Toisenlainen lirkku

Kirjoitan tätä täysin uusitulla kotikoneellani, tämä ei ole mikään tökkivä läppäri, vaan

Mansikkalaatikon kokoinen laite, vähän paksumpi vaan ja seisoo uljaana, eikä makaa pöydällä lättynä.
Aamulla 10.00 kun tietokonekauppa aukaisi ovensa, astuin sisään ja noudin tilaamani osat.
Vanha oli purettu homeisista luistaan 11.30, noutomatkaankin kun kului aikaa.
Uudet sisuskalut oli samalla vaihdettu.
Nyt on ohjelmistot asennettu, Widows 7, Explorer 9, äänikortti, Verkkokortti ja tietenkin emolevyn ajurit. Ja juuri asensin MS Office 2010: n.
Tykkään käyttää sen toimintoja, varsinkin Outlookia, sähköpostia.
Tulevien päivien aikana asentelen sitten sälää.

Tähän aloitukseen taaskin saa, vaan ei ole välttämätöntä, kommentoida minua henkilökohtaisesti.
Tein tämän lähinnä siksi, että tämä olisi aloitus neuvoja haluaville.
Meidän ikäluokassamme ei varmaan ole montaa, jotka haluaisivat tehdä mitään itse, tietokoneellensakaan, mutta onpahahan joku paikka kuitenkin missä kysyä.
Seuraan aikaani mutta en tietokoneita enää hirveän intohimoisesti, joten mahdolliset virheet vastauksissani saa mielellään korjata.

H.

86

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

lataa ubuntu, niin elämä näyttää toisenlaiselta, ja selaimeksi chrome, vai mikäsenyt oli

• Minul ei ole mitään tietotekniikka-aiheista kysyttävää, mutta onnittelen lämpimästi, olet kuulemma mennyt kihloihin Rasputian kanssa.
      Luulinkin että olet illalla ollut polttareissa, kun on ollut niin hiljaista sillä suunnalla.
      Kaikkee hyvää vaan "nuorelle" parille.

• "Anceli"

Niin se luulee maarinakin, vaikka hanttin luulottelee laittavansakin. :)
        Kun/jos minä menen kihloihin, ilmoitan sen palstalla, jostain mielisairaalasta.
        Tekniikkaa on sekin.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Tekniikkaa on sekin.
        H.

Mie oon kuule saanut tuta siun lirkuist iha tarpeeks. Käyppä katsomas edellises musaketjus, osas sait siekii....

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Tekniikkaa on sekin.
        H.

Saakohan mielisairaaloissa käyttää tietokonetta, ei ole kokemusta.
        Niissähän on johtoja, joihin ihminen voi kuristautua.
        Ei yhtä aikaa pidä monen naisen kanssa pelehtiä, sulta menee vielä maine, vai oliko se kunnia, joku semmonen kuitenkin.

Olis minul yksi pulma, en saa noita lisäkaiuttimia pelaamaan, mutta tuskin sinusta siihen apua on. Kuuluu tämä näinkin.

• Anceli kirjoitti:

Ei yhtä aikaa pidä monen naisen kanssa pelehtiä, sulta menee vielä maine, vai oliko se kunnia, joku semmonen kuitenkin.

Olis minul yksi pulma, en saa noita lisäkaiuttimia pelaamaan, mutta tuskin sinusta siihen apua on. Kuuluu tämä näinkin.

Ehkä siel saa mihi herra H joutuu.....................

• maarina1 kirjoitti:

Ehkä siel saa mihi herra H joutuu.....................

Valitettavaa jos niin on.

• maarina1 kirjoitti:

Mie oon kuule saanut tuta siun lirkuist iha tarpeeks. Käyppä katsomas edellises musaketjus, osas sait siekii....

"maarina"

Ounhan mie kaikenlaist nähny palstala.
        Siel sitä kaikenlaist epäillään ja arvuutellaan.
        Mie siul miinuksia halunu, halin vaan.
        Mutta sie annat anteeks miul nuo miinukset?
        Mie se saatan lopettaakin turhanpäiväväisyyvet,
        jos sie et niitä kestä.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"maarina"

Ounhan mie kaikenlaist nähny palstala.
        Siel sitä kaikenlaist epäillään ja arvuutellaan.
        Mie siul miinuksia halunu, halin vaan.
        Mutta sie annat anteeks miul nuo miinukset?
        Mie se saatan lopettaakin turhanpäiväväisyyvet,
        jos sie et niitä kestä.
        H.

