Ihme porilaiset

tätäihmettelen

Olen käynyt Porissa aina jazzien aikaan jo viiden vuoden ajan. Niin myös tänäkin vuonna. Pari asiaa ihmetyttää todella paljon, ja näihin haluiaisinkin nyt vastauksen teiltä, porilaiset.

1. Miksi te haukutte jazzeja? Ettekö te ymmärrä, miten suuren yleisömäärän kyseinen tapahtuma tuo Poriin? Tuon yleisömäärän mukana tulevat myös rahat porilaisille yrittäjille. Kaupunki on siistissä kunnossa jazzeista huolimatta. Ettekö te tosiaan halua tällaista tapahtumaa, joka mainostaa Poria, järjestettävän? Todella, todella omituista..

2. Miksi porilaiset tuijottavat ihmisiä? Sana "porilaiset" kattaa kaikki ikäluokat. Helsingissä ei tätä ongelmaa ole, vaan saa olla rauhassa turhia katseilta.

3. Miksi kaikki paikkakuntalaiset ovat niin negatiivisia? Kun joku minulta kysyy, "mistäs päin tuut" ja kerron, että Helsingistä, vastaus on tyyliin "Voi v*ttu". Ja kaikki on aina jotenkin huonosti..

Olette aika omituista porukkaa, täytyy kyllä myöntää.

56

1436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärekori pärisee.

No älä hyvä ihminen tule tänne. Jos sinun on ihan pakko yleistää niin yritä nyt helevetin sudeettisavolainen edes hakea omia juuriasi. Aitoja Helsinkiläisiä ei ole olemassakaan. Kaikki ovat jotain junantuomia ja iso osa sinunlaisiasi pönttövuorentunnelin läpi ajettuja luusereita.

• äläihmettele

"Kaupunki on siistissä kunnossa jazzeista huolimatta"

Kävelykatu vain oli tänään 20/7 aamulla kaikkea muuta kuin siisti,
      kaatopaikallakin taisi olla siistimpää.

Kohtiin kaksi ja kolme, muista että olet porissa!

• ei negatiivinen :)

toi kyttääminen on ihan totta, täällä kun on hiukankin erilainen, niin kytätään kuin mitäkin friikkiä, ikävää mutta totta.
      itseä sama ärsyttänyt niin kauan kuin täällä asunut, olen siis ihan kotoisinkin täältä.

toinen on juuri tuo valittaminen, AINA kun täällä on jotain tapahtumaa niin joku siitä valittaa netissä ja lehtien palstoilla. onhan se ihan HIRVEETÄ kun on tapahtumaa kaupungissa kesällä'?! :D

mutta älä aloittaja huoli, on meitä mukaviakin porilaisia, itselle ainakin aina sanotaan etten varmaan ole Porista kotoisin, kun olen niin sosiaalinen :))

• tää on just sitä

", itselle ainakin aina sanotaan etten varmaan ole Porista kotoisin, kun olen niin sosiaalinen :))"

enhän minä mutta nuo muut, tämä on juuri sitä kuuluisaa porilaisuutta!

• ei negatiivinen

enhän minä, mitä? :D onko lukemisen ymmärtäminen vaikeaa? itselle on aivan sama miten kukakin pukeutuu ym. mutta täällä yleisesti niitä kyylätään, taidat itse juuri kuulua siihen porukkaan.

• tää on just sitä

siinähän se on kun et sitä itse huomaa, olethan porilainen ... en minä vaan nuo muut

• voit yllättyä

En ole porilainen, mutta kokeilepa käydä porissa joskus muulloin kuin jazzien aikaan. Kukaan ei toljota, eikä vittuile. Ketään ei näy missään.

• Björn Borg

Vastaukset kysymyksiisi yhdeltä porilaiselta:

1) Valittajia on kaikkialla. Muutama äänekäs ihminen täyttää valituksellaan valtaosan tilasta. Sama pätee täälläkin. Samaa "porilaiset sitä ja tätä..." -propagandaa harrastaa muutama hassu ihminen. Valtaosa porilaisista pitää tapahtumia positiivisina asioina, minä mukaan lukien.

2) Eivät tuijota sen kummemmin kuin muuallakaan. Sen tosin olen huomannut, että Porissa yhä katsotaan vastaantulijoita silmiin toisin kuin pääkaupunkiseudulla, jossa työn vuoksi asuin aikani. Tujottajia ja huutelijoita oli sielläkin - enemmän itse asiassa. Aikalailla laput silmillä siellä Helsingissä kuljet, jos et paikallisia häiriötekijöitä, spurguja, narkkeja, mielenterveyspotilaita yms. huomaa. Ja voin sanoa, että siellä niitä oli satakertaisesti ja olo oli yhtä kerroin turvattomampi.

3) Enpä ole huomannut. Negatiivisuuden aste lienee kaikkialla suht. vakio. Ihmisen omasta negatiivisuudesta riippuu aika lailla, paljonko negatiivisuutta itse "näkee" ja "kokee". Niin, metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itseäni kommentoi eilen ikävästi kaksi helsinkiläistä, kun pyöräilin kauppaan. Keskiviikkona joku ohikävelevät ässän suhistelija taas ihmetteli kovaan ääneen, (tarkoituksellisesti tietenkin), että miten täällä joku voi asua. Eli toisinaan ihmisten ennakkoluuloille helsinkiläisiä kohtaan on syynsä.

Ja neljännekseen helsinkiläisyydestään eniten ääntä pitävät ovat juuri näitä ekan tai tokan polven köyhyyspakolaisia Savosta. Itselleni asuinpaikka on asuinpaikka, ei mikään röyhistelyn tai paremmuuden osoitus. Lisäksi Helsingissä asuneena voin sanoa, että kovin pieni paikka se Helsinkikin pohjimmiltaan on. Kävele Kampista muutama kortteli sivuun eikä ketään näy missään.

Ihmiset on Helsingissä aivan yhtä mettäläisiä kuin muuallakin, mutta siitä vaan vähän rumempaa tekee se, että kuvitellaan kuitenkin olevansa vähän parempia ja tullaan sitten nokka pystyssä "esittämään helsinkiläisyyttä" provinssiin. Se on vähän niin kuin ennen kun suomalaiset meni Viroon, jossa saattoi päivän leikkiä miljonääriä ja niin "parempaa" että... Ja sitten palataan VR:llä sinne Kontulaan tai Jakomäkeen ja pannaan räppilätsät naulaan.

• Tähän

on hyvä päättää!!!

• netta..

Itse muutin Tampereelta reilu vuosi sitten ja pelästyin myös kadulla tuijottelua :D MUTTA nyt huomaan itsekin katselevani ihmisiä, koska täällä törmään tuttuihin paljon useammin kuin Tampereella, joten itse ainakin etsin katseellani tuttuja kasvoja :D

• piilonkamera

Porissa kaikilla ei ole vielä TVtä ja siten UUSIEN IHMISTEN kohtaaminen tuottaa joillekkin vielä toisessa polvessa hieman ongelmia !

Muualla missä TVt yleistyneet niin tätä " TVstä tuttu ongelmaa " ei juuri enään havaita !

• Porilainen neito

Johan on yleistys. Ihan syntyperäinen olen, positiivinen ihminen, ja pidän Jazzeista

• Porist oon

Ne jotka valittaa, heitä ei kiinnosta musiikki ja varsinkaan jazz. Toiseksi, ei helsinki ole sen parempia paikka elää kuin pori. Samanlainen pieni käpykylä kuin pori, vaikka pori mukavampi ja huomattavasti halvempi. Molemmissa tullut asuttua ja porissa nykyään asun.

• sadassadsa

Porilaiset on ihan pimeitä, totta puhut!

• Tuhma, ei pimmee

juu ja nettipolliisi vei heti sen alkuperäsen sanan "pimmeestä ihmisest", mut koit kättää miälikuvitustas, ni ymmärrät mikä se on; kuumista maist niit tullee...

