Millaisia kokemuksia teillä on Lamictalin ja e-pillereiden samanaikaisesta käytöstä? Onko tullut haittavaikutuksia lamotrigiinin kohonneesta pitoisuudesta taukoviikon aikana? Onko teille mieluummin suositeltu jotain muuta ehkäisykeinoa kuin pillerit tasaisemman hormonipitoisuuden vuoksi?
Ehkäisyteho mietityttää. Periaatteessahan Lamictalilla ei pitäisi olla tehoon vaikutusta, mutta millaisia mielipiteitä olette saaneet lääkäreiltä asiaan (neurologi, gynekologi...)?
Olen juuri vasta vaihtanut lääkitykseni Trileptalista Lamictaliin. Neurologini ei ottanut asiaan kantaa vaan käski kysyä gynekologilta tai tk-lääkäriltä...
Lamictal ja e-pillerit
4
1248
Vastaukset
- KiiaKrista
Mulla on käytössä kummatkin, Lamictal ja Mercilon. En ole huomannu mitään erikoista eikä neurologi tms. ole koskaan asiaan puuttunut.
- -Joannah-
Mukava kuulla ettei mitään ongelmia ole sulla ollut :)
Mercilonissa näyttäis olevan 20 mikrog etinyyliestradiolia ja mulla käytössä olevassa Diane Novassa vielä enemmän, 35 mikrog.
- m.n.m.n.
Epilepsialiiton nainen ja epilepsia-oppaassa on näin:
-Lamotrigiini ei heikennä ehkäisypillereiden tehoa,
mutta ehkäisypillereissä oleva estradioli taas
vähentää lamotrigiinin pitoisuutta veressä.-
eli olisko tähän tietoon luottaminen? - Anonyymi
Mulla heikensi e-pillereiden tehoa ja raskauden keskeytykseen tarkoitetut pillerit ei tehonnut, joten kasvinnassa oltu :( t: 4 kertaa raskaana.. 2 aborttia ja 2 lasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946