Oikea polvi "rutisee" kun ojentaa polven suoraksi, inhottava ääni
Ja kun tulen esim. rappuja alas niin silloin kipu tuntuu mutta ei kun menen rappuja ylös? Ja myös joskus tuntuu että polvi "menee yli" kun sattuu esim. paha kiertoliike tms. Muuten ei ole kipeä vaikka rutiseekin, onko syytä huoleen?
Polvi vaivaa
5
1622
Vastaukset
- LL
Alkava nivelrikko polven nivelpinnoissa, portaissa osa oireista tulee polvilumpion alta ja osa saattaa tulla polven muista kuormittuvista nivelpinnoista. Rutina tarkoittaa polven rustopintojen kuluttavaa hankausta. Mitä enemmänä rutisee, sitä enemmän kuluu, ehkä? Onko syytä huoleen on hyvin subjektiivinen juttu.
- Fkoo*
Aivan samanlaista oiretta kuin viestin aloittajalla; eli polvi nimenomaan "rutisee" tuo on se sana mitä voi käyttää, tai aivankuin ois hiekkaa rattaissa! Inhottava ääni.
Tulee kun jalkaa koukistaa / suoristaa. Tuon äänen olen huomannut vasta nyt lähiaikoina, mutta jo pidemmän aikaa on aina sillon tällön tulut rappuja alas mennessä yht´äkkinen kova pistävä kipu, mennyt sitten kyllä pian poiskin. Mutta tuo rutina on uus juttu - ja jotenkin pelottava... toinen polvi on toistaseks ainakin "äänetön".
- trh
polveni päälle liuskahti auton rengas, lukko tuli välittömästi. Olen liikkunut kyynärsauvojen avulla ja nyt sitten polven kierrukka tähystetään. Rutiseee ja rätisee kun tällä 47kg yritän astua tai nousta rappuja. on tämä aika tuskallista. Pelottaa kun ei nyt reisilihas toimi, ei nosta polvi lumpiota ollenkaan. Onko vastaavia kokemuksia, tuki henkilö olisi jo paikallaan
- Nivelkierukka
Menkää hyvät ihmiset ortopedin vastaanotolle. Täältä saatte vain vääriä vastauksia ja virheellisiä diagnooseja.
- .....
Samanlainen polvi täällä, rutinaa on ollut jo ties kuinka kauan. Töissä jouduin kävelemään paljon portaita ja silloin tuli ensi kertaa kipuja. Röntgenkuvissa paljastui alkava nivelrikko, lisäksi lääkäri rutinaa kuuntelemalla päätteli siitä löytyvän myös kondromalasiaa (ei näy röntgenissä).
Tuosta on nyt 4 vuotta, olen kevyemmässä työssä, ja kipuilu on vähentynyt. Nivelrikkoa ei voi parantaa, mutta sen etenemistä voi ehkä hidastaa ainakin välttämällä liikarasitusta. Glukosamiinivalmisteet auttavat toisia varhaisessa vaiheessa ja lihaskunto on hyödyksi. Kannattaa yrittää ennaltaehkäisyä kun ei vielä oo pahana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865