• totuudentorvi...

tiivistetään:

MISSÄÄN EI OLE NIIN PALJON MAALAISIA NIIN PIENELLÄ ALUEELLA KUIN HELSINGISSÄ.

• Kallio Rocks

Helsinki on Suomessa tapahtuva " ihmis kokeilu " että miten suomalainen pärjää asfalttikaupungissa. Monella kun vain on juuret niin syvällä maaseudun mullissa että vasta vuodet Helsingissä asuttavat ymmärtämään kaupunkilaisia ihmisiä.

Miettikää missä muussa kaupungissa Suomessa voi merimies / lentokapteeni / ja maalainen kohdata ? Kaikki ovat suomalaisia ja siten arvostavat itseään ja koulutustaan... mutta että osaisivat puhua asioista jotka eivät liity Poriin mitenkään onkin jo toinen juttu.

• Näin se menee

Ensiksi porilaiset kysyvät mistä olet. Jos olet muualta pikku paikkakunnalta niin kaikki menee ok ja sinäkin olet ok.. Mutta auta armias jos olet Turusta, Tampereelta tai puhumattakaan Helsingistä ! Apua, alkaa armoton ihmettely ja päivittely ja tölläys.. Sitten ihmetyttää varsinkin naisten miesmäinen kiroilu. Porilaiset eivät myöskään myönnä tai ymmärrä, että heidän murteensa on outoa kuultavaa muille.

• näi o

mitä myönnettävää siinä on? joku puhuu savvoo kovvoo - mitäsitte???

luonnollista - jopa se että raumall puhutaa raum giält!

hesassahan ei puhuta mitää tiettyä, ku on nii paljo niitä maalta tulleita..

• BangoP

1) "Kaikki porilaiset sitä, eikä kukaan porilaisista tätä"
      2) Enpä ole laittanut merkille
      3) Katso kohta 1.

• Jullin iso kul..

Porissa todellakin tuijotetaan. Tuntuu että porilaiset on ihan yleisesti ottaen hiukan muita suomalaisia tyhmempiä. Olin Halpa-Hallissa katselemassa vaatteita niin yksi ämmä jäi tuijotaan minua sivusta. Sen mies hätisti sen jatkamaan matkaa. Todella pimeetä.

• PORILAINEN...

herätkää nyt ihmiset.. minäkin tuijotan koska osaan tunnistaa varkaan .. seurasin 1 varasta ja näin kun hän varasti no menin järjestyksen valvojalle ja jäi heppu kiinni... törkeää tulla ryöstelemään poriin.. haluaisin että jazzit ovat aina mutta nehän ovat vain vähän aikaa.... ja pidän hesalaisia ärsyttävinä koska heillä on aina ylimielinen asenne.. he vittuilevat aina perkele. myös netissä ja ps3:lla ja boxxilla... HANKKIKAA ELÄMÄ GAYT

ps. AIKA LÄPPÄ

• PerusPorilainen

Ihmettelen että ihmiset eivät tervehdi vaikka kuinka tuijotan heitä !

• Katso tyhjyyteen

Täällä todellakin tuijotetaan sivistymättömästi. Jopa vastaan tulevat jätkät tuijottavat jätkiä suoraan silmiin pitkään. Ei helvetti miten outoa. En ole tottunut moiseen käytökseen. Meille (Helsingissä) tarhassa opetettiin jo, että tuijottaminen on rumaa. ''Soo soo ei saa tuijottaa ihmisiä. Se on rumaa ja epäkohteliasta'' Eikö täällä opetettu mitään vai ettekö oppineet?

• xxddsfff

Mene takaisin sinne Helsinkiin sössöttämään. Sussa on jotain outoa ja vialla, jos tuijotetaan, ei täällä muuten tuijoteta. Heippa ja tervemenoa. Poriin pitäisi olla naamaraja, että kuka tänne saa muuttaa ja kuka ei.

• Linni............

Helsinkiläliset tulee tänne maailmanomistajan asenteella ja kuvittelee, että porilaiset jotenkin matelee heidän edessään ja pitää heitä itseään parempana. Heitä kohtaa valtava pettymys, kun porilaiset eivät pidäkään heitä kovin ihmeellisenä.

Suurin osa näistä valittajista on porukkaa, jotka eivät ole päässeet sisään Poriin ja jotka eivät ole täällä suosittuja. Ennen kuin syyttää porilaisia tai porilaisuutta, kannattaa ihan ensiksi kuitenkin vilkaista peiliin ja miettiä, miksi ette ole päässeet porilaisten suosioon. Onko asenteenne röyhkeä, käyttäydyttekö kuin tulisitte New Yorkista ja unohtaneet tulevanne pikku-HElsingistä, onko ulkonäkönne luotaantyöntävä vai ettekö vain muuten ole riittävän hyvä tyyppi tänne, että porilaiset hyväksyisivät teidät?

• mettäläisiä

suurin osa porilaisista on mettäläisiä.jotenkin niinku luullaan olevan isosta kaupungista,vaan eipä olla.ei tarvi kun ajaa pispalaan"tampereelle niin kaikki touhu muuttuu.näin se vaan menee. nih tuanoi!!!!

• Katsokaa peiliin...

Johan on jutut.

1. Suurin osa porilaisista pitää jazzeja erittäin positiivisena tapahtumana joka suhteessa. Itse jazz musiikista ei ehkä kaikki pidä, mutta se on eri juttu.

2. Porilaiset ei tuijota sen enempää kun muutkaan pienehkön paikkakunnan ihmiset.
      Ja jos joku vaikka tuijottaisikin niin so what ? Parempi että ihmisiä katsotaan ja ollaan kiinostuneita kun kävellään laput silmillä niin kun esim. just hesassa.

3. Porilaiset ei todellakaan ole negatiivisia, enempi sisukkaita ja yleisesti pärjääviä. Toki joukkoon mahtuu kaikenlaista väkeä. Ja se mitä mieltä hesalaisista ollaan on myös osittain ihan hesalaisten oma vika...

• Kirsi V.

Porissa katsotaan pitkään jos et kulje massan mukana. Miehillä pitää kesällä olla beesit reisitaskushortsit, valkoinen t-paita ja tarrasandaalit. Naisilla tuulipuku tai verkkarit ja tietty lyhyt lesbotukka. Jos et näihin pukeudu niin sinua kyylätään ja huoritellaan ja miehiä hintitellään. Porilainen kokee kaiken erilaisen uhaksi ja otetaan henkilökohtaisesti jos sinussa on hiukankin jotain erilaista. Porissa on paljon hienojakin ihmisiä, mutta iso osa (en siis sano suurin) täällä on niitä sivistymättömiä katkeria tolvanoita, jotka vahtaavat vajaamielisen näköisinä suu oudossa väänteessä.
      Kevät koittaa pian. Kaivakaahan siiderivalaat (yh-äipät) venahtaneet college-housut kaapeista ja suunnatkaa Kirvatsiin vääntelemään näppylöiden täyttämää naamaanne häiriintyneiden ja kuritta kasvaneiden kakaroiden rääkyessä ympärillänne. Onkin aika ottaa kaikki ilo irti ennen kuin jälkikasvu aloittaa apukoulun.

• Linni

Onpas katkeraa tekstiä naiselta. Et ole tainnut saada porilaisilta miehiltä huomiota, eikä kukaan heistä ole suostunut edes tekemään kanssasi lasta, jopa ne lihavat yksinhuoltajaäidit taitaa kiinnostaa porilaisia miehiä enemmän.

Jos "erilaisuus" tarkoittaa tarkoituksellisen huomionhakuista pukeutumista, jolla nimenomaan pyritään saamaan niitä tuijotuksia, niin mitäs helvettiä sellaiset ihmiset sitten valittavat, että tuijotetaan, jos nimenomaan haetaan sitä huomiota pukeutumisella? Ongelmanne taitaa ollakin, ettei kukaan katso, jos hame ei ulotu melkein haaroväliin saakka.

