Naaprin yh-äidin 4 lasta kiljuu aamusta iltaan

itse lapseton nainen

Hei!

Seinänaapuriini muutti pari kuukautta sitten yh- äiti, jolla 4 pientä alle kouluikäistä lasta.
Nämä kullannuput aloittaa kovaan ääneen itkemisen ja kiljumisen aamuseitsemältä, meteliä kestää noin tunnin puolitoista kerrallaan, ja toistuu monta kertaa päivässä, ensimmäinen alkaa klo. 7, sitten noin 10-11 aikaan toinen, ja tämä kuvio toistuu parin tunnin välein aina iltakymmeneen saakka. Lapset kiljuvat ja itkevät kuin päätä leikattaisiin irti, ja silloin äiti pakenee itse tupakalle parvekkeelle ja jättää lapset yksin huutamaan.
Miten voisin huomauttaa hänelle asiasta ilman että hän vetää herneen nenäänsä ja onko tämä normaalia käytöstä lapsilta, että huudetaan tuntitolkulla? Äiti ei käy töissä, eivätkä lapset siis mene päivisin päiväkotiin/hoitoon. Itsellä alkaa hermot mennä, kun ei saa vapaapäivänä/kesälomalla nukkua yhtenäkään aamuna pitkään, vaan herään aina tuohon mellastukseen, ja sitten pitäisi pirteänä lähteä takaisin töihin .

178

7893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiljumiseen kyllästy

Hei !
      Olen itse joutunut samanlaisen "kiljumisterrorismin "-uhriksi . Moinen käytös lapsilta ei ole normaalia ja kertoo että lapsella on jokin hätä.
      Jos äiti/ vanhemmat ei osaa , halua tai vain välitä lastensa käytöksestä on naapurien syytä puuttua asiaan.
      Sinä voit tehdä asiasta LASTENSUOJELUILMOITUKSEN (http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluntarve/lastensuojeluilmoitus/)

. Ymmärtääkseni sinun tiedot eivät kantaudu ko äidin tietoon ja saat näin olla rauhassa mahdollisilta syyttäviltä solvauksilta.

• Itse asiassa ilmoittajan tiedot täytyy antaa mikäli asianosainen niitä kysyy - ja yleensä kysyy.

• o
        bluerhino13 kirjoitti:

Itse asiassa ilmoittajan tiedot täytyy antaa mikäli asianosainen niitä kysyy - ja yleensä kysyy.

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä...

• sossun setä.
        bluerhino13 kirjoitti:

Itse asiassa ilmoittajan tiedot täytyy antaa mikäli asianosainen niitä kysyy - ja yleensä kysyy.

ilmoituksen tekijää ei muuten kerrota, menee salassa pidetävien mappiin.

• Niinhän
        sossun setä. kirjoitti:

sä luulet että ei kerrota.

• Minä <3
        Niinhän kirjoitti:

sä luulet että ei kerrota.

Sossuilla on vaitiolovelvollisuus ilmoittajasta, ellei tapaus mene oikeuteen. Silloin ilmoittaja on todistajana.
        Ja mitä siitä vaikka saisi tietää. Se ilmoitushan on vain lasten parhaaksi. Joskus vanhempi on kyvytön/henkisesti väsynyt ja ei "osaa" hakea apua pahaanoloonsa..sossut auttavat kun tietävät! Ei niitä lapsia heti olla ottamassa pois vaan tilanne kartoitetaan ja sen jälkeen ohjataan tarpeentullen hoitoon terapiaan. Se on hyväksi sekä lapsille että vanhemmalle.

• ....................
        Minä <3 kirjoitti:

Sossuilla on vaitiolovelvollisuus ilmoittajasta, ellei tapaus mene oikeuteen. Silloin ilmoittaja on todistajana.
        Ja mitä siitä vaikka saisi tietää. Se ilmoitushan on vain lasten parhaaksi. Joskus vanhempi on kyvytön/henkisesti väsynyt ja ei "osaa" hakea apua pahaanoloonsa..sossut auttavat kun tietävät! Ei niitä lapsia heti olla ottamassa pois vaan tilanne kartoitetaan ja sen jälkeen ohjataan tarpeentullen hoitoon terapiaan. Se on hyväksi sekä lapsille että vanhemmalle.

Jos lastensuojeluilmoitus tehdään siksi että saa itse nukkua aamulla pitkään, se ei ole lasten parhaaksi tehty. Se on silloin tehty omaksi mukavuudeksi. Uijui kun on rankkaa. Toivottavasti sinusta ruvetaan tehtailemaan perättömiä lastensuojeluilmoituksia hullujen naapureidesi toimesta. Ja toivottavasti ne tutkitaan juuriaan myöten.

• yh-äidin kasvattama
        .................... kirjoitti:

Jos lastensuojeluilmoitus tehdään siksi että saa itse nukkua aamulla pitkään, se ei ole lasten parhaaksi tehty. Se on silloin tehty omaksi mukavuudeksi. Uijui kun on rankkaa. Toivottavasti sinusta ruvetaan tehtailemaan perättömiä lastensuojeluilmoituksia hullujen naapureidesi toimesta. Ja toivottavasti ne tutkitaan juuriaan myöten.

Suomessa naiset voisi olla solidaarisempia toisilleen ja mennä ensin reilusti juttusille ja tarjoomaan apua, ennen kuin alatte lastensuojeluilmoituksia tehtaileen. Kun äiti jää yksin lapsilauman kanssa , niin varmasti on haastetta elämässä muutoinkin.

Laittakaa vaikka ensin korvatulpat jos haluutte nukkua aamuisin mieluummin kuin yllytätte toisianne ilmoituksella joka vie sossutädit perheen tykö.
        Tottakai neljä muksua metelöi, kiljuu ja itkee.
        Täysi hiljaisuus nelilapsisessa perheessä olisi huolestuttavaa.

• Nyt ryhtiä asioihin
        Minä <3 kirjoitti:

"hyväksi sekä lapsille että vanhemmalle.

• äänekäs ja kiltti

Eihän äiti laiminlyö lapsiaan. Voi mitenkä ilkeitä te ihmiset olette. Miksi pitää ilmoittaa lastensuojeluun jos lapset itksevät ja pitävät ääntä. Pitäsikö niiden olla mykkiä ja sokeita. Tai pahasti aivovammaisia etteivät sängystään liiku eivätkä ääntele.

Aikuiset ovat kamalia naapureita. Muuttakaa korpeen asumaan, ellei ääniä saa kuulua.

• Onneksilapsetisoja

Joo, mutta kyllä täytyy ensi asiasta ilmoitta/huomauttaa naapurille, ennkuin alkaa virstoihin soittelemaan...eihän nekään pitää poliiseja ole.
        Sitten jos tahti ei naapurissa muutu/parane, sitten voi asian viedä eteenpäin.

• pikkasen ymmärrystä

Hei haloo
        kai teillä sen verta on pokkaa mennä ovelle ja sanoa reilusti että jatkuva lasten huuto häiritsee teidän elämää. Jos ei se rauhoita tilannetta nii silloin voi miettiä sinne sosiaalitantoille, jolla aiheutaa mahdollisesti äidille lisää huolta ja murhetta. .
        Lastenhoitajana ja äitinä tiedän että pienten lasten kanssa on välillä rankkaa ja voi olla että kys, perheen äiti on juuri jäänyt yksinhuoltajaksi, ja on aivan yksin lasten kanssa, lapset voi oirehtia kiukkuillen ja huutaen, uhmaikäkin on pienten kanssa aikas haasteellista aikaa.
        Pikkasen ymmärrystä , miten ois jos vaikka ensin koettaisitte jututta kys. perheen äitiä ja lapsia rauhallisesti ystävällisessä mielessä.

• isii

luuletko,että lapset sillä hiljenevät?? ap:n kirjoituksen mukaan lapsilla ainaki selkeä rytmi,joka hyvä asia..ostakaa aasit korvatulpat. mutta varokaa,etteivät huku sinne tyhjään pääkoppaanne. jos et ymmärrä,että 4 lapsesta lähtee ääntä,ni voithan muuttaa,ei kukaan tollasii valittajia haluu naapuriin. tee itestäs ilmotus antenni osastolle,siel saat sit nukkua kokopäivän.

• lllllllllllllkj
        bluerhino13 kirjoitti:

Kyllä voi antaa nimettömänäkin. Itse tulostin netistä kaavakkeen ja rastitin tietokoneella ja kirjoitin myös. Ainoa siis mitä tiedetään on leimaus paikka. Säästää sitäpaitti jonotukselta.

• Onpa rohkeeta
        pikkasen ymmärrystä kirjoitti:

Hei haloo
        kai teillä sen verta on pokkaa mennä ovelle ja sanoa reilusti että jatkuva lasten huuto häiritsee teidän elämää. Jos ei se rauhoita tilannetta nii silloin voi miettiä sinne sosiaalitantoille, jolla aiheutaa mahdollisesti äidille lisää huolta ja murhetta. .
        Lastenhoitajana ja äitinä tiedän että pienten lasten kanssa on välillä rankkaa ja voi olla että kys, perheen äiti on juuri jäänyt yksinhuoltajaksi, ja on aivan yksin lasten kanssa, lapset voi oirehtia kiukkuillen ja huutaen, uhmaikäkin on pienten kanssa aikas haasteellista aikaa.
        Pikkasen ymmärrystä , miten ois jos vaikka ensin koettaisitte jututta kys. perheen äitiä ja lapsia rauhallisesti ystävällisessä mielessä.

"kai teillä sen verta on pokkaa mennä ovelle ja sanoa reilusti että jatkuva lasten huuto häiritsee teidän elämää. Jos ei se rauhoita tilannetta nii silloin voi miettiä sinne sosiaalitantoille,"

Kuules, katso tuossa edellä yksi kirjoitus : raukkiksilla on pokkaa tulostaa ja rastittaa netistä (ja neuvoa toisia kaltaisiaan asiassa) ilmoituskaavakkeita kun oman henkilöllisyyden paljastuminen pelottaa asiassa eniten ---toiset taas menee suoraan kysymään mikä hätänä.

On pokkaa mennä ilmoittelemaan tommosia muttei oo pokkaa tehdä sitä selkä suorana.

• www.vedäkäteen.fi
        Onpa rohkeeta kirjoitti:

"kai teillä sen verta on pokkaa mennä ovelle ja sanoa reilusti että jatkuva lasten huuto häiritsee teidän elämää. Jos ei se rauhoita tilannetta nii silloin voi miettiä sinne sosiaalitantoille,"

Kuules, katso tuossa edellä yksi kirjoitus : raukkiksilla on pokkaa tulostaa ja rastittaa netistä (ja neuvoa toisia kaltaisiaan asiassa) ilmoituskaavakkeita kun oman henkilöllisyyden paljastuminen pelottaa asiassa eniten ---toiset taas menee suoraan kysymään mikä hätänä.

On pokkaa mennä ilmoittelemaan tommosia muttei oo pokkaa tehdä sitä selkä suorana.

Ihan sama sinullekin. Sulla on pokkaa kyllä täällä huudella asiasta ja aukoa päätäsi mutta live elämässä olet tuppisuu.

• www.turpatukkoon.fi.
        www.vedäkäteen.fi kirjoitti:

Ihan sama sinullekin. Sulla on pokkaa kyllä täällä huudella asiasta ja aukoa päätäsi mutta live elämässä olet tuppisuu.

