mikähän mulla on kun olen todella ujo jos puhun vähänkin viisaampien ihmisten kanssa kuin itse olen?
jos tiedän että olen fiksumpi niin uskallan puhua lähes mistä vain.
ujo vain fiksujen kanssa
3
178
Vastaukset
- Juha260
tuohon auttaa vain se että ajattelt että olet yhtä tai fiksumpi kuin se jolle puhut
- yituifhdf
"tuohon auttaa vain se että ajattelet että olet yhtä tai fiksumpi kuin se jolle puhut"
Aivan ja muistakaa, et sitä viisautta on monenlaista.......... Joku on fiksu jossain muussa asiassa ja ite sit jossain toisessa. - -------
Mulla on ihan sama juttu. En helposti uskalla sanoa mielipiteitäni tai ala väittelemään asioista, koska pelottaa että se toinen nujertaa minut runsaalla tietämyksellään kyseisestä asiasta. Itselläni ei mikään kovin runsas yleistietämys ole, enkä ymmärrä paljoakaan esim. politiikasta tai muusta maailman menosta. Siksi puhunkin mieluiten ihan pinnallisista asioista ja saatan vaikuttaa jopa tyhmemmältä kuin olenkaan, vaikka mielipiteitä joihinkin asioihin löytyisikin.
Toinen kompastuskivi on sosiaalisesti taitavat ja suositut ihmiset. Ajattelen virheellisesti, että mun pitäisi olla muka yhtä supliikki ja rento kuin tää sosiaalisesti taitava tyyppi. Pelkään, että hän pitää minua säälittävänä kun vastaan aluksi lyhyesti ja näytän ujostelevalta. Yleensä en itse edes yritä ystävystyä suositun kanssa, koska ajattelen että olisin hänelle vain yksi kaveri monien joukossa ja minut olisi helppo lempata ja unohtaa parempien kavereiden tieltä.
Suosituilla on ja on ollut niin paljon sosiaalista kanssakäymistä elämänsä varrella, että ajattelen, ettei keskustelutuokio minun kanssa merkitse sellaiselle ihmiselle läheskään niin paljon kuin se minulle merkitsee. Olen vähän yhdentekevä sellaisen ihmisen silmissä, jolla on paljon kavereita ja ihmiskontakteja. Tiedä häntä, pitääkö paikkansa vai ei. En ole päässyt vielä kenenkään sosiaalisen ihmisen pään sisään kurkistamaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516294
- 481743
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381404- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45913Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845