Turhanpäiväisyydet pois, asia linjalla....;)

• Anceli kirjoitti:

Valitettavaa jos niin on.

Ai mitennii?

• maarina1 kirjoitti:

Ai mitennii?

Olin lähettämäss viestiä. kun tuli rajoitus, ettei useita viestejä saa lähettää. Mitäs tää sit on.

• maarina1 kirjoitti:

Ai mitennii?

No siten niin, että sit hää sielt meitä kiusoittelee kaiken aikaa..

• maarina1 kirjoitti:

Olin lähettämäss viestiä. kun tuli rajoitus, ettei useita viestejä saa lähettää. Mitäs tää sit on.

Se on sitä, että sinul on liian nopiat sormet, pitää olla pieni tauko viestien välissä.

• Anceli kirjoitti:

Se on sitä, että sinul on liian nopiat sormet, pitää olla pieni tauko viestien välissä.

Eipä oo moista enne tullut. Taijan lopettaa koko viestittelyn.

• Anceli kirjoitti:

No siten niin, että sit hää sielt meitä kiusoittelee kaiken aikaa..

Mie en siin vaihees ymmärrä tietokonnee pääl mittää...

• Anceli kirjoitti:

Ei saa!!

Paitsi minä :D

• maarina1 kirjoitti:

Mie en siin vaihees ymmärrä tietokonnee pääl mittää...

Höpsis, näin selväpäiset naiset kuin sie ja mie, ei jouduta ikinä tuommosiin paikkoihin.
        Tolkku voi toki mennä muutenkii..mie en muista mittäää ja sillee.

• minttupuu kirjoitti:

Ei saa!!

Paitsi minä :D

Oliko tämä minulle, kysyisi joku tässä kohtaa.... :)

• Anceli kirjoitti:

Oliko tämä minulle, kysyisi joku tässä kohtaa.... :)

niin kysyis joo.
        Vastaus siis kyssäriin, saako mielisairaaloissa käyttää tietokonetta.

• Anceli kirjoitti:

Höpsis, näin selväpäiset naiset kuin sie ja mie, ei jouduta ikinä tuommosiin paikkoihin.
        Tolkku voi toki mennä muutenkii..mie en muista mittäää ja sillee.

No, emmie sinne luulekkaa joutuvani, mut oon porukan vanhi, nii siltä pohjalt..
        Saattaap olla ettei ennää järki leikkaakkaa...Ku eihän hääkää huomen sinne jouvu kait...

• minttupuu kirjoitti:

niin kysyis joo.

Ymmärsin vastauksesi kohdistuneen viestiini.

• minttupuu kirjoitti:

niin kysyis joo.

Huh, mikä helepotus............

• maarina1 kirjoitti:

Saattaap olla ettei ennää järki leikkaakkaa...Ku eihän hääkää huomen sinne jouvu kait...

En olisi tuosta viimeisestä asiasta täysin varma, kaikki on mahdollista.

• maarina1 kirjoitti:

Turhanpäiväisyydet pois, asia linjalla....;)

"maarina"

Asia selvä.
        Met jatkamma sitten "tavis"- linjalla.
        Kaivaten...
        Mie se laitan siul sit musiikkiakin aiheesta.

H.

• Anceli kirjoitti:

Ymmärsin vastauksesi kohdistuneen viestiini.

Joo, ymmärsin, että sä ymmärsit :D

• minttupuu kirjoitti:

Joo, ymmärsin, että sä ymmärsit :D

Mehän ymmärrämme, että ymmärrämme ja senkin että toinenkin ymmärtää.
        Nyt on viisainta lopettaa tämä tähän, tai en ymmärrä enää mitään... :O)

• Anceli kirjoitti:

Mehän ymmärrämme, että ymmärrämme ja senkin että toinenkin ymmärtää.
        Nyt on viisainta lopettaa tämä tähän, tai en ymmärrä enää mitään... :O)

Hyvä, vaik mie vällii änkesinkin.. Se on tarttuvaa näköjään, tuo väliin meno..