... ja live elämässä sinä olet kyttääjä.

• iloista tulostusta!
        www.vedäkäteen.fi kirjoitti:

nimimerkille "www. vedäkäteen.fi".

Mitä jos menisit katsoon toimiiko sun tulostin. Jos sun pitää taas kohta tulostaa jotain ilmoituksia...

• leimauspaikka jessus
        lllllllllllllkj kirjoitti:

Kyllä voi antaa nimettömänäkin. Itse tulostin netistä kaavakkeen ja rastitin tietokoneella ja kirjoitin myös. Ainoa siis mitä tiedetään on leimaus paikka. Säästää sitäpaitti jonotukselta.

"Säästää sitäpaitti jonotukselta"

Mä oon tiedätkö tosi ilonen sun puolesta ettei sun tarvi jonottaa kun teet lastensuojeluilmoituksen jonku perheestä.

• 3 pilattua lasta
        yh-äidin kasvattama kirjoitti:

Suomessa naiset voisi olla solidaarisempia toisilleen ja mennä ensin reilusti juttusille ja tarjoomaan apua, ennen kuin alatte lastensuojeluilmoituksia tehtaileen. Kun äiti jää yksin lapsilauman kanssa , niin varmasti on haastetta elämässä muutoinkin.

Laittakaa vaikka ensin korvatulpat jos haluutte nukkua aamuisin mieluummin kuin yllytätte toisianne ilmoituksella joka vie sossutädit perheen tykö.
        Tottakai neljä muksua metelöi, kiljuu ja itkee.
        Täysi hiljaisuus nelilapsisessa perheessä olisi huolestuttavaa.

Ei äiti jää Suomessa yksin lapsilauman kanssa, vaan äiti ottaa eron "kauheasta" miehestään sosiaalitanttojen kehotuksesta! Näin sosiaaliämmäkoneisto pitää itsensä feministisessä vallassa ja saa "autettavia" itselleen!
        Äiti on siis itse saattanut itsensä nykyiseen elämäntilanteeseensa.
        Varmasti yli puolessa erotapauksista isä olisi parempi huoltaja lapsille, mutta feminismiin kuuluu, että lapset annetan aina äidille, vaikkei tämä olisi edes kykenevä lapsista huolehtimaan.

Suomi on saanut tästä n 40 huomautusta EUn ihmisoikeustuomioituimelta, mutta, koska meillä on vastuuttomat viranhaltijat ja samanlainen vastuuton naisten hallinnassa oleva oikeuslaitos, niin lapsista ei piitata, vaan tärkeintä on naisen tahdon toteuttaminen!

• 24vuotta kiusattu
        pikkasen ymmärrystä kirjoitti:

Hei haloo

Suomessa naiset on totutettu vastuttomuuteen, joten on aivan turha odottaa suomalaisnaiselta suoraselkäisyyttä! Oletteko kuulleet tai nähneet yhtään tapausta, missä esim sosiaalitoimen virka-akka olisi pantu vastuuseen vakavistakaan rikoksista?!
        Ette, koska niitä vastuuseen laittamisia ei ole, vaikka rikoksia on kymmeniätuhansia ympäri maata!

Minäkin olen joutunut kymmenien rikosten uhriksi 24 v aikana! Laittomin veropäätöksin vietiin mm koko minun ja yritykseni varallisuus kostona, kun yritin puolustaa lapsiani joutumasta narkkariäidin huollettavaksi. Lasten ja minun elämäni pilattiin ja sitä jatketaan edelleen.
        Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään, koska kiusaajat ovat sosialidemokrattisia feministejä. He ovat maassamme kaiken lainsäädännön yläpuolellailman vasttuta teoistaan!

• juoruilla pilattu
        sossun setä. kirjoitti:

Höpöhöpö! Sosiaalitoimisto kuuluu jokaisella paikkakunnalla juoruämmien ydinjoukkoon, eikä siellä mikään salalu ja yksityisyys säily! Jokainen 24 vuoden aikana tutuksi tullut sosiaalitoimen työntekijä on rikollinen!

• Ymmärrätkö itse, että lastensuojeluilmoituksella saat vain lisää huutoa taloon? Kyseinen operaatio aiheuttaa turhaa stressiä äidille, joka vaikuttaa koko perheen vointiin...

4 lasta kiljuu varmasti kokopäivän, ja se on normaalia. Alle kouluikäiset kun tahtoo tapella keskenään, sotkea yms mihin äidillä menee aikaa. Huomiotta jää aina joku, kun toisen jälkiä/tekoja korjaa.

Ja mikä parasta, nimettömän lastensuojeluilmoituksen voi tehdä, mutta jos vaikka ensin menisi ovelta kysymään onko jotain syytä ilmoittaa. Pelkkä lapsen huuto ei ole syy, ei siihen lapsi kuole jos huutaa. Lapset kun huutaa milloin mistäkin. Turhat ilmoitukset vaan on parempi jättää tekemättä, koska nekin otetaan vakavasti ja lastensuojelu kuvittelee, että kyseessä on oikea hätä. Ja kyllä siinä ensimmäisellä kerralla mietitään lasten sijoittamista muualle... Tämähän ei varmasti kiristä pinnaa kotona, ja näinkö sitten naapureille tulee hiljaisempaa? Tuskin...

Ymmärrän kyllä tuommoisia vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta suurimmalla osalla ihmisiä ei ole varaa kasvattaa lapsiaan niin, että hienostopiireihin pääsee kokaiinin kanssa läträämään ennen kuin 20v on mittarissa. Normaalissa perheessä ihminen oppii kyllä tappelemaan omistaan, eikä yh-äidin rahoilla design-huumeita kustanneta.

Anna siis naapurin lasten kasvaa ja tapella ja huutaa... Kyllä ne sitten oppii mikä on kivaa ja mikä ei. Ei se kauaa kestä kun kasvaa ja huuto ainakin vähenee.

PS. Tässä asiassa ei voi hoitaa kun oireita, joten hommaa kuulokkeet ja odota. Kyllä se siitä ajan kanssa.

• lapsetlapset
        äänekäs ja kiltti kirjoitti:

Eihän äiti laiminlyö lapsiaan. Voi mitenkä ilkeitä te ihmiset olette. Miksi pitää ilmoittaa lastensuojeluun jos lapset itksevät ja pitävät ääntä. Pitäsikö niiden olla mykkiä ja sokeita. Tai pahasti aivovammaisia etteivät sängystään liiku eivätkä ääntele.

Aikuiset ovat kamalia naapureita. Muuttakaa korpeen asumaan, ellei ääniä saa kuulua.

Yhdestäkin lapsesta lähtee ääntä ja jos lapsia on neljä niin ääniä on nelinkertaisesti.
        Lapset nyt vaan on sellaisia että ne voi itkeä ja se on luonnollista. Monesti on huolestuttavampaa jos ovat passiivisia ja eivät ääntele ollenkaan.
        Tyttäreni perheestä tehtiin aikoinaan lastensuojeluun ilmoitus kun lapsi huusi aina yöllä. Heille soitettiin ja sanottiin että joku naapuri oli ilmoittanut lapsen itkusta. Asia selvisi puhelinsoitolla. Eivät edes käyneet kotona. Jotkut lapset vaan huutaa enemmän kun toiset.
        Lastensuojelu on hyvä asia mutta nykyään saa olla tarkkana ettei vaan hoida ja kasvata väärin. Päivähoidossakin seurataan ettei lapsi poikkea puheissaan ja muissa jutuissaan keskiverto lapsesta. Epäilläänkö liiankin helposti esim. hyväksikäyttöä yms. Lapset on kuitenkin omia persoonallisuuksia ja jokainen perhe omanlaisensa vaikka on ihan normiperhe.

• PISTEPIRKKOOO

KIINTEISTÖISSÄ ON JÄRJESTYSSÄÄNNÖT...TOIMIKAA SEN MUKAAN..KYSYKÄÄ MYÖS NAAPUREILTA

ISÄNNÖITSIJÄÄN YHTEYS

PS MUTTA NORMAALIT ELÄMÄN ÄÄNET EIVÄT OLE VALITUSASIOITA
        KOHTUULLINEN METELI ON SIEDETTÄVÄ

• LEGAL FACTS
        24vuotta kiusattu kirjoitti:

Suomessa naiset on totutettu vastuttomuuteen, joten on aivan turha odottaa suomalaisnaiselta suoraselkäisyyttä! Oletteko kuulleet tai nähneet yhtään tapausta, missä esim sosiaalitoimen virka-akka olisi pantu vastuuseen vakavistakaan rikoksista?!
        Ette, koska niitä vastuuseen laittamisia ei ole, vaikka rikoksia on kymmeniätuhansia ympäri maata!

Minäkin olen joutunut kymmenien rikosten uhriksi 24 v aikana! Laittomin veropäätöksin vietiin mm koko minun ja yritykseni varallisuus kostona, kun yritin puolustaa lapsiani joutumasta narkkariäidin huollettavaksi. Lasten ja minun elämäni pilattiin ja sitä jatketaan edelleen.
        Poliisi ja oikeuslaitos ei tee mitään, koska kiusaajat ovat sosialidemokrattisia feministejä. He ovat maassamme kaiken lainsäädännön yläpuolellailman vasttuta teoistaan!

TAISIT UNOHTAA TEHDÄ VEROILMOITUKSESI JA KIRJANPITOSI ?

VEROPÄÄTÖS EI OLE LAITON JOS SITÄ EI OLE OIKUSASTEESSA KUMOTTU

• 10+12

no eiköhän se oo paljon fiksumpaa kuin menee ja sanoo sille naapurille,että lasten äänet häirittee.

• Vanha juttu
        3 pilattua lasta kirjoitti:

Ei äiti jää Suomessa yksin lapsilauman kanssa, vaan äiti ottaa eron "kauheasta" miehestään sosiaalitanttojen kehotuksesta! Näin sosiaaliämmäkoneisto pitää itsensä feministisessä vallassa ja saa "autettavia" itselleen!
        Äiti on siis itse saattanut itsensä nykyiseen elämäntilanteeseensa.
        Varmasti yli puolessa erotapauksista isä olisi parempi huoltaja lapsille, mutta feminismiin kuuluu, että lapset annetan aina äidille, vaikkei tämä olisi edes kykenevä lapsista huolehtimaan.

Suomi on saanut tästä n 40 huomautusta EUn ihmisoikeustuomioituimelta, mutta, koska meillä on vastuuttomat viranhaltijat ja samanlainen vastuuton naisten hallinnassa oleva oikeuslaitos, niin lapsista ei piitata, vaan tärkeintä on naisen tahdon toteuttaminen!

"Eric Comet"...

• sossujaa
        sossun setä. kirjoitti:

Vanhemmat saavat tietää ilmoituksen tekijät AINA kun haluavat. Siksipä tehkää ilmoitus on aina nimettömänä!

• Anonyymi
        Minä <3 kirjoitti:

Kyllä se valituksen kohde pystyy päätellä kuka on valittanut..

• Kenkkua

Itsellä vastaava tilanne, eli naapurit aiheuttavat jatkuvaa meteliä. Olen opetellut nukkumaan korvatullpien kanssa, ja ne auttavat kyllä aika paljon, ilman niitä en saisi koskaan aamuisin herätä ns. omaan tahtiini.

