Lamictal ja e-pillerit

-Joannah-

Millaisia kokemuksia teillä on Lamictalin ja e-pillereiden samanaikaisesta käytöstä? Onko tullut haittavaikutuksia lamotrigiinin kohonneesta pitoisuudesta taukoviikon aikana? Onko teille mieluummin suositeltu jotain muuta ehkäisykeinoa kuin pillerit tasaisemman hormonipitoisuuden vuoksi?

Ehkäisyteho mietityttää. Periaatteessahan Lamictalilla ei pitäisi olla tehoon vaikutusta, mutta millaisia mielipiteitä olette saaneet lääkäreiltä asiaan (neurologi, gynekologi...)?

Olen juuri vasta vaihtanut lääkitykseni Trileptalista Lamictaliin. Neurologini ei ottanut asiaan kantaa vaan käski kysyä gynekologilta tai tk-lääkäriltä...

4

1660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiiaKrista

Mulla on käytössä kummatkin, Lamictal ja Mercilon. En ole huomannu mitään erikoista eikä neurologi tms. ole koskaan asiaan puuttunut.

• -Joannah-

Mukava kuulla ettei mitään ongelmia ole sulla ollut :)

Mercilonissa näyttäis olevan 20 mikrog etinyyliestradiolia ja mulla käytössä olevassa Diane Novassa vielä enemmän, 35 mikrog.

• m.n.m.n.

Epilepsialiiton nainen ja epilepsia-oppaassa on näin:

-Lamotrigiini ei heikennä ehkäisypillereiden tehoa,
      mutta ehkäisypillereissä oleva estradioli taas
      vähentää lamotrigiinin pitoisuutta veressä.-

eli olisko tähän tietoon luottaminen?

• Anonyymi

Mulla heikensi e-pillereiden tehoa ja raskauden keskeytykseen tarkoitetut pillerit ei tehonnut, joten kasvinnassa oltu :( t: 4 kertaa raskaana.. 2 aborttia ja 2 lasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5060
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4562
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4489
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      294
      1647
    5. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    6. 81
      1301
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      68
      1265
    8. 305
      998
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      820
    Aihe