• meeriamanda
        maarina1 kirjoitti:

Sinuthan se lurjus bemumies oli enstex tyyrämässä, joten hitsi sen ikäsi kanssa :DD
        Ja hmm. nuorinkin sen hyväksyi, tiedä sitten kuinka ´pitkin hampain´? :))

• hunksz kirjoitti:

"maarina"

Asia selvä.
        Met jatkamma sitten "tavis"- linjalla.
        Kaivaten...
        Mie se laitan siul sit musiikkiakin aiheesta.

H.

... jatkamme...

• meeriamanda kirjoitti:

Sinuthan se lurjus bemumies oli enstex tyyrämässä, joten hitsi sen ikäsi kanssa :DD
        Ja hmm. nuorinkin sen hyväksyi, tiedä sitten kuinka ´pitkin hampain´? :))

Mää oon unhottanu koko miehe, eikä siit oo mittää kuuluntkaa. Huijar mikä huijar...

• korkotuff
        Anceli kirjoitti:

Mautonta huumoria Anceli anteeksi puolestasi

• korkotuff kirjoitti:

Mautonta huumoria Anceli anteeksi puolestasi

Sovitaanko ettei sun tarvitse enää pyydellä puolestani anteeksi. Olet naurettava.

• meeriamanda

Oletko ollenkaan huomannut miten `lirkkusi ´ on tuottanut musaketjun emännämmelle miinuksia ja pahaa mieltä?
      Pistää miettimään yhtä-, ja yhtätoista!

• kum.mallista

Muuten olen sitä mieltä, että koko peukalosysteemi pitäisi poistaa. Tainnut tuottaa enemmän pahaa, kuin hyvää.

Oliko eilen, kun laiton musaa Maarinan ketjuun, joillakin oli kymmeniä plussia, joillakin taas miinuksia.

Pian katsoin uudelleen, olivat melkein kaikki häipyneet.
        Kaipa ylläpito oli poistanut.

Typerää, että niillä annetaan kiusata kirjoittajia.
        Eräässäkin ketjussa vasta, oli joku saanut paljon enemmän plussia, kuin koko ketjussa oli kävijöitä.

• "meeriamanda"

Olen minä huomannut.

Monesti on emäntämme osoittautunut huumorintajuiseksi, mutta silläkin on näemmä rajansa.
        Minua ei masenna, mutta kummastuttaa kyllä kuinka monella tavalla vaikutan palstaan ja palstalaisiin.
        Tämä ei ole itsekehu, enkä lupaa vieläkään mitään.

H.

• keskustellaan.
        hunksz kirjoitti:

"meeriamanda"

Olen minä huomannut.

Monesti on emäntämme osoittautunut huumorintajuiseksi, mutta silläkin on näemmä rajansa.
        Minua ei masenna, mutta kummastuttaa kyllä kuinka monella tavalla vaikutan palstaan ja palstalaisiin.
        Tämä ei ole itsekehu, enkä lupaa vieläkään mitään.

H.

Lupaa jättää naiset rauhaan niin palstakin toimii paremmin.

• Onnee vaan munkin puolesta se on kaunis asia kun kaks löytää toisensa.

• ----------ja miinustaja on vauhdis-------

• "koti-kiusattu"

Noin sanoo mies, joka ei miehiä hali, ei edes läimäytä toista selkään, epämääräisen hyväksyvästi

murahtaen.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Noin sanoo mies, joka ei miehiä hali, ei edes läimäytä toista selkään, epämääräisen hyväksyvästi

murahtaen.
        H.

Kyl miehelläkin on sitä naisten tunneälyy ,olen mä miestä läimäyttänyt oikein suurella mielihyvällä.

• miksi jaksatte

kun fiksu ei noteeraa miinuksia ja plussia ottaa se eniten peukunpainelijaa päähän

• kum.mallista.

No onko aikuisten palstalla aihetta olla moisia unileluja, jos niillä enimmäkseen halutaan vain kiusata.

• meeriamanda

No mitäs se puskaa risoisikaan, vaan ne on rekattuun nicciin kohdistettuja... se on henkilökohtaista. Mitä ikinä kirjoittaakin, miinus räpsähtää. Pitäisitkö sinä siitä?

Jaksan, vaan kilttiä, turtahermoista ihmistä en hyväksy kiusattavan.