• Kerrostalot

Osta kosvatulpat tai muuta vanhainkotiin. Pistä musaa soimaan. Muuta omakotitaloon. Kerro naapurille, että häiritsee ja etene vastauksen mukaan. Täältä et löydä mitään apua. Elämä on, ja siihen kuuluu meteliä. Haudassa saa sitten jokainen rauhan.

• nainenxyzxyz

Itselläni on yläkerran naapuri kunnostautunut kuuntelemaan musiikkia isoon ääneen. Olen käynyt hänelle asiasta huomauttamassa ja asia on myös isännöintitoimiston tiedossa. jos metelöinti ei lopu niin potku pihalle vaan, ei hiljaisten tarvitse kärsiä toisten metelöinnistä.

• N

Tiedän missä on .

• jennie

Itsellä naapuri kuunteli musiikkia kovaäänisesti myös yöaikaan. Jätin käytävään lapun, jossa pyysin katsomaan mitä hiljaisuudesta sanotaan järjestyssäännöissä. Nykyään saan nukkua yöni rauhassa.

• ....................
        jennie kirjoitti:

Itsellä naapuri kuunteli musiikkia kovaäänisesti myös yöaikaan. Jätin käytävään lapun, jossa pyysin katsomaan mitä hiljaisuudesta sanotaan järjestyssäännöissä. Nykyään saan nukkua yöni rauhassa.

Eri asia. 7-22 on päiväsaikaan, ja hyvää onnea ja menestystä lasten kohtuuttoman metelöinnin kieltämiselle järjestyssäännöissä ja menestykselle käräjillä.

• jennie
        .................... kirjoitti:

Eri asia. 7-22 on päiväsaikaan, ja hyvää onnea ja menestystä lasten kohtuuttoman metelöinnin kieltämiselle järjestyssäännöissä ja menestykselle käräjillä.

Kommentoinko mielestäsi aloittajan viestiin? Omasta mielestäni en, kommentoin ihan toiseen viestiin.

• nainenxyzxyz
        N kirjoitti:

Tiedän missä on .

Jaa, no missäkäs? Taitaa olla ympäri Suomen melko monta samankaltaista tilannetta. Nyt ei kuulu musiikki mutta ko. henkilöllä on ollut vieraita monta päivää ja puhuvat ja nauravat isoon ääneen. Stressaa se meluaminen päivälläkin, ns. hiljaisuuden ulkopuolellakin.

• 5 lapsen isä

korvessa on hiljaissa. ai niistä on tehty luonnonpuistoja, vai häiritteekö sinitiaisen viserrys sielläkin varmaan aamulla. tää oli sitten vitsi. käyttäytykää kuin vastuuliset vanhemmat, ihminen joka ei pysty juttelee asioista, joko pha päivä. asiat ei riitaa tee vaan ihmiset riitelee. ja jos toisen kanssa ei pysty asiasta juttelee. niin kuten sanotaan , hulluja ei kuunella tai toisesssa korvasta sisään toisesta ulos. jos toi syytös naapuri kohtaa pitäis paikkansa. niin kai jokainen järkevä panee lapset etu sijalle? eikä levittelle mustamaalauista täällä.

• jennie kirjoitti:

mulla sama yks ex-naapurin kirottu ukko soitti kerran sen hiljaisuuden alettua kello 22:00:n jälkeen jotakin kauheeta ulinaa.......hävytön läski ja lemuläjä....onneksi sen
        silloinen naapuri toiselta puolelta keksi ottaa yhteyden talonmies-ukkoon, tai jonne
        -kin sinne, ja nii viikon sisään se läski sai lähteä. Sen jälkeen on ollut iiiiiihanan rauhallista....... itse noudatan kunnolla järjestyssääntöjämme, aniharvoin vahingos-
        sa niitä on tullut rikottua, mut asun siellä skitsojen joukossa edelleen ! Ja jos toi ei olis sulla toiminut, olisit varmasti itse tehnyt samoin, kun mun naapurin toinen naa-
        puri......pitäisi keksiä joku sellainen mökämittari, joka asennetaan joka asuntoon U-
        LOS, eikä siihen voi kukaan asukkaista yms vaikuttaa, ainoastaan se taloyhtiö voi.
        Niillä estettäisiin mökät yöaikaan, ja mökääjät joutuu heti kiikkiin......onkohan sellai-
        nen missään kehitteillä........? amerikassa varmaan jossakin on.........

• jaskajoku8

Käy paskomassa sen postilaatikkoon? itsellä sen jälkeen loppui, suosittelen!

• 5 lapsen isä

jaa homo hurrit taasen, kakka leikit mielessä. eis vanhemmat opettanut sulle käytöstapoja. kuten sanotaa. märkäkorvastakin mies tulee muttei turhan turvansoittajasta tekemälläkään- sivari tai sitteen sota hullu.

• bah

Muuta omakotitaloon jollet kestä muiden ääniä.

• hk,,

kyllä normaaalit elämän äänet kestää..lastenkin.. mutt jatkuva suora huuto ja itku,, ei kuka jatkuvasti kestä..isännännöitsiään yhteys siitä se lähtee ....hk,

• Lastensuojelu OK

Ei ole mikään ratkaisu.Omakotitalossakin voi olla rajanaapurin lapset jotka aloittaa pihalla huutamisen jo aamulla ja jatkavat sitä iltamyöhään näin kesällä.

Mutta itse aloitukseen voin sanoa ettei todellakaan tarvitse kenenkään asukkaan kuunnella kohtuutonta meteliä.On vanhemman velvollisuus kasvattaa ja hoitaa lapsensa siten ettei ympäristön tarvitse kärsiä.Jos äiti kerran on kaikki päivät yksin lasten kanssa hän toki voi olla väsynyt tilanteeseen ja silloin lastensuojelun puuttuminen asiaan ennen kun mitään ikävää tapahtuu on ihan paikallaan.Kuulosta aika rankalta hoitaa yksin neljää alaikäistä 24/7 uupumus on varmasti kova äidillä!

Taitaa teillä olla aika vääristynyt kuva siitä mitä lastensuojelun mukana olo perheen arjessa tarkoittaa. Se taho tukee vanhempaa tai vanhempia ja huolehtii siitä että lasten on hyvä olla. Äidille voidaan järjestää viikoittain ns."omaa aikaa" muutama tunti ja jos äiti kokee tilanteensa liian raskaaksi muutakin apua on tarjolla.

Ehkä ko; äiti on nuori tai vasta paikkakunnalle muuttanut eikä tiedä mitä kaikkea kunta tarjoaa.On leikkikentät jotka tarjoavat kesälläkin lapsille toimintaa ammattilaisten ohjaamina. On kesäkerhoja ja satujumppia yms. näistä ei äiti ehkä tiedä ja lastensuojeluilmoitus voi johtaa hyviin asioihin.Usein sen ilmoituksen johdosta kartoitetaan tilanne ja lastensuojelu jää taustalle pelkkänä tukitoimena. Äiti voi käydä juttelemassa huolistaan.Jos perheessä ei äidillä ole päihde tai mielenterveysongelmaa ei mitään konkreettista lapsiin kohdistuvaa toimenpidettä ole edes odotettavissa.

Itse työni puolesta olen jatkuvasti tekemisissä lastensuojelun ja muiden tukiverkkojen kanssa ja tiedän nyt mistä puhun ilman mitään MUTU:ja!

Yksityishenkilönä olen aikoinani parinkin naapurin kanssa yrittänyt asiallisesti keskustella lasten kohtuuttomasta metelöinnistä mutta kokemuksesta voin sanoa ettei se useinkaan johda hyvään lopputulokseen.Itse olen lapseni kerrostalossa kasvattanut eivätkä ole koskaan saaneet riehua ja huutaa sisätiloissa koko päivää tai muutoinkaan aikoina jona levon,työn tai sairauden vuoksi joku haluaa levätä.
        Ulkona saivat riehua ja huutaa ja kun lapselle asiallisesti selittää hän kyllä sisäistää jo hyvin pienenä kuinka kaikkien on noudatettava sääntöjä ja otettava myös ne naapurit huomioon.Ei missään "kusisukassa" tarvitse lastenkaan kanssa elää mutta tervettä järkeä on lupa käyttää!

• JormanainenK

Kämppä myyntiin ja niinpäinpois. Kyllä kiljuva lapsiperhe on varmasti aika rasittava naapuri.

• töissä käyvä89

Täälä oli ihan samanlaista 3 vuotta kun kyllästyin. Naapurissa huusi aamu kuudesta ilta kymmeneen 3 lasta.
      Ensimmäinen kerta kun yritin saada loppumaan oli kun kirjoitin lapun jossa pyysin asiallisesti aamuisin ja iltaisin rauhaa.
      Toinen kerta kun meni täysin hermo koputin aina seinään kun alko meteli nousta sietämättömäksi.

Mutta kolmas kerta. Meteli alko joka helevetin päivä kuudelta ja loppu illalla 22-23. Viikon kidutin itseeni ja muita naapureita huudattamalla aamu kuudelta metallia ja örinä musiikkia muuten sitten pikkusen verran volymit kaakossa. Toisen kerran musiikki alkoi pauhaamaan 21.45 kun naapurissa alkoi vähän tulla hiljasempaa.

Viikon soiton jälkeen meteliä oli naapurissa enää aamusin 7.30 jälkeen ja iltasin meteli loppui jo 22.00 aikaan.

• On se metalli

ja örinämuriikki ja sen kuuntelijat senverran pelottavia jotta pakkohan ton oli tehota.

• Katoa...

Missä välissä oot ehtinyt töissä käydä, kun tiedät, että tämä saatanallinen meteli on vallinnut joka jumalan päivä ja koko jumalan päivän ?

• hankkikaa elämä

Alle kouluikäisten lasten huutaminen ja itkeminen on ihan normaalia!!!

• 2v tytön äiti

Ei todellakaan ole normaalia huutaa pääpunasena aamu seitsemästä ilta kymmeneen.
        Jos äiti veis lapset edes ulos,mutta saattaa kerran tai kaksi kertaa käydä viikossa. Sielä sais purkaa energiaa.
        Lapset syö parvekkeella päivästä toiseen karkkia ja sipsiä.
        Telkkari huutaa taukoomatta niin että kuulee joka sanan omaan asuntoon.

Jos tämä on normaalia niin olen kasvattanut omani väärin.

• ?? 8o
        2v tytön äiti kirjoitti:

Ei todellakaan ole normaalia huutaa pääpunasena aamu seitsemästä ilta kymmeneen.
        Jos äiti veis lapset edes ulos,mutta saattaa kerran tai kaksi kertaa käydä viikossa. Sielä sais purkaa energiaa.

Mistä perheestä tämä 2v. tytön äiti nyt kirjoittaa, koska alkuperäisen tekstin kirjoittaja mainitsee olevansa lapseton nainen.

• 2v tytön äippä
        ?? 8o kirjoitti:

Mistä perheestä tämä 2v. tytön äiti nyt kirjoittaa, koska alkuperäisen tekstin kirjoittaja mainitsee olevansa lapseton nainen.

Niin siis kirjoitin ihan oman näkemyksen ja mun teksti ei liity alkuperäiseen mitenkään.

• oijdosijdoj
        2v tytön äippä kirjoitti:

Niin siis kirjoitin ihan oman näkemyksen ja mun teksti ei liity alkuperäiseen mitenkään.

Sulle 2 v tytön äippä...

Odota siihen asti kunnes lapsesi tulee kunnon uhmaikään tai teini-ikään niin kuin tuo meidän vanhin. Siitä vasta ääntä lähteekin ja ikävä kyllä aikas usein.

• surenlapsia

Ei tosiaankaan ole normaalia kyllä niillä lapsilla on joku hätä joten
        ilmoita jonnekin asiasta vaikka neuvolan ihmiselle tai seurakunnan lapsitylntekijälle
        pitäähän lasten saada ilmanmuuta ensitilassa apua pahoinvointiin.

• tathaöth
        oijdosijdoj kirjoitti:

Sulle 2 v tytön äippä...

Odota siihen asti kunnes lapsesi tulee kunnon uhmaikään tai teini-ikään niin kuin tuo meidän vanhin. Siitä vasta ääntä lähteekin ja ikävä kyllä aikas usein.

Muttei sentään jatkuvalla syötöllä. Kyllä lapsille voi sen verran kuria pitää ja opettaa ettei huutaa tarvitse. Jo alle kouluikäisenä lapset oppivat että pitää totella.

Kyllä, minulla on ollut uhmaikäisiä ja teini-ikäisiä lapsia ja itsekin olen sellainen joskus ollut. Olen huutanutkin, mutten tauotta.

• 4w+9w+10w iskä
        2v tytön äippä kirjoitti:

2v tytön äippä varmaan on ylpeä saavutuksistaan. 2v lapsi nukkuu valtaosan päivästä ja 2v tytön äippä tulee myös toteamaan, että lapset saattavat olla vaikeita ja äänekkäitä

• ex yh-isä
        2v tytön äiti kirjoitti:

Naapurisi on siis tyypillinen sosiaalitätien lemmikki eli erinomainen yh-äiti! Lapsiahan huoltajuusasioissa ei koskaan ajatella!

• JeppuS77

On aivan normaalia, että pienet lapset ovat levottomia tiettyinä aikoina päivästä. Noina kuvaileminasi aikoina esimerkiksi kiljunta liittyy selkeästi heräämiseen, lounaaseen, päiväuniaikaan, unilta heräämiseen, päivälliseen, yöuniin jne. Tuossa ei ole mitään epänormaalia, eikä mitään syytä ilmoittaa lastensuojeluun. Vituttaa tuollaiset tyypit, jotka käyttävät lastensuojelua aseena vanhempia vastaan niin kuin tuo 'kiljumiseen kyllästy' -nimimerkki. Parasta on yksinkertaisesti muuttaa sellaiseen taloon, jossa ei ole ollenkaan naapureita tai naapurit ovat aikuisia (huom. aikuiset ne vasta pahoja häirikköjä osaavatkin olla!).

Meidän perhe muutti maalle ja jätti naapurit rauhaan:) Lapset 4v. ja 6v. leikkivät nytkin ihan sopuisasti tuossa olohuoneessa, mutta pelkästään leikkimisestä kuuluu sellainen ääni, että varmaan herkkähermoisin naapuri ärsyyntyisi siitäkin (leikkivät, että sohva on auto ja ohjaavat sitä leluratilla hokien "brrrmmmm brrrmmm!" aina, kun auto mukamas liikkuu). Vanhassa kodissa oli seinänaapureita ja ohuet seinät. Valituksia ei kuulunut, mutta tiedän kyllä, että lasten äänet kantautuivat naapureiden puolelle. Välillä kysyinkin, onko häiritsevää ääntä kuulunut ja ihanat naapurit vain jaksoivat lohduttaa, ettei mitään huolta, eivät he häiriinny.

Ilmeisesti naapurillasi on vielä pienemmät lapset ja jos lapsia on hurjat neljä, voin vain kuvitella, kuinka siellä käy vilske ja elämä! Sitä kuitenkin jäin ihmettelemään, miksi aloittajan piti mainita, että äiti on yh? Miten se liittyy tähän asiaan? Kyllä niistä perinteisen mallin perheiden lapsistakin metakkaa syntyy ihan yhtälailla. Ei niissäkään äänenvaimenninta ole. Tähän voisi sanoa, että 'kokemusta on' :D

• hudvårdsgelé

Kommentoin viestiäsi ns. sivusta seuraajana, koska jäit miettimään onko yksinhuoltajasta aiheellista edes mainita silloin kun kirjoitetaan lasten kiljumisesta. Ja tavallaan olet oikeassa, tavallaan et. Kirjoituksestasi kun ei käy ilmi oletko itse yh , mutta varmasti pienten lasten vanhempana tiedät kuinka mukavaa on jakaa lasten hoitamiseen liittyviä velvoitteita jonkun muunkin kanssa kuin koettaa parhaansa aina yksin. Jos ei ole puolisoa, niin toivon mukaan lähisukua valmiina auttamaan. Ja jos sitä apuvoimaa ei vaan ole näkyy ja kuuluu se väkisinkin jo neljän lapsen kanssa, koska siinä on tuplaten enemmän tarpeitaan vaativia pikkuihmisiä kuin sinulla. Ihan varmasti yh-äiti on melkoisen poikki! Ja ongelmia tulee, koska kukaan ei jaksa 24/ 7 yhtä ja samaa vuodesta toiseen. Olipa kuinka lapsirakas ja vanhemmuudesta innostunut tahansa.

Lasten leikkiäänet ovat normaalia elämää, mutta siinäkin on rajansa. Lapset eivät ole mitään aivottomia olentoja, joille ei jossakin vaiheessa opit ja neuvot menisi perille. Toivon mukaan et ole asiassa eri mieltä?

Mitä tulee ap:n ajatuksiin ja mielestäni naapurisopua ylläpitäviin suosittelisin yh-äitiin tutustumista. Jos hieman oppii ymmärtämään toisen elämäntilannetta voi löytyö jokin ratkaisu myös meteliin.

• miinusmiinus

"Sitä kuitenkin jäin ihmettelemään, miksi aloittajan piti mainita, että äiti on yh? Miten se liittyy tähän asiaan?"

Aivan, sitä samaa jäin itsekin miettimään. Ehkäpä palstalta saa yh-kortin pöytään läiskäisemällä jotain lisäsympatiaa, tosin en täysin ymmärrä millä logiikalla...

• kiljumissen kyllästy

Kiljuminen ei ole missään tilanteessa normaalia käytöstä !!! Jos vanhemmat eivät osaa hillitä lastensa käytöstä ja hyväksyvät kiljumisen , ovat he silloin syyllisiä myös järjestyslain rikkomiseen.
        Jokaisen vanhemman on kannettava vastuu myös lastensa käytöksestä , kuka ei siihen kykene , ei kykene myöskään lasten huoltajaksi , ja näistä asioista on lastensuojeleun saatava tieto.

• ...................

Joo se raastaa hermoja "Yhyyyiiii! Äää! Lähdeeeeeh! Lähdeee! Buhuuu! Apuaaaah!"
      Varsinkin, kun itsellä ei ole lapsia. Nyt lomaikaan on kaikki paikalla.

• ei soittoja enää

Olisin tyytyväinen jos jäisi vain meteliin omassa asunnossaan. Kerrostalossa asutaan ja talon lapset käy rimputtelemassa ovikelloja ja juokseen pakoon minkä jaloistaan pääsee.

Yhtenä iltana sain kuningasidean että ihan pieni neulankärki ovikellon juureen. Ei soinut ovikello kun puolittain pari kertaa,mutta monet itkut kuulu ovelta.

Siitä asti oon saanut olla rauhassa ja kuunnellut vain kun naapurilla soi.

Opetus kantapään kautta kun ei puhe tehonnut.

• mnbvcdcf

Me ruuvattiin ovikello samasta syystä irti kokonaan, toimi hyvin.

• pim pom pim !
        mnbvcdcf kirjoitti:

Me ruuvattiin ovikello samasta syystä irti kokonaan, toimi hyvin.

sama täällä ovikello ruuvattu veks ja muistettu että itekki oltu joskus lapsia ja tehty kujeita, hitto mitään neuloja ruveta askartelemaan ovikellon viereen...

Suomalaiset rakastaa lapsiaan.

• Sopu sijaa antaa

Mene kysymään voitko auttaa? Voisitte yhdessä käydä kaupassa ja vaikka grillata? Vie lapset uimaan ja äiti terassille. Eri aikaan toki.

• åiteeitsekin

onpas kiva vietkö sinäkin kaikki häiriköt vaikka jäätelölle/bisselle jne?
        Rauha ja hiljaisuus kuuluu kaikille!

• psykologiaa

Kysy kersoilta, millaiset vanhemmat teillä on, kun ootte tollasia?

Häpeä saa yllättävän paljon aikaan.

• kasvatuskunniaan

Ei sellaista vikaa ettei selkäsauna auta!

• kerkele

iiiiik ja nyyyyyh ,muuta maaalle itkuiita

• hahahahahaaa!!!

Rääkyvät pennut ovat hirveää melusaastetta!

• ....

Voi nyyh sentään, itse olet 100% varmuudella myös pitänyt meteliä lapsena, se on inhimillistä. Eli pidetäänpä se nokka soukemmalla siellä.

• Kuri kunniaan!!

Palatkaamme siis alkuperäiseen tekstiin ja muistelkaamme mistä olikaan kysymys. Asiahan on niin että on se lapsi tai kotieläin se ei todellakaan saa olla häiriöksi naapureille!! Miksi kakarat saa pitää älytöntä meteliä kun ei koiratkaan saa haukkua??Koirista valitetaan välittömästi mutta pennuista ei,se on väärin.
      Olen minäkin 3-lapsen yh-äiti ja en todellakaan ole antanu kakaroitteni juosta,hyppiä,kiljua enkä huutaa sisällä.Se kaikki kuuluu ulkona tehtäväksi.
      Meillä on aivan samanlainen ongelma,tosin yläkerrassa.Siellä kanssa alkaa hyppiminen,pomppiminen,juokseminen,huutaminen ja kiljuminen klo 7 aamulla ja loppuu vasta kun pennut menee illalla unille.Ja kaiken huipuksi äiti huutaa samalla lailla vieläpä tehostaen voimasanoilla...v...n pennut ym.Ja hei,siellä on molemmat vanhemmat kasvattamassa kakaroitaan.
      Itse kannatan kovaa kuria heti kapalo iästä lähtien,oppiivatpahan heti kunnon käytöstavat.Tällähetkellä lapseni,22v,17v ja 14v ovat erittäin kohteliaita ja tekevät mitä pyydän.

• äääääärsytttäääää

Miksi kakarat saa pitää älytöntä meteliä kun ei koiratkaan saa haukkua?
        Koska lapset ovat ihmisiä ja koirat ovat koiria.
        Miksi ihmiset saavat käydä äänestämässä mutta koirat eivät ?
        Ymmärrätkö eron ?

• Kuri kunniaan!!!
        äääääärsytttäääää kirjoitti:

Miksi kakarat saa pitää älytöntä meteliä kun ei koiratkaan saa haukkua?
        Koska lapset ovat ihmisiä ja koirat ovat koiria.
        Miksi ihmiset saavat käydä äänestämässä mutta koirat eivät ?
        Ymmärrätkö eron ?

Sulle ....ääääärsyttäääää......Ymmärrän eron,tottakai.Juju onkin siinä että molemmat oppii pitää turpansa kiinni jos niitä vaan vaivautuu opettamaan.Jos rahkeet ei riitä opettamaan mitään tapoja niin ