Nyt loppu tyhjästä maksaminen, minun rahoilla ei tartte enää kenenkään pelleillä. Maksakoot perseaukiset ahtaajat ja lakkoilkoot niin paljon kuin haluavat. Muttei enää minun rahoilla. Vuosikausia maksanut n.700 € vuodessa ja mitä saanut? En niin yhtään mitään! Paikallisosaston toimintakin niin sisäänpäin lämpiävää touhua ettei rivijäseniä arvosteta yhtään! Lehtikin täynnä juttuja väärinkohdelluista linja-autonkuljettajista ja kuinka ahtaajat sopeutuvat uusin trukkeihinsa. Seuraavat palkkaneuvottelut käydään minun ja työnanantajani välillä kahden kesken ja uskon että sopimukseen päästään. Kaikki lisät tulee ilman koko AKT.
Tervemenoa AKT!
41
2175
Vastaukset
- .............
Tulee siksi, että akt neuvottelee työehtosopimuksen riippumatta siitä kuulutko liittoon vai et. Ilman liittoa palkkasi olisi todennäköisesti lähempänä 8€ kuin 15€ tunnilta. Mieti sitä.
- ....................
Loiseläjät pistävät miinuksia ;) Mutta tosihan on, että autoalalla riittää niitä joilta palkka pitää hakea käräjien kautta. Ilman akt:tä niitä olisi todella paljon enemmän. Ainiin. Ilman liittoa ei olisi työehtosopimusta, ja ilman työehtosopimusta pohjapalkka suomen lain mukaan taisi olla 6,50€/h. Auts. Ei se riitä että on kiva isäntä, jos suurin osa muista ei ole. Oman isännän mukavuus loppuu, kun ajojen saaminen rupeaa tihkaisemaan.
- ljhkjtyui
Jos palkka olisi lähempänä 8:aa kuin 15:ä € saisivat suomalaiset kuljetusyrittäjät panna pillit pussiin, koska niillä liksoilla ei saa enää Eestimiestäkään töihin.
- ossepr
Itse en ole ikinä kuulunut mihinkään liittoon, enkä liity. Liitoilla on aivan liikaa valtaa tässä maassa. Lailla pitäisi kieltää moiset.
- Presso
Silloinhan meillä olisi asiat todella hyvin. Työnantajat maksaisivat mitä haluavat ja kenelle haluavat. Lomia olisi jos olisi,aina ei välttämätt saisi lomia jos sattuu kovasti ajoa olevan. Sairastelevat potkittaisiin llman potkujen kyseenalaistamista heti vittuun jos pikkasenkin yrität kotona itseäsi parantaa. Tosi hienosti duunarilla pyyhkisi jos kukaantai mikään ei valvoisi tai laatisi yhteisiä pelisääntöjä. Sulla ossepr on todella järkevät ajatukset!! Hohhoijaa...
- Tien päällä v90
Liiton jäsenmaksuthan saa ainakin vielä vähentää verotuksessa.Olen parikymmentä vuotta kuulunut AKT:eehen,saman verran aikaa ajanut raskasta kalustoa mitä erinäisemmissä hommissa ja firmoissa.Vielä tähän mennessä yhdessäkään paikassa,jossa olen ollut ei ole täysin maksettu tessin mukaista palkkaa,jossain on päästy lähelle,kun toisesssa on jääty kauaksi.
Itse kuulun liittoon juuri siitä syystä,että edes jonkinlainen "kuri"säilyisi palkanmaksussa.
Tiedä kyllä tällä hetkellä omaavallani kokemuksella ja ikäni puolesta kykeneneväni neuvottelemaan ihan kohtuullisen sopimuksen kahdenkin työnantajan kanssa,mutta entäs sitten kun ikävuosia tulee lisää?
Muuten,esim nimimerkki K87 on sitten turha vaiva tulla sanomaan,että anna liiton asiaksi jos et saa kaikkea mikä kuuluu.En anna,ensinnäkin on raukkamaista jälkeenpäin alkaa periä "saataviaan"liiton avulla,mikäli itse on töihin tullessa hyväksynyt liksansa ja toisekseen ainakin täällä harvaan asutulla seudulla saa sen jälkeen pysyä työttömänä vuoren varmasti.Ei ole mihinkään yritykseen enää asiata,esimerkkejä löytyy.- 87k=palstan nero
No nimimerkki 87k on osoittautunut suureksi pelkuriksi ja turhanpuhujaksi. Sen mielipiteet on palstalla onneksi alettu sivuuttamaan täysin ketän kiinnostamattomina.
