Paperittomat rotot luonnevikaisia?

mietin vain

Onko se tosiaan totta, että paperittomilla rottweilereilla esiintyy eniten luonnevikaa? Tälläistä olen kuullut puhuttavan. En itse uskaltaisi ostaa paperitonta. Ei ole tiedossa sukutaulujakaan eikä muita.

40

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottistottis*

      En minäkään ostaisi, mutta mulla on yksi paperiton narttu. Rauhallinen, kiltti, uskollinen, itsevarma neiti 8v. Aina ollut terve ja jaksaa hyvin kentällä ja maastossakin. Alunperin mun entisen hankkima (varmaan halusi halvemmalla päästä), mutta mun hoitama, ruokkima ja koulutettama koira enkä silloin kun erottiin halunnu rakasta koiraa jättää exälle ku hän ei koiraa hoitanut. Rakastan koiraani ja olen ylpeä hänen luonteestaan ja persoonasta, mut tiedän et kävi tsägä. Koska ei tutkittujen tuonti tai kotimaisissa voi olla mitä tahansa, ei tiedä vanhempien luonteista, terveydestä, kotioloista, sukusiitosprosenteista yms mtn. Itse hankin kohta pennun, olen tarkkaan miettinyt kasvattajaa, katsonut terveys- ja koetuloksia, puhunut kasvattajien kanssa, käynyt rottisyhdistyksen kentällä jne. Vuoden nyt tutkinut ja odottanut. Kannattaa olla tarkka :)

    • voi elämän kevät

      Aika typerä toteamus / miettiminen ; kun paperitonta rottweileria ei ole olemassakaan , kun ei ole papereita se on SEKAROTUINEN

      • hölmökö oot

        Et taida oikein tajuta asioita sulla ei pitäis ainakaan olla koiraa eikä varsinkaan rotikkaa


      • Voi elaman kevat
        hölmökö oot kirjoitti:

        Et taida oikein tajuta asioita sulla ei pitäis ainakaan olla koiraa eikä varsinkaan rotikkaa

        :-) taas alkoi joku tampio avautumaan... Tosin olet oikeassa, minulla ei ole rotikkaa, vaan upean Rottweilerin kyllakin omistan.
        Mites siella, ei taida taidot riittaa lelukoiraa vaativampaan:-)


      • hölmökö oot
        Voi elaman kevat kirjoitti:

        :-) taas alkoi joku tampio avautumaan... Tosin olet oikeassa, minulla ei ole rotikkaa, vaan upean Rottweilerin kyllakin omistan.
        Mites siella, ei taida taidot riittaa lelukoiraa vaativampaan:-)

        Lelukoiria ei sattumalta oo vaan 2 hyvin koulutettua ROTIKKAA toinen jopa ilman papereita mut hiton hyvä koira eikä varmaankaan luonnevikainen,ellei kiltteys ja sosiaalisuus ole luonnevikoja.Vedä joku nyt kätees tampio...Taidat olla niitä jotka kehuskelevat ympäriinsä komealla ROTIKALLA kun itelläs on itsetunto nollan alapuolella ja aivot jäässä ku ostit niin kalliin paperi koiran ettei rahaa jäänyt pipoon...


      • voi elämän kevät
        hölmökö oot kirjoitti:

        Lelukoiria ei sattumalta oo vaan 2 hyvin koulutettua ROTIKKAA toinen jopa ilman papereita mut hiton hyvä koira eikä varmaankaan luonnevikainen,ellei kiltteys ja sosiaalisuus ole luonnevikoja.Vedä joku nyt kätees tampio...Taidat olla niitä jotka kehuskelevat ympäriinsä komealla ROTIKALLA kun itelläs on itsetunto nollan alapuolella ja aivot jäässä ku ostit niin kalliin paperi koiran ettei rahaa jäänyt pipoon...

        kato , hönöllä meni 18 päivää keksiä nasevaa vastausta :)

        Eipä tuo kallis ollut , on vaan helvetin hyvä PAPERILLINEN rottweiler , ei siis tuo junttien hokema rotikka.
        yksi World Working Champion löytyy tuon ihan tuosta esivanhemmista.

        mites mihin meriitteihin sekarotuisesi on yltänyt :)


    • huppelis54

      No ensin pitäisi tietää, että mikä on se "luonnevika"?

      • mie

        Ota selvää jos et tiedä.


      • mietin vain

        Niinkö minun olisi pitänyt kirjoittaa,että; "esiintyykö sekarotuisilla koirilla paljon luonnevikaa.":D


      • Voi elämän kevät
        mietin vain kirjoitti:

        Niinkö minun olisi pitänyt kirjoittaa,että; "esiintyykö sekarotuisilla koirilla paljon luonnevikaa.":D

        Kyllä ja kaiken lisäksi olet aivan väärällä foorumilla , täällä keskustellaan rottweilereista .


      • hölmökö oot
        Voi elämän kevät kirjoitti:

        Kyllä ja kaiken lisäksi olet aivan väärällä foorumilla , täällä keskustellaan rottweilereista .

        katohan elämän kevät!!Kysyit mun paperittomasta ROTIKASTA...se on yltänyt vaik mihin,ei siihen papereita tarvii kun on fiksu koira ja näin ihana viisas emäntä joka arvostaa omaa koiraa koirana,ei sillä mitä sen papereissa lukee.Mä oonkin maalla asuva juntti ja rotikkani kanssa yhessä ihhaillaan tiluksia.Osaa se kanoja ja kissoja ajaa ja ootas ku muistan,niin naapurin mökin isännän ajoi pihasta tossa yksi ilta.Taidat ite olla joku stadin immeinen,niistä mun rotikka ei pidä,liian itteensä täynnä olevia paperikoirineen.Oi ,uskon sulla hyvä koira harmi et omistaja on vähän pönttö.Älä sie välitä,kyl sinun paperikoirasi sinusta tykkää ku ei ressu tiiä et parempaakin on olemassa...hei hei taas...t:2mimmii savosta


      • voi elämän kevät
        hölmökö oot kirjoitti:

        katohan elämän kevät!!Kysyit mun paperittomasta ROTIKASTA...se on yltänyt vaik mihin,ei siihen papereita tarvii kun on fiksu koira ja näin ihana viisas emäntä joka arvostaa omaa koiraa koirana,ei sillä mitä sen papereissa lukee.Mä oonkin maalla asuva juntti ja rotikkani kanssa yhessä ihhaillaan tiluksia.Osaa se kanoja ja kissoja ajaa ja ootas ku muistan,niin naapurin mökin isännän ajoi pihasta tossa yksi ilta.Taidat ite olla joku stadin immeinen,niistä mun rotikka ei pidä,liian itteensä täynnä olevia paperikoirineen.Oi ,uskon sulla hyvä koira harmi et omistaja on vähän pönttö.Älä sie välitä,kyl sinun paperikoirasi sinusta tykkää ku ei ressu tiiä et parempaakin on olemassa...hei hei taas...t:2mimmii savosta

        :) höpö höpö , mistään savosta olet , hämeestä aivan selvästi kun vastailet yli kuukauden vanhoihin juttuihin,

        Edelleenkin ; paperitonta Rottweileria ei ole , silloin kun paperit puuttuvat se luokitellaan sekarotuiseksi , menikö jakeluun :)

        Juntit puhuu rotikastasta kun ei tuo Rottweiler ( rodun oikea nimi ) oikein taivu lantalaisten suussa :) oliskohan liian vaikea sana teille kirjoittaa ja ääntää :;)

        tosin vielä muistuttaisin ettei ole oikein kutsua koiraasi kummallakaan nimellä , se kun on SEKAROTUINEN


    • rusettirinta

      Paperiton rottis kertoo jo kasvattajastakin jotain. Ei siis ole muun, kuin rahan takia teettänyt pennut. Kyseenlaista, miten pennut on hoidettu, ruokittu, virikkeellistetty. Ja mitä vanhempien kuvaustulokset ja luonnetesti? Jos paperit puuttuu, niin en ostaisi.

      • geronimo

        Minkäs muun - kuin rahan takia - kasvattajat koiriaan pennuttaa?


    • no papers

      No johan pomppasi! Mistäs oot kuullut moista? Koirasta ku koirasta saa luonnevikaisen oli sil paperit tai ei. Mulla paperiton 4v narttu ja voi luoja että on kiltti ja rauhallinen, ottaen huomioon että sen pentuaika oli vähän epätasaista ja jäi perusasiat retuperälleen. hyvin vähällä opetuksella, rakkaudella ja kärsivällisyydellä siitä tuli mitä ihanin ystävä.Vaikka ei papereita olekaan.Kyllähän se on hyvä jos on paperit missä näkyy vanhempien luonnetestaus mut silti sinä itse voit omalla toiminnallasi tehdä huomaamatta rotikasta pahan ja ilkeän! Rakastakaamme koiriamme oli meillä paperit tai ei!Ja vielä se että rotikathan on helppo kouluttaa itse ei siihen mitään koirakuiskaajaa tarvita.

    • rusettirinta

      ^Kyllähän se on hyvä jos on paperit missä näkyy vanhempien luonnetestaus mut silti sinä itse voit omalla toiminnallasi tehdä huomaamatta rotikasta pahan ja ilkeän!

      Juuri siitä syystä en suosi paperittomia pentuja. Todella säälittävää, kun paperiton pentu voi olla vaikka kuinka hyvä, herkkä luonne, joka egon jatkeeksi myydään ja koira joutuu kärsimään myöhemmästä luonnehäiriöstään. Paperilliset pentujen omistajat sentään kasvattaja on testannut sopiviksi rottiksen omistajiksi.

    • Kapsis...

      Kyllä mä kans ensimmäisenä haluaisin tietää, että miten se luonnevika määritellään.... ennenkuin tässäkään eteenpäin pääsee?

      • Netti on ?

        Googleta , selviää paremmin


    • Minnakka64

      Siis ihan oikeasti luonnevikaisia koiria on todella vähän. Suurimmassa osassa se vika on siellä narun toisessa päässä. Siellä ei ole osattu lukea koiraa, vaan on vahvistettu juuri vääriä asioita ja väärällä tavalla. Kun sitten koira murisee kaikille /kaikelle ja on agressiivinen, se on luonnevikainen.

    • lkgf

      Se ei heti sitä sano,että jos koiralla ei ole papereita,ettäkö se olisi sekarotuinen.
      Nykyisellä naapurillani oli 9 vuotias rotweiler uros(joka jouduttiin valitettavasti eilen lopettamaan) lapsirakas ja kiltti kuin mikä,eikä sillä ollut ns "virallisia papereita" .
      Syynä on se, että niihin papereihin vaaditaan "täydellinen " koira. Kaikki pitää olla viimeisen päälle kunnossa,(lonkat,nivelet,ei saa olla luonne vikainen) ennen kuin paperit saa. Aikanaan kun naapurin emäntä vielä asui virossa,hän sai tämän pennun,koska sillä oli jonkinlainen synnynnäinen nivelrikko/vika sekä oli todella pahapäinen ihmisille,joten se ei kelpuuttanut "täydellisen" koiran papereita.
      Pentu olisi muuten lopetettu.

    • rusettirinta

      ^ lkgt olet varmaan käsittänyt väärin tai naapurisi on halunnut peitellä todellista syytä paperittomuuteen.

      Kasvattajan on mahdoton tietää pennun tulevasta "täydelliyydestä", koska parerit annetaan luovutushetkellä, eli kun pentu on 7vk:n ikäinen.

      Suomen Rottweileryhdistyksen laatima ja Suomen Kennelliiton hyväksymä rottweilereiden jalostusohjelma ei todellakaan vaadi "täydellistä" koiraa edes pennun vanhemmilta. Naapurisi tapaus on hyvä esimerkki selittelyistä ja syyn hakemisesta, kun ei kehdata tunnustaa, että haettiin halpa pentu.

      Hyvää tässä kuitenkin oli, että koira eli pitkän elämän "synnynnäisen nivelrikon/vian ja pahapäisen luonteensa" kanssa. Näiden molempien olemassa oloa epäilen.

    • Keijo^

      Mun rotolla on käytöshäiriö, mutta se on ihan iän ja liian lepsun koulutuksen tuotosta. Ei sukuvika vaikka paperiton onkin.
      Koiran vanhemmat paperillisia ja emä etenkin pärjännyt näyttelyissä ja kaikki tarvittavat terveystestit täydellisillä pointseilla. Isällä löytyy ykköstä kyynäristä ja c:tä lonkista mutta omani lonkat kuvattiin a/b.

      Emä on arka, syynä hermorakenne tai jotain on tapahtunut entiessä kodissa, on serbian tuonti.. Siksi yksi virallinen pentue pelkästään ja tämä vahinkopentue ei mennyt sitten rekisteriin kun tuli seuraavista juoksuista paksuksi. Emä menossa monttuun kun sen arkuus pahenevaa sorttia eikä siitä ole edes jalostukseen kun ei haluta luonnetta jakaa eteenpäin.

      Isä on ok, rohkea ja lujaluonteinen. Se ehkä tasoittaa, mutta omallani on kyllä hieman pelkoagrea miehiä kohtaan- etenkin humalaisia.

      Vaikkei oo papreita niin tiedän kyllä tarvittavat ja enemmänkin.

    • Keijo^

      Ei ne paperit tee koirasta mielenvikaista, vaan:


      Koulutuksen puute

      Hakkaminen

      Tai epäpätevä kasvattaja joka käyttää pipipäisiä koiria keskenään tai ylipäätään ollenkaan.

      • keijo^

        Helvetti tätä ajatuksen juoksua jota EI ole tänään.. Siis piti kirjoittaa "EI SE PAPERITTOMUUS TEE MIELENVIKAISUUTTA"


    • (A)

      Ei ole paperittomia rotoja vaan ne ovat sekarotuisia. PISTE.
      Monta kertaa jutellut "rotikan" omistajien kansssa ja vasta jälkikäteen on tullut ilmi että koira on esim. puoliksi berni.....

    • Keijo^

      Hahaha.. No aika puusilmä saa olla jossei huomaa että koirassa on berniä tai muuta rotua mukana ;)

    • (A)

      Hahaa onko koiran pakko olla paikalla että voidaan puhua koirista hahaa? ;)

      • (A)

        Eli siis omistajat ovat puhuneet koirastaan rotikkana koska se muistuttaa enemmän sitä kuin muita rotuja. Vaikka karva olisikin 10cm liian pitkää ja turkissa on valkoisia läikkiä.
        Ku on katos katu-uskottavaa puhua rotikasta....


    • Keijo^

      Aaa.. Ajattelin että kaikki luulee sen olevan rotikka, myös (A):n mielestä mutta yks kaks selviääkin ettei ole.

    • paperiton

      Ei ne paperit koiraa tee. Itselläni on pari vuotias rottispoika, jolla ei ole papereita. Tuttavani halusivat teettää pentuja koirillaan, mutta eivät halunneet rekisteröidä pentuja. Itse ennemmin ostankin luotettavalta ihmiseltä paperittoman koiran, kuin ostan paperillisen puolet kalliimmalla. Ei ne paperit ole koiran terveyden tae. Ja on myös paperillisilla koirilla ollut jos jonkinmoista vikaa eikä myyjä tule vastaan ollenkaan, vaikka on tietoisesti myynyt sairaan koiran. Ja kun tuo näyttelytouhu ei kiinnosta, vaan halusin itselleni ystävän. Ja sellaisen sainkin. Oikein luotettavan, kuuliaisen, kiltin, aktiivisen, terveen, hyvänäköisen ja itsevarman. Murkkuiässä kyllä kokeili ja luonnetta löytyy, mutta oikealla kasvatuksella hänestä kehkeytyi aivan loistokoira. Itsestä tuntuisi, että papereita tärkeämpää on päästä seuraamaan emän ja isän touhuja ja sitä millaisesta paikasta pennut tulevat. Koulutuksesta hyvin pitkälti kiinni ongelmat. Harmi vain, että rotikoiden maine on kärsinyt juurikin ihmisten tekemien virheiden takia.. Ja ikävää, että kaikki paperittomat rotikat leimataan luonnevikaisiksi ja pentutehtailijoiden tuotoksiksi. Ainut mikä harmittaa paperittomuudessa on hoitokuluvakuutuksen korvauksen määrä, joka paperittomalla koiralla on pienempi, kuin paperillisella. Vakuutusyhtiö katsookin paperittoman koiran monirotuiseksi, mutta eläinlääkäri on kyllä kaikkiin papereihin kirjoittanut roduksi rottweiler. Ja kyllähän se rottweiler on vaikka joku ylempänä väittikin muuta. Aina on saanut kehuja rodun tuntevilta ja eläinlääkäri varsinkin kehunut ja taisipa olla juuri eläinlääkäri joka harmitteli papereiden puuttuvan, koska uskoi että pärjäisi hyvin näyttelyissä. Pointti oli että jos haluaa itselle kaverin jakamaan arkea, niin ei ne paperit niin ehdottomia ole. Kunhan on muuten terveistä ja hyväluontoisista vanhemmista. Näyttely ja jalostussysteemit asia erikseen.

    • Huppeli...

      "Luonnevikaista koiraa ei ole.
      Aggressiivista koiraa kuulee usein sanottavan luonnevikaiseksi.
      Millä testillä tämä määritelmä on tehty?
      Kuka on se "asiantuntija", joka voi näin päättää?
      Onko pureva koira automaattisesti luonnevikainen?
      Kuinka poliisi, rajavartiolaitos, puolustusvoimat, tai muut eri turvallisuusalan yritykset saavat sitten käyttää "luonnevikaisia" koiria?
      Herää myös kysymys, mikä on tämän analyysin tehneen oma menestystarina koirien koulutuksessa?
      Kuinka käy luonnetestissä hylätyn tuloksen saaneelle, mutta muuten kiltille koiralle?
      Pitäisikö se "luonnevikaisena" lopettaa?
      Koiran käytös ja luonne ovat usein seurausta jo pentuna opituista ja omistajansa sallimista asioista. Melko usein koiralle sallitaan pentuna liian paljon vapauksia, kun taas varsinainen opetus ja ohjaus jää lähes kokonaan antamatta. Näin alkaa ilmenemään helposti käytösongelmia ja ihmisten tietämättömyyden johdosta tätä aletaan kutsumaan luonnevikaisuudeksi.
      Itse voin kertoa oman menestystarinan "luonnevikaisen" koiran (parantamisesta) pelastamisesta lopetuspiikiltä. Olen yrittänyt miettiä mikä lääketieteellinen selitys löytyisi kurilla parannetulle koiralle..."

      Siinä yks mielipide....

      On jokseenkin typerää puhua jostain luonneviasta ja kysyttäessä, että mitä sillä tarkoitetaan, niin vastataan, että hae netistä.... no tuoltahan kyllä löytyy niin paljon tekstiä, että jokainen koira ja ihminen on tavalla tai toisella viallinen/terve?

      Kouluttakaa koiranne, niin ne yllättäen saattaa ollakkin "hyväluonteisia"

      • Hani

        Minä sain upean narttu rotikan ja ilman papereita. Tuttavan tuttu tiesi pariskunnan jolla 8kk rotikka huonossa hoidossa alkoholisti kämpässä.Mä päätin mennä katsomaan kun kuulin että he eivät jaksa kun koira puree ja kusee,kusee ja puree....Ja kusta ja paskaa ja viinaa ja humalaisii asunto täynnä.Koira laiha ja äkäinen,mutta sen silmistä näin kärsimyksen ja avunpyynnön.Omistaja sanoi vaan pari sanaa:50e ni saat sen. No otin koiran ja mentiin,nimeä sille ei ees oltu keksitty,siitä tuli Hani.Olin jo varma ekana iltana et tää ei hyvin pääty.Repimistä,puremista,ei mitään tapoja. Kunnes pikkuhiljaa epävakaa pentu alkoi käyttäytyä ja alkoi oppimaan tavoille,sai myös kavereita.Silloin oli tästä koirasta tulossa kovaa vauhtia luonnevikainen.Ja se olisi tapahtunut vaikka olisi paperitkin ollut.Eli paperittomat ei oo luonnevikaisia,ainoostaan omistajat on.Hani nyt 6v ja erittäin terve ja kiltti rotikka.Enkä oo katunut.


    • rusettirinta

      Luonnevikaisuus ei aina ole koulutuksen puutetta. Parituskumppanit voivat olla esim. molemmilla heikko hermorakenne tai liian voimakas sukuvietti. Huonon hermorakenteen omaavaa koiraa et saa täysin varmaksi millään koulutuksella. Saattaa tulla tilanteita, jolloin heikot hermot vie yli opitun koulutuksen. Sentähden luonnetestit otettiin jalostusvaatimukseksi.

      Ei myöskään voi verrata poliisikoiran puremiseen luonnevikaisena. Todellisuudessa kaikki työkoirat käyvät monet testit lävitse eri ikäkausina, ennenkuin pääsevät koulutukseen. Työkoiran koulutus on sen verran kallista, että perimässään huonolla hermorakenteella varustetut hylätään. Koulutukseen päässet ovat hyvin vahvahermoisia, tilanteet hallitsevia ja erittäin lempeitä kotioloissa.

    • Hömpelipömpeli

      Hei,Rottistottis..ei kai sun 8v.rotikkanartun nimi satu olemaan Anastacia?!

    • rup

      no kaikkeahan sitä kuulee...ei ole todellakaan totta että asia on noin...ite ostasin paperittoman sitä paitsi se on halvempikin ja ihan yhtä hyviä....itellä paperillinen rotikka...aika harvoin ne luonne vikasia on oli paperit tai ei...(narunvetäjästä se on kiinni)

      • Miun Nuppu

        Vihdoinkin joku viisas! Miulla on paperiton rottis eikä varmana oo mitään vikaa paitti hirveen kova ääni.Nuppu on 5v ja kotikonsteilla mie naisimmeinen ite kouluttannu.Lisäksi on 3kissaa ja voi kun ne onpi ystäviä.Toden totta turiset, kyl se hihnanpitäjästä aika pitkälti on kii.Oon sitä mieltä jos koira siis mikärotu tahansa,alkaa osoittaa merkkejä et ns päässä vippaa eiköhän se pääkoppa pidä tutkia.Olen kuullut että usein voi kasvaimet aiheuttaa sekoomisen oireita.Joten KAIKKI ME PAPERITTOMAT LIITTÄKÄÄMME TASSUT YHTEEN ME OLEMME SEN ARVOISIA.


    • mindi

      Joo, oon lukenu noita teidän kaikkien mielipiteistä Rotikasta jne,..Itse otin mieheni kanssa " monirotuisen löytökoiran ", mikä sitt ilmenikin , että hänessä ( uros ) on rotikkaa ja noutajaa, Labraa,-/ taikka kultaista. Ikä noin 3v. Hän on ollut meillä vasta pari viikkoo, mutt ei olla huomattu minkäänlaista " päävikaa " paitsi ett isopää hän on. Nukkuu yöt meidän kanssa makkarissa, täysin koulutettu, mutta huomaa kyllä sen perheen, ja vahtikoiran luonteet. Muuttuu kultaisesta rotikaksi hetkessä. En tiedä, onko se omalla tapaa hyvä, koska mulla on ollut ainoastaan sussareita ja siks kysyisin teiltä vähän neuvoja, miten suhtautua hänen äkkimuutokseen?? Ollaan vasta niin alussa, eikä tiedetä Hänen taustastaan mitään!! Eli, kiitti, neuvotkaa!!

    • rusettirinta

      mindi, " Muuttuu kultaisesta rotikaksi hetkessä". Siis nyt en tiedä mitä tuolla tarkoitat, epävarmuuttaanko äreäksi, vai?

    • murmelimiermeli

      En pysty ymmärtämään paperitonta koiraa.

      Tuetaan jotain pentutehtaita.

      Siis ihmiset oikeesti ostaa tällaisen "halpis" koiran ja ihmettelee sítten, mitä tul
      ostettua.

      • kakkapaperi

        ai et ymmärrä paperitonta koiraa? mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää?Siis se on koira vailla rekisteripapereita.Mä sattumalta ymmärrän mun paperitonta koiraa hyvin.Minkähän alan juntti oot?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe