Chevy/ Daewoo Evanda 2,0 -06

90tkm mittarissa

Oisko tietoo tuon moniurahihnan vaihdosta ja miten se kätevimmin tapahtuu itse vai liekö kovin kallis ajallisesti pajallakaan vaihtaa?
Kiemurtelee aika mielenkiintoisesti siivapyörillä ja vaikuttaa pikku kätösille melkoisen ahtaalta eikä edes näe kunnolla reittiä...
Pitääköhän etupyörä ottaa pois ja joku luukku mistä näkeekin ja millainen operaatio tässä vaihtaa mimmoinen kiristin...??
Ennenvanhaan tämäkin oli hiukka helpompi homma...

8

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evanda 2,0 atm 2004

      mutu vastaus:teetetty (maahantuoj.valtuuttamalla) mun autossa v.2008.
      hihna,kirist.rullat vesipumppu-en lähtis tee se itse.
      ent.dae maahantuojalla normi hinta jotain 500€ tai sitten katson
      jonkun opel pajan....

    • Evandamies

      Hei,

      Jos kysymyksessä on jakohihnan ja vesipumpun ja siihen liittyvät työt moottorin moniura käyttöhihnan vaihto niin olen teettänyt nämä työt tämän vuoden huhtikuussa yht.hintaan € 305.0 Auto Avirol nimisessä firmassa joka sijaitsee Vantaan Backaksessa ! Autoni on Daewoo Evanda V- 2003 ajo km 78.000.
      Merkkiliie pyysi € 750.0

      • evandakuski

        2,0 v-04 120 tkm.
        ok.kiitos vinkistä.


    • 90tkm mittarissa

      Niin,siis EN tarkoittanut jakopään hihnaa vaan moottorin ulkopuolella pyörivää
      moniurahihnaa jota ennenvanhaan laturin remmeksikin kutsuttiin.
      Nykyään tuo pyörittää muitakin apulaitteita ja pikkasen hankalampi vaihtaakkin kun ei tilaa,tarvii ehkä erikoisavaimia,purkuhommia että edes näkee,mutkittelee kuin vuoristorata ja muutenkin tarkoitettu olemaan vaihtamatta kuten jakopäänhihnakin(tämä keksintö on syvältä)=Paitsi Suomessa,muualla koko kosla paalataan ja kestää auton tarkoitetun käyttöiän.

    • Jokke4656

      Olen tuon itse vaihtanut ja ei ollut kovin hankala homma. Paisuntasäiliö kannattaa irrottaa pois tieltä. Jäähdytysnesteitä ei tartte tyhjentää, irrotat vain 2 paisuntasäilön kiinnitusruuvia jolloin paisuntasäililön voi nostaa venttiilikopan päälle. Letkut antavat myöten sen verran. Ainoastaan tämän verran pitää autoa "purkaa", pyörää ei tarvitse irroittaa.

      Hihnapyöristä yksi on jousikuormitteinen kiristinpyörä, jossa on 15 mm mutterikanta. Siitä myötäpäivään kääntämällä moniurahihna löystyy sen verran että sen saa pois. Itse jouduin käyttämään 15 mm kiintolenkkiavaimen jatkona toista avainta. Räikkä ei oikein mahtunut tuonne väliin. Kiintolenkki pitää myös olla sell Samalla systeemillä sitten uusi hihna paikalleen.

      Voit vaikka piirtää kuvan miten hihnan kuuluu kiertää silloin kun vanha hihna on vielä paikallaan niin menee uusikin varmasti oikein.

    • 90 tkm

      Kiitos Jokke=)Tässä esimerkillinen vastaus kysymykseeni eikä lässytetty puutaheinää tai vastattu mutu tuntumalla eri kysymykseen...

      • Jokke4656

        Kiitos palautteesta! Hyvä että vastauksesta on apua vaikka jäikin yksi lause siinä näköjään kesken. Tarkoitus oli kertoa, että sellainen 15 mm avain on paras, jossa lenkkipää on tavallaan ulkoneva, ei samassa tasossa avaimen varren kanssa koska muuten avain ottaa kiristinpyörän reunaan kiinni ja se saattaa lipsua mutterikannasta.

        Ostin omaani tuon moniurahihnan Motonetista, osa nro 30-6693. Sopi ainakin vm. 2006 Evandaan täydellisesti ja oli ihan Gatesin hihna.


    • Anonyymi

      Moi Onko kellään tietoa Evandan laturista .laturissa päävirran ,lisäksi kolme liitintä ,isoin liitin turha,mutta kaksi pienitä ,toinen on herätin joka tulee merkkilampulta mikä on se toinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe