Sveitsin parhaat kaupungit - pitkä viikonloppu

Chattonen

Työmatkaa pukkaa Sveitsin Lausanneen. Koska Sveitsissä en ole ennen käynyt, ajattelin hyödyntää viikonlopun vierailemalla parissa muussakin sveitsiläiskaupungissa. Mitä suosittelisitte? Geneve? Bern? Jotain muuta nähtävää suht lähellä Lausannea? Elleivät julkiset kulje kätevästi, vuokraisin auton.

Miten muuten saksankielisessä Sveitsissä suhtaudutaan ranskaa puhuviin? Hoituvatko asiat mieluummin englanniksi kuin ranskaksi?

2

882

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12 ääntä Baselille. Todella rento meininki ja kaupunki on kaiken lisäksi kaunis. Osta kioskista vesitiivis vaatesäkki, laita kamat säkkiin ja hyppää Reinin vietäväksi. Ylös mukavan rantakuppilan kohdalla ja kuivat vaatteet päälle oluselle . Eivätkä katso kieroon vaikka menisi istumaan pelkissä uikkareissa. Jos terassit ei kiinnosta, niin kaupasta pussikaljaa ja rantaan naukkailemaan. Ihmeellistä että tämä kaikk ion mahdollista tiukkapipoiseksi leimatussa Sveitsissä. Basel on toodellakin jotain erikoista.

• myy-maa

Hei Chattonen! Toivottavasti vastaukseni ei tule liian myöhään mutta vastaanpa kuitenkin. :) Mieheni on sveitsiläinen ja täälähän sitä nyt sitten itseki tulee oltua ja kysyin mieheltäni ja hänen mielestàän ranskaa puhuvia ei oteta kovin hyvin vastaan saksankielisillä alueilla joten suosittelee käyttämään englantia.

Junayhteydet Sveitsissä ovat erinomaiset mutta autolla pääsee kyllä paremmin tutustumaan. Jos tykkäät liikkua luonnossa ja vuorilla niin ehdottomasti suosittelen Valais kantonia (ranskankielinen alue). Autolla noin tunnin matka Lausannesta riippuen mihinpäin Valaisia suunnistat esim. Martigny, Sion, Sierre.... Näkemisen arvoisia paikkoja on ehottomasti Verbier, Crans-Montana mitä itse olen nähnyt!

Jos ehdit jo Sveitsin matkasi tehdä niin mitä tykkäsit maasta? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      202
      2122
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1429
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1071
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      908
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      823
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      109
      687
    Aihe