- jdguoil
Saa vähentää verotuksessa jäsenmaksut joo. Kukas ne verottajan korvaamat rahat maksaa takaisin valtiolle?
- Tien päällä v90
jdguoil kirjoitti:
Saa vähentää verotuksessa jäsenmaksut joo. Kukas ne verottajan korvaamat rahat maksaa takaisin valtiolle?
Eiköhän nuo tule korvattua moninkertaisesti,maksan veroja kaikkine sivukuluineen noin 30%,lisäksi arvonlisäverohan on sisällytetty kaikkiin tuotteisiin,joita kaupasta ostan.
- Kysynpä vaan!!
jdguoil kirjoitti:
Saa vähentää verotuksessa jäsenmaksut joo. Kukas ne verottajan korvaamat rahat maksaa takaisin valtiolle?
Mistä ne sinunkin veroilmoituksessasi hakemasi matkakulukorvaukset otetaan? Kuka ne maksaa takaisin valtiolle häh??!!
- tgrthrht rthhtrrth
"itse on töihin tullessa hyväksynyt liksansa ja toisekseen ainakin täällä harvaan asutulla seudulla saa sen jälkeen pysyä työttömänä vuoren varmasti.Ei ole mihinkään yritykseen enää asiata,esimerkkejä löytyy."
Kato kun lain mukaan vaikka sopisikin TES:iän alemman palkan, ei sopimus ole pätevä, lisäksi tuntipalkkaan (vaikka se olisi TES:iän isompi) ei voi sisällyttää lisiä.
Eli jos on sovittu "tuntipalkka 15€ sisältäen yölisät, ylityöt jne" niin silti voi jälkeenpäin LAILLISESTI hake lisät tuon 15 euron tuntipalkan päälle.
Ja onko kenties kuljetusfirmoilla joku yhteinen rekisteri, mihin jokainen saa laittaa mainintansa kuljettajien hyvistä ja huonoista puolista, tai miten luulet että uusi pomo saisi asiasta tietää?
- vapaata riistaa
Monessa paikkaa jos ei kuulu liittoon saa parhaat keikat ja sen palkan mitä on neuvoteltu eli huomattavasti enemmän.Olen monesti ihmetellyt että kun liitonmiehet pyytää aina vaan sen palkan mitä liitto on neuvotellut eivätkä edes tajua että joku on pyytänyt enemmän ja saanutkin sen palkan.Liittoon kuulumattomat on monelle työnantajalle ykkös miehiä ja siksi saavat parhaat ja ne pisimmät keikat kun tekevät työnsä nurisematta ja eivät valita pitkistä työpäivistä kun saavat joka tunnista palkan.Ainakin minun työkaverit jotka ovat sitten niin liitonmiestä että niin tienaavat paljon vähemmän vuodessa mitä me muut.Viime vuonna tienasin yli 50 000euroa joka on mielestäni kohtuullinen palkka autorenkille vaan ei tainnut tessi miehet päästä ihan samaan.No tosin kesäloma unohtui pitää kun isännällä oli niin paljon ajoa kesällä että taottiin kun rauta oli kuumaa.Minä tosin lähden töihin sunnuntai iltana ja kotiudun Lauantai aamuna jos hyvin käy.Nyt tosin sain 2päivää vapaata kun olin 4 viikkoa reisussa yhtämittaa.Mukavat vapaan naurut ainakin saa kun näitäkin palstoja lueskelee vaikka harvoin kirjoittelen joskus vaan naurattaa niin paljon että on pakko jotakin kirjoittaa.Kaikesta huolimatta pidetään pyörät pyörimässä.
- Poli Truck'o
Höpö höpö. Työnantajan ei edes tarvitse tietää kuuluuko tuöntekijä liittoon vai ei. Jäsenmaksut voi maksaa ihan omatoimisestikin. Kyllä firmassa on asiat työnjohdossakin pahasti pielessä jos järjestäytymisestä joutuu kärsimään työssään. No onneksi tällaista ei oikeasti nykypäivänä enää ole.
- öjkbrrdah
Poli Truck'o kirjoitti:
Höpö höpö. Työnantajan ei edes tarvitse tietää kuuluuko tuöntekijä liittoon vai ei. Jäsenmaksut voi maksaa ihan omatoimisestikin. Kyllä firmassa on asiat työnjohdossakin pahasti pielessä jos järjestäytymisestä joutuu kärsimään työssään. No onneksi tällaista ei oikeasti nykypäivänä enää ole.
Totta. Eikä kukaan itseään kunnioittava työnantaja enää utele kuskien liittoihin kuulumisia.
- siukas
tollukka ei tajua että tehnyt tunteja tuohon vuosiansiioon älyttömästi. minä saan saman normi 8 tunnin ja 40viikko tunnin työllä. ylitöistä saan kaikki mitä kuuluu. ajan maansiirto autoa. ajokkkina sisu polar
- Ponape
Joo...ajelehan poika nyt vaan ihan rauhassa niin paljon kuin paukkuja löytyy.Vielä se maksun aika siullekkin tulloo.Jos nyt ei rahassa,niin ainakin terveydessä.
- 87k
Itsekin liityin YTK:hon...
Saan sieltä samat edut, ja samanlaiset karenssissäännöt yms humpuukit
Eli ei todellakaan kannata maksaa tyhjästä, koska tosiaan MITÄÄN hyötyä en itsekään liitosta saanut, en mitään.
Ei ole edes olemassa mitään HELPOSTI LÖYDETTÄVÄÄ neuvontanumeroa, ja kun sellaisen löytää, on vastaus "asia ei kuulu meille, ota yhteyttä työvoimatoimistoon"- siipeilijät haisee
Eli sinäkin liityit siipeilijöiden joukkoon. Sinulle siis kelpaa AKT:n neuvottelemat palkankorotukset,pekkaset,vuosilomat jne. muttet kuitenkaan halua olla itse tukemassa toimintaa joka sinuakin tukee. Liitosta saat mm. ilmaisen lakimiehen jos käräjille joudut.Ykt:stä et lakiapua saa kuin maksamalla sootä erikseen. Liitosta saa puhelimitse ihan helposti neuvoja jos vaan viitsii soittaa. Ykt:ei kukaan tule hakemaan palkkojasi jos työnantaja päättää jättää osan lisistä vaikka maksamatta. Ykt:sta saat vain päivärahan siis toimeentuloliksan jonka ammattiliitot ovat aikanaan taistelleet neuvotyelupöydissä. Ilman järjestäytynyttä toimintaa olisi työntekijät ylipäätään maassamme samassa asemassa kuin halpatuömaissa. Palkkaa maksettaisiin jos jaksettaisiin ja enintään se määrä mikä työnantajan mielestä olisi hänestä mukavan pieni määrä. Kaltaisesi kermat päältä kuorijat ovat suuria pettureita ja omaan napaan tuijottelijoita!!
- YTK= tyhjää!!
Kuka sitten tulee jälkikäteen hakemaan työnantajalta sinulta mahdollisesti maksamatta jääneet palkat ym. maksut? YTK.sta ei kukaan ole niistä kiinnostunut. Sinähän aina vaahtoat ja neuvot että maksamatta jääneet rahat voi hakea jälkikäteen työnantajalta.
Akt:n paikallistoimistojen samoin kuin työttömyyskassan puhelinnumerot löytyy helposti netistä. Ei pitäisi olla vaikeasti löydettäviä!
Akt:n samoin kuin YTK:n päivärahojen maksut ja niiden edellytykset kulkevat KAIKKI ja AINA työvoimatoimistojen kautta. On siis turhaa kysellä liitosta asioita jotka ovat työvoimatoimistojen aisioita tai sen päätettävissä.
Päivärahan saamiseksi tulee AINA ensin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ennenkuin rahaa voi saada Akt:sta tai YTK:sta.
YTK.sta saat vain ja ainoastaan päivärahaa. Kaikki muut etusi ja avustuksesi saat vain ja ainoastaan ammattiliitosta joka autoalalla on AKT. - 87k
YTK= tyhjää!! kirjoitti:
Kuka sitten tulee jälkikäteen hakemaan työnantajalta sinulta mahdollisesti maksamatta jääneet palkat ym. maksut? YTK.sta ei kukaan ole niistä kiinnostunut. Sinähän aina vaahtoat ja neuvot että maksamatta jääneet rahat voi hakea jälkikäteen työnantajalta.
Akt:n paikallistoimistojen samoin kuin työttömyyskassan puhelinnumerot löytyy helposti netistä. Ei pitäisi olla vaikeasti löydettäviä!
Akt:n samoin kuin YTK:n päivärahojen maksut ja niiden edellytykset kulkevat KAIKKI ja AINA työvoimatoimistojen kautta. On siis turhaa kysellä liitosta asioita jotka ovat työvoimatoimistojen aisioita tai sen päätettävissä.
Päivärahan saamiseksi tulee AINA ensin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ennenkuin rahaa voi saada Akt:sta tai YTK:sta.
YTK.sta saat vain ja ainoastaan päivärahaa. Kaikki muut etusi ja avustuksesi saat vain ja ainoastaan ammattiliitosta joka autoalalla on AKT."Kuka sitten tulee jälkikäteen hakemaan työnantajalta sinulta mahdollisesti maksamatta jääneet palkat ym. maksut?"
Itse, itse haen jos jotain jää maksamatta, kiitos ilmoituksesta
Eli samanlaiset idioottimaiset rajoitukset karenssien yms suhteen kummassakin, joten en todellakaan hyödy mitään AKT:sta
Ainiin, jos maksan vuodessa 600€ ylimääräistä, niin sillä se vastaa muutamassa vuodessa aika montaa maksamatta jäänyttä lisää ;)
Ja mitään muita etuja ei suoraan AKT:sta saa kuin päivärahan, ja samat rajoitykset YTK:lla - YTK = tyhjää
87k kirjoitti:
"Kuka sitten tulee jälkikäteen hakemaan työnantajalta sinulta mahdollisesti maksamatta jääneet palkat ym. maksut?"
Itse, itse haen jos jotain jää maksamatta, kiitos ilmoituksesta
Eli samanlaiset idioottimaiset rajoitukset karenssien yms suhteen kummassakin, joten en todellakaan hyödy mitään AKT:sta
Ainiin, jos maksan vuodessa 600€ ylimääräistä, niin sillä se vastaa muutamassa vuodessa aika montaa maksamatta jäänyttä lisää ;)
Ja mitään muita etuja ei suoraan AKT:sta saa kuin päivärahan, ja samat rajoitykset YTK:llaPalkkasi,vuosilomasi,pekkaset,80-tuntinen työperiodi ovat kaikki ammattiliiton aikaansaamia. Mikään työttömyyskassa ei kyseisiä etuja valvo eikä vaadi noudatettavan. Jos kaltaisia olisi ollut aikanaan enemmän työelämässä olisi työolosuhteet ja palkat sun muut aivan eri tasolla kuin nykyään eikä olisi olemassa mitään minimipalkkaakaan. Pekkasista puhumattakaan. Jäsenmaksut ovat täysimääräisesti verovähennyskelpoisia joten ne eivät lopulta maksa mitään. Onnea sityen vaan sulle sinne käräjille työnantajaasi vastaan ja toivottavasti rahasi riittää pätevän lakimiehen palkkaamiseen sillä itse et lakituvassa saa mitään aikaiseksi kun vastassa on työnantajasi omine lakimiehineen.
Onneksi maassa riittää porukkaa kantamaan huolta kuljetusalankin asiosta ja osallistumaan myös toiminnan ylläpitämisen. On myös hyvä että kaltaisiasi vapaamatkustajia ei ole hirveän paljon. Jos olisi niin työolosuhteet ja eteenkin palkat olisivat todella perseest - 87k
YTK = tyhjää kirjoitti:
Palkkasi,vuosilomasi,pekkaset,80-tuntinen työperiodi ovat kaikki ammattiliiton aikaansaamia. Mikään työttömyyskassa ei kyseisiä etuja valvo eikä vaadi noudatettavan. Jos kaltaisia olisi ollut aikanaan enemmän työelämässä olisi työolosuhteet ja palkat sun muut aivan eri tasolla kuin nykyään eikä olisi olemassa mitään minimipalkkaakaan. Pekkasista puhumattakaan. Jäsenmaksut ovat täysimääräisesti verovähennyskelpoisia joten ne eivät lopulta maksa mitään. Onnea sityen vaan sulle sinne käräjille työnantajaasi vastaan ja toivottavasti rahasi riittää pätevän lakimiehen palkkaamiseen sillä itse et lakituvassa saa mitään aikaiseksi kun vastassa on työnantajasi omine lakimiehineen.
Onneksi maassa riittää porukkaa kantamaan huolta kuljetusalankin asiosta ja osallistumaan myös toiminnan ylläpitämisen. On myös hyvä että kaltaisiasi vapaamatkustajia ei ole hirveän paljon. Jos olisi niin työolosuhteet ja eteenkin palkat olisivat todella perseest"Pekkasista puhumattakaan. Jäsenmaksut ovat täysimääräisesti verovähennyskelpoisia joten ne eivät lopulta maksa mitään."
Ei ei ei, tuo meinaa vain sitä, että voit tienata ne maksut verovapaana, ei sitä että maksaisit veroja tuon summan vähemmän
Jos maksut on esim vuodessa 700€ ja veroprosenttini on 13,5 saan alennusta maksusta tasan 94,5€ eli maksan vuodessa vielä reilu 600€ eli aika paljon enemmän kuin "ei mitään"
Ja olen valmis rupeamaan maksamaan tuota maksua taas, heti kun saan VASTINETTA RAHOILLENI. eli esim kun jään työttämäksi tai joudun lopettamaan, saan päivärahat liitolta jne.
Lakimiehen, minkä lakimiehen, oikeudenkäyntikuluiksi tulee ITSELLENI matkakulut, päiväraha, ja palkan menetys oikeudenkäynnin ajalta, eli noin 100€ - Liito auttaa
87k kirjoitti:
"Pekkasista puhumattakaan. Jäsenmaksut ovat täysimääräisesti verovähennyskelpoisia joten ne eivät lopulta maksa mitään."
Ei ei ei, tuo meinaa vain sitä, että voit tienata ne maksut verovapaana, ei sitä että maksaisit veroja tuon summan vähemmän
Jos maksut on esim vuodessa 700€ ja veroprosenttini on 13,5 saan alennusta maksusta tasan 94,5€ eli maksan vuodessa vielä reilu 600€ eli aika paljon enemmän kuin "ei mitään"
Ja olen valmis rupeamaan maksamaan tuota maksua taas, heti kun saan VASTINETTA RAHOILLENI. eli esim kun jään työttämäksi tai joudun lopettamaan, saan päivärahat liitolta jne.
Lakimiehen, minkä lakimiehen, oikeudenkäyntikuluiksi tulee ITSELLENI matkakulut, päiväraha, ja palkan menetys oikeudenkäynnin ajalta, eli noin 100€Niin päivärahat saat liitosta jos olet niihin oikeutettu eli jäsenyys kestänyt yli 10kk,olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Samoilla kriteereillä Loimaan siipeilijäkassakin jäseniään seuloo.
Mahdollisissa käräjäjutuissa sinulle ei kuluja synny koska Akt:n lakimies kuuluu sinulle ilmaiseksi ja hakee oikeusteitse kulukorvauksetkin mitä käräjöinnistä syntyy. Loimaan siipeilikät ei tee sitäkään! - 87k
Liito auttaa kirjoitti:
Niin päivärahat saat liitosta jos olet niihin oikeutettu eli jäsenyys kestänyt yli 10kk,olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Samoilla kriteereillä Loimaan siipeilijäkassakin jäseniään seuloo.
Mahdollisissa käräjäjutuissa sinulle ei kuluja synny koska Akt:n lakimies kuuluu sinulle ilmaiseksi ja hakee oikeusteitse kulukorvauksetkin mitä käräjöinnistä syntyy. Loimaan siipeilikät ei tee sitäkään!Nimenomaan YTK:ssa on samat EDHOT JA RAJOITUKSET joita akt mulle luetteli kun olin jäämässä työttömäksi, pitää olla palkkatodistus, koulutodistus, verotodistus, työttömyystodistus ja muutamia tarpeellisia todistuksia.
Jos esim AKT:n työttömyyskassa toimisi niin että soitan "jään työttömäksi 10.8.2012" ja he hoitaisi hommat loppuun, silloin olisin valmis maksamaan 500€ vuodessa ylimääräistä.
Ja jos joudun itse menemään oikeuteen, korvaa työnantaja voittaneen osapuolel kulut, eli matkakuluja 5€ asionmenetys oikeudekäynnin ajalta noin 50-100€ ja päivärajaa 16€ - 87=palstan nero!
87k kirjoitti:
Nimenomaan YTK:ssa on samat EDHOT JA RAJOITUKSET joita akt mulle luetteli kun olin jäämässä työttömäksi, pitää olla palkkatodistus, koulutodistus, verotodistus, työttömyystodistus ja muutamia tarpeellisia todistuksia.
Jos esim AKT:n työttömyyskassa toimisi niin että soitan "jään työttömäksi 10.8.2012" ja he hoitaisi hommat loppuun, silloin olisin valmis maksamaan 500€ vuodessa ylimääräistä.
Ja jos joudun itse menemään oikeuteen, korvaa työnantaja voittaneen osapuolel kulut, eli matkakuluja 5€ asionmenetys oikeudekäynnin ajalta noin 50-100€ ja päivärajaa 16€Yritä ***vetin idiootti että TYÖVOIMATOIMISTO on se jonka täytyy ensin antaa TYÖVOIMAPOLIITTINEN LAUSUNTO työttömyyskassalle josta käy ilmi oletko oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan eli oletko ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Aivan samanlaisen lausunto tarvitaan myös siipeilijöiden Loimaan kassalle. Karenssit ja muut ovat ihan LAKISÄÄTEISIÄ eli Akt ei niille mitään voi! Mikään liitto tai kassa ei voi pelkästään työttömäksi jääneen kaverin puhelinsoiton perusteella aloittaa päivärahojen maksua! Vai luulitko niin?
- 87k
87=palstan nero! kirjoitti:
Yritä ***vetin idiootti että TYÖVOIMATOIMISTO on se jonka täytyy ensin antaa TYÖVOIMAPOLIITTINEN LAUSUNTO työttömyyskassalle josta käy ilmi oletko oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan eli oletko ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Aivan samanlaisen lausunto tarvitaan myös siipeilijöiden Loimaan kassalle. Karenssit ja muut ovat ihan LAKISÄÄTEISIÄ eli Akt ei niille mitään voi! Mikään liitto tai kassa ei voi pelkästään työttömäksi jääneen kaverin puhelinsoiton perusteella aloittaa päivärahojen maksua! Vai luulitko niin?
"Karenssit ja muut ovat ihan LAKISÄÄTEISIÄ eli Akt ei niille mitään voi!"
Siinähän se asiatulikin pähkinänkuoressa, miksi maksaa siis tyhjästä?
- 87k
Itse aloitin työt kuljetusfirmassa ns. tuuraajana, kuten varmaan tosi moni on aloittnut, jos ei ole ollut vakipaikkaa auki. no sopimukseeni oli kirjattu 75h/2vko
No tammikuussa 2009 oli yhdellä jaksolla vain 10h tuntinen päivä, eli maksettiin vain 10h, no miksi tuuraajalle kotona nukkumisesta maksettaisi?
No 2010 joulukuussa olin sitten lopettamassa ko. firmassa päätin huomauttaa palkanlaskijaa tuosta lähes kahden vuoden takaisesta "virheestä" ja palkanlaskija ja pomo oli sitä mieltä että ei siitä makseta kuin se 10h, koska olin vain tuuraaja, eikä minulle ollut sovittu mitään vakiotuntimäärää.
No näytin TES:istä kohdan 7§ kohta 1 ja jo ilme muuttui ja palkka maksettiin nätisit, (65h) koska ilmoitin että kyllä se ennemmin tai myöhemmin tulee maksuun.
Tuossa vielä kuva palkkakuitista jossa korjataan tuo palkka http://img226.imagevenue.com/img.php?image=439161804_palkkakuitti_122_225lo.jpg ettei tartte sitten epäillä tarinaa.
Eli mitenköhnä AKT olisi mua auttanut tässä asiassa?
Ja totta, ei varmana ole enää asiaa KO. firmaan mutta so?- kohtuullistatoimi
Jaa, sinäkin olet ollut töissä PerusKULJETUKSESSA, sehän paikka on tunnettu siitä että maksaa palkat oikein.
Tosin olisi ollut kohtuullista vaatia tuo puuttuva palkka heti kun sen huomasit, eikä odotella kahta vuotta.... - Vain liitto auttaa!
Akt olisi auttanut sinua niin että mikäli työnantajasi olisi kiistänyt maksuvelvollisuutensa kyseisten tuntien maksamiseen eikä näyttämäsi tes-paperi olisi pomoon vaikuttanut olisit joutunut hakemaan rahasi oikeusteitse. Akt:sta olisit saanut maksuttoman lakimiehen ajamaan asiaa oikeudessa jos sinne saakka asia olisi mennyt. Tietysti Akt:sta oltaisii ensin soitettu pomollesi ja kerrottu että rahat olisi maksettava ja jos se ei olisi auttanut olisi homma mennyt siis käräjille.
Ja Akt:n avullahan ne rahat jo saitkin sillä ilman Akt:ta sinulla ei olisi ollut mitään paperia yleissitovasta työehtosopimuksesta. Loimaalta ei kukaan olisi asiaasi hoitanut koska niitä ei työntekijän oikeudet/palkat kiinnosta vaan pelkästään jäsenmaksut. - --------------------
Vain liitto auttaa! kirjoitti:
Akt olisi auttanut sinua niin että mikäli työnantajasi olisi kiistänyt maksuvelvollisuutensa kyseisten tuntien maksamiseen eikä näyttämäsi tes-paperi olisi pomoon vaikuttanut olisit joutunut hakemaan rahasi oikeusteitse. Akt:sta olisit saanut maksuttoman lakimiehen ajamaan asiaa oikeudessa jos sinne saakka asia olisi mennyt. Tietysti Akt:sta oltaisii ensin soitettu pomollesi ja kerrottu että rahat olisi maksettava ja jos se ei olisi auttanut olisi homma mennyt siis käräjille.
Ja Akt:n avullahan ne rahat jo saitkin sillä ilman Akt:ta sinulla ei olisi ollut mitään paperia yleissitovasta työehtosopimuksesta. Loimaalta ei kukaan olisi asiaasi hoitanut koska niitä ei työntekijän oikeudet/palkat kiinnosta vaan pelkästään jäsenmaksut.lisäksi akt on neuvotellut sen sopimuksen, eikä sopimuksella olisi mitään yleissitovuuden statusta ilman että about yli puolet alan työntekijöistä olisi liiton jäseniä.
- 87k
Vain liitto auttaa! kirjoitti:
Akt olisi auttanut sinua niin että mikäli työnantajasi olisi kiistänyt maksuvelvollisuutensa kyseisten tuntien maksamiseen eikä näyttämäsi tes-paperi olisi pomoon vaikuttanut olisit joutunut hakemaan rahasi oikeusteitse. Akt:sta olisit saanut maksuttoman lakimiehen ajamaan asiaa oikeudessa jos sinne saakka asia olisi mennyt. Tietysti Akt:sta oltaisii ensin soitettu pomollesi ja kerrottu että rahat olisi maksettava ja jos se ei olisi auttanut olisi homma mennyt siis käräjille.
Ja Akt:n avullahan ne rahat jo saitkin sillä ilman Akt:ta sinulla ei olisi ollut mitään paperia yleissitovasta työehtosopimuksesta. Loimaalta ei kukaan olisi asiaasi hoitanut koska niitä ei työntekijän oikeudet/palkat kiinnosta vaan pelkästään jäsenmaksut.Tottakai ekaksi työnantaja kiisti maksuvelvollisudeen, ja totesi "ethän sinä ole ollut töissä kuin 10 tuntia, ei me voida kotona olemisesta maksaa"
Tietenkin jos "maalaisjärjellä" asiaa ajatellaan, niin eihän siitä TUURAAJALLE kuulu maksaa jos hän kotona nukkuu, mutta ajattelin nyt hieman "napauttaa"
Ja nuo AKT:n työttömyyskassan hauskat "ehdot" oli isoin syy miksi päätin irtisanoutua AKT:sta, samat karenssit ja palkkatodistukset yms on YTK:ssa mutta 6 kertaa halvemmalla - 87k
Tosin ko. firma oli maksanut minulle myös 5 ammattipätevyyspäivää.
Ja kun lopetin, oli kolmesta niistä sellaisia ettei ollut kulunut vuotta niiden suorittamisesta.
Eli firma olisi saanut periä minulta takaisin niiden kolmen kurssin hinnan reilu 300€ mutta jos olisi näin tehnyt, olisin saattanut alkaa tutkimaan vanhoja tilinauhoja vielä tarkemmin, että olisin vähintään sen 300€ sieltä löytänyt puuttuvia päivärahoja tms
Ottamamasta näihin kinailuihin kantaa, mutta tuosta Akt:n politiikasta sinällään on paljonkin mielipiteitä itselläni kokemukseen perustuen.
Kun katsotaan Akt:n osastojen toimintaa valtakunnassa, monessako osastossa on puh.joht./ toimijat ottaneet kiinni asioihin kentällä, joissa rehoittaa laiton toiminta, ei tessin/lain noudattamista...niin tiedän, jokainen kuskiparka pitää kohdaltaan nostaa asia framille, moniko uskaltaa?!
Vielä osastojen toimijat, sielläkin on perkattavaa, on mukava olla porukassa juomassa juorukaffeja ja puhua skeidaa, vaikka alalla olijoitten asiat ovat päin pakoputkea ja menossa vielä pahemmaksi! (viro/polakki häiskät) Niin ja osastojen toimijoista monella on palkanmuodostus juuri kaikenlaisten urakka..km..ym taksojen hyväksymistä!
Miten se olikaan, liitto on niin vahva, kuin on sen heikoin lenkki?
Toki on kunnossa oleviakin osastoja kumipyöräliikenteessä luulisin, en vain tiedä..kuullut puskaradioista? No satama-ala on esimerkkinä, joissa on asiat ymmärretty!
Muuten en ole tiedostanut myöskään työsuojelutarkastajien sanoisin työnantajasuojelijoita nostaneen asioita esiin, kun inffo on suoltanut aina vaan rakennus/ravintola-alan verokikkailuja, vaikka tämä ala on varmasti samalla viivalla, itämafia tuloooo!- Ytk=tyhjää
Juuri niin kauan kuin on 87k:n kaltaisia siipeilijöitä jotka haluavat vain kuoria kermat kakun päältä ei ammattiliitoilla ole täysiä mahdollisuuksia toimia kentällä. Kun siipeilijät haluavat vain kaikki edut eivätkä halua itse omien asioiden parantamiseen osallistua on selvää että Liittojen asioita ajavien kädet ovat osaltaan sidotut. Ja sitten nämä siipeilijät vielä valitavat kun eivät liitosta saa apua/tietoa edes puhelimella.
Ytk=tyhjää kirjoitti:
Juuri niin kauan kuin on 87k:n kaltaisia siipeilijöitä jotka haluavat vain kuoria kermat kakun päältä ei ammattiliitoilla ole täysiä mahdollisuuksia toimia kentällä. Kun siipeilijät haluavat vain kaikki edut eivätkä halua itse omien asioiden parantamiseen osallistua on selvää että Liittojen asioita ajavien kädet ovat osaltaan sidotut. Ja sitten nämä siipeilijät vielä valitavat kun eivät liitosta saa apua/tietoa edes puhelimella.
Toki liittoja tarvitaan enenevässä määrässä, kotimainen raskasliikenne alkaa olemaan kusessa todella, jos ei saada tukittua noita itämafian rahtareita, joita näkyy baanalla 3-4 retelin letkoissa, 10metrin turvaväleillä, 100km/h suhattaessa.
Ohituskaistoilla menevät heittäen ohitse, vaikka oma vauhti 85-87, melkein peilit vievät, kun kaista loppuu, ohi on mentävä!
Eli julkisuutta enemmän liiton taholta mediassa, joita on ollut ainoastaan lehdistön kolummit kolaritilanteista, ei nämä marmatukset auta näiltä saiteilta, eikä nämä Ytk:n kaiffaritkaan, samassa ureassa lillutaan.- 87k
hudde kirjoitti:
Toki liittoja tarvitaan enenevässä määrässä, kotimainen raskasliikenne alkaa olemaan kusessa todella, jos ei saada tukittua noita itämafian rahtareita, joita näkyy baanalla 3-4 retelin letkoissa, 10metrin turvaväleillä, 100km/h suhattaessa.
Ohituskaistoilla menevät heittäen ohitse, vaikka oma vauhti 85-87, melkein peilit vievät, kun kaista loppuu, ohi on mentävä!
Eli julkisuutta enemmän liiton taholta mediassa, joita on ollut ainoastaan lehdistön kolummit kolaritilanteista, ei nämä marmatukset auta näiltä saiteilta, eikä nämä Ytk:n kaiffaritkaan, samassa ureassa lillutaan.Valitat siis siitä että itse joudut ajamaan niin uutta autoa että siinä on rajoitin?
Yleensä valitetaan että on liian vanha auto, mutta sä valitat että on liian uusi?
Olet saanut 2c palkankorotuksia
- aktjäsen
Vedä ..... päähäs bussissa.
- Anonyymi
Niin sikamainen liitto tämä AKT ja toivottavasti ampuu omaan jalkaansa röyhkeitä sikoja täynnä.Ei muuta kuin satamat digitalisoidaan tarvii vähemmän näitä aasinjärjellä varustettuja otuksia.
- Anonyymi
Sama. Maksettu vitunmoista jäsenmaksua, että ahtaajat pääsee kiristämään palkkojaan. Maantiellä työtä tekeville ei jää kun luu käteen. Lisäksi näämä liitot puolue tukee vasemistoliittoa ja sosiaalidemokraatteja. Kummankinkin puolue ajaa autoilu vastaista politiikkaa. vitun punikit
- Anonyymi
Ihan sama olo. Maantiekuskit saivat huonoimman sopimuksen kaikista aloista. Muuta saivat 6€ ja risat mutta kuskit tasan 6% mikä sekin jaettu neljään eri korotukseen kahdelle vuodelle. Muilla 1000-400 € kertakorvaus vielä siihen päälle. Todellakin maantiekuskeille jäi luu käteen. Ensi tiliin saa sen parin kympin korotuksen millä voi pyyhkiä persettä. Nyt on aika ja todella syytä luottamusmiehillä lyödä viisaat päänsä yhteen ja käydä vakava keskustelu liiton johdon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811