Kaikista porilaisia haukkuvista viesteistä paistaa läpi sama katkeruus: ette ole suosittuja täällä, eikä teitä ole täällä hyväksytty. Toisin sanoen olette hylkiöitä.

• Porilaisiiiii

Niin mut jazzeilla saa niit aitoi porilaisii.

• Tiääksääääää

Joo, ihan vit..ti vitt....sii porilaisii.

• -Body-

Minä Helsinkiläisenä kauniina naisena en ole tullut tänne asumaan siksi, että porilaiset miehet minua haluaisivat. Olen myös asiallinen ja hyväkäytöksinen ihminen ja myös sosiaalinen, verbaliikka on hallussa sekä miesten, että naisten keskuudessa. Tosia asia nyt vaan on se,että Suurin osa porilaisista ei osaa käyttäytyä tai on lapsuudessaan kokenut jonkun järkyttävän trauman, minkä vuoksi kaikkia erilaisia ja eri paikkakunnilta tulevia ihmisisä pitää haukkua ja syrjiä. Miehillä on eri motiivit kuin naisilla, sillä naiset käyttäytyvät tuolla tavalla ainoastaan kahdesta syystä: Pelosta ja/tai kateudesta. Kuten on joskus sanottu naisen kateus pitäisi ottaa suurimpana kohteliaisuutena :)

On totta, että Helsingissä elämä on AIVAN erilaista kuin porissa. Ja paljon negatiivista sanottavaa on molemmista kaupungeista. Porissa ei ole esimerkiksi lainkaan asiakaspalvelua! Ja älkää please, lähtekö niinkin ala arvoiseen komenttiin kuin, muuta takasin Helsinkiin, jos ei täällä asiat kelpaa!Ja kyllä ihmiset ovat todella sisäänpäinkääntyneitä, tosin eivät kaikki. Miehistä täällä on positiivista sanottavaa, koska "tytöt", (en puhu naisista, koska niitä ei täällä ole) eivät vain osaa käyttäytyä ihmisten lailla. Se ei ikävä kyllä riitä, että henkalta käydään ostamassa uudet releet ja naama on sutattu viimeisimmän Voguen mukaan. Sydämen sivistys on se, joka täältä puuttuu. Olen ilmeisesti niitä harvoja sukupuuttoon kuolevia naisia, joilla on samassa kropassa kauneus ja äly :)

• Linni

"Minä Helsinkiläisenä kauniina naisena...."

Oikeampi kuvaus olisi ollut: "Minä helsinkiläisenä itseriittoisena naisena"

"Olen ilmeisesti niitä harvoja sukupuuttoon kuolevia naisia, joilla on samassa kropassa kauneus ja äly :)" ¨

Ei kannata imarrella itseään. Kyllä me kaikki osaamme kirjoittaa kirjakieltä, jos haluamme. Porilainen on kuitenkin niin itsevarma, ettei hänen tarvitse yrittää korostaa omaa selvästi keskivertohelsinkiläisen älykkyyttä korkeampaa älyään käyttämällä sivistyssanoja ja kirjoittamalla kirjakielelle. Se mitä sinä kutsut älykkääksi, on monen meidän mielestämme vain paskantärkeä. Ja siinä on yksi niistä todellisista syistä, miksi sinusta ei täällä ilmeisesti pidetä.

"Porissa ei ole esimerkiksi lainkaan asiakaspalvelua!"

Porilainen on omatoiminen ja itsenäinen eikä hän tarvitse niin paljon apua kuin avuton helsinkiläinen. Myyjät eivät voi tietää, kuka asiakkaista on avuton helsinkiläinen; kyllä he palvelisivat, jos tietäisivät.

"Miehistä täällä on positiivista sanottavaa..."

No epäilemättä. Porilainen mies on hyvin karismaattinen ja miehekäs. Samaa ei voi sanoa niistä, mitä Helsingissä näin viime kesänä.

• ruma mies

No, pysy siellä Hesassa, mitäs tulet tänne, kun et kerran viihdy täällä. Porissa Porin tavalla tai pois.

• Äly hoi !

Pori kirjoitetaan isolla.

• Homelandia

Aika harva porilainen ymmärtää Jazziesta mitään - ei musiikkina saatikka matkailunedistämis mielessä.

Porissa ei ole ollenkaan korkeampaa koulutusta ja vain ne jäävät paikkakunnalle joille ei ole liukiopäätä / lukupäätä.

Todella harva puhu englantia / ruotsia / saksaa / venäjää taikka muita kieliä !

• Linni

"Porissa ei ole ollenkaan korkeampaa koulutusta ja vain ne jäävät paikkakunnalle joille ei ole liukiopäätä / lukupäätä."

? Mä ainakin olen saanut stipendin lukiossa hyvästä menestyksestä opinnoissa ja yo-kirjoituksissa. Muttei ole mitään tarvetta todistella älykkyyttäni maisterin tittelillä enkä ikinä hylkäisi rakasta kotikaupunkiani ja lähtisi Helsinkiin, joka on täynnä tunnekylmiä ihmisiä ja vielä vähemmän Turkuun tai Tampereelle. Poriin jäävät ne oikeasti älykkäät ja katuviisaat ihmiset, jotka pärjäävät kovemmissakin oloissa. Tämä ei ole homopoikien eikä huomiohuorien paikka.

Pori on Suomen sydän ja porilaiset Suomen parhaita ihmisiä. Vähän vaatimattomia vaan mutta parempi niin kuin että täällä oltaisiin nokka pystyssä käveleviä ja itsestään liikoja luulevia kuten Helsingissä.

Porissa on myös kauniita naisia, Levottoman Tuhkimon, Tia Marian ym. inspiraationa ovat olleet porilaiset naiset.

• porin piru

Vai oikein " Jazziesta ". Kielitaidosta sen verran, että oikein harmittaa, kun en itse osaa ja kaikki muut tuntemani porilaiset osaavat, vaikka mitä kieliä. Tuosta kommenttisi kieliasusta päätellen, olet kohtalotoverini, sinäkään et osaa, edes suomea.

• Hiekka kirvelee..

-Body- puhuu täyttä asiaa. Täällä ei todellakaan ole asiakaspalvelua. Hyvä asiakaspalvelija on sellainen, joka osaa olla kohtelias ja saa asiakkaat tuntemaan tervetulleiksi. Hyvä asiakaspalvelija ei kosta sitä asiakkailleen jos on esim. hiekkaa vitussa vaan hoitaa yksityisasiansa omalla ajallaan. Siitä heille maksetaan. Moniin pikkuliikkeisiinkin kun menee niin siellä joku hermoraunio ämmä mököttää eikä edes voi tervehdykseen vastata. Itse aina tervehdin ja myös -ole hyvä- ja -kiitos- on käytössä asioidessani. Prismassa on mukava asioida. Siellä osataan palvella. Pikkuliikkeet kuolkoot äksyilevien ämmien mukana. Netistä saa halvemmalla.

• sähkäri amis

Kyllä pori on täynnä itsestään liikoja luulevia. Varsinkin AMK opiskelijat. Tosin siinä sakissa on varmaan paljonkin muualta tulleita.

• Itsepäisyydenkatu

Kun TVssä oli ohjelma ( nime en muista ) jossa kouluttautuneet yli 30 - naiset hakivat itselleen miehiä... niin siellä oli oikeakin työmies melko hyvässä huudossa. Kun kouluttautuu liikaa ja sitten ei heti pääsekkään koulutusta vastaaviin hommiin niin perheen perustaminen ja opiskeluvelkojen takaisinmaksu alkaa pitkittymään.

Porissa ei ole tätä ongelmaa ollenkaan kun kaikki opiskeluhaluiset joutuvat poistumaan muihin kaupunkeihin ja siten jäljelle jää vain oikeat ja porilaiset avioliiton markkinat.

• työ kunniaan.

Niin ammatti kun ammatti pääasia, että työllään ittes elättää ja perheensä.
        Kaikkia tarvitaan ei sellaisesta mitään tule ,jos kaikki on herroja ,kuka sitte työt tekee.

• -body-

Kirjoitin porin tarkoituksella pienellä.... :D Niin...porissahan opetetaan kaikille jo lapsesta saakka, ettei saa ylpistyä...siitähän se teidän kateus on lähtöisinkin...helposti te leimahdatte ja suuttunut ihminen on jo menettänyt kasvonsa! Ihan teidän negatiivisten ihmisten takia aioin asua täällä....vielä hetken :) Ja kiitos nimim.Hiekka kirvelee...asia on juuri noin...Asiakaspalvelu on ilmeisesti kaupunkikohtaista, koska ei voi olla sellaista yhteensattumaa, ettei täällä osata missään melkein asiakkaita palvella! Pieni kaupunki eikä ole tarvetta kilpailla..ja kyllä kuule jokainen nais-ihminen ja kundin alku on suoraa kopiota Helsingin katumuodista...
      Linni voisi harkita aloittavansa vaikka kuntokuurin niin negaatio menisi oikeaan osoitteeseen :) Katkeruus ei kaunista :)

• Propain

Linnin kommetti:
      "Poriin jäävät ne oikeasti älykkäät ja katuviisaat ihmiset, jotka pärjäävät kovemmissakin oloissa. Tämä ei ole homopoikien eikä huomiohuorien paikka."

Älykkäitä varmasti löytyy, mutta on kirjaviisaita ja elämän viisaita. Väitätkö tosiaan, ettei Porista löydy yhtään homoa? Kyllä Linni varmaan lentäis perseelleen, jos tietäisi tosiasiat. Levottomat tuhkimot ja Tia-mariat on kyllä aika menneen talven lumia, ehkä Porikin joskus pääsee 2000-luvulle.

• MissäÄssät
    • kesällä ainakin

yterissä nakurannalla kuljetaan runkaten toisten mulkujaan

• Anonyymi

Porilaisten homous on maailman kuulua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Porilaisten homous on maailman kuulua.

Ja ovat eteviä runkkareita.

• Aito PORI

Kirjoitin porin tarkoituksella pienellä.... :D Niin...porissahan opetetaan kaikille jo lapsesta saakka, ettei saa ylpistyä...siitähän se teidän kateus on...
      Sää oot pihalla kuin lumiukko. Onneksi emme paljon perusta tuollaisten pöhlöjen yksittäisistä mielip.. Eihän tästä ole kuin muutama päivä, kun kerrottiin, että porilaiset ovat niin saamarin ylpeitä, etteivät edes tervehdi vieraita, nakkelevat vain niskojaan. Nähtävästi et ole tavannut aitoa porilaista, vain kaltaisiasi hiukan vinksahtaneita pöhlöjä. Kyllä tänne pari kylähullua vielä katukuvaan sopii, tervetuloa heidän seuraansa. Autamme sinua mielellämme sopeutumaan perinteikkääseen kaupunkiimme. Ja asiakaspalvelusta sen verran, että palvelevista liikkeistä saavat ASIAKKAAT palvelua, MUTTA,
      "" ettei täällä osata missään Melkein asiakkaita palvella! ""

• Anonyymi

Pori on yksinkertaisten ja törkeiden junttien kaupunki. Menneeseen jämähtänyt.

• Anonyymi

Miksi nyt et vaan muuta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nyt et vaan muuta pois.

En asu Porissa. En ole asunut pitkään aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En asu Porissa. En ole asunut pitkään aikaan.

No mitä sitten kiukuttelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä sitten kiukuttelet.

Onko totuuden sanominen kiukuttelua?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 318
      4600
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2236
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      192
      2066
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1466
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      77
      1353
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      982
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      967
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      909
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      834
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      756
    Aihe