Minä haistatan sitä itteensä... mut puolustan AINA jos huomaan ilkeilemisen ns. asiallisille kirjoittelijoille.

• valinta on sinun
        meeriamanda kirjoitti:

No mitäs se puskaa risoisikaan, vaan ne on rekattuun nicciin kohdistettuja... se on henkilökohtaista. Mitä ikinä kirjoittaakin, miinus räpsähtää. Pitäisitkö sinä siitä?

Jaksan, vaan kilttiä, turtahermoista ihmistä en hyväksy kiusattavan.

Minä haistatan sitä itteensä... mut puolustan AINA jos huomaan ilkeilemisen ns. asiallisille kirjoittelijoille.

mitä enemmän asiasta meuhkaat sitä varmemmin peukuttajan peukutus kiihtyy

• meeriamanda
        valinta on sinun kirjoitti:

mitä enemmän asiasta meuhkaat sitä varmemmin peukuttajan peukutus kiihtyy

Soon sama minulle , jokainen voi vaikuttaa räyhäviestien poistoon.
        Ja kun meitä on monenlaisia :)))

• henrjii

Hyviä päivityksiä vaan, minunkin puolesta ensi yöksi, aamulla taas sitten ta-va-taan

• av

On laitteet miehen mukaan, onko hyvä basso?

• av

Kuivalle naiselle --missä on basso?

• bessie*
    • .. .....
    • kukaan ei kysynyt?

Mutta minäpä kysyn.

Onko minun 6-vuotta vanha "marketin" FujtitsuSiemens tuhoon tuomittu, siis vietävä riihen taakse ja n...tava uudestaan?

Kovin olen tumperoinnut tämän kanssa ja jopa Elisan kallis korjaajakin 200,-€ kävi "katselemassa".

Yritin nyt mukamas "eheyttää", mitä se sitten onkin, mutta ei onnistu? Samoin päivitys ei onnistu, vaan aina on tuo keltainen ? merkki.

Nykyisin kone jurraa...hidastelee ja välillä tulee sellainen "voirähmä" naama? Jopa Spider pasiansin pelaaminen ei onnistu, vaikka kone ei ole yhteydessa nettiin.

• Sulla taitaa olla koneessasi virus.

• kukaan ei kysynyt
        Nittaminax kirjoitti:

Sulla taitaa olla koneessasi virus.

Kiitos Nitta vinkistäsi, mutta miksi et itse aikaisemmin kysynyt ongelmistasi?

Nyt minä olen taas ihan sekaisin sinun ja hunzin neuvoista.

Virus ja virus? Mihin se sitten häviää päiväkausiksi?

• kukaan ei kysynyt kirjoitti:

Kiitos Nitta vinkistäsi, mutta miksi et itse aikaisemmin kysynyt ongelmistasi?

Nyt minä olen taas ihan sekaisin sinun ja hunzin neuvoista.

Virus ja virus? Mihin se sitten häviää päiväkausiksi?

"kukaan ei kysynyt"

Koneessasi EI ole virusta.
        H.

• "kukaan ei kysynyt?"

Tarkista onko C-levy liian täynnä, jos se on täynnä yli 80%, alkaa kone hyytyä.
      6v. läppäri on antiikkia muussa toiminnassa kuin Pasianssissa ja pankkimaksamisessa. Auttavasti voi selata Internettiä.
      Jos koneella ei ole mitään arvokasta, asenna Windos kokonaan uudelleen.
      Mikähän on "voirähmä"- naama :)

H.

• Virus ei tee tuonlaista vaikutusta.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Virus ei tee tuonlaista vaikutusta.
        H.

Ja Windows 7 toimii kevyemmin vanhoissa koneissakin.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Virus ei tee tuonlaista vaikutusta.
        H.

Aha. Mun pönttökone ainakin huus ku syötävä vaikka mulla ei ollu auki intternetti. Pikkuhiljaa yks ja toinen ohjelma lakkas toimimasta.

• Nittaminax kirjoitti:

Aha. Mun pönttökone ainakin huus ku syötävä vaikka mulla ei ollu auki intternetti. Pikkuhiljaa yks ja toinen ohjelma lakkas toimimasta.

"Nittaminax"

Minun koneeni alkoi nikotella alkukesästä, se ei aina tunnistanut kovalevyjä, niitä on minulla neljä.
        Kerran asensin Win7 uudelleen puhtaasti, toimi vähän aikaa, kunnes viimeviikolla ei auttanut mikään, silloin epäilin minäkin vähän virusta, virus olisi sopinut tuohon kuvioon,. mutta tiesin että kipeästi maksamani tietoturva, F-Secure, ei olisi sitä mahdollistanut. Tuote kun on puhtaasti Suomalainen.
        Koneestani oli alkanut kärähtämääm mikropiiri, jonka tehtävänä on kontrolloida USB, SATA ja IDE- laitteita.
        4V. vanhaa konetta olisi ollut idioottimaista lähettää korjattavaksi, koska sen arvo oli pudonnut jo sataan Euroon, joten uusin Emolevyn, Prosessorin ja Muistit 8Mb.
        Käytettävyys ja teho paranivat 25% ja Videomaailma senkin yli.
        Nyt olen taas tyytyväinen, ainakin seuraavat 4V.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Minun koneeni alkoi nikotella alkukesästä, se ei aina tunnistanut kovalevyjä, niitä on minulla neljä.
        Kerran asensin Win7 uudelleen puhtaasti, toimi vähän aikaa, kunnes viimeviikolla ei auttanut mikään, silloin epäilin minäkin vähän virusta, virus olisi sopinut tuohon kuvioon,. mutta tiesin että kipeästi maksamani tietoturva, F-Secure, ei olisi sitä mahdollistanut. Tuote kun on puhtaasti Suomalainen.
        Koneestani oli alkanut kärähtämääm mikropiiri, jonka tehtävänä on kontrolloida USB, SATA ja IDE- laitteita.
        4V. vanhaa konetta olisi ollut idioottimaista lähettää korjattavaksi, koska sen arvo oli pudonnut jo sataan Euroon, joten uusin Emolevyn, Prosessorin ja Muistit 8Mb.
        Käytettävyys ja teho paranivat 25% ja Videomaailma senkin yli.
        Nyt olen taas tyytyväinen, ainakin seuraavat 4V.
        H.

F-Cecure se oli mullakin, mutta kaikki meni pieleen kun tuli uusin versio. Jostain syystä mun kone ei asentanut sitä eikä enää suostunut poistamisenkaan jälkeen ottamaan vanhaa uudestaan, kaikki meni persiilleen ja sit vasta virus pääsikin jylläämään.
        Konekin oli ties kuinka vanha kun oli koulun poistettavissa oleva jonka likan opettaja anto meille. Niin ja siihen oli asennettu uudestaan se käyttis ja mitä lie.
        Nythän me ei tiedetä minkälainen tietoturva edellisellä vastaajalla on.

• kukaan ei kysynyt

Minulla ei ole läppäriä, enkä aio hankkia sellaista.

-Siis; "tarkista, onko C-levy liian täynä? Siis mistä tarkistan?

-Koneella ei ole mitään arvokasta, joten miten asennan Windos uudestaan?

Elisankin heppu kyseli minulta jotain asennuslevyä, mutta enhän minä sitä löytänyt?!!!!

Yritän nyt vain pitää tämän masiinan kunnossa, että edes pankkiasiat voin hoitaa, mutta Spider- pasianssistani en luovu. Onhan sekin parempi, kuin nuo yksikätiset rosvot kauppakeskuksissa, joihin en todellakaan sorru....mitä nyt joskus jonkun euron.

Elisankin heppu kyseli minulta jotain asennuslevyä, mutta enhän minä sitä löytänyt?!!!!

Yritän nyt vain pitää tämän masiinan kunnossa, että edes pankkiasiat voin hoitaa, mutta Spider- pasianssistani en luovu. Onhan sekin parempi, kuin nuo yksikätiset rosvot kauppakeskuksissa, joihin en todellakaan sorru....mitä nyt joskus jonkun euron.

"kukaan ei kysynyt"

Kuten jo alussa epäilin, teillä kaivataan vierihoitoa muutenkin kuin tietokoneelle.
        En kuitenkaan usko että sinä ihan kaikessa olet toivoton tapaus.
        H.

• kukaan ei kysynyt
        hunksz kirjoitti:

"kukaan ei kysynyt"

Kuten jo alussa epäilin, teillä kaivataan vierihoitoa muutenkin kuin tietokoneelle.
        En kuitenkaan usko että sinä ihan kaikessa olet toivoton tapaus.
        H.

hunksz

Anteeksi, että kysyin mitään. Kukaan ei ole kyllä epäillyt moista, kun olen joskus kysellyt tuolta Tietsikka-osastolta "Apua aloittajalle".

Siellä nörtit esittävät tuota "vie riihentaakse"!

Tarkista c-levyn tilanne. Klikkaa käynnistä ja sieltä tietokone.

Jos sulla ei ole olemassa sitä asennuslevyä, kysy onko jollain toisella jolla on oikeus tai lisenssiä siinä viellä tai osta uusi joka maksaa aikas paljon.

• kukaan ei kysynyt
        Nittaminax kirjoitti:

Tarkista c-levyn tilanne. Klikkaa käynnistä ja sieltä tietokone.

Jos sulla ei ole olemassa sitä asennuslevyä, kysy onko jollain toisella jolla on oikeus tai lisenssiä siinä viellä tai osta uusi joka maksaa aikas paljon.

Nittaminax
        Uskalsin kuitenkin ohjeittesi mukaan tarkastaa c-levyn tilanteen ja hienosti löysinkin levyn-eheytyksen. Sitä ennen ehdin kuitenkin tehdä jotain????

Luulin, että nyt kaikki pelaa hienosti, mutta entisenlainen hiturainen kone on edelleen.

Nuo "sitä ennen" toiminnot pitäisi kyllä minulta kieltää, kunnes perehdyn niihin kunnolla.

• "Nittaminax"

"Virus ei tee tuonlaista vaikutusta"

Noh, saat silti pitää viimeisen sanan :)

H.

• En mä aikonut sun vastauksia kyseenalaistaa, kerroin vain kuinka mulle kävi.
        Kai sitä kokemuksistaan voi kertoa ilman että olisi kyse viimeisestä "sanasta".

• Nittaminax kirjoitti:

En mä aikonut sun vastauksia kyseenalaistaa, kerroin vain kuinka mulle kävi.
        Kai sitä kokemuksistaan voi kertoa ilman että olisi kyse viimeisestä "sanasta".

"Nittaminax"

Mussukkani

"Nythän me ei tiedetä minkälainen tietoturva edellisellä vastaajalla on."
        Tuohon minä takerruin.

Lutunen olet edelleenkin :)
        H.

• kukaan ei kysynyt
        hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Mussukkani

"Nythän me ei tiedetä minkälainen tietoturva edellisellä vastaajalla on."
        Tuohon minä takerruin.

Lutunen olet edelleenkin :)
        H.

Niin, se neliönmuotoinen naama joskus ilmestyy, ja muistaakseni siinä on joku "voi rähmä", joten itsekkin epäilin jotain virusta, mutta miksi se ei sitten ole aina?

En todellakaan tiedä onko koneellani mitään toimivaa Virus-torjunta ohjelmaa, koska olen niitä joskus laitellut, mutta kun kaikki on mennyt uusiksi korjaajien toimesta, kun he ovat palauttaneet kaikki ajalle "kivi ja kirves".

Tuli nyt vain mieleeni TV-ohjela "Hyvät ja Huonot uutiset", jossa Mikko Kuustosta kiusataan aikapaljon hänen ikänsä vuoksi. Niin kävi minullekkin työpaikalla, nyt iäkkäämpänä, kun oli joku !0-kysymystä palstalla ja sain huomautuksen, että olen niitä Nooan aikaisia, joten minunhan se pitäisi tietää!?! En tiennyt.

• henrjii

Onko koneessasi valmius lähettää vakoiluojelmia

• kawe

Tuohon aloitukseen, jos /kun autat meitä vähempiosaavia (ei osaisia) minulla olisi pitkä lista, kun läppäri on hommattu, mutta tyhjän panttina odottelee pöydällä. Käytän tätä vanhaa pöytäkonetta edelleen. Kun serviisi on kerran avattu kelpaisi joku ohjelmoinitisysteemi, ehkä joku tulee ja avaa kannen jonain päivänä.

• ????

• "kawe"

Vai silviissi se kenkä puristaa.
        Kommenttisi sai minut vähän epäluuloiseksi mutta päätin vastata.
        Yleisesti toki, joku muukin voi kaivata nippelitietoa.

Vanha ja käytetty läppäri...pitää ostaa käyttöjärjestelmä, vaikkapa Windows 7.
        Sit, jos ei itse osaa, pitää mennä kapakoihin halailemaan miehiä ja vihjaista puutteestaan.
        Yllättävän usein tapaa siellä työssä olevia tai eläköityneitä nörttejä.

Uusi läppäri...Rohkeasti vain roiskeläppä auki ja sähkötys päälle, silloin käynnistyy ohjelmisto, joka ohjaa tieto-onkalon pohjille, melkein kädellä pitäen. Yleisesti se aloittaa lirkuttelun kysymällä: mitä kieltä käytetään?
        Siitä vaan sitten valitaan kieli, ja niin homma etenee.
        Tässä vaiheessa ei saa yhtyä lopulliseti, Internettiinkään, vasta sitten kun on järjestelmä pystyssä ja tietoturva asennettu.
        H.

• kawe
        hunksz kirjoitti:

"kawe"

Vai silviissi se kenkä puristaa.
        Kommenttisi sai minut vähän epäluuloiseksi mutta päätin vastata.
        Yleisesti toki, joku muukin voi kaivata nippelitietoa.

Vanha ja käytetty läppäri...pitää ostaa käyttöjärjestelmä, vaikkapa Windows 7.
        Sit, jos ei itse osaa, pitää mennä kapakoihin halailemaan miehiä ja vihjaista puutteestaan.
        Yllättävän usein tapaa siellä työssä olevia tai eläköityneitä nörttejä.

Uusi läppäri...Rohkeasti vain roiskeläppä auki ja sähkötys päälle, silloin käynnistyy ohjelmisto, joka ohjaa tieto-onkalon pohjille, melkein kädellä pitäen. Yleisesti se aloittaa lirkuttelun kysymällä: mitä kieltä käytetään?
        Siitä vaan sitten valitaan kieli, ja niin homma etenee.
        Tässä vaiheessa ei saa yhtyä lopulliseti, Internettiinkään, vasta sitten kun on järjestelmä pystyssä ja tietoturva asennettu.
        H.

Tuon tekstisi keskivaihe on selvästi *lirkutteluvihje, jota en osaa harrastaa koska juon liian vähän, tuli eilen testattua pienimuotoisesti tosin. Lirkuttelu on taitolaji, joka useimmilla on kuin mato koukussa, (mutta kuka sen siihen laittaa)

Alustavia töitä on tehty jo läppärille, ehkä huomisen jälkeen sitoudun - integroidun. Tämä on kotoisan lupsakka ja hyvä toveri, saanut näppäimilleen surun kyyneleitä ja kuullut riemun rytkäyksiä - kahdeksan vuoden aikana. Kaiketi luovun sitten kun kömähtää lopullisesti.
        Kiitos hunksz kummiskii...................
        Meripäivät ovat viikonloppuna, joten myös helteet tulevat Suomeen, 50.s kerta.

• kawe kirjoitti:

Tuon tekstisi keskivaihe on selvästi *lirkutteluvihje, jota en osaa harrastaa koska juon liian vähän, tuli eilen testattua pienimuotoisesti tosin. Lirkuttelu on taitolaji, joka useimmilla on kuin mato koukussa, (mutta kuka sen siihen laittaa)

Alustavia töitä on tehty jo läppärille, ehkä huomisen jälkeen sitoudun - integroidun. Tämä on kotoisan lupsakka ja hyvä toveri, saanut näppäimilleen surun kyyneleitä ja kuullut riemun rytkäyksiä - kahdeksan vuoden aikana. Kaiketi luovun sitten kun kömähtää lopullisesti.
        Kiitos hunksz kummiskii...................
        Meripäivät ovat viikonloppuna, joten myös helteet tulevat Suomeen, 50.s kerta.

"kawe"

Teil' puol' jokkee on aina ymmärretty kuumien halien päälle, merimieskaupunki kun teillä on.
        Muista laittaa jotain alle, vaikkapa tikkuaski, ettei kone kuumene liikaa :)

H.

• kawe

Eikö se ole käpy.........
      ai koneen allehan se menee,miksi suunnittelija ei ottanut huomion samantein......

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1833
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1711
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1417
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1177
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1161
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1063
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      353
      983
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      859
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      821
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50