset,

1. Tess. 4:14
        Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin
        y h d e s s ä - h ä n e n - k a n s s a a n -

Filippiläiskirje 3
        10 "tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen
        s a m a n k a l t a i s e n - k u o l e m a n - kautta,"

Minulla ei nyt ole aikaa selittää tätä asiaa lyhyesti, mutta useiden esimerkkien avulla yritin sanoa että "yhdessä hänen kanssaan"-sanoilla Paavali ei tarkoittanut kronologisesti yhtäaikaista, vaan laadultaan samankaltaista tai vastaavaa.

• >> kun Jeesus sanoi,
        että Hän meni valmistamaan meille sijaa,
        niin Hän tarkoitti sillä kuolemaansa,
        jolla Hän avasi meille tien kaikkein pyhimpään.
        Kuolemallaan Hän valmisti meille sijan.

• Jokkantii Pukkantii
        kalamos kirjoitti:

>> kun Jeesus sanoi,
        että Hän meni valmistamaan meille sijaa,
        niin Hän tarkoitti sillä kuolemaansa,
        jolla Hän avasi meille tien kaikkein pyhimpään.
        Kuolemallaan Hän valmisti meille sijan.

Kysy sitä vaan itseltäs! Sinähän se tässä eisegeesejä harrastat.

• Jokkantii Pukkantii kirjoitti:

Kysy sitä vaan itseltäs! Sinähän se tässä eisegeesejä harrastat.

Itse asiassa en harrasta.
        Minä en ollenkaan halua tulkita Raamattua.
        Minä uskon sen kirjain kirjaimelta.

Ja vaikka en ollenkaan myöskään rakasta käännösvirheilyä,
        niin monesti otan suoraan alkutekstistä
        interlineaarisesti vain sanat peräkkäin,
        jotta en alkaisi ollenkaan selittämään Kirjoituksia.

Eri asia on sitten se,
        että meidän on hyvä tietää,
        mitä nyt esimerkiksi juuri tämä Jeesuksen puhe
        tuossa kulttuurissa tarkoitti.
        Nimittäin nuo Jeesuksen sanat ovat selvästi yljän sanoja kihlatulleen.

• Jokkantii Pukkantii
        kalamos kirjoitti:

Itse asiassa en harrasta.
        Minä en ollenkaan halua tulkita Raamattua.
        Minä uskon sen kirjain kirjaimelta.

Ja vaikka en ollenkaan myöskään rakasta käännösvirheilyä,
        niin monesti otan suoraan alkutekstistä
        interlineaarisesti vain sanat peräkkäin,
        jotta en alkaisi ollenkaan selittämään Kirjoituksia.

Eri asia on sitten se,
        että meidän on hyvä tietää,
        mitä nyt esimerkiksi juuri tämä Jeesuksen puhe
        tuossa kulttuurissa tarkoitti.
        Nimittäin nuo Jeesuksen sanat ovat selvästi yljän sanoja kihlatulleen.

>> Minä en ollenkaan halua tulkita Raamattua.

Jokainen, joka jotenkin ymmärtää lukemansa TULKITSEE sitä.

>> Minä uskon sen kirjain kirjaimelta.

Sinä uskot näköjään vain sen oman tulkintasi.

>> Nimittäin nuo Jeesuksen sanat ovat selvästi yljän sanoja kihlatulleen.

Tuo juuri on eisegeesi. Kohdassa ei puhuta yljästä tai morsiamesta halkaistua sanaakaan.

Etkö huomaa, kuinka tulkintaasi ohjaa opittu pretribulationistis-dispensationalistinen morsiusseurakunta - Israel - pakanat - jako? Raamattu ei tunne sellaista jakoa.

>> Minä en ollenkaan halua tulkita Raamattua.

Jokainen, joka jotenkin ymmärtää lukemansa TULKITSEE sitä.

>> Minä uskon sen kirjain kirjaimelta.

Sinä uskot näköjään vain sen oman tulkintasi.

>> Nimittäin nuo Jeesuksen sanat ovat selvästi yljän sanoja kihlatulleen.

Tuo juuri on eisegeesi. Kohdassa ei puhuta yljästä tai morsiamesta halkaistua sanaakaan.

Etkö huomaa, kuinka tulkintaasi ohjaa opittu pretribulationistis-dispensationalistinen morsiusseurakunta - Israel - pakanat - jako? Raamattu ei tunne sellaista jakoa.

No, saman kirjan alkupuolella kuitenkin Johannes Kataja sanoo:
        "Jolla on morsian, se on ylkä;
        mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä,
        iloitsee suuresti yljän äänestä.
        Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi."

Siis yhdessä virkkeessä:
        - morsian
        - ylkä
        - yljän ystävä

• JP
        kalamos kirjoitti:

No, saman kirjan alkupuolella kuitenkin Johannes Kataja sanoo:
        "Jolla on morsian, se on ylkä;
        mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä,
        iloitsee suuresti yljän äänestä.
        Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi."

Siis yhdessä virkkeessä:
        - morsian
        - ylkä
        - yljän ystävä

Voi herranjestas sentään! Tässä on taas malliesimerkki siitä, minkälaista "kokonaisvaltaista" raamatunselitystä ja tulkintaa pre-trib-dispensationalistit harrastavat...

• JP
        JP kirjoitti:

Voi herranjestas sentään! Tässä on taas malliesimerkki siitä, minkälaista "kokonaisvaltaista" raamatunselitystä ja tulkintaa pre-trib-dispensationalistit harrastavat...

... Otetaan siis pala sieltä, toinen tuolta, ja puolustellaan näillä palasilla mitä hulluimpia ja Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa ristiriidassa olevia oppeja.

MOT.

• JP kirjoitti:

... Otetaan siis pala sieltä, toinen tuolta, ja puolustellaan näillä palasilla mitä hulluimpia ja Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa ristiriidassa olevia oppeja.

MOT.

Olet kai lukenut Raamatun kokonaisilmoituksessa
        - Karitsan häistä
        - kaunistetusta morsiamesta
        - häävieraista

• JP
        kalamos kirjoitti:

Olet kai lukenut Raamatun kokonaisilmoituksessa
        - Karitsan häistä
        - kaunistetusta morsiamesta
        - häävieraista

"Karitsan häitä" ei voi kokonaisilmoituksen perusteella ajoittaa eikä sijoittaa mihinkään paikkaan. Karitsan häät ovat sitten, kun Jeesus tulee takaisin. Varmasti Jerusalemissa juhlitaan tätä suurta tapahtumaa. Ehkäpä niitä voimme kutsua "Karitsan häiksi". Mitään muuta Karitsan häistä ei sitten voikaan Raamatun kokonaisilmoituksen pohjalta sanoa.

"Kaunistettu morsian" on kirkastettu seurakunta. Ei enempää eikä vähempää.

"Häävieraat" esiintyvät kaiketi parissa Jeesuksen vertauksessa. Jeesuksen vertausten pohjalta ei voi johtaa eksatologisia oppeja. Niiden sanoma on paljon syvällisempi ja kokonaisvaltaisempi.

• JP kirjoitti:

"Karitsan häitä" ei voi kokonaisilmoituksen perusteella ajoittaa eikä sijoittaa mihinkään paikkaan. Karitsan häät ovat sitten, kun Jeesus tulee takaisin. Varmasti Jerusalemissa juhlitaan tätä suurta tapahtumaa. Ehkäpä niitä voimme kutsua "Karitsan häiksi". Mitään muuta Karitsan häistä ei sitten voikaan Raamatun kokonaisilmoituksen pohjalta sanoa.

"Kaunistettu morsian" on kirkastettu seurakunta. Ei enempää eikä vähempää.

"Häävieraat" esiintyvät kaiketi parissa Jeesuksen vertauksessa. Jeesuksen vertausten pohjalta ei voi johtaa eksatologisia oppeja. Niiden sanoma on paljon syvällisempi ja kokonaisvaltaisempi.

Vihkiminen tapahtuu Jumalan temppelissä.
        Häitä juhlitaan sitten vihkimisen jälkeen maan päällä.

Häävieraat eli hääaterialle kutsutu mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa.
        Olemme hetkessä, jolloin morsiamesta on vihkimisen myötä jo tullut vaimo:

Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle,
        sillä Karitsan häät ovat tulleet,
        ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen,
        hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
        Ja hän sanoi minulle:
        "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"

• uusi maa ja taivas

Jeesuksen takaisin tuleminen on näkyvä tapahtuma, kaikkien silmät saavat nähdä hänet. Jeesushan ei ole Henki, vaan lihaksia ja luita.. Ihminen.. hän saapuu EU:n kuningasten päivinä (Daniel), herättää Kristuksessa kuolleet ensin, ja sitten ne kristityt jotka ovat elossa Jeesuksen tullessa, heidät muutetaan silmänräpäyksessä..sillä tämä ruumis ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.!!

Jumalattomat Herra Jeesus surmaa tulemuksensa ilmestyksellä.. maa siis jää autioksi ja tyhjäksi 1000 vuodeksi.. ja pelastetut ovat taivaassa, siellä missä Mooses ja Eliakin ovat.

Pelastetuille annettiin tuomiovalta, ja he tuomitsevat siellä maan asukkaat, taivaassa, sen mukaan, mitä kirjoihin oli kirjoitettu!... Vasta tuhannen vuoden päästä tapahtuu jumalattomien ylösnousemus.. heidät tuomitaan uudesta Jerusalemista, joka on laskeutunut maan avaruuteen! Ilm. 20: 9...Maan avaruudesta käsin maa poltetaan ja jumalattomat kuolevat iankaikkisessa ja sammumattomassa tulessa..sillä kukaan ei voi tulta sammuttaa.. se palaa kuin pätsi Malakia 4: 1, 3

Kun tuli on työnsä tehnyt, kuluttanut maan, ja kaikki jumalattomat, Herra uudesta Jerusalemista sanoo meille: " Katso!! Minä luon uuden taivaan ja uuden maan..jossa vanhurskaat asuvat iankaikkisesti Jeesuksen kanssa! terv. benedi

• uusi maa ja taivas kirjoitti:

Jeesuksen takaisin tuleminen on näkyvä tapahtuma, kaikkien silmät saavat nähdä hänet. Jeesushan ei ole Henki, vaan lihaksia ja luita.. Ihminen.. hän saapuu EU:n kuningasten päivinä (Daniel), herättää Kristuksessa kuolleet ensin, ja sitten ne kristityt jotka ovat elossa Jeesuksen tullessa, heidät muutetaan silmänräpäyksessä..sillä tämä ruumis ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.!!

Jumalattomat Herra Jeesus surmaa tulemuksensa ilmestyksellä.. maa siis jää autioksi ja tyhjäksi 1000 vuodeksi.. ja pelastetut ovat taivaassa, siellä missä Mooses ja Eliakin ovat.

Pelastetuille annettiin tuomiovalta, ja he tuomitsevat siellä maan asukkaat, taivaassa, sen mukaan, mitä kirjoihin oli kirjoitettu!... Vasta tuhannen vuoden päästä tapahtuu jumalattomien ylösnousemus.. heidät tuomitaan uudesta Jerusalemista, joka on laskeutunut maan avaruuteen! Ilm. 20: 9...Maan avaruudesta käsin maa poltetaan ja jumalattomat kuolevat iankaikkisessa ja sammumattomassa tulessa..sillä kukaan ei voi tulta sammuttaa.. se palaa kuin pätsi Malakia 4: 1, 3

Kun tuli on työnsä tehnyt, kuluttanut maan, ja kaikki jumalattomat, Herra uudesta Jerusalemista sanoo meille: " Katso!! Minä luon uuden taivaan ja uuden maan..jossa vanhurskaat asuvat iankaikkisesti Jeesuksen kanssa! terv. benedi

"Niin kauan kuin maa pysyy,
        ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen,
        ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

• Jochanan Buchanan

Aamen! Hienoa ja sulavaa sanan saarnaa!

• "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa"
      Mutta kuinkahan monta. No sitä emme tiedä.

Jotta edes jonkinlaisen käsityksen saisimme tuosta Isän kodista,
      jonne Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa,
      ja jonne Hän tulee noutamaan meidät,
      niin heitän ihan vaan esimerkin vuoksi
      täysin tuulesta temmatun ajatuksen, että
      noita asuinsijoja olisi 8 miljardia.

Tuota Jumalan majaa - joka aikanaan tulee myös laskeutumaan
      uuden maan päälle, jolloin Jumalan maja on ihmisten keskellä -
      kuvataan seikkaperäisesti Ilmestyskirjan lopussa.
      Se on kuution muotoinen kortteli, itse asiassa kaupunki,
      jonka pituus, leveys ja korkeus ovat yhtä suuret - 12000 stadionia.
      Stadion oli Kreikkalaisen juoksuradan pituus eli 192 metriä.
      Tuo kuution muotoinen kaupunki on siis
      niin pituudeltaan, leveydeltään kuin korkeudeltaankin 2304 km.

Jos Jumalan ja Karitsan valtaistuimelle
      ja Jumalan puutarhalle puineen ja virtoineen
      ja muille yhteisille alueille ja muurien paksuuden viemälle tilalle jne
      olisi varattu vaikkapa puolet kaupungin tilavuudesta,
      niin esimerkiksi 8 miljardin suuruisen
      pelastettujen joukon jokaiselle sielulle
      jäisi vielä omaa henkilökohtaista asuinsijaa
      5 miljoonan normaalikokoisen olohuoneen tilavuus
      ja sen lisäksi vielä kaksinkertainen tilavuus
      omaa henkilökohtaista pihaa ja puutarhaa varten.

Joka tapauksessa siellä on ihan varmasti riittävästi tilaa sinullekin.
      Tiedäthän tien sinne?

• Jokkantii Pukkantii

>> Jotta edes jonkinlaisen käsityksen saisimme tuosta Isän kodista,

Toistan: sijat oli valmiina jo 2000 vuotta sitten, kun Jeesus voitti kuoleman ylösnousemuksellaan ja avasi tien taivaaseen, kuten Hän itse samaisessa kontekstissa sanookin:

"Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh.14:4-6)

Nämä Jeesuksen sanat vahvistavat, että kyse ei ole mistään paruusiasta/tempauksesta, vaan nimenomaan siitä, että Isän kotiin tullaan Hänen kauttaan ja Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan valmisti sijan jokaiselle uudestisyntyneelle kristitylle. Tie on ollut auki 2000 vuotta ja sijat valmiina. Isän kotiin on mennyt jo monta kristittyjen sukupolvea.

Se, että tämän kohdan pohjalta ruvetaan rakentelemaan jotain eskatologista oppia "tempauksesta, jossa uskovat viedään taivaaseen", on pahimman luokan eisegeesi. Siinä ei ole ainoastaan lisätty tekstiin sellaista, mitä siinä ei ole, vaan on myös jätetty ympäröivtä konteksti tyystin huomiotta. Puhumattakaan johannekselaisesta "hengellisestä" sanomasta.

>> Tuota Jumalan majaa - joka aikanaan tulee myös laskeutumaan

Ymmärräthän sinä, että tämä "Jumalan maja ihmisten keskellä" on seurakunta?

Seurakunta laskeutuu kotiinsa ja taivaaseensa, maan kamaralle sen jälkeen kun se on luotu uudeksi.

>> Jotta edes jonkinlaisen käsityksen saisimme tuosta Isän kodista,

Toistan: sijat oli valmiina jo 2000 vuotta sitten, kun Jeesus voitti kuoleman ylösnousemuksellaan ja avasi tien taivaaseen, kuten Hän itse samaisessa kontekstissa sanookin:

"Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh.14:4-6)

Nämä Jeesuksen sanat vahvistavat, että kyse ei ole mistään paruusiasta/tempauksesta, vaan nimenomaan siitä, että Isän kotiin tullaan Hänen kauttaan ja Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan valmisti sijan jokaiselle uudestisyntyneelle kristitylle. Tie on ollut auki 2000 vuotta ja sijat valmiina. Isän kotiin on mennyt jo monta kristittyjen sukupolvea.

Se, että tämän kohdan pohjalta ruvetaan rakentelemaan jotain eskatologista oppia "tempauksesta, jossa uskovat viedään taivaaseen", on pahimman luokan eisegeesi. Siinä ei ole ainoastaan lisätty tekstiin sellaista, mitä siinä ei ole, vaan on myös jätetty ympäröivtä konteksti tyystin huomiotta. Puhumattakaan johannekselaisesta "hengellisestä" sanomasta.

>> Tuota Jumalan majaa - joka aikanaan tulee myös laskeutumaan

Ymmärräthän sinä, että tämä "Jumalan maja ihmisten keskellä" on seurakunta?

Seurakunta laskeutuu kotiinsa ja taivaaseensa, maan kamaralle sen jälkeen kun se on luotu uudeksi.

Tässä on nyt se ero, että sinä selität Jumalan Sanaa.
        Minä taas uskon sen. Ja uskon kautta minä myös ymmärrän sen.

• JP
        kalamos kirjoitti:

Tässä on nyt se ero, että sinä selität Jumalan Sanaa.
        Minä taas uskon sen. Ja uskon kautta minä myös ymmärrän sen.

Rakas "ystävä", Jumalan sanaa täytyy myös selittää. Ei auta, että vain uskotaan se. Se täytyy myös ymmärtää. : )

• JP kirjoitti:

Rakas "ystävä", Jumalan sanaa täytyy myös selittää. Ei auta, että vain uskotaan se. Se täytyy myös ymmärtää. : )

Ei tarvitse selittää, jos uskoo sen niinkuin on kirjoitettu.
        Jos ei usko, niin silloin voi selittää ihan mitä vaan ja vaikka kuinka paljon.

• JP
        kalamos kirjoitti:

Ei tarvitse selittää, jos uskoo sen niinkuin on kirjoitettu.
        Jos ei usko, niin silloin voi selittää ihan mitä vaan ja vaikka kuinka paljon.

Ei voi uskoa jos ei ymmärrä mihin uskoo.

Et ehkä ole itse huomannut, mutta sinä itse tunnut kuluttavan yllättävän paljon energiaa ja aikaa sanan selittämiseen.

Minun aikani alkaa nimittäin nyt loppumaan.

• JP kirjoitti:

Ei voi uskoa jos ei ymmärrä mihin uskoo.

Et ehkä ole itse huomannut, mutta sinä itse tunnut kuluttavan yllättävän paljon energiaa ja aikaa sanan selittämiseen.

Minun aikani alkaa nimittäin nyt loppumaan.

Kylväjä lähti kylvämään.
        Osa siemenistä putosi tien oheen.
        Linnut tulivat ja söivät ne.

Vaikka en tuosta yhtään sen enempää ymmärtäisi,
        mutta uskoisin vain tuon, niin en ole ollenkaan eksyksissä.
        Jumalan Sana ei voi valehdella.
        Juuri noin tapahtuu kuin tuossa sanottiin.

Tietenkin on hyvä ymmärtää tuo syvällisemminkin.
        Ja jos sitä vielä voi soveltaa jotenkin, niin aina parempi.

Ei kannata viskata kauhean runsaasti siementä sinne,
        missä linnut tulevat heti perässä
        ja ottavat heti pois kylvetyn siemenen.

• 898

Kun on hyvä mielikuvitus, niin sitä keksii kaikenlaista, ja se mitä Ilmestyskirjassa puuhataan jää kyllä kuvittelun asteelle.

Tämä Tellus on ihmisten valtakuntaa ja ihminen tämän rakentaa tai tuhoaa, muuta ei tule eikä ole.

• Ho ... hooooiiiiiiii !!!

Oletteko te vielä täälläää ...
      te, jotka oletta kanssani odottaneet,
      että ylkä saapuu noutamaan omansa Isänsä kotiin.

• JP

Ihan hyvä vain, jos Mary McDonaldsien, Darbyjenn ja Scofieldienn seuraajat ovat kaikonneet ja jäljelle ovat jääneet Jeesuksen, apostolien ja apostolisten isien puhtaaseen kristinoppiin perustavat.

• JP
        JP kirjoitti:

Ihan hyvä vain, jos Mary McDonaldsien, Darbyjenn ja Scofieldienn seuraajat ovat kaikonneet ja jäljelle ovat jääneet Jeesuksen, apostolien ja apostolisten isien puhtaaseen kristinoppiin perustavat.

Pahoittelen noita kirjoitusvirheitä... niitä on tullut nyt hirveesti putkeen.

• yksin armosta
        JP kirjoitti:

Hei JP! Minä en ymmärrä tuollaisia puheita jostain "Mary McDonaldsien, Darbyjenn ja Scofieldien" seuraajista, en edes tunne kyseisiä henkilöitä. Etkö Sinäkin seuraa Jeesusta? Etkö kuule Hänen ääntään? Etkö kuule, kun Hän odottaa?

Hän on antanut mm. tämän laulun, jossa Hänelle lauletaan: "-- Kaukaisiin maihin kuulun, sinulta jos mä puutun, parhaan osan, parhaan palasen sain ---"

Ymmärrätkö, mikä on Rakkaussuhde? Tiedätkö, mitä se meille Jeesuksen seuraajille tarkoittaa? Tiedätkö, että omien voimien hiipuessa aukeaa huimat mahdollisuudet Jumalan Rakkaudelle tulla luo ja koskettaa? Ja kuinka tuossa Rakkaudessa ei voi olla sulamatta ja kuulematta Hänen ääntään, joka kuiskii rakkausviestejä avaruuden toiselta puolelta! :)

• Jokkantii Pukkantii

>> Vihkiminen tapahtuu Jumalan temppelissä.

Missä Raamatussa sanotaan näin?

>> Häävieraat eli hääaterialle kutsutu mainitaan esimerkiksi Ilmestyskirjassa.
      Olemme hetkessä, jolloin morsiamesta on vihkimisen myötä jo tullut vaimo:

Tuossa kohdassa puhutaan Herran päivästä, mikä on vihdoin koittanut. Kohta antaa samalla ymmärtää, miksi Karitsan häät eivät ole yhtään mitään sen kummempaa kuin Kristuksen paluu.

Mistään temppelistä ei puhuta mitään. Samaten ei puhuta mistään vihkimisestä mitään eikä mitään siitä, että "morsiamesta on tullut nyt vaimo". Kreikankielinen sana on γυνη, siis nainen, ei vaimo. Suomennos on tältä osin harhaanjohtava. Kreikankielisessä asussa ei ole vivahde-eroa vaimon ja naisen välillä.

Sitä paitsi sopii kysyä, miksi seurakunta on luvussa 21 jälleen "morsian" ?? Eikö vihkiminen olekaan enää voimassa?

Ainoa oikea selitys on se, ettei mitään "vihkimishetkeä" tapahdu milloinkaan, vaan Karitsan häät on vertauskuvallinen ilmaisu siitä juhlahetkestä, kun Jeesus tulee takaisin ja "me saamme aina olla Hänen kanssaan", Paavalin sanoja lainatakseni. Se ei ole mikään "tapahtuma". Seurakunta on Kristuksen vaimo ja morsian kautta koko UT:n ja jopa VT:ssä (jos Laulujen Laulun haluaa näin tulkita).

Tarkoituksena on havainnollistaa vertauksella Kristuksen rakkautta seurakuntaansa kohtaan ja seurakunnan rakkautta Kristusta kohtaan, EIKÄ SUINKAAN profetoida jostakin eskatologisesta tapahtumasta tietyssä ajassa ja paikassa. PISTE.

• "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." Ilm 21

• JP
        kalamos kirjoitti:

"Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." Ilm 21

Huomaa tämäkin:

"Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu."(Ilm.21:2)

• JP kirjoitti:

Huomaa tämäkin:

"Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu."(Ilm.21:2)

Eli tuo kaunis morsian, josta on tullut Karitsan vaimo,
        laskeutuu alas TAIVAASTA.

• Jonah
        kalamos kirjoitti:

Eli tuo kaunis morsian, josta on tullut Karitsan vaimo,
        laskeutuu alas TAIVAASTA.

Ei, vaan uusi Jerusalem laskeutuu alas taivaasta, ei morsian. Eikä Karitsan vaimo.

Ja se uusi Jerusalem on valmistettu n i i n k u i n morsian. Se on valmistettu viattomaksi, niinkuin morsian on viaton. Se on pyhä.

Sen a s u k k a a t on syyttömäksi julistettu, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitystyöhönsä.

Olen kuullut poliitikoille joskus sanottavan: "Ajatus katkeaa, mutta puhe vain jatkuu."
        Sama pätee sinuunkin kalamos, joka joudut poistelemaan viestejäsi ajatuskatkosten vuoksi.

Eivät sinun ajatuskatkoksesi lukijoita hämmennä. Niinkuin jäljempänä selität, vaan kommenttisi olivat vääriä, totuuden vastaisia.

Kehoittaisin poistamaan muutkin kommenttisi, jotka ovat kelvottomia.

Apostolina ja opettajana esiintyvän pitäisi olla hiukan varovaisempi sanoissaan ettei omasta aloitusketjustaan joutuisi poistamaan neljää kommenttiaan kelvottomina.

Terveisin Jonah.

• Jonah kirjoitti:

Ei, vaan uusi Jerusalem laskeutuu alas taivaasta, ei morsian. Eikä Karitsan vaimo.

Ja se uusi Jerusalem on valmistettu n i i n k u i n morsian. Se on valmistettu viattomaksi, niinkuin morsian on viaton. Se on pyhä.

Sen a s u k k a a t on syyttömäksi julistettu, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitystyöhönsä.

Olen kuullut poliitikoille joskus sanottavan: "Ajatus katkeaa, mutta puhe vain jatkuu."
        Sama pätee sinuunkin kalamos, joka joudut poistelemaan viestejäsi ajatuskatkosten vuoksi.

Eivät sinun ajatuskatkoksesi lukijoita hämmennä. Niinkuin jäljempänä selität, vaan kommenttisi olivat vääriä, totuuden vastaisia.

Kehoittaisin poistamaan muutkin kommenttisi, jotka ovat kelvottomia.

Apostolina ja opettajana esiintyvän pitäisi olla hiukan varovaisempi sanoissaan ettei omasta aloitusketjustaan joutuisi poistamaan neljää kommenttiaan kelvottomina.

Terveisin Jonah.

Jos huomaan kirjoittaneeni yhdenkin valheellisen tai virheellisen
        tai herjaavan tai pilkkaavan tai nimittelevän viestin, niin poistan sen.

Tältä palstalta poistamani yhteen ja samaan detaljiin liittyvät
        noin rivin mittaiset viestit poistin,
        koska ne olivat taitamattomasti kirjoitettuja,
        vain viitteellisiä, ja niin niitä oli helppo ymmärtää väärin.

Eli siis.
        Johannes kirjoittaa:

"Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin,
        minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä,
        valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan:
        'Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!'"

Siis ei tuo ole autiokaupunki. Ja kohta tuon hetken jälkeen
        tuo asuttu kaupunki, on oleva laskeutunut ihmisten keskuuteen.
        Silloin Jumalan Maja on ihmisten keskellä.
        Tuo laskeutuva Jerusalem on siis Jumalan maja.
        Jumala siis asuu siinä. Se on se Isän koti,
        johon Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa.
        Eli myös Isän ainosyntyinen Poika asuu siellä.
        Ja tuossa vaiheessa siellä on asunut myös
        vihitty morsian eli Karitsan vaimo tuhannen vuoden ajan.

Aivan kohta Johannes saa ikäänkuin uusintanäytöksen.
        "Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä,
        joilla oli ne seitsemän maljaa
        täynnä seitsemää viimeistä vitsausta,
        ja puhui minun kanssani sanoen:
        'Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon.'
        Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle
        ja näytti minulle pyhän kaupungin,
        Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä".

Ei noita jakeita Ilmestyskirjan luvusta 21 voi millään lukea niin,
        ettei Morsian ole tuota Jerusalemia,
        joka laskeutuu taivaasta maan päälle.

• Jokkantii Pukkantii

Ja missä Ilmestyskirjassa mainittiin ne "häävieraat" ? Jäi vähän epäselväksi...

• Häävieraita ovat ne, jotka ovat kutsutut hääaterialle.

• Jokkantii Pukkantii

"Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" (19:9) viitaa juurikin valittuihin, eikä mihinkään muuhun kategoriaan ihmisiä.

Ei voi siis tehdä mitään sellaista erottelua, että on "morsian" ja sitten on "häävieraat", niin kuin jotkut dispensationalistit tekevät. Kaikki on samaa jengiä.

"Autuaita ovat..." viittaa aina vanhurskaihin.

• Morsian ei ole häävieras.

• JP
        kalamos kirjoitti:

Morsian ei ole häävieras.

... vaan? Ja millä perusteella?

• JP kirjoitti:

... vaan? Ja millä perusteella?

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa,
        ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

• body

Ihmiset kirjoittelivat, kirjoittelivat kuten me täällä ja haaveilivat tuonpuoleisesta.

Haavelivat paratiisista ja neitsyeistä, häistä ym. herkuista, ja se antoi voimia ja antaa vieläkin.

Tuonpuoleinen on suuri tuntematon.???

• Jochanan Buchanan

Ei se ihan suuri ja tuntematon ole. Raamattu kertoo paljon siitä, mutta ei suinkaan aukottomasti ja monia kysymysmerkkejä jää jäljelle.

Sanoisin näin lyhyesti, ettei meidän iäisyytemme ole niin kovin "tuonpuoleinen". Jumala on luonut AINEELLISEN MAAILMAN ja se on aika lailla TÄMÄNPUOLEINEN.

Tämän maailman Jumala meille loi, Kristus lunasti ja tämä maailma tullaan ennalleenasettamaan. Meidän tulevaisuutemme on tämänpuoleisessa, aineellisessa todellisuudessa.

Tuonpuoleisuus on siksi vähän harhaanjohtava käsite.

• Jochanan Buchanan

Ei se ihan suuri ja tuntematon ole. Raamattu kertoo paljon siitä, mutta ei suinkaan aukottomasti ja monia kysymysmerkkejä jää jäljelle.

Sanoisin näin lyhyesti, ettei meidän iäisyytemme ole niin kovin "tuonpuoleinen". Jumala on luonut AINEELLISEN MAAILMAN ja se on aika lailla TÄMÄNPUOLEINEN.

Tämän maailman Jumala meille loi, Kristus lunasti ja tämä maailma tullaan ennalleenasettamaan. Meidän tulevaisuutemme on tämänpuoleisessa, aineellisessa todellisuudessa.

Paljolti tämä johtuu juuri sellaisista virheellisistä tuonpuoleisista taivaskuvista, joita nimimerkki kalamos tässäkin ketjussa viljelee.

Paljolti tämä johtuu juuri sellaisista virheellisistä tuonpuoleisista taivaskuvista, joita nimimerkki kalamos tässäkin ketjussa viljelee.

Sinä olet lukenut huolimattomasti lyhyet kommenttini.
        Vain vihkiminen taphtuu taivaassa. Häät ovat maan päällä.

Lue nyt huolella tämä kommenttini.
        Ja voit saada jonkinlaisen ymmärryksen siitä,
        mikä ero on Sulhasen morsiamella ja Sulhasen ystävillä.
        Kuka odottaa ja ketä ja mistä.

"Sillä minä en tahdo, veljet
        - ettette olisi oman viisautenne varassa -
        pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta,
        että Israelia on osaksi kohdannut paatumus
        - hamaan siihen asti, kunnes
        pakanain täysi luku on sisälle tullut" (Room 11:25)

Paavali puhuu Israelin paatumuksesta,
        joka päättyy kun myös pakanoiden kohdalla jotain päättyy.

Paavalin käyttää kielikuvaa, joka liittyy merenkulkuun.
        Kun laiva oli vielä satamassa,
        niin siihen asti kun laivan miehistö oli vajaa, tuo laiva pysyi satamassa.
        Se ei lähtenyt liikkeelle,
        ennenkuin viimeinenkin pursimies oli saatu pestattua.

Laivan mastossa oli lippu, joka osoitti,ettei se ole vielä täysi.
        Mutta kun tuo viimeinenkin oli astunut sisään,
        niin välittömästi laivan lippu vaihdettiin ja lipussa oli tuo sana: "Täysi".
        Ja silloin kaikki tiesivät, että nyt tuo laiva lähtee.
        Tietenkin joskus tuo laiva varmasti tuli myös takaisin.

Luulen, että moni veljeni ja sisareni
        ajattelee tuon tarkoittavan tempaushetkeä.
        Ja tavallaan näin minäkin ymmärrän.
        Mutta se ei ole vielä koko totuus.
        Vasta kun tuo laiva tulee takaisin lähtösatamaansa,
        ollaan siinä hetkessä, jolloin peite Israelin kasvoilta poistuu,
        jolloin Israelin paatumus päättyy.

Niinpä ymmärrän tuossa Paavalin lauseessa
        puhuttavan tarkkaan ottaen siitä hetkestä,
        kun Jeesus tulee takaisin maan päälle
        ja perustaa Israelille valtakunnan.
        Silloin Israelin paatumus loppuu.
        Silloin peite poistetaan heidän kasvoiltaan.
        Ja silloin myös evankeliumin viestikapula
        siirtyy pakanoilta takaisin Israelille,
        ja valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikille kansoille,
        ja sitten tulee loppu.

Astuakseni vielä takaisin laivaan, niin juuri tuo koko laivan
        ja Jeesuksen takaisintulohetki omiensa kanssa,
        on itse asiassa tuon matkan määränpää.

Eli seurakunta temmataan ensin yläilmoihin
        Jeesuksen tykö ja meidät viedään Isän kotiin.
        Siellä meidät vihitään Jeesukselle.
        Ja sitten kun me jo olemme yhtä ruumista Jeesuksen kanssa,
        niin Hän tulee kanssa pilvien eli tahrattoman ja rypyttömän
        valkeisiin vaatteisiin puetun Vihityn Vaimonsa kanssa
        takaisin maan päälle. Ja tuo on se hetki, josta Paavali puhuu.

Eli tempaus aloittaa matkan,
        jossa välisatama on taivas ja vihkiminen siellä.
        Tuosta vihkimisestä Jeesuksen uskolliset palvelijat
        eli Yljän ystävät (ei morsian)
        odottavat Herraansa (ei Ylkäänsä) palaavaksi takaisin.
        Ja kun Herra palaa Pyhiensä kanssa, niin silloin on tuo hetki,
        jolloin pakanain täyteys saa astua sivuun.
        Silloin Israel saa takaisin evankeliumin viestikapulan.
        Silloin laiva on palannut ja alkaa Karitsan Häät.
        Ja niitä vietetään maan päällä.
        Hänen Vaimonsa, siis jo vihitty vaimo,
        on itsensä valmistanut tuota Hääjuhlaa varten taivaassa.
        Tuo valmistautuminen kestää seitsemän vuotta.
        Eli vihkimisen ja valmistautumisen jälkeen
        me tulemme Hänen kanssaan kuin kirkkauden pilvenä
        Hänen ympärillään takaisin maan päälle.

Ja silloin vuodatetaan Daavidin suvun päälle
        ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen henki.
        Silloin he katsovat Häneen, jonka ovat lävistäneet,
        ja valittavat Häntä, niinkuin valitetaan Ainokaista.
        Eli vasta silloin poistuu tuo peite heidän silmiltään,
        ja silloin pakanain täyteyden sijaan
        Israel palautetaan alkuperäiseen asemaansa.

• body

JB

TÄMÄNPUOLEINEN on meille annettu ja täällä me elämme ja olemme, tämä on meille realismia, mutta tuonpuoleinen, se on suuri kysymysmerkki.

Se on uskonvaraista, sillä raamatun kirjoitukset ovat uskonvaraisia kirjoituksia, fiktiivisiä, haaveiluja, mielikuvia, ei kokemusperäisiä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Sinä olet lukenut huolimattomasti lyhyet kommenttini.
        Vain vihkiminen taphtuu taivaassa. Häät ovat maan päällä.

Lue nyt huolella tämä kommenttini.
        Ja voit saada jonkinlaisen ymmärryksen siitä,
        mikä ero on Sulhasen morsiamella ja Sulhasen ystävillä.
        Kuka odottaa ja ketä ja mistä.

"Sillä minä en tahdo, veljet
        - ettette olisi oman viisautenne varassa -
        pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta,
        että Israelia on osaksi kohdannut paatumus
        - hamaan siihen asti, kunnes
        pakanain täysi luku on sisälle tullut" (Room 11:25)

Paavali puhuu Israelin paatumuksesta,
        joka päättyy kun myös pakanoiden kohdalla jotain päättyy.

Paavalin käyttää kielikuvaa, joka liittyy merenkulkuun.
        Kun laiva oli vielä satamassa,
        niin siihen asti kun laivan miehistö oli vajaa, tuo laiva pysyi satamassa.
        Se ei lähtenyt liikkeelle,
        ennenkuin viimeinenkin pursimies oli saatu pestattua.

Laivan mastossa oli lippu, joka osoitti,ettei se ole vielä täysi.
        Mutta kun tuo viimeinenkin oli astunut sisään,
        niin välittömästi laivan lippu vaihdettiin ja lipussa oli tuo sana: "Täysi".
        Ja silloin kaikki tiesivät, että nyt tuo laiva lähtee.
        Tietenkin joskus tuo laiva varmasti tuli myös takaisin.

Luulen, että moni veljeni ja sisareni
        ajattelee tuon tarkoittavan tempaushetkeä.
        Ja tavallaan näin minäkin ymmärrän.
        Mutta se ei ole vielä koko totuus.
        Vasta kun tuo laiva tulee takaisin lähtösatamaansa,
        ollaan siinä hetkessä, jolloin peite Israelin kasvoilta poistuu,
        jolloin Israelin paatumus päättyy.

Niinpä ymmärrän tuossa Paavalin lauseessa
        puhuttavan tarkkaan ottaen siitä hetkestä,
        kun Jeesus tulee takaisin maan päälle
        ja perustaa Israelille valtakunnan.
        Silloin Israelin paatumus loppuu.
        Silloin peite poistetaan heidän kasvoiltaan.
        Ja silloin myös evankeliumin viestikapula
        siirtyy pakanoilta takaisin Israelille,
        ja valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikille kansoille,
        ja sitten tulee loppu.

Astuakseni vielä takaisin laivaan, niin juuri tuo koko laivan
        ja Jeesuksen takaisintulohetki omiensa kanssa,
        on itse asiassa tuon matkan määränpää.

Ja silloin vuodatetaan Daavidin suvun päälle
        ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen henki.
        Silloin he katsovat Häneen, jonka ovat lävistäneet,
        ja valittavat Häntä, niinkuin valitetaan Ainokaista.
        Eli vasta silloin poistuu tuo peite heidän silmiltään,
        ja silloin pakanain täyteyden sijaan
        Israel palautetaan alkuperäiseen asemaansa.

Kun pakanoiden määrä on laivassa tullut täyteen poistuu side Jaakobin silmiltä ja hekin uskovat Häneen ja hekin Jumalan omaisuuskansan lampaat jotka uskovat pääsevät tähän riemun laivaan. Sen jälkeen aika on täysi ja laiva nostaa ankkurinsa matkalla Karistan häihin.

Yksin Jumalan armosta aurinko nousi myös tänä aamuna uuteen päivään ja historia on jatkanut kulkuaan, jotta mahdollisimman moni uskoisi, mahdollisimman moni pelastuisi ja pääsisi tähän laivaan kyytiin.
        Kun Herran päivä koittaa on laiva nostanut porttinsa ja ankkurinsa ja on matkalla yläilmoihin Herraa vastaan. Silloin on liian myöhästä päästä enään laivaan kyytiin.

Sen vuoksi Herra on asettanut uuden aikamääreen kuten Sana kertoo ja se on "Tänä päivänä". Niinkauan kuin voidaan sanoa "Tänä päivänä", ei tule paaduttaa sydäntään vaan armon ovi on auki.

Se aika, se armon aika, "tämä päivä" päättyy Herran päivänä, Hänen kirkkauden toisessa tulemuksessaan.

• Niko. kirjoitti:

Kun pakanoiden määrä on laivassa tullut täyteen poistuu side Jaakobin silmiltä ja hekin uskovat Häneen ja hekin Jumalan omaisuuskansan lampaat jotka uskovat pääsevät tähän riemun laivaan. Sen jälkeen aika on täysi ja laiva nostaa ankkurinsa matkalla Karistan häihin.

Yksin Jumalan armosta aurinko nousi myös tänä aamuna uuteen päivään ja historia on jatkanut kulkuaan, jotta mahdollisimman moni uskoisi, mahdollisimman moni pelastuisi ja pääsisi tähän laivaan kyytiin.
        Kun Herran päivä koittaa on laiva nostanut porttinsa ja ankkurinsa ja on matkalla yläilmoihin Herraa vastaan. Silloin on liian myöhästä päästä enään laivaan kyytiin.

Sen vuoksi Herra on asettanut uuden aikamääreen kuten Sana kertoo ja se on "Tänä päivänä". Niinkauan kuin voidaan sanoa "Tänä päivänä", ei tule paaduttaa sydäntään vaan armon ovi on auki.

Se aika, se armon aika, "tämä päivä" päättyy Herran päivänä, Hänen kirkkauden toisessa tulemuksessaan.

Kun tuo laiva oli miehistöltään täysi,
        kun viimeinenkin miehistön jäsen oli saatu pestattua,
        niin välittömästi tuo lippu laivan mastossa vaihdettiin.
        Ja kun laivan mastossa oli tuo lippu "täysi",
        niin jokainen tiesi, että siihen on enää turhaa yrittää mukaan.
        Tämä laiva lähtee juuri nyt täysimääräisenä satamasta.

Ja silloin, ja vasta silloin, päättyy Israelin paatumus.
        Ja silloin alkaa Israelin kääntymys.
        Silloin Jaakobissa alkaa tapahtua.
        Se joutuu synnytystuskiin, Jaakobin ahdistukseen jne.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Kun tuo laiva oli miehistöltään täysi,
        kun viimeinenkin miehistön jäsen oli saatu pestattua,
        niin välittömästi tuo lippu laivan mastossa vaihdettiin.
        Ja kun laivan mastossa oli tuo lippu "täysi",
        niin jokainen tiesi, että siihen on enää turhaa yrittää mukaan.
        Tämä laiva lähtee juuri nyt täysimääräisenä satamasta.

Ja silloin, ja vasta silloin, päättyy Israelin paatumus.
        Ja silloin alkaa Israelin kääntymys.
        Silloin Jaakobissa alkaa tapahtua.
        Se joutuu synnytystuskiin, Jaakobin ahdistukseen jne.

Teet suoran johtopäätöksen sen välillä, että pakanoiden luku on täysi, että sen kun laiva lähtee. Sana ei sano niin.
        Paatumus tuli Jaakobin osaksi ja se koitui pakanoille siunaukseksi, mutta paatumus myös poistuu ja silloin koko Israel pelastuu. Vasta kun Jumalan asettama aikamääre tälle armon ajalle on täysi ja jokainen Häneen uskova on mukana laivassa, toisin sanoen aika on tullut, laiva lähtee.

Jeesus sanoi, että loppu ei tule ennenkuin evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, jokaiselle kielelle ja rodulle. Ennen sitä laiva ei lähde.
        Samoin, laiva ei lähde, ennenkuin kaikki ne merkit ovat täyttyneet mistä Herra opetuslapsilleen öljymäellä lopunajoista kertoi. Sanoipa vielä, että älkää uskoko heitä jotka sanovat "hänen jo tulleen"!!

Laiva lähtee sulhasta vastaan "yläilmoihin" Herran enkelin käskyhuudon raikuessa, viimeisen pasunan soidessa ja silloin kuin laiva on ankkurinsa nostanut ei kyytiin pääse enään kukaan, ei kukaan!

Moni senkin jälkeen viimeisellä tuomiolla pyrkii Herraan kyllä vetoamaan sanoen, että "sinun nimessähän me teimme sitä ja tätä...", mutta se on liian myöhäistä, usko on muuttunut Herran tulemuksessa näkemiseksi ja laiva on jo lähtenyt armon satamasta.

Siksi parannus ja kääntymys tulee tehdä sinä ajankohtana minkä Herra sanassaan on määrännyt ja se on:

"Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "tämän päivän". Hänhän on paljon myöhemmin Daavidin suulla lausunut edellä mainitut sanat: -- Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. " ( Hebrealaisille )

Kysynkin sinulta, milloin tämä edellä luvattu aikamääre loppuu ja tulee täyteen? Eikö silloin kun laiva lähtee, eikö Herran päivänä, Hänen Kirkkauden toisessa tulemuksessa?

• Niko. kirjoitti:

Teet suoran johtopäätöksen sen välillä, että pakanoiden luku on täysi, että sen kun laiva lähtee. Sana ei sano niin.
        Paatumus tuli Jaakobin osaksi ja se koitui pakanoille siunaukseksi, mutta paatumus myös poistuu ja silloin koko Israel pelastuu. Vasta kun Jumalan asettama aikamääre tälle armon ajalle on täysi ja jokainen Häneen uskova on mukana laivassa, toisin sanoen aika on tullut, laiva lähtee.

Jeesus sanoi, että loppu ei tule ennenkuin evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, jokaiselle kielelle ja rodulle. Ennen sitä laiva ei lähde.
        Samoin, laiva ei lähde, ennenkuin kaikki ne merkit ovat täyttyneet mistä Herra opetuslapsilleen öljymäellä lopunajoista kertoi. Sanoipa vielä, että älkää uskoko heitä jotka sanovat "hänen jo tulleen"!!

Laiva lähtee sulhasta vastaan "yläilmoihin" Herran enkelin käskyhuudon raikuessa, viimeisen pasunan soidessa ja silloin kuin laiva on ankkurinsa nostanut ei kyytiin pääse enään kukaan, ei kukaan!

Moni senkin jälkeen viimeisellä tuomiolla pyrkii Herraan kyllä vetoamaan sanoen, että "sinun nimessähän me teimme sitä ja tätä...", mutta se on liian myöhäistä, usko on muuttunut Herran tulemuksessa näkemiseksi ja laiva on jo lähtenyt armon satamasta.

Siksi parannus ja kääntymys tulee tehdä sinä ajankohtana minkä Herra sanassaan on määrännyt ja se on:

"Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "tämän päivän". Hänhän on paljon myöhemmin Daavidin suulla lausunut edellä mainitut sanat: -- Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. " ( Hebrealaisille )

Kysynkin sinulta, milloin tämä edellä luvattu aikamääre loppuu ja tulee täyteen? Eikö silloin kun laiva lähtee, eikö Herran päivänä, Hänen Kirkkauden toisessa tulemuksessa?

No vastaus tuohon kysymykseesi on juuri
        tuo Paavalin käyttämä ilmaisu "täysi luku".
        Paavali lainaa nimenomaan sellaista ilmaisua,
        joka tarkoittaa juuri sitä,
        että nyt tämä laiva lähtee.

Paavali nimenomaan puhuu aikakausista monikossa.
        On monia aikakausia ja määrähetkiä.
        Yksi on tällainen määrähetki on tuo,
        kun pakanain täysi luku on sisälle tullut.

Sen jälkeen Israelin paatumus alkaa päättyä,
        silloin Israelin kello vedetään taas käyntiin.
        Olen kerran tehnyt tällä palstalla
        Israelia koskevan aloituksen otsikolla
        "Raamattu puhuu aikakausista ja määrähetkistä"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10696441

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Eli uskot niin, että kun viimeinenkin pakana on tullut uskoon, tulee tempaus ja alkaa vihan aika. Sen jälkeen yksikään pakana ei enään pelastu, ei tule uskoon, mutta juutalaisista tulee vielä suuri joukko uskoon ja he kärsivät uskossa läpi vihan ajan?
        Miksi yksikään pakana ei enään tulisi uskoon samassa ajassa, sillä kaiken sen tapahtuneen vuoksi olisi hyvin ymmärrettävää, että moni uskoisi. Olisihan monen läheinen poistunut täältä ja koko maailmasta valtaisa joukko?

Jeesus itse sen sijaan sanoi, että kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, kaikille kansoille sitten tulee loppu.

Matteus 24 ja Markus 13 kertovat täysin selvästi siitä, että tempaus, toisin sanoen Herran omien kokoaminen, tapahtuu kaiken sen vaivan jälkeen, Herran tulemuksen päivänä.
        Aivan samoin kertoo Paavali. Hän kertoo Tessalonikalaisille Herran omien keräämisen, eli tempaamisen tapahtuvan viimeisen pasunan soidessa, Herran päivänä.
        Evankeliumit myös kertovat, että tapahtuma on maailman laajuinen, globaali. Toiset kylvävät peltoa ja toinen otetaan ja toinen jätetään, ja vastaavasti toisaalla päin maailmaa on yö jossa toiset nukkuvat ja toinen otetaan, toinen jätetään.

• Niko. kirjoitti:

Eli uskot niin, että kun viimeinenkin pakana on tullut uskoon, tulee tempaus ja alkaa vihan aika. Sen jälkeen yksikään pakana ei enään pelastu, ei tule uskoon, mutta juutalaisista tulee vielä suuri joukko uskoon ja he kärsivät uskossa läpi vihan ajan?
        Miksi yksikään pakana ei enään tulisi uskoon samassa ajassa, sillä kaiken sen tapahtuneen vuoksi olisi hyvin ymmärrettävää, että moni uskoisi. Olisihan monen läheinen poistunut täältä ja koko maailmasta valtaisa joukko?

Jeesus itse sen sijaan sanoi, että kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, kaikille kansoille sitten tulee loppu.

Matteus 24 ja Markus 13 kertovat täysin selvästi siitä, että tempaus, toisin sanoen Herran omien kokoaminen, tapahtuu kaiken sen vaivan jälkeen, Herran tulemuksen päivänä.
        Aivan samoin kertoo Paavali. Hän kertoo Tessalonikalaisille Herran omien keräämisen, eli tempaamisen tapahtuvan viimeisen pasunan soidessa, Herran päivänä.
        Evankeliumit myös kertovat, että tapahtuma on maailman laajuinen, globaali. Toiset kylvävät peltoa ja toinen otetaan ja toinen jätetään, ja vastaavasti toisaalla päin maailmaa on yö jossa toiset nukkuvat ja toinen otetaan, toinen jätetään.

Pakanoita tulee tuolloin uskoon varmaan enemmän kuin koskaan.
        Mutta he eivät ole uudestisyntyneitä kristittyjä.
        He pelastuvat siten, että pysyvät vahvoina loppuun asti,
        eli kieltäytyen pedon merkistä joutuvat kärsimään marttyyrikuoleman.

Heistä kerrotaan Ilmestyskirjassa näin:

9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin,
        näin minä alttarin alla niiden sielut,
        jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden,
        joka heillä oli.
        10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
        "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias,
        siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille,
        jotka maan päällä asuvat?"
        11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa,
        ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina,
        kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku,
        joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.

Huom. Uudstisyntynyt Jumalan lapsi ei huuda kostoa.
        Nämä eivät siis ole enää Kristuksen morsiusseurakuntaa.

Paavalin käyttämä ilmaisu "viimeinen pasuuna"
        ja "Jumalan pasuuna" eivät ole yksikään
        ilmestyskirjan seitsemästä pasuunasta.

Kysymyksessä on viimeinen ja peruuttamaton merkkisoitto,
        jolloin alkaa "Herran sotimispäivä".
        Siis siitä alkaa ahdistuksen ja vihan aika.

Valtakunnan evankeliumi siten kuin alunperin on ollut tarkoitus,
        eli Israelista käsin julistetaan kaikille kansoille
        esteettä ja täysimääräisesti vasta tuhat vuotta kestävässä
        Messiaan Valtakunnassa. Ja todellakin. Sitten tulee loppu.

Mihin sinun mielestäsi nuo mainitsemasi onnekkaat otetaan?
        Ja mitä tapahtuu niille, joita ei sinne oteta?

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Kalamos, oletko pohtinut sitä, miksi Jeesus Matt. 24 ja Mark 13 vastauksessaan opetuslapsilleen yhdisti niin Jerusalemin tuhon kuin lopun ajat?
        Se on avain.

Siksi koska tapahtumat ovat hyvin samankaltaisia, toinen on toisensa kuva.

Aivan samoin kuin muutama tuhat Kristittyä OTTI VAARIN ja MUISTI Jeesuksen nämä Sanat, pelastuivat he Jerusalemin tuhon alta paeten Pereaan, kun vastaavasi muu kansa luuli rauhan olevan.

AIVAN SAMOIN on oleva lopussa. He jotka OTTAVAT VAARIN ja MUISTAVAT Jeesuksen nämä Sanat kun ne ajat koittavat, kestävät niiden edessä.

Sen vuoksi Jeesus kertoi samassa vastauksessaan vastauksen niin kumpaankin tapahtumaan.

Sen vuoksi tämä asia on minun sydämelläni, sillä niin moni nukkuu...
        Jeesus ennalta kaikesta siitä kertoi, jotta Hänen omansa kestävät ja selviävät ja muistavat. Kaiken sen keskellä nostavat päänsä, sillä TIETÄVÄT, että Hänen päivänsä on lähellä, voitto on oven takana!

Kuinka surullista onkaan jos nukkuen menemme kaikkea tätä kohden.. kuinka seurakunnalle silloin käy kun vaiva iskee maailmaan kaikella voimallaan? Kuka silloin muistaa Herran Sanat, saa siitä voimaa kestää ja laittaa päänsä nostaneena toivonsa siihen lähestyvään riemuun?
        Eivätkö juuri he jotka ovat valmistuneita?
        Eivätkö juuri he jotka eivät nukkuneet?

Jeesus opetti usein omiaan sanoen; älkää peljätkö!
        Miksi?
        Siksi, että vaikka meno maailmassa on välillä kovaa, raskasta ja pelottavaa ei itse pelosta ole hyötyä. Se saa vaan aikaan sen, että ihmiset tekevät hätiköityjä päätöksiä.. jopa vaaran edessä luopuvat.
        Kun on turva Hänessä ja tietää Hänen olevan historian narujen takana, tietää, että Hän on voimallinen omansa varjelemaan ja silloin ei tarvitse peljätä.
        Hän on edeltä kaikesta kertonut, jotta me muistaisimme, tietäisimme kun ajat ovat lähellä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Pakanoita tulee tuolloin uskoon varmaan enemmän kuin koskaan.
        Mutta he eivät ole uudestisyntyneitä kristittyjä.
        He pelastuvat siten, että pysyvät vahvoina loppuun asti,
        eli kieltäytyen pedon merkistä joutuvat kärsimään marttyyrikuoleman.

Heistä kerrotaan Ilmestyskirjassa näin:

9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin,
        näin minä alttarin alla niiden sielut,
        jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden,
        joka heillä oli.
        10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
        "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias,
        siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille,
        jotka maan päällä asuvat?"
        11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa,
        ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina,
        kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku,
        joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.

Huom. Uudstisyntynyt Jumalan lapsi ei huuda kostoa.
        Nämä eivät siis ole enää Kristuksen morsiusseurakuntaa.

Paavalin käyttämä ilmaisu "viimeinen pasuuna"
        ja "Jumalan pasuuna" eivät ole yksikään
        ilmestyskirjan seitsemästä pasuunasta.

Kysymyksessä on viimeinen ja peruuttamaton merkkisoitto,
        jolloin alkaa "Herran sotimispäivä".
        Siis siitä alkaa ahdistuksen ja vihan aika.

Valtakunnan evankeliumi siten kuin alunperin on ollut tarkoitus,
        eli Israelista käsin julistetaan kaikille kansoille
        esteettä ja täysimääräisesti vasta tuhat vuotta kestävässä
        Messiaan Valtakunnassa. Ja todellakin. Sitten tulee loppu.

Mihin sinun mielestäsi nuo mainitsemasi onnekkaat otetaan?
        Ja mitä tapahtuu niille, joita ei sinne oteta?

Sanot, että pakanoita tulee uskoon enemmän kuin koskaan, vaikka Paavali sanoi, että Israelin paatumus poistuu sitten kun pakanoiden luku on täysi.

• Niko. kirjoitti:

Kalamos, oletko pohtinut sitä, miksi Jeesus Matt. 24 ja Mark 13 vastauksessaan opetuslapsilleen yhdisti niin Jerusalemin tuhon kuin lopun ajat?
        Se on avain.

Siksi koska tapahtumat ovat hyvin samankaltaisia, toinen on toisensa kuva.

Aivan samoin kuin muutama tuhat Kristittyä OTTI VAARIN ja MUISTI Jeesuksen nämä Sanat, pelastuivat he Jerusalemin tuhon alta paeten Pereaan, kun vastaavasi muu kansa luuli rauhan olevan.

AIVAN SAMOIN on oleva lopussa. He jotka OTTAVAT VAARIN ja MUISTAVAT Jeesuksen nämä Sanat kun ne ajat koittavat, kestävät niiden edessä.

Sen vuoksi Jeesus kertoi samassa vastauksessaan vastauksen niin kumpaankin tapahtumaan.

Sen vuoksi tämä asia on minun sydämelläni, sillä niin moni nukkuu...
        Jeesus ennalta kaikesta siitä kertoi, jotta Hänen omansa kestävät ja selviävät ja muistavat. Kaiken sen keskellä nostavat päänsä, sillä TIETÄVÄT, että Hänen päivänsä on lähellä, voitto on oven takana!

Kuinka surullista onkaan jos nukkuen menemme kaikkea tätä kohden.. kuinka seurakunnalle silloin käy kun vaiva iskee maailmaan kaikella voimallaan? Kuka silloin muistaa Herran Sanat, saa siitä voimaa kestää ja laittaa päänsä nostaneena toivonsa siihen lähestyvään riemuun?
        Eivätkö juuri he jotka ovat valmistuneita?
        Eivätkö juuri he jotka eivät nukkuneet?

Jeesus opetti usein omiaan sanoen; älkää peljätkö!
        Miksi?
        Siksi, että vaikka meno maailmassa on välillä kovaa, raskasta ja pelottavaa ei itse pelosta ole hyötyä. Se saa vaan aikaan sen, että ihmiset tekevät hätiköityjä päätöksiä.. jopa vaaran edessä luopuvat.
        Kun on turva Hänessä ja tietää Hänen olevan historian narujen takana, tietää, että Hän on voimallinen omansa varjelemaan ja silloin ei tarvitse peljätä.
        Hän on edeltä kaikesta kertonut, jotta me muistaisimme, tietäisimme kun ajat ovat lähellä.

Sen tähden, että Jerusalemin tuho olisi voinut olla se lopunaika,
        jos Israel olisi ottanut tuolloin Jeesuksen vastaan.

• Niko. kirjoitti:

Sanot, että pakanoita tulee uskoon enemmän kuin koskaan, vaikka Paavali sanoi, että Israelin paatumus poistuu sitten kun pakanoiden luku on täysi.

Paavali puhuu nimenomaan nyt meneillään olevasta armotalouskaudesta.
        Kun se päättyy alkaa taas Israelin kello tikittää.

Ja nimenomaan 1000 vuotta kestävän
        Messiaan aikakaudella valtakunnan evankeliumi julistetaan
        Israelista käsin kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Paavali puhuu nimenomaan nyt meneillään olevasta armotalouskaudesta.
        Kun se päättyy alkaa taas Israelin kello tikittää.

Ja nimenomaan 1000 vuotta kestävän
        Messiaan aikakaudella valtakunnan evankeliumi julistetaan
        Israelista käsin kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.

Ei Paavali opeta, että nyt pelastuu joukko niin pakanoita ja juutalaisia ja sitten laiva lähtee ja hetkeä myöhemmin avautuisi pelastuksen ovi vielä hetkeksi vainojen alla muillekin.

Eikö yksi pää perusteistasi juuri ole se, että Hänen omiansa ei olisi kutsuttu vihaan?
        Nyt kuitenkin puhut, että vaivanajassa on enemmän uskovia kuin koskaan!!?

Minun Raamattuni mukaan pelastuksen päivä on "tämä päivä" ja se ovi on auki niinkauan kun voidaan sanoa niin. Se sulkeutuu Herran päivänä, Hänen tulemuksessaan.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Sen tähden, että Jerusalemin tuho olisi voinut olla se lopunaika,
        jos Israel olisi ottanut tuolloin Jeesuksen vastaan.

Mutta heitä ei otettu pois ENNEN tuota kauheaa hetkeä.
        Sen sijaan he viisaasti muistivat Jeesuksen Sanat noista ajoista ja niiden tähden pelastuivat.

Samoin on lopussa.

• Niko. kirjoitti:

Mutta heitä ei otettu pois ENNEN tuota kauheaa hetkeä.
        Sen sijaan he viisaasti muistivat Jeesuksen Sanat noista ajoista ja niiden tähden pelastuivat.

Samoin on lopussa.

Aivan samon on oleva nyt lähestyvässä lopunajassa.
        Jaakobin ahdistuksessa.
        Jäännös Israelista tulee pelastumaan tuon ahdistuksen läpi
        siis selviämään siitä hengissä.

Mutta tuo silloinen kauheus olisi voinut jäädä viimeiseksi,
        jos Israel olisi kääntynyt ja ottanut Jeesuksen vastaan.
        Olemme viitanneet muutaman kerran Danieliin,
        johon Jeesuskin viittasi. Otetaan yksi jae Danielin kirjasta.

Dan 8:14 toteutui 8:17 mukaisesti vanhan liiton loppusuoralla.
        Ja se olisi voinut jäädä lopulliseksi ja ainoaksi täyttymiseksi,
        jos Israel tuolloin olisi kääntynyt ja ottanut Messiaansa vastaan.
        Mutta Hänen omansa (Israel) eivät kääntyneet
        tuon ahdistuksen keskelläkään, eivätkä ottaneet Häntä vastaan.

Ja niin syntyi uusi armon talouden aikakausi,
        jossa Israel on peite silmillään sakkokierroksella,
        ja viestikapula on annettu pakanoille.

Ja näin tämä Vanhan liiton lopussa ollut vihan aika
        ei jäänytkään viimeiseksi vihan ajaksi.

Niin kuin tuon vanhan liiton aikakauden lopussa toteutui Dan 8:14,
        tulee myös uuden liiton aikakauden lopussa olemaan vihan aika
        kaikkine kauheuksineen ja häväistyksineen.

Vanhan liiton viimeisessä vihan ajassa tapettiin jokainen,
        joka pitäytyi Mooseksessa eikä kumartanut zeusta.
        Uuden liiton viimeisessä vihan ajassa sama kohtalo odottaa niitä,
        jotka eivät kiellä Jeesusta ja kumarra pedon kuvaa.

• Niko. kirjoitti:

Ei Paavali opeta, että nyt pelastuu joukko niin pakanoita ja juutalaisia ja sitten laiva lähtee ja hetkeä myöhemmin avautuisi pelastuksen ovi vielä hetkeksi vainojen alla muillekin.

Eikö yksi pää perusteistasi juuri ole se, että Hänen omiansa ei olisi kutsuttu vihaan?
        Nyt kuitenkin puhut, että vaivanajassa on enemmän uskovia kuin koskaan!!?

Minun Raamattuni mukaan pelastuksen päivä on "tämä päivä" ja se ovi on auki niinkauan kun voidaan sanoa niin. Se sulkeutuu Herran päivänä, Hänen tulemuksessaan.

Paavali nimenomaan puhuu
        aikakausista ja määrähetkistä monikossa.

Nyt meneillään oleva aikakausi päättyy siihen,
        kun Ylkä noutaa Morsiamensa.

Sitten alkaa aikakausi,
        jossa Morsian ei enää odota Ylkäänsä,
        vaan Yljän ystävät odottavat Ylkää saapuvaksi häistä,
        tarkkaan ottan vihkimistilaisuudesta, joka tapahtuu taivaassa.
        Ja sitten kun se tapahtuu, on hääaterian aika maan päällä.

• Jokke Pukke

>> Vain vihkiminen taphtuu taivaassa.

Missä näin sanotaan?

Raamattu on selkeä siinä, että Israelin paatumut päättyy ENNEN KUIN Jeesus tulee takaisin. Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin "Daavidin suvun päälle vuodatetaan armon ja rukouksen henki" ja "he katsovat Häneen, jonka ovat lävistäneet" ja "kaikki Israel on pelastunut" (Room.11:26).

Tempauksessa eli ensimmäisessä ylösnousemuksessa, jossa me pyhät saamme kirkastetut ylösnousemusruumiimme, on mukana pelastunut Israel. Ei siis ole mitään jakoa "seurakuntamorsiameen" ja Israeliin. Kaikki valitut (juutalaiset ENSIN ja sitten pakanat) on Karitsan morsian ja vaimo.

Lopeta satujen kertominen ja pitäydy Raamattuun äläkä ruepa kertomaan mulle mistään laivoista ja merenkulusta, vaan vastaa kysymykseen. Kyllä mä olen noita stooreja kuullut jo ihan riittävästi.

• Jokke Pukke

Voisitko antaa sen raamatunpaikan? En nähnyt tuossa linkissäsi...

• Jokke Pukke

Ja Johannesko ei kuulu valittuihin, seurakuntaan??? Voi hyvänen aika sentään!

• Jokke Pukke

Ymmärräthän sinä, että kun on kyse Kristuksen paluun ja tempauksen jälkeisistä tapahtumista, niin silloin emme puhu vielä uudesta maasta ja taivaasta. Sinä et voi tarjota vastaukseksi Ilmestyskirjan luvun 21 näkyä uudesta Jerusalemista, koska se laskeutuu uuteen maahan.

Missään ei sanota, että "taivaassa morsiamesta tuli vaimo". Ja huomaa, että tuota vaimo-sanaa (gynee) käytetään Karitsan morsiamesta jo aiemmin (19:7). Nainen ja vaimo on kreikan kielessä sama asia, koita jo ymmärtää se!

Ja Johannes sai "katsella luvussa 4 ja 5" , koska hän sattumoisin NÄKI NÄYN, JOSTA HÄN KIRKOITTI ILMESTYSKIRJANSA.

NÄKYÄ KATSELLAAN, YOU KNOW!

• Jokkis Pukkis
        Jokke Pukke kirjoitti:

Ymmärräthän sinä, että kun on kyse Kristuksen paluun ja tempauksen jälkeisistä tapahtumista, niin silloin emme puhu vielä uudesta maasta ja taivaasta. Sinä et voi tarjota vastaukseksi Ilmestyskirjan luvun 21 näkyä uudesta Jerusalemista, koska se laskeutuu uuteen maahan.

Missään ei sanota, että "taivaassa morsiamesta tuli vaimo". Ja huomaa, että tuota vaimo-sanaa (gynee) käytetään Karitsan morsiamesta jo aiemmin (19:7). Nainen ja vaimo on kreikan kielessä sama asia, koita jo ymmärtää se!

Ja Johannes sai "katsella luvussa 4 ja 5" , koska hän sattumoisin NÄKI NÄYN, JOSTA HÄN KIRKOITTI ILMESTYSKIRJANSA.

NÄKYÄ KATSELLAAN, YOU KNOW!

Tarkennan vielä, kun ymmärrän, että sulla on vissiin vähän tajunnanahtautta:

Väitit tuolla edellä, että "ylkä ja morsian vihitään taivaassa" ja sitten vietetään Karitsan häitä tuhatvuotisessa valtakunnasta. Perusteeksi tarjoat kuitenkin tuhatvuotisen valtakunnan ja viimeisen tuomion jälkeisiä tapahtumia.

Ymmärrätkö?

• body

Kun ihminen voi huonosti, voi oikein huonosti, niin siihen tulee lopun odotusta, tulee , kuoleman kaipuuta, tulee kaipuu paremmasta olotilasta,, kaipuu taivaasta ja näin on käynyt Ilmestyskirjassa.

Siinä on turhan paljon kuvitteellista, turhan paljon sellaista kuoleman jälkeistä taivastelua.

Ja nyt tulee mieleen, voiko kristityt tänään huonosti kun samat taivastelut ovat melkein jatkuvasti tapetilla.??

On Jeesuksen tuloja, on lopunaikoja, on pedon merkkejä ym. ym, joten kristityt elävät jo kuvitteellisessa maailmassa, Voivatko he pahoin ?

• Jokkis Pukkis kirjoitti:

Väitit tuolla edellä, että "ylkä ja morsian vihitään taivaassa" ja sitten vietetään Karitsan häitä tuhatvuotisessa valtakunnasta. Perusteeksi tarjoat kuitenkin tuhatvuotisen valtakunnan ja viimeisen tuomion jälkeisiä tapahtumia.

Ymmärrätkö?

Vastasin todellakin taitamattomasti.
        Kiitän.
        Ja poistan tuon kelvottoman kommenttini,
        ettei se jää hämmentämään ketään.

• Jokkis Pukkis kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Eli vastaukseni on kommentissani
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794298/#comment-56305445

• body

Noista ei kannata vängätä, sillä ne on paljolti mielikuvituksen tuotetta.

Aikanaan selviää jos selviää.

" monta asuinsijaa"
      Siellä on kermaporukalle omat sviitit ja rupusakille omat kopit.

• Tuo loppuosa kommentistasi ansaitsee huomion.

On todellakin totta,
        että kaikilla ei tule olemaan aivan samanlaiset elinolot.

Esimerkiksi.
        Toiset ovat koonneet aarteen taivaaseen. Toiset eivät.
        Toiset ovat ansainneet voittopalkinnon. Toiset eivät.
        Toisilla tulee olemaan kirkkaampi kruunu kuin toisilla.

• Jochanan Buchanan

>> li seurakunta temmataan ensin yläilmoihin

VÄÄRIN! Ensinnäkin, me olemme JO NYT YHTÄ Jeesuksen kanssa. Toisekseen, meidät temmataan ainostaan Jeesusta VASTAAN, mutta meidän taivaamme on sen jälkeen MAAN PÄÄLLÄ, missä Jeesuskin on. Taivas = missä Jeesus on.

"Sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä HERRAA VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."

Vastaan meneminen tarkoittaa sitä, että mennään hetki siihen suuntaan, mistä "vieras" tulee, mutta sitten tullaan TAKAISIN hänen kanssaan.

Mitään "vihkimisvaihetta taivaassa jossain tuolla ylhäällä" ei Raamatusta löydy.

>> Tuosta vihkimisestä Jeesuksen uskolliset palvelijat
      eli Yljän ystävät (ei morsian) odottavat Herraansa (ei Ylkäänsä) palaavaksi takaisin.

Et ole edelleenkään vastannut kysymykseeni, keitä nämä "yljän ystävät", jotka odottavat, ovat? Tempauksen jälkeen ei ole enää ketään, joka odottaa Herraa, koska kaikki ne, jotka Häntä odottivat, temmattiin, niin juutalaiset kuin "pakanatkin".

>> Silloin Israel saa takaisin evankeliumin viestikapulan.

Evankeliumin viestikapula on ollut Israelilla koko ajan. Seurakunta (ENSIN juutalaiset, sitten pakanat) on Israel. Ei se, että luonnolliset oksat (=paatumuksessa elänyt Israel) okastetaan takaisin omaan jaloon öljypuuhunsa, muuta juurien ja oikeiden oksien statusta yhtään mihinkään, niin kuin ei muuttanut sekään, että muutamat oikeista oksista taitettiin pois. Se ei muuta myöskään niiden metsäöljypuun oksien (pakanoiden) statusta, jotka ovat oksastetut jaloon öljypuuhun. (Lue Room.11)

• Jochanan Buchanan

"Pakanain ajat" viittaa Raamatussa AINOASTAAN Jerusalemiin, joka on tietyn ajan pakanoiden tallattavana. Mitään muuta "pakanoiden aikaa" ei ole.

"Pakanain ajat" EI TARKOITA sitä, että evankeliumia lähdettiin saarnaamaan pakanoille, koska sitä mukaa kun pakanat kääntyivät kristityiksi, heitä tuli osa jaloa öljypuuta, Israelia ja "viestikapula" on ollut Israelilla alusta saakka.

• 144 000 pyhää

Ette te taivaaseen mene. Karitsan Häät on vertaus. Morsiamenhan täytyy olla puhdas, viaton neitsyt. Taivaaseen ja noihin Häihin pääsee osallistumaan vain he jotka ovat neitsyen kaltaisia. Ketään meitä tavallisia pulliaisia ei temmata yhtään mihinkään. Taivaaseen ei tule pääsemään mitään epäpyhää.

• Jochanan Buchanan
        144 000 pyhää kirjoitti:

Ette te taivaaseen mene. Karitsan Häät on vertaus. Morsiamenhan täytyy olla puhdas, viaton neitsyt. Taivaaseen ja noihin Häihin pääsee osallistumaan vain he jotka ovat neitsyen kaltaisia. Ketään meitä tavallisia pulliaisia ei temmata yhtään mihinkään. Taivaaseen ei tule pääsemään mitään epäpyhää.

Ootkohan sä nyt erehtynyt viestisi kohteesta?

• Raamatun mukaan nuo 144 000 ovat kaikki
      Israelin lasten sukukunnista eli heimoista.
      Myös Manasse on Jaakobin lapsi, kuten Jaakob Joosefille sanoi.

Nämä 144 000 ovat tahrattomia Jumalan palvelijoita.
      Heidän suussaan ei ole havaittu valhetta.

Johannes sai siis nähdä, kuinka eräässä vaiheessa
      enkelit tulevat sinetöimään hirvittävällä
      kiireellä nuo 144 000 Israelin heimoista.
      Siis nuo kaikki yhdessä rytäkässä.

Tämä tapahtuu sen jälkeen,
      kun Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä on tullut.
      Taivas on kääriytynyt pois taivaan ja maan väliltä.
      Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt
      ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat
      kätkeytyvät luoliin ja vuorten rotkoihin ja sanovat vuorille ja kallioille:
      "Langetkaa meidän päällemme
      ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa,
      joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!

Raamatun ja erityisesti myös Ilmestyskirjan mukaan
      tästä koko maanpiiriä koskettavasta koetuksen hetkestä
      Jumala pelastaa seurakuntansa. Meitä ei tuohon vihaan ole määrätty.

Kun olemme tuon vihan päivän kynnyksellä,
      soi viimeinen pasuuna. Joka sanonta
      tuossa kulttuurissa ymmärrettiin yksiselitteisesti
      peruuttamattomana merkkisoittona lopullisen taistelun alkamisesta.
      Ja juuri tuon viimeisen pasuunan soidessa
      Kristuksen omat temmataan tuuliin ja pilviin.
      Me muutumme. Saamme ylösnousemusruumiin.
      Niin me elossa olevat kuin Kristuksessa kuolleetkin.

Mutta maan päälle jää vanhan liiton uskovia.
      Israelilaisia, jotka ovat pitäneet Jumalan käskyt.
      He, niinkuin koko maailma tietävät nyt Jumalan vihan päivän tulleen.
      Näiden Israelilaisten silmiltä poistuu siis nyt peite.
      Olemme tässä kohden lähestymässä sitä vaihetta,
      jolloin kaikki Israel on pelastuva.

Ja tästä ihmisjoukosta, siis maasta
      (tämä kielikuva tarkoittaa Ilmestyskirjassa aina Israelia)
      ostetaan esikoisjoukoksi Israelin eri heimoista nämä 144 000.
      Heistä on nyt siis tullut Jeesukseen uskovia,
      ja siksi heidän otsiina kirjoitetaan Hänen ja Hänen Isänsä nimi.

Mutta meidät on Raamatun mukaan tuossa hetkessä temmattu taivaaseen.
      Ja laulamme siellä ylistysvirttä, joka valtavana pauhuna kuuluu
      maan päälle, jossa vain vain nuo 144 000 voi oppia ja yhtyä tuohon virteen.

• Voi, voi apostoli Kalamos:

>>>Johannes sai siis nähdä, kuinka eräässä vaiheessa enkelit tulevat sinetöimään hirvittävällä kiireellä nuo 144 000 Israelin heimoista. Siis nuo kaikki yhdessä rytäkässä.
        Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun Jumalan ja Karitsan vihan suuri päivä on tullut.

• 144 000 pyhää
        Jonah kirjoitti:

Voi, voi apostoli Kalamos:

>>>Johannes sai siis nähdä, kuinka eräässä vaiheessa enkelit tulevat sinetöimään hirvittävällä kiireellä nuo 144 000 Israelin heimoista. Siis nuo kaikki yhdessä rytäkässä.

Juuri näin Jonah. Ainoa oikea tieto kalamoksen kirjoituksessa on tuo että nuo 144000 ovat kaikki juutalaisista sukujuurista lähtöisin.
        Vihan aikana kaikki, uskovatkin ovat maanpäällä viimeisessä koetuksessa.
        Ketään ei temmata yhtään mihinkään vaan vihan viimeisenä päivänä tapahtuu kaikkien yhteinen ylösnousemus viimeiselle tuomiolle, toiset ikuiseen elämään ja toiset nukutetaan ikuiseen uneen.

• Jonah kirjoitti:

Voi, voi apostoli Kalamos:

Miksi sinä nimittelet minua.
        En minä ole apostoli, en opettaja.
        Minä olen valinnut nimimerkkini niin,
        ettei mitään tällaisia harhakuvitelmia kenellekään pitäisi syntyä.

Minä olen vain kuin pieni lapsukainen,
        joka uskoo kaiken, mitä Jumalan Sanassa sanotaan.
        Ihan sellaisenaan selittämättä.

15. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17. Sillä HEIDÄN VIHANSA SUURI PÄIVÄ on tullut, ja kuka voi kestää?"
        1. Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
        3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
        4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

Siis kumpi alkoi ensin. Vihan päivä vai 144 000 sinetöiminen.

• 144 000 pyhää kirjoitti:

Juuri näin Jonah. Ainoa oikea tieto kalamoksen kirjoituksessa on tuo että nuo 144000 ovat kaikki juutalaisista sukujuurista lähtöisin.
        Vihan aikana kaikki, uskovatkin ovat maanpäällä viimeisessä koetuksessa.
        Ketään ei temmata yhtään mihinkään vaan vihan viimeisenä päivänä tapahtuu kaikkien yhteinen ylösnousemus viimeiselle tuomiolle, toiset ikuiseen elämään ja toiset nukutetaan ikuiseen uneen.

Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus jakautuu VUOROIHIN,
        kuten Paavali opetti.

a) Kristus on jo noussut kuolleista esikoisena
        (ja 40 päivää ylösnousemisensa jälkeen
        Hänet sitten otettiin/temmattiin taivaaseen).
        Heti Kristuksen ylösnousemisen jälkeen
        myös monta Vanhan liiton pyhää
        nousi kuolleista ikäänkuin uutislyhteenä.

b)
        Sitten kaikki Kristuksessa kuolleet
        kokevat ruumiin ylösnousemisen eli eloon heräämisen.
        Me elossa olevat emme koe ruumiin ylösnousemusta,
        mutta me muutumme.
        Ja sitten meidät
        siis nuo Kristuksessa kuolleet
        ja ylösnousemuksen juuri kokeneet
        ja me elossa olevat muutoksen kokeneet
        yhdessä temmataan tuuliin ja pilviin.
        Eikä koskaan ketään muuta temmata näin.
        Vain seurakunta eli Kristuksen Morsian.

c)
        Kolmas elämän ylösnousemuksen vuoroista on se,
        kun vaivanajan marttyyrit
        juuri 1000 vuotta kestävän aikakauden alkuhetkessä heräävät eloon.

d)
        Aivan maailman lopussa eli tuon 1000 vuotta kestävän jakson jälkeen,
        on ylösnousemus,
        jossa ensimmäisen kerran ylösnousemuksen kokevat myös väärät.

On siis vain kaksi ylösnousemusta:

1)
        Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus,
        joka vie vanhurskaat ikuiseen elämään.
        2)
        Toinen eli Tuomion ylösnousemus,
        joka vie väärät ikuiseen kauhistukseen.

Mutta Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus jakautuu vuoroihin.

• 1234567...
        kalamos kirjoitti:

Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus jakautuu VUOROIHIN,
        kuten Paavali opetti.

a) Kristus on jo noussut kuolleista esikoisena
        (ja 40 päivää ylösnousemisensa jälkeen
        Hänet sitten otettiin/temmattiin taivaaseen).
        Heti Kristuksen ylösnousemisen jälkeen
        myös monta Vanhan liiton pyhää
        nousi kuolleista ikäänkuin uutislyhteenä.

b)
        Sitten kaikki Kristuksessa kuolleet
        kokevat ruumiin ylösnousemisen eli eloon heräämisen.
        Me elossa olevat emme koe ruumiin ylösnousemusta,
        mutta me muutumme.
        Ja sitten meidät
        siis nuo Kristuksessa kuolleet
        ja ylösnousemuksen juuri kokeneet
        ja me elossa olevat muutoksen kokeneet
        yhdessä temmataan tuuliin ja pilviin.
        Eikä koskaan ketään muuta temmata näin.
        Vain seurakunta eli Kristuksen Morsian.

c)
        Kolmas elämän ylösnousemuksen vuoroista on se,
        kun vaivanajan marttyyrit
        juuri 1000 vuotta kestävän aikakauden alkuhetkessä heräävät eloon.

d)
        Aivan maailman lopussa eli tuon 1000 vuotta kestävän jakson jälkeen,
        on ylösnousemus,
        jossa ensimmäisen kerran ylösnousemuksen kokevat myös väärät.

On siis vain kaksi ylösnousemusta:

1)
        Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus,
        joka vie vanhurskaat ikuiseen elämään.
        2)
        Toinen eli Tuomion ylösnousemus,
        joka vie väärät ikuiseen kauhistukseen.

Mutta Ensimmäinen eli Elämän ylösnousemus jakautuu vuoroihin.

kalamos
        c) Marttyyrin osan kokevat monet ennen Jeesuksen toista tulemista, kun alkaa vainot pedon ja pedon kumartajien taholta niitä kohtaan jotka uskovat sapatin Herraan Jeesukseen.
        Kun Jeesus tulee toisen kerran uskovat temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen. On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus

• 1234567... kirjoitti:

kalamos
        c) Marttyyrin osan kokevat monet ennen Jeesuksen toista tulemista, kun alkaa vainot pedon ja pedon kumartajien taholta niitä kohtaan jotka uskovat sapatin Herraan Jeesukseen.
        Kun Jeesus tulee toisen kerran uskovat temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen. On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus

Mitä Kristittyihin tulee,
        niin lukematon joukko on kokenut marttyyrikuoleman.
        Ensimmäisenä sen koki Stefanus noin 2000 vuotta sitten.

Pitää kyllä paikkansa, että uskovat temmataan tuuliin ja pilviin,
        jonne Jeesus on tullut hakemaan morsiamensa,
        ja vie morsiamensa Isän kotiin,
        joka on myös meidän kotimme aina ja iankaikkisesti.
        Sillä juuri sinne Jeesus on valmistanut meille sijaa.
        Ja tuo tempaustapahtuma todellakin on ainutlaatuinen.
        Toista samanlaista ei koskaan tule.
        Ylösnousemusvuoroja on monta.
        Mutta ei juuri tuollaista tempaustapahtumaa.

Ja totta on sekin, että reilun tuhat vuotta myöhemmin tuo
        Jumalan Maja eli Isän koti laskeutuu taivaasta
        sen maan päälle, jonka Jumala luo sen jälkeen,
        kun tämä vanha maailma on kadonnut niin,
        ettei siitä jää jälkeäkään.

Mutta toisin kuin sinä ymmärrät,
        minä ymmärrän Jumalan Sanan niin,
        että nimenomaan tuo seitsemäs milleniun on
        juuri se seitsemäs päivä, jolloin maa saa sapatinlevon.
        S..tana on sidottu tuon tuhannen vuoden ajan.
        Ja tuossa maan uudestisyntymisessä Kristus
        ja Hänen omansa hallitsevat tätä maailmaa.
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        "Totisesti minä sanon teille:
        siinä uudestisyntymisessä,
        jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
        saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,
        istua kahdellatoista valtaistuimella
        ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."

Ja tuo jakso alkaa siten, että Jeesus tulee
        takaisin maan päälle pyhiensä kanssa
        ja perustaa Israelille Valtakunnan.
        Ja sitten Israelista käsin Valtakunnan evenkeliumi
        julistetaan todistukseksi kaikille kansoille.
        Ja sitten tulee loppu.

• kalamos kirjoitti:

Miksi sinä nimittelet minua.
        En minä ole apostoli, en opettaja.
        Minä olen valinnut nimimerkkini niin,
        ettei mitään tällaisia harhakuvitelmia kenellekään pitäisi syntyä.

Minä olen vain kuin pieni lapsukainen,
        joka uskoo kaiken, mitä Jumalan Sanassa sanotaan.
        Ihan sellaisenaan selittämättä.

15. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17. Sillä HEIDÄN VIHANSA SUURI PÄIVÄ on tullut, ja kuka voi kestää?"
        1. Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
        3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
        4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

Siis kumpi alkoi ensin. Vihan päivä vai 144 000 sinetöiminen.

>>>Miksi sinä nimittelet minua. En minä ole apostoli, en opettaja.>Eli me apo stolit kuljemme koko ajan Hänen askelissaan.

• Jonah kirjoitti:

>>>Miksi sinä nimittelet minua. En minä ole apostoli, en opettaja.>Eli me apo stolit kuljemme koko ajan Hänen askelissaan.

Kyllä minä ton muitan. Ja pitikin laittaa silloin perään,
        että älä nyt vaan rupea nimittelemään apostoliksi.
        Mutta sitten pyyhin sen pois, kun pyrin lyhyisiin vastauksiin.

Minä yritin tuossa selvittää sinulle verbiä "stello".
        Ja siinä käytin apuna tuotakin virkettä.
        Huomasithan subjetktin "me".

Eli jokainen Jeesukseen uskova eli kristitty on varustettu/lähetetty
        olemaan Jeesuksen todistaja. Niin sinä kuin minäkin.

• kalamos kirjoitti:

Kyllä minä ton muitan. Ja pitikin laittaa silloin perään,
        että älä nyt vaan rupea nimittelemään apostoliksi.
        Mutta sitten pyyhin sen pois, kun pyrin lyhyisiin vastauksiin.

Minä yritin tuossa selvittää sinulle verbiä "stello".
        Ja siinä käytin apuna tuotakin virkettä.
        Huomasithan subjetktin "me".

Eli jokainen Jeesukseen uskova eli kristitty on varustettu/lähetetty
        olemaan Jeesuksen todistaja. Niin sinä kuin minäkin.

Muuten, heti seuraavassa kommentissani tuossa ketjussa
        minä olin kaikeksi varmuudeksi vielä erikseen kirjoittanut sinulle:
        "Minä en ole opettaja enkä apostoli enkä Johannes Kastaja."

• kalamos kirjoitti:

Muuten, heti seuraavassa kommentissani tuossa ketjussa
        minä olin kaikeksi varmuudeksi vielä erikseen kirjoittanut sinulle:
        "Minä en ole opettaja enkä apostoli enkä Johannes Kastaja."

Taisivat mennä suksesi ristiin, Kalamos.

Sanot ensin:
        ”Eli me apostolit kuljemme koko ajan Hänen askelissaan.”
        Siten sanot myöhemmin:
        ”En minä ole apostoli, en opettaja.”

Tiu tau tiu tau tili tali tittan sirkat soittaa salolla.

• Jonah kirjoitti:

Taisivat mennä suksesi ristiin, Kalamos.

Sanot ensin:
        ”Eli me apostolit kuljemme koko ajan Hänen askelissaan.”
        Siten sanot myöhemmin:
        ”En minä ole apostoli, en opettaja.”

Tiu tau tiu tau tili tali tittan sirkat soittaa salolla.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794298/#comment-56356647

• Jonah kirjoitti:

Voitaisiinko keskustella
        avauksen mukaisesti Jeesuksen sanoista eikä kalamoksesta.
        Esitin sinulle nyt tässä vaiheessa keskustelua
        sinun kommenttisi pohajalta kysymyksen,
        johon odotan edelleen vastausta.

Siis kumpi alkoi ensin.
        Vihan päivä vai 144 000 sinetöiminen.

• 1234567...
        kalamos kirjoitti:

Mitä Kristittyihin tulee,
        niin lukematon joukko on kokenut marttyyrikuoleman.
        Ensimmäisenä sen koki Stefanus noin 2000 vuotta sitten.

Pitää kyllä paikkansa, että uskovat temmataan tuuliin ja pilviin,
        jonne Jeesus on tullut hakemaan morsiamensa,
        ja vie morsiamensa Isän kotiin,
        joka on myös meidän kotimme aina ja iankaikkisesti.
        Sillä juuri sinne Jeesus on valmistanut meille sijaa.
        Ja tuo tempaustapahtuma todellakin on ainutlaatuinen.
        Toista samanlaista ei koskaan tule.
        Ylösnousemusvuoroja on monta.
        Mutta ei juuri tuollaista tempaustapahtumaa.

Ja totta on sekin, että reilun tuhat vuotta myöhemmin tuo
        Jumalan Maja eli Isän koti laskeutuu taivaasta
        sen maan päälle, jonka Jumala luo sen jälkeen,
        kun tämä vanha maailma on kadonnut niin,
        ettei siitä jää jälkeäkään.

Mutta toisin kuin sinä ymmärrät,
        minä ymmärrän Jumalan Sanan niin,
        että nimenomaan tuo seitsemäs milleniun on
        juuri se seitsemäs päivä, jolloin maa saa sapatinlevon.
        S..tana on sidottu tuon tuhannen vuoden ajan.
        Ja tuossa maan uudestisyntymisessä Kristus
        ja Hänen omansa hallitsevat tätä maailmaa.
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        "Totisesti minä sanon teille:
        siinä uudestisyntymisessä,
        jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
        saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,
        istua kahdellatoista valtaistuimella
        ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."

Ja tuo jakso alkaa siten, että Jeesus tulee
        takaisin maan päälle pyhiensä kanssa
        ja perustaa Israelille Valtakunnan.
        Ja sitten Israelista käsin Valtakunnan evenkeliumi
        julistetaan todistukseksi kaikille kansoille.
        Ja sitten tulee loppu.

Kalamos. . . Evankeliumi julistetaan nimenomaan ennen Jeesuksen toista tulemista kaikille kansoille. Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei julisteta enää yhtikäs mitään.

Uskovat sapatin Herra Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

• 1234567... kirjoitti:

Kalamos. . . Evankeliumi julistetaan nimenomaan ennen Jeesuksen toista tulemista kaikille kansoille. Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen ei julisteta enää yhtikäs mitään.

Uskovat sapatin Herra Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

"ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme
        kuningaskunnaksi ja papeiksi,
        ja he tulevat hallitsemaan maan päällä." (Ilm 5:10)

"ja he virkosivat eloon ja hallitsivat
        Kristuksen kanssa tuhannen vuotta" (20:4)

• Jochanan Buchanan

Mikset sä muuten ole Greenfield nyt Netmissionissa? Senkö takia, kun siellä ei ole enää "tappelupukaria" ?

• ?

Kirjoitatko kalamos myös nimimerkillä Greenfield?

• kalamos
        ? kirjoitti:

Kirjoitatko kalamos myös nimimerkillä Greenfield?

En kirjoita.

• Tulee päivä, jolloin Jeesus täyttää tuon aloituksessa olleen lupauksensa.
      Morsian temmataan taivaaseen, Isän kotiin, jonne Jeesus on mennyt.
      Ja jossa Hän valmistaa morsiamelleen sijaa.
      Ja tuosta tempaushetkestä alkaen tuo Taivaallinen Jerusalem, Isän koti,
      Jumalan maja, on myös Morsiamen asuinsija aina ja iankaikkisesti.

Siellä Morsian kaunistetaan ja puetaan hääjuhlaa varten.
      Siellä Morsian vihitään Karitsan vaimoksi.

Ja kun Jeesus sitten kuningasten Kuninkaana
      tulee takaisin ja ottaa hallituksen maan päällä,
      Hänen mukanaan tulee Hänen pyhänsä,
      siis Morsian, Karitsan Vaimo, pukeutuneena
      hohtavaan ja puhtaaseen liinavaatteeseen.
      Näistä muodostuu se kirkkauden pilvi,
      jonka keskellä Jeesus laskeutuu maan päälle.
      Raamattu sanoo kirjaimellisesti kääntäen, että Hän "tulee kanssa pilvien".

Ja silloin alkaa Karitsan häät. Ja häävieraina (ei Morsiamena)
      ovat muun muassa ne uskolliset palvelijat,
      jotka ovat odottaneet Herraansa (ei Ylkäänsä) palaavaksi
      häistä (tarkkaan ottaen vihkimistilaisuudesta).

Ilm 19:6-9

"Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias,
      on ottanut hallituksen.
      Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle,
      sillä Karitsan häät ovat tulleet,
      ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
      Ja hänen annettiin pukeutua
      liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen:
      se liina on pyhien vanhurskautus."
      Ja hän sanoi minulle:
      "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"
      Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

• Jochanan Buchanan

Et ole edelleenkään vastannut kysymykseen, että keitä ne "uskolliset palvelijat", jotka jostain kumman syystä eivät päässeet mukaan tempaukseen eikä taivaaseen, ja jotka odottavat Herraansa, ovat?

Ilmestyskirja ei ole oikea lähde kokonaisten oppien muodostamiselle, koska se on apokalyptiikkaa.

Sinä, Kalamos (=Greenfield?) käytät sitä jatkuvasti ainoana lähteenäsi ja mettään menee niin että heilahtaa.

Jeesus sanoo, mitä tapahtuu sitten kun Hän tulee takaisin:

"Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." (Matt.24:30-31)

Tässä on tempaus, tässä on ensimmäinen ylösnousemus ja tässä on Herran päivä. Valitut ovat sekä ja ennen kaikkea pelastunut Israel (=lihansa puolesta juutalaiset) ja kaikki pakanat, joiden luku on tullut täyteen. Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin "kaikki Israel" on pelastunut. Ja Jeesus tulee vain kerran takaisin ja Hän tulee MAAN PÄÄLLE ja tempaus on lähinnä SIIRTO paikasta toiseen, tuhatvuotiseen valtakuntaa, Israeliin, minne Jeesus palaa.

Mitään salaista tempausta ja morsiamen ryöstöä eikä muutakaan akan kantoa taivaalliseen vihkimistilaisuuteen ei tule tapahtumaan. Se on pelkkää mcdonaldsilais-darbylais-scofiledilaista sadunkerrontaa.

Miksi sinä et usko, vaikka sulle Raamatun kera on monta kertaa näytetty, että olet väärässä?

Joillekin hellareille on kerta kaikkiaan vaikeaa tajuta, ettei apokalyptiikkaa voi pitää yhdenkään eskatologisen opin pohjana. Suurin osa ei edes tiedä, mistä apokalyptiikassa on kyse. Se on ihan oma kirjallisuudenlajinsa.

Et ole edelleenkään vastannut kysymykseen, että keitä ne "uskolliset palvelijat", jotka jostain kumman syystä eivät päässeet mukaan tempaukseen eikä taivaaseen, ja jotka odottavat Herraansa, ovat?

Ilmestyskirja ei ole oikea lähde kokonaisten oppien muodostamiselle, koska se on apokalyptiikkaa.

Sinä, Kalamos (=Greenfield?) käytät sitä jatkuvasti ainoana lähteenäsi ja mettään menee niin että heilahtaa.

Jeesus sanoo, mitä tapahtuu sitten kun Hän tulee takaisin:

"Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." (Matt.24:30-31)

Tässä on tempaus, tässä on ensimmäinen ylösnousemus ja tässä on Herran päivä. Valitut ovat sekä ja ennen kaikkea pelastunut Israel (=lihansa puolesta juutalaiset) ja kaikki pakanat, joiden luku on tullut täyteen. Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin "kaikki Israel" on pelastunut. Ja Jeesus tulee vain kerran takaisin ja Hän tulee MAAN PÄÄLLE ja tempaus on lähinnä SIIRTO paikasta toiseen, tuhatvuotiseen valtakuntaa, Israeliin, minne Jeesus palaa.

Mitään salaista tempausta ja morsiamen ryöstöä eikä muutakaan akan kantoa taivaalliseen vihkimistilaisuuteen ei tule tapahtumaan. Se on pelkkää mcdonaldsilais-darbylais-scofiledilaista sadunkerrontaa.

Miksi sinä et usko, vaikka sulle Raamatun kera on monta kertaa näytetty, että olet väärässä?

Joillekin hellareille on kerta kaikkiaan vaikeaa tajuta, ettei apokalyptiikkaa voi pitää yhdenkään eskatologisen opin pohjana. Suurin osa ei edes tiedä, mistä apokalyptiikassa on kyse. Se on ihan oma kirjallisuudenlajinsa.

Minä kirjoitan vain nimimerkillä kalamos.
        Mutta annapa minulle linkki johonkin nimimerkin Greenfield kirjoittamaan viestiin. Haluaisin tutustua hänen kirjoituksiinsa, koska olet niin paljon häntä mainostanut.

Kysymiäsi skollisia palvelijoita ovat muun muassa
        144 000 Israelin lasten sukukunnista.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Minä kirjoitan vain nimimerkillä kalamos.
        Mutta annapa minulle linkki johonkin nimimerkin Greenfield kirjoittamaan viestiin. Haluaisin tutustua hänen kirjoituksiinsa, koska olet niin paljon häntä mainostanut.

Kysymiäsi skollisia palvelijoita ovat muun muassa
        144 000 Israelin lasten sukukunnista.

kalamos kirjoitti: "...palvelijoita ovat muun muassa
        144 000 Israelin lasten sukukunnista."

Kalamos, kuuluvatko apostolit tähän joukkoon?

• Jochanan Buchanan
        Niko. kirjoitti:

Nikolle: apostolit nimenomaan lukeutuvat tuohon 144 000 joukkoon. He, jos jotkut, ovat sitä esikoisjoukkoa, Suurin osa heitä oli taivaassa silloin, kun Johannes kirjoitti Ilmestyskirjansa.

Apostolien lisäksi Johannes samalla tarkoittaa kuitenkin kaikkia pelastuneita juutalaisia, jotka lukeutuvat "esikoisjoukkoon", koska pelastuneet juutalaiset ovat ne jalon öljypuun juuret, runko ja oikeat oksat, joihin villin öljypuun oksat oksastetaan, ja jotka kannattelevat kaikkia oksia. Tätä joukkoa kuvaa vertauskuvallinen luku 144 000.

Btw. en suosittele kysymään nimimerkiltä Kalamos yhtään mitään. Hän suoltaa suustaan täyttä p a s k a a eikä tiedä mistään mitään.

• Niko. kirjoitti:

Niko

Eivät kuulu.

• Jokkantii Pukkantii
        kalamos kirjoitti:

Niko

Eivät kuulu.

Ai he eivät sinun mielestäsi siis ole juutalaisia pelastettuja? Voi jumankauta mikä puupää. Väitä nyt siinä sitten mustaa valkoiseksi...

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Niko

Eivät kuulu.

Eli näet niin, että nämä 144 tuhatta ovat lopunaikana hengissä olevia juutalaisia jotka Herra pelastaa? Eli tämä joukko ei mielestäsi siis ole koko juutalaisen heimon pelastunut joukko kokonansa?

Eli jos olen ymmärtänyt sinua oikein, näet niin, että seurakunta temmataan ensin, mutta juutalaiset jäävät vielä maanpäälle vaivanajaksi. Vaivan ajan lopulla Herra "merkkaa" 144 tuhatta juutalaista jotka siirretään Pyhään maahan?
        Sitten koitta Herran tulemuksen päivä.

Olenko ymmärtänyt sinua oikein?

Jos olen, niin kysyn, miksi nämä 144 tuhatta juutalaista pelastuvaa ei päässeet osaksi tempausta?

• Jokkantii Pukkantii
        Niko. kirjoitti:

Eli näet niin, että nämä 144 tuhatta ovat lopunaikana hengissä olevia juutalaisia jotka Herra pelastaa? Eli tämä joukko ei mielestäsi siis ole koko juutalaisen heimon pelastunut joukko kokonansa?

Eli jos olen ymmärtänyt sinua oikein, näet niin, että seurakunta temmataan ensin, mutta juutalaiset jäävät vielä maanpäälle vaivanajaksi. Vaivan ajan lopulla Herra "merkkaa" 144 tuhatta juutalaista jotka siirretään Pyhään maahan?

Jos olen, niin kysyn, miksi nämä 144 tuhatta juutalaista pelastuvaa ei päässeet osaksi tempausta?

Mä olen kysellyt noita ihan samoja kysymyksiä ja monta kertaa, mutta ei niihin vastausta tule...

Mut lycka till! [Näyttää peukkua ylöspäin.]

• Niko. kirjoitti:

He eivät ole uudestisyntyneitä kristittyjä tempaushetkellä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

He eivät ole uudestisyntyneitä kristittyjä tempaushetkellä.

Ongelma on siinä, että olen ymmärtänyt sinun opettavan niin, että pyhiä, toisin sanoen uskovia, ei ole kutsuttu vihan/vaivan aikaan ja siksi Herra tulisi ennen sitä tempaamaan omansa pois.
        Tämän jälkeen Hän olisi sitten opetuksesi mukaan vuodattava maljansa ja maksava maailmalle.
        Kuitenkin ymmärrän sinua niin, että näet silti tämän vihan/vaivan ajan keskellä edelleen tulevan Herraan uskovia jotka Hän on uudestaan "poistava" lopuksi.

Miksi Herra tekisi näiden kohdalla poikkeuksen?
        Miksi heidät onkin nyt "kutsuttu" vaivaan? Ja joutuvat sen läpi käymään?

Minä uskon niin, että Herra antaa ihmiskunnalle mahdollisuuden parannukseen ja kääntymiseen tasapuolisesti loppuu asti JA KUN HÄN TULEE on sen aika täysi.
        SILLOIN jokainen uskova temmataan yläilmoihin Häntä VASTAAN, eikä suinkaan elossaolevat edellä vaan vieläpä niin, että poisnukkuneet saavat etuaseman kuten Paavali salaisuuden tessalonikalaisille kertoi.

Nimittäin minä näe niin, että Jeesuksen varoituksilta ja merkkien opettamiselta Matteuksen evankeliumin luvussa 24 menisi pohja, jos ne varoitukset ja merkit olisi suunattu AINOASTAAN tempauksen JÄLKEEN uskoon tuleville!
        Miksi ihmeessä Hän kertoisi ajan merkeistä, painottaen opetuslapsilleen "te näette..." "te kuulette" jne ?

Sen vuoksi, että uskovat ts. seurakuntas on edelleen maanpäällä kaiken sen tapahtuessa, niiden aikojen koittaessa. Siksi Jeesus omansa niitä varten edeltä käsin valmisti.

Tämä "uuden ajan oppi" tempauksesta, jota huomaan sinun opettavan on hyvin petollista uskovien keskuudessa, sillä se tuudittaa väärän laiseen rauhaan, sellaiseen missä ei olla valmistuttu niihin aikoihin joihin Jeesus omansa Matteuksen 24 luvussa valmisti.

Meitä vaaditaan kestämään.
        Jos ajat eivät todella tulisi olemaan kovat, miksi Jeesus siitä edeltä käsin olisi niin varoittanut ja kertonut?

Kristuksen omien toivo alusta asti on ollut Hänen tulemuksessaan, siinä ainokaisessa. Jeesus sanoi, että ei tule uskoa niitä jotka sanovat "Hän on tuolla, tahi siellä...", sillä Hänen tulemuksensa ei jää keneltäkään peittoon ja siihen toivoon katseemme kiinnitettyinä kestämme läpi vaikka vainojen ajan!

Pahoittelen hieman tiukkasanaista kirjoitustani, mutta aiheen vakavuuden vuoksi tahdon olla kirjoituksessani mahdollisimman selvä ja painokas.

Herra sinua kalamos siunatkoon ja valaiskoon Sanaansa tahtonsa mukaan!
        Siunattua kesän jatkoa sinulle kuin muillekin.

• Niko. kirjoitti:

Ongelma on siinä, että olen ymmärtänyt sinun opettavan niin, että pyhiä, toisin sanoen uskovia, ei ole kutsuttu vihan/vaivan aikaan ja siksi Herra tulisi ennen sitä tempaamaan omansa pois.
        Tämän jälkeen Hän olisi sitten opetuksesi mukaan vuodattava maljansa ja maksava maailmalle.
        Kuitenkin ymmärrän sinua niin, että näet silti tämän vihan/vaivan ajan keskellä edelleen tulevan Herraan uskovia jotka Hän on uudestaan "poistava" lopuksi.

Minä uskon niin, että Herra antaa ihmiskunnalle mahdollisuuden parannukseen ja kääntymiseen tasapuolisesti loppuu asti JA KUN HÄN TULEE on sen aika täysi.
        SILLOIN jokainen uskova temmataan yläilmoihin Häntä VASTAAN, eikä suinkaan elossaolevat edellä vaan vieläpä niin, että poisnukkuneet saavat etuaseman kuten Paavali salaisuuden tessalonikalaisille kertoi.

Nimittäin minä näe niin, että Jeesuksen varoituksilta ja merkkien opettamiselta Matteuksen evankeliumin luvussa 24 menisi pohja, jos ne varoitukset ja merkit olisi suunattu AINOASTAAN tempauksen JÄLKEEN uskoon tuleville!
        Miksi ihmeessä Hän kertoisi ajan merkeistä, painottaen opetuslapsilleen "te näette..." "te kuulette" jne ?

Sen vuoksi, että uskovat ts. seurakuntas on edelleen maanpäällä kaiken sen tapahtuessa, niiden aikojen koittaessa. Siksi Jeesus omansa niitä varten edeltä käsin valmisti.

Tämä "uuden ajan oppi" tempauksesta, jota huomaan sinun opettavan on hyvin petollista uskovien keskuudessa, sillä se tuudittaa väärän laiseen rauhaan, sellaiseen missä ei olla valmistuttu niihin aikoihin joihin Jeesus omansa Matteuksen 24 luvussa valmisti.

Jos ajat eivät todella tulisi olemaan kovat, miksi Jeesus siitä edeltä käsin olisi niin varoittanut ja kertonut?

Kristuksen omien toivo alusta asti on ollut Hänen tulemuksessaan, siinä ainokaisessa. Jeesus sanoi, että ei tule uskoa niitä jotka sanovat "Hän on tuolla, tahi siellä...", sillä Hänen tulemuksensa ei jää keneltäkään peittoon ja siihen toivoon katseemme kiinnitettyinä kestämme läpi vaikka vainojen ajan!

Pahoittelen hieman tiukkasanaista kirjoitustani, mutta aiheen vakavuuden vuoksi tahdon olla kirjoituksessani mahdollisimman selvä ja painokas.

Uusia ihmisjoukkoja tulee uskomaan Jeesukseen
        niin kauan kuin tämän maan päällä ihmisiä on.
        Ja vasta 1000-vuotta kestävässä Messiaan Valtakunnassa,
        Valtakunnan evankeliumi julistetaan Israelista käsin
        esteettä ja täysimääräisesti todisutuksesksi kaikille pakanakansoille
        ja sitten tulee loppu.

Mutta Kristuksen morsiusjoukko on vain
        tämän armotalouskauden seurakunta.
        Ja tästä seurakunnasta Jeesus nimenomaan sanoo,
        että Hän tulee pelastamaan sen ulos (ek)
        siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maanpiiriä.
        Hän ei siis pelasta seurakuntaa sen läpi (dia).
        En minä tiedä, miksi Hän näin tekee,
        mutta uskon, että Hän tekee niinkuin on luvannut.

Matt 24 luvussa ei puhuta ollenkaan pakanaseurakunnalle.
        Siinä puhutaan Israelille.
        Jos Israel olisi ottanut Jeesuksen vastaan,
        kun Israelille saarnattiin ylösnoussutta Kristusta,
        niin nykyistä pakanaseurakunnan armotalouskautta
        ei olisi koskaan tullut. Vaan lähestyvän ahdistuksen
        myötä kaikki VT:n ennustukset olisivat täyttyneet,
        ja Jeesus olisi tullut takaisin ja perustanut Valtakuntansa,
        ja Valtakunnan evankeliumi olisi saarnattu Israelista käsin pakanoille.

Mutta kun Israel ei kääntynyt
        - ja lopullinen ratkaisu
        tässä Israelin kääntymättömyydessä
        tapahtuu vasta aivan Apostolien tekojen lopussa -
        niin kävi niin, että Israel laitettiin syrjään osaksi aikaa,
        siihen asti, etttä pakanain täysi luku on sisälle tullut.
        Ja silloin Israelin luopumus päättyy.

Jeesus tulee takaisin maan päälle vain yhden ja ainoan kerran.
        Ja niin suuren kirkkauden keskellä,
        ettei se jää keneltäkään huomaamatta.
        Hän tulee kirjaimellisesti kääntäen kanssa pilvien.
        Siis ei minkään usvapilven päällä,
        vaan valkeisiin vaatteisiin puettujen pyhiensä kanssa.

Siunattua kesän jatkoa ja Yljän odotusta myös sinulle.

• Niko.

Selvä. Tulen kommentoimaan avaamaasi ketjuun, kunhan kiireiltäni ehdin.

• Jokkantii Pukkantii
        Niko. kirjoitti:

Älä sinä pahoittele "tiukkasanaista kirjoitustasi" kun se ei edes ole tiukkasanainen. Kumpa se olisikin! Nämä pre-trib-pellet eivät tarvitse mitään muuta kuin tiukkoja sanoja.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10816966

Jeesushan sanoi opetuslapsilleen:
        "Jos SILLOIN joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko." ( Matteus 24 )

Ja jatkoi näin:
        " Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko." ( Matteus 24 )

Ja vielä näin:
        "Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Matteus 24 )

Jos Hänen seuraajansa muistavat nämä Jeesuksen sanat, voi unohtaa nekin turhuudet mitä jopa elokuvienkin myötä moni pelkänee missä Jeesus olisikin salassa temmannut omansa pois ja toiset kauhuissaan pelkäävät, joko Hän tuli ja "enkö päässytkään mukaan".

Ei Jeesus tule salassa, ei seuraajiltaan Hänen tulonsa jää epäselvyyteen, sillä Hänen tulonsa on niinkuin salama idästä länteen ja jokainen tulee sen huomaamaan.

Toinen asia minkä tahdon mainita on se, että puhut usein "armotalouskausista". Minä näen Sanassa vain yhden armokauden ja se päättyy Herran tulemuksessa.
        Sillä silloin uskominen muuttuu näkemiseksi.

Sen vuoksi Jeesus tulee vain kerran ja silloin tapahtuu tempaus.

• Niko. kirjoitti:

Jeesushan sanoi opetuslapsilleen:
        "Jos SILLOIN joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko." ( Matteus 24 )

Ja jatkoi näin:
        " Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko." ( Matteus 24 )

Ja vielä näin:
        "Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Matteus 24 )

Jos Hänen seuraajansa muistavat nämä Jeesuksen sanat, voi unohtaa nekin turhuudet mitä jopa elokuvienkin myötä moni pelkänee missä Jeesus olisikin salassa temmannut omansa pois ja toiset kauhuissaan pelkäävät, joko Hän tuli ja "enkö päässytkään mukaan".

Ei Jeesus tule salassa, ei seuraajiltaan Hänen tulonsa jää epäselvyyteen, sillä Hänen tulonsa on niinkuin salama idästä länteen ja jokainen tulee sen huomaamaan.

Toinen asia minkä tahdon mainita on se, että puhut usein "armotalouskausista". Minä näen Sanassa vain yhden armokauden ja se päättyy Herran tulemuksessa.
        Sillä silloin uskominen muuttuu näkemiseksi.

Sen vuoksi Jeesus tulee vain kerran ja silloin tapahtuu tempaus.

Tein tuon toisen aloituksen,
        jotta siitä olisi avautunut se,
        että kaikki, mitä Matt 24 sanoo,
        liittyy Israelille annettuihin lupauksiin.
        Tuossa luvussa kerrotaan sen lupauksen lopullinen täyttymys,
        joka koski Danielin kansaa eli Israelia.
        Jeesus ei tuossa puheessa puhu sanaakaan,
        samoinkuin Danielin kirjassa ei ole sanaakaan,
        siitä seurakunnan salaisuudesta,
        jonka Jeesus ilmoitti ensimmäisen kerran
        vasta Paavalille suoraan henkilökohtaisesti.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Ketkä oksastetaan ja keitä ovat alkuperäiset oksat viinipuussa?
        Eikö puu lopulta kaikkine oksineen olekaan yksi puu joka jakaa saman kohtalon?
        Etkö näe, että historian lopulla kahden "ryhmän" historiat alkavat lähestyä ja "nivoputuvat" yhteen yhdeksi puuksi, yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa?
        Eivät ne suinkaan kulje loppuun asti "erillään".

Paavali kertoo tästä Roomalaiskirjeessään ja ikävä kyllä, moni on Room. luvut 8-9-10 ymmärtäneet hyvin väärin ja siitä on jountanut paljon ikäviä seurauksia kuten korvausteologiaa jne....

• Niko. kirjoitti:

Ketkä oksastetaan ja keitä ovat alkuperäiset oksat viinipuussa?
        Eikö puu lopulta kaikkine oksineen olekaan yksi puu joka jakaa saman kohtalon?
        Etkö näe, että historian lopulla kahden "ryhmän" historiat alkavat lähestyä ja "nivoputuvat" yhteen yhdeksi puuksi, yhdeksi ruumiiksi Kristuksessa?
        Eivät ne suinkaan kulje loppuun asti "erillään".

Paavali kertoo tästä Roomalaiskirjeessään ja ikävä kyllä, moni on Room. luvut 8-9-10 ymmärtäneet hyvin väärin ja siitä on jountanut paljon ikäviä seurauksia kuten korvausteologiaa jne....

Seurakunta ja vain seurakunta on Kristuksen ruumis.
        Morsian, joka on kihlattu Jeesukselle,
        tulee yhdeksi Hänen kanssaan. Hän on Pää,
        ja me olemme sitten Hänen ruumiinsa muita jäseniä.
        Kun viimeinenkin jäsen on liitetty Kristuksen ruumiiseen,
        Ylkä tulee ja tempaa sen luokseen.
        Eli kun pakanain täysi luku on sisälle tullut, laiva lähtee.
        Ja silloin alkavat jälleen Israelille annetut lupaukset täyttyä.
        "Israelia on osaksi aikaa tavannut paatumus
        hamaan siihen asti,
        kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle.
        (Room 11:25)

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

hamaan siihen asti,

Tulkitset väärin Room. 11:25 jaetta.
        Kun pakanain luku on tullut täyteen, poistuu Jaakobin paatumus ja Herra on vuodattava Sakarjassa kuvatun Henkensä heihin. Näin me kaikki yhdessä saamme olla osallisia SAMASTA ruumiista, SAMASTA viinipuusta jolla on yksi ainoa PÄÄ Jeesus Kristus. Tämä yksi ja sama ruumis on se morsian jota Herra tulee hakemaan.

Jaakobin paatumus oli pakanoille siunaukseksi, mutta mitä tuleekaan olemaan se, että Jaakobin paatumus on poistettu ja he itkevät Häntä niinkuin ainokaista itketään! Se tulee olemaan jotain mahtavaa koko maailmalle!

Jeesuksessa Kristuksessa olemme kaikki yhtä, eikä siinä ole pakanaa, ei juutalaista, ei vapaata eikä orjaa. YKSI ruumis, YKSI seurakunta ja YKSI Herra.
        Tällainen ruumis on morsian ja sitä Herra tulee häihinsä hakemaan.

Sanasta näemme miten näiden "laumojen" historiat punoutuvat tätä yhtä ja ainoaa päämäärää kohden, tullen yhdeksi ruumiiksi, yhdeksi seurakunnaksi.

Kun kaikki on tapahtunut mitä Jeesus lopunajoista lupasi, Jaakobin paatumus on poistunut ja pakanain luku tullut täyteen ja merkit ja profetiat ovat tapahtuneet, SILLOIN näiden laumojen historiat ovat punoutuneet täydellisesti yhteen ja me kaikki saamme olla saman ruumiin jäseninä todellisia Aabrahamin siemeniä uskon kautta ja tähden.
        Silloin Herra tulee tämän "viinipuunsa" hakemaan ikuisesti luoksensa.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

hamaan siihen asti,

hamaan siihen asti,
        kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle. "

Tarkoittaen sitä, että kun pakanain luku on täyttynyt, poistuu Jaakobin paatumus ja koko Israel on pelastuva! Eli silloin Jumala on oksastava myös omansa, alkuperäiset viinipuun oksat osaksi viinipuuta, yhdeksi ruumiiksi ja yhdeksi seurakunnaksi.

Tätä yhtä, täydellistä seurakuntaa jonka muodostaa tämä suuri joukko niin pakanoita kuin juutalaisia, emme tosin enään Hänessä ollen niitä, on se seurakunta jota Herra tulee viimeisenä päivänä häihinsä noutamaan.

• Niko. kirjoitti:

hamaan siihen asti,
        kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle. "

Tarkoittaen sitä, että kun pakanain luku on täyttynyt, poistuu Jaakobin paatumus ja koko Israel on pelastuva! Eli silloin Jumala on oksastava myös omansa, alkuperäiset viinipuun oksat osaksi viinipuuta, yhdeksi ruumiiksi ja yhdeksi seurakunnaksi.

Tätä yhtä, täydellistä seurakuntaa jonka muodostaa tämä suuri joukko niin pakanoita kuin juutalaisia, emme tosin enään Hänessä ollen niitä, on se seurakunta jota Herra tulee viimeisenä päivänä häihinsä noutamaan.

Millä tavoin "pakanain täysi luku tulee sisälle"?
        Minä olen kommentoinut tuota Paavalin käyttämää
        merenkulkuun liittyvää sanontaa tuolla ylempänä
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794298/#comment-56305445

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Apostolit kuuluvat seurakuntaan, he siis ovat mukana tempauksessa ja JUURI HEILLE Jeesus puhui Matteuksen 24 luvun vastauksessaan.

• Niko. kirjoitti:

Apostolit kuuluvat seurakuntaan, he siis ovat mukana tempauksessa ja JUURI HEILLE Jeesus puhui Matteuksen 24 luvun vastauksessaan.

Seurakuntaa ei ollut vielä olemassakaan,
        kun Jeesus nuo asiat puhui.
        Opetuslasten kysymykset liittyivät
        nimenomaan Danielin kansalle eli Israelin kansalle
        annettuihin lupauksiin, milloin ne toteutuvat,
        Eli opetuslasten kysymykset heräsivät juuri siinä tilanteessa,
        kun nyt he huomasivat, että Israel
        ei juuri nyt otakaa Jeesusta Messiaanaan vastaan.
        Hän ei juuri nyt perustakaan Valtakuntaa Israelille.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Seurakuntaa ei ollut vielä olemassakaan,
        kun Jeesus nuo asiat puhui.
        Opetuslasten kysymykset liittyivät
        nimenomaan Danielin kansalle eli Israelin kansalle
        annettuihin lupauksiin, milloin ne toteutuvat,
        Eli opetuslasten kysymykset heräsivät juuri siinä tilanteessa,
        kun nyt he huomasivat, että Israel
        ei juuri nyt otakaa Jeesusta Messiaanaan vastaan.
        Hän ei juuri nyt perustakaan Valtakuntaa Israelille.

Sanot, että seurakuntaa ei ollut olemassakaan silloin kun Herra lopusta kertoi. Eikö Hän nimenomaan puhunut lopunajoista ja nimenomaan omille opetuslapsilleen?
        "Te näette... Te kuulette..."
        Ketkä siis näkevät ja kuulevat?
        Eikö juuri Jeesuksen opetuslapset, he jotka sinäpäivänä elossa ovat!

En millään voi ymmärtää logiikkaasi jossa kohdennat Herran varoitukset ja ohjeet Jaakobiin joka ei usko!
        Omille seuraajilleen Herra varoitukset antoi ja he todella tulevat ja ovat osa seurakuntaa, morsianta.

• Niko. kirjoitti:

Sanot, että seurakuntaa ei ollut olemassakaan silloin kun Herra lopusta kertoi. Eikö Hän nimenomaan puhunut lopunajoista ja nimenomaan omille opetuslapsilleen?
        "Te näette... Te kuulette..."
        Ketkä siis näkevät ja kuulevat?
        Eikö juuri Jeesuksen opetuslapset, he jotka sinäpäivänä elossa ovat!

En millään voi ymmärtää logiikkaasi jossa kohdennat Herran varoitukset ja ohjeet Jaakobiin joka ei usko!
        Omille seuraajilleen Herra varoitukset antoi ja he todella tulevat ja ovat osa seurakuntaa, morsianta.

Seurakunta muodotuu
        uudestisyntyneistä Jumalan lapsista.
        Yksikään opetuslapsi ei ollut vielä
        uudestisyntynyt tuossa vaihessa,
        kun he kysyivät Israelille annetun lupauksen
        lopullista täyttymistä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Seurakunta muodotuu
        uudestisyntyneistä Jumalan lapsista.
        Yksikään opetuslapsi ei ollut vielä
        uudestisyntynyt tuossa vaihessa,
        kun he kysyivät Israelille annetun lupauksen
        lopullista täyttymistä.

Eli uskotko todella niin, että ihmiset jotka eivät ole uudestisyntyneitä ovat he joille Jeesus Sanansa lopunajoista kohdensi? Miksi uudestisyntymätön tarkkailisi Herran tulemuksen merkkejä ja pysyisi uskollisena aina kuolemaan saakka?
        Jos vastaavasti he ovat uskovia, eiväkö he olisikaan osa tempausta mistä opetat?

On hyvin kummallista, että näet tämän Matteuksen 24 luvun kohderyhmän olevan niitä jotka eivät ensin uskoneet ( tempauksen hetkellä ) mutta vaivanajassa tulivat uskoon. Hekö nyt tarvitsevat merkkejä maailmasta tunteakseen ajan olevan lähellä? Eikö heille tämä olisi päivän selvää, sillä uskomaton määrä ihmisiä olisi maanpäältä kadonnut!?

Ja miksi ihmeessä heidän armon tiensä olisi eri kuin muulla ihmiskunnalla, eri kuin niillä Israelin kansalaisilla jotka uskoivat ennen tempausta?
        Ei suinkaan.

Armon tie on yksi kaikille. Ja se tie on niin kauan auki kuin Herbealaiskirjeen kirjoittaja sanoo "Tänä päivänä".

Se tie sulkeutuu ja laiva lähtee, kun Herra on tuleva loistossansa takaisin ja kaikki lopunajan merkit ovat täyttyneet ja evankeliumi ON saavuttanut kaikki kansanryhmät. Jeesushan sanoi LOPUN tulevan sitten kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, toisin sanoen kaikki pakanaryhmät ovat saaneet evankeliumin todistuksen. Jeesus ei suinkaan tarkoittanut, että silloin tulee tempaus, mutta ei loppu. Ei suinkaan.
        Jeesus tarkoitti mitä sanoi, silloin tulee loppu!

• Niko. kirjoitti:

Eli uskotko todella niin, että ihmiset jotka eivät ole uudestisyntyneitä ovat he joille Jeesus Sanansa lopunajoista kohdensi? Miksi uudestisyntymätön tarkkailisi Herran tulemuksen merkkejä ja pysyisi uskollisena aina kuolemaan saakka?
        Jos vastaavasti he ovat uskovia, eiväkö he olisikaan osa tempausta mistä opetat?

On hyvin kummallista, että näet tämän Matteuksen 24 luvun kohderyhmän olevan niitä jotka eivät ensin uskoneet ( tempauksen hetkellä ) mutta vaivanajassa tulivat uskoon. Hekö nyt tarvitsevat merkkejä maailmasta tunteakseen ajan olevan lähellä? Eikö heille tämä olisi päivän selvää, sillä uskomaton määrä ihmisiä olisi maanpäältä kadonnut!?

Ja miksi ihmeessä heidän armon tiensä olisi eri kuin muulla ihmiskunnalla, eri kuin niillä Israelin kansalaisilla jotka uskoivat ennen tempausta?
        Ei suinkaan.

Armon tie on yksi kaikille. Ja se tie on niin kauan auki kuin Herbealaiskirjeen kirjoittaja sanoo "Tänä päivänä".

Se tie sulkeutuu ja laiva lähtee, kun Herra on tuleva loistossansa takaisin ja kaikki lopunajan merkit ovat täyttyneet ja evankeliumi ON saavuttanut kaikki kansanryhmät. Jeesushan sanoi LOPUN tulevan sitten kun evankeliumi on viety kaikkeen maailmaan, toisin sanoen kaikki pakanaryhmät ovat saaneet evankeliumin todistuksen. Jeesus ei suinkaan tarkoittanut, että silloin tulee tempaus, mutta ei loppu. Ei suinkaan.
        Jeesus tarkoitti mitä sanoi, silloin tulee loppu!

Yritän vastata kysymyksiisi tuossa toisessa aloituksessa,
        joka nienomaan liittyi siihen, mitä opetuslapset kysyivät,
        ja mitä Jeesus vastasi.
        Laitan linkin, kun olen vastannut.

Mutta, sano sinä minulle,
        mitä mielestäsi tämän aloituksen sisältämät
        Jeesuksen sanat pitävät sisällään.

Mihin Jeesus meni? Missä Hän on?
        Minne hän valmistaa meille sijaa.
        Minne hän meidät noutaa?

Eli minne tuo laiva lähtee?

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

ja mitä Jeesus vastasi.

Minne hän meidät noutaa?

Hän valmistaa sijaa sinne, missä me vietämme ikuisuuden Hänen tykönänsä.

• Niko. kirjoitti:

Hän valmistaa sijaa sinne, missä me vietämme ikuisuuden Hänen tykönänsä.

Siis Jeesus on nyt siellä,
        missä me vietämme ikuisuutemme
        Hänen tykönänsä asuen niissä asuinsijoissa,
        joita Hän meille on valmistanut?

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Siis Jeesus on nyt siellä,
        missä me vietämme ikuisuutemme
        Hänen tykönänsä asuen niissä asuinsijoissa,
        joita Hän meille on valmistanut?

Siis Jeesus tarkoitti vain valmistavansa "väliaikaisen" sijan ja valmistava kaikille uuden sijan uuteen maailmaan ja uuteen Jerusalemiin?

Vai olisiko Herra kuitenkin tarkoittanut valmistavansa sijan Isän luokse, sellaisen sijan joka kestää iäti?

• Niko. kirjoitti:

Siis Jeesus tarkoitti vain valmistavansa "väliaikaisen" sijan ja valmistava kaikille uuden sijan uuteen maailmaan ja uuteen Jerusalemiin?

Vai olisiko Herra kuitenkin tarkoittanut valmistavansa sijan Isän luokse, sellaisen sijan joka kestää iäti?

Mitä tarkoitat väliaikaisella asuinsijalla?

Jeesus on nyt Isän kotona, taivaallisessa Jerusalemissa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794298/#comment-56294642
        Ja tuo Isän koti eli Jumalan maja
        tulee olemaan meidänkin asuinsijamme ikuisesti.
        Silloinkin, kun meidän tehtävämme on maan päällä tuhannen vuoden ajan.
        Ja vielä silloinkin,
        kun alkaa ikuisuuden päivä,
        ja tuo Jerusalem laskeutuu uuden maan päälle,
        ja Jumalan maja on ihmisten keskellä.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

Mitä tarkoitat väliaikaisella asuinsijalla?

Jeesus on nyt Isän kotona, taivaallisessa Jerusalemissa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10794298/#comment-56294642
        Ja tuo Isän koti eli Jumalan maja
        tulee olemaan meidänkin asuinsijamme ikuisesti.
        Silloinkin, kun meidän tehtävämme on maan päällä tuhannen vuoden ajan.
        Ja vielä silloinkin,
        kun alkaa ikuisuuden päivä,
        ja tuo Jerusalem laskeutuu uuden maan päälle,
        ja Jumalan maja on ihmisten keskellä.

En tarkoita, vaan kysyin.

Minä tarkoitan sitä, että Jeesus meni valmistamaan sijaa joka kestää ikuisesti!
        Omansa Hän tempaa luoksensa tulemuksensa hetkellä ja yhdessä Hänen kanssaan hallitsemme 1000 vuotta. Sijamme ja kotimme on Hänen tykönänsä, siellä minne Hän sijat meille valmisti, taivaallisessa Jerusalmissa, joka on laskeutuva uuteen maahan kuten edellä kerroit.

• Niko. kirjoitti:

En tarkoita, vaan kysyin.

Minä tarkoitan sitä, että Jeesus meni valmistamaan sijaa joka kestää ikuisesti!
        Omansa Hän tempaa luoksensa tulemuksensa hetkellä ja yhdessä Hänen kanssaan hallitsemme 1000 vuotta. Sijamme ja kotimme on Hänen tykönänsä, siellä minne Hän sijat meille valmisti, taivaallisessa Jerusalmissa, joka on laskeutuva uuteen maahan kuten edellä kerroit.

No, tuosta olemme sitten ihan yhtä mieltä.

Kun tuon 1000 vuotta kestävän jakson jälkeen
        Jumalan maja, jossa mekin asumme,
        laskeutuu uuden maan päälle,
        niin silloin Jumalan maja on ihmisten keskellä.
        Siis ihmisiä asuu myös tuon majan ulkopuolella.
        Joskin kaikilla on pääsy tuohon kaupunkiin.
        Mutta Kristuksen vaimo siis asuu tuossa kaupungissa.

• Niko.
        kalamos kirjoitti:

No, tuosta olemme sitten ihan yhtä mieltä.

Kun tuon 1000 vuotta kestävän jakson jälkeen
        Jumalan maja, jossa mekin asumme,
        laskeutuu uuden maan päälle,
        niin silloin Jumalan maja on ihmisten keskellä.
        Siis ihmisiä asuu myös tuon majan ulkopuolella.
        Joskin kaikilla on pääsy tuohon kaupunkiin.
        Mutta Kristuksen vaimo siis asuu tuossa kaupungissa.

Olen huomannut, että jaamme saman näkemyksen hyvin pitkälti itse 1000 vuoden valtakunnan ja sen jälkeisten tapahtumien, kuten uusi maa ja uusi Jerusalem osalta.

• kalamos kirjoitti:

ja mitä Jeesus vastasi.

Minne hän meidät noutaa?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10816966/#comment-56520573

• tyhmä ihmispolo

Ihminen ,joka ei usko on tyhmä,perustan käsityksen siihen,että hän tuomitsee itse itsensä,eikä kukaan muu ijankaikkiseen helvetin tuleen,vaikka sillä on nyt mahdollista ottaa pelastus jeesukselta!
      Ajatteleppas aikaa ja otetaan vaikka esimerkkikin,jos sun sormi laitetaan ruuvipenkin puristimen väliin tositiukalle,haluaisit pois siitä,mutta et koskaan pääse ja siinä ollaan aina loputtomasti,niin mieti miltä se vois tuntua,mutta sulle olisi sanottu,että et joudu kun uskot ,otetaan vaikka taas jeesus,niin mitään sellasta ei tule ja saat vaihtoehtosesti olla paratiisissa kaikkien taivaallisten ilojen keskellä ja sulta ei aika lopu. Eikä tuo ruuvipenkkiteoria ole kun pieni tuska,verraten tulessa oloon.

• Kolossalaiskirje 3
      12 "Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset."

• 70siementä

Yes, mä tiesin sen !
      Jeesus on rakentanut minulle seitsemän viinitilaa !
      ja niihin vaimot hoitajiksi.

vai joku kurja sanoo että eiku 70 rusinaa !

no sama tuo, onhan se siemensstä myös hyvä alkaa, siis ei seisteman vaan seitsemän kymmentä viinitarhaa :)
      tämä on todella iloinen uutinen.

• body

Sitten taivaassa on ne patavanhoilliset ja ovat valloittaneet itselleen jo suuren osan taivaan kammareista ja pitävät kovaa melua, kun nuokin ovat täällä, nuo kurjat lainrikkojat.

Jeesus valmistaa lisää tilaa, että vajavaiset, heikot ja hyljeksetytkin mahtuvat.

• body

Sitten taivaassa on ne patavanhoilliset ja ovat valloittaneet itselleen jo suuren osan taivaan kammareista ja pitävät kovaa melua, kun nuokin ovat täällä, nuo kurjat lainrikkojat.

Jeesus valmistaa lisää tilaa, että vajavaiset, heikot ja hyljeksetytkin mahtuvat.

• Jokkantii Pukkantii

>> Hän tulee kirjaimellisesti kääntäen kanssa pilvien.

"Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja PILVI VEI HÄNET POIS heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, ON TULEVA SAMALLA TAVALLA, KUIN TE NÄITTE HÄNEN TAIVAASEN MENEVÄN." (Apt.1:9-11)

Pilvi ei ole mikään "pyhien pilvi". En ylipäätänsä ymmärrä, mistä tämmöistä skeidaa sikiää.

• Jokkantii Pukkantii
        Jokkantii Pukkantii kirjoitti:

>> Hän tulee kirjaimellisesti kääntäen kanssa pilvien.

"Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja PILVI VEI HÄNET POIS heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, ON TULEVA SAMALLA TAVALLA, KUIN TE NÄITTE HÄNEN TAIVAASEN MENEVÄN." (Apt.1:9-11)

Pilvi ei ole mikään "pyhien pilvi". En ylipäätänsä ymmärrä, mistä tämmöistä skeidaa sikiää.

Tää ei ollut vastaus bodylle, vaan kalamosille.

Tää ei ollut vastaus bodylle, vaan kalamosille.

"ja pilvi vei pois Hänet". Näin todella lukee alkutekstissä.
        Et kai ajattele, että jokin usvapilvi vei Hänet?

Siitä, kun Hän tulee takaisin, sanotaan kirjaimellisesti kääntäen:
        "Katso, tulee kanssa pilvien".

Tuo kehote "Katso" haastaa aina lukijaa
        näkemään/ymmärtämään jotakin.

Pilvi on Raamatussa sana,
        jolla ilmaistaan toisaalta Jumalan Kirkkauden läsnäoloa,
        ja toisaalta esimerkiksi ihmisjoukkoja.

• Jokkantii Pukkantii
        kalamos kirjoitti:

"ja pilvi vei pois Hänet". Näin todella lukee alkutekstissä.
        Et kai ajattele, että jokin usvapilvi vei Hänet?

Siitä, kun Hän tulee takaisin, sanotaan kirjaimellisesti kääntäen:
        "Katso, tulee kanssa pilvien".

Tuo kehote "Katso" haastaa aina lukijaa
        näkemään/ymmärtämään jotakin.

Pilvi on Raamatussa sana,
        jolla ilmaistaan toisaalta Jumalan Kirkkauden läsnäoloa,
        ja toisaalta esimerkiksi ihmisjoukkoja.

Mitä Jeesus itse sanoo paluustaan: "Tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." (Matt.26:64)

Ymmärrän kyllä, että olet tottunut siihen, että Raamattua tulkittaessa pitää aina käyttää mielikuvitusta mahdollisimman paljon, mutta mitäpä jos opettelisit ihan vaan tulkitsemaan sitä tekstiin mitään lisäämättä ja siitä pois ottamatta?

Mitä Jeesus itse sanoo paluustaan: "Tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." (Matt.26:64)

Ymmärrän kyllä, että olet tottunut siihen, että Raamattua tulkittaessa pitää aina käyttää mielikuvitusta mahdollisimman paljon, mutta mitäpä jos opettelisit ihan vaan tulkitsemaan sitä tekstiin mitään lisäämättä ja siitä pois ottamatta?

Tuostakin voisimme tarkemmin keskustella,
        mutta ymmärsitkö, mitä kirjoitin tästä tekstistä:

"Katso, tulee kanssa pilvien". (Ilm 1:7)

• perämela

No se nyt ainakin on selvää, ettei Jeesus missään pyjamajoukossa mennyt taivaaseen, vaan pilvi on ihan vaan pilvi, joko yläkumulus tai muuten vaan poutapilvi.

• Niin. Eivät Aadam ja Eevakaan missään pyjamassa alunperin olleet.
      Meidänkin katoavainen ruumiimme on ylösnousemuksessa muuttuva
      sellaisen kirkkauden omaavaksi, johon Jumalan alunperin ihmisen puki.

• NIIN !! Siinä sitten on se ero että synti ei ole mukana silloin enää joka mässäilee ihmisissä tänä päivänä jopa sellaisissa jotka sanovat olevansa mukama uskovaisia..

• savonarola kirjoitti:

NIIN !! Siinä sitten on se ero että synti ei ole mukana silloin enää joka mässäilee ihmisissä tänä päivänä jopa sellaisissa jotka sanovat olevansa mukama uskovaisia..

Niinpä niin!

Lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat:
        - haureus, saastaisuus, irstaus,
        - epäjumalanpalvelus, noituus,
        - vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        - kateus, juomingit, mässäykset
        - ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon,
        niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
        että ne, jotka semmoista harjoittavat,
        eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on
        - rakkaus, ilo, rauha,
        - pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        - sävyisyys, itsensähillitseminen.

Mutta ymmärsitkö sen, mitä kommentoin.
        Vaikka Aadam ja Eeva olivat alastomia,
        ei heillä ollut hävettävää. Siis alastomuuden häpeää.
        He olivat alunperin verhotut
        niinkuin Jumala on verhoutunut Kirkkauteen,
        Jumala, jonka kuvaksi ihminen on tehty.

• kalamos kirjoitti:

Niinpä niin!

Lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat:
        - haureus, saastaisuus, irstaus,
        - epäjumalanpalvelus, noituus,
        - vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        - kateus, juomingit, mässäykset
        - ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon,
        niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
        että ne, jotka semmoista harjoittavat,
        eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on
        - rakkaus, ilo, rauha,
        - pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        - sävyisyys, itsensähillitseminen.

Mutta ymmärsitkö sen, mitä kommentoin.
        Vaikka Aadam ja Eeva olivat alastomia,
        ei heillä ollut hävettävää. Siis alastomuuden häpeää.
        He olivat alunperin verhotut
        niinkuin Jumala on verhoutunut Kirkkauteen,
        Jumala, jonka kuvaksi ihminen on tehty.

Niin tarkoitatko että seurakunta kun vapautuu synneistä voi riisua kaikista vaateista ja sitten kaikki on kokouxessa alasti ilman häpeä ??

• savonarola kirjoitti:

Niin tarkoitatko että seurakunta kun vapautuu synneistä voi riisua kaikista vaateista ja sitten kaikki on kokouxessa alasti ilman häpeä ??

En tarkoita,
        me emme vielä ole tuossa kirkastetussa ylösnousemusruumiissa.
        Meitä ei vielä ole puettu noihin valkeisiin kirkkauden vaatteisiin.
        Muistathan nyt. Pidä vaatteet päällä, ja mene kokoukseen.

• body

Alastomuuden häpeän on ihminen aikaansaanut ja siinä kirkko avittanut primitiivisellä synnillä.

Nykyiset nakurannat lisääntyvät, sillä ihminen on luotu alastomaksi ja ihminen haluaa siitä nauttia.

• Niin. Kun ihminen söi kielletyn hedelmän,
        katkesi yhteys Kirkkauden Jumalaan.

Jumalan kirkkaus oli vaihtunut alastomuudeksi.
        Rakkaus oli vaihtunut peloksi.
        Yhteys Jumalaan pakoon juoksemiseksi.

Mutta Jumala on tehnyt kaiken valmiiksi.
        Ei muuta kun käännyt ja juokset sieltä nakurannalta Jumalan luokse,
        ja Hän pukee sinut Kristukseen.

• Jochanan Buchanan

Ei ylönousemusruumis ole mikään "kirkkauden pilvi", vaan ihan konkreettinen ruumis, samanlainen kuin nyt (vrt. Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen).

"Ihmisen Poika tulee taivaan pilvien päällä" on lainaus Danielilta, jota Jeesus käytti puhuessaan paluustaan. Pilvet ovat ihan sitä, mitä ne tarkoittavat: taivaan pilviä. Apt. vahvistaa tämä, kuten jo edellä osoitin.

• Minä lainasin ilmoitusta,
        joka löytyy Ilmestyskirjasta:
        "Katso, tulee kanssa pilvien". (Ilm 1:7)

• 12+14

Kalamokselle kiitokset kiihkottomasta, puhtaasta ja selkeästä Sanan kirkastamisesta.

Miten voi ihmiseltä, joka jokaisessa viestissään herjaa toista Jumalan lasta,
      odottaa mitään hyvää ja totuudellista, sillä mielestäni samasta lähteestä ei voi pulputa karvasta ja makeaa vettä?

• Kiitos kiit ... tai siis ... rohkaisusta.

Hiukan yksinäistä tässä ketjussa on ollut. Missä kaikki muut ovat.
        Vai eivätkö hellarit noin yleisesti ottaen
        enää odotakaan sitä, että Jeesus noutaa meidät Taivaan Kotiin.
        Rohkaisee suuresti, kun edes yksi vielä ymmärtää näin asian olevan.

• Jochanan Buchanan

Pidä sinä leipäläppäs kiinni! Mä en ole täällä lähetystyössä, vaan keskustelemassa raamatuntulkinnoista.

Pidä sinä leipäläppäs kiinni! Mä en ole täällä lähetystyössä, vaan keskustelemassa raamatuntulkinnoista.

Minä en tulkitse Raamattua vaan uskon sen.

Rohkenetko sinä suhtautua Raamattuun niin,
        että Jumala ei tarkoita sitä, mitä Hän Sanassaan sanoo.

• Jochanan Buchanan
        kalamos kirjoitti:

Minä en tulkitse Raamattua vaan uskon sen.

Rohkenetko sinä suhtautua Raamattuun niin,
        että Jumala ei tarkoita sitä, mitä Hän Sanassaan sanoo.

Kuten sanoin jo aiemmin, niin kyllä sinä TULKITSET Raamattua. KAIKKI ne, jotka osaavat lukea ja ajatella, TULKITSEVAT Raamattua.

Miksi sulle pitää toistella samoja faktoja uudestaan ja uudestaan?

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6207
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      43
      1624
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      35
      1211
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      978
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      963
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      879
    7. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      873
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      846
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      835
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      827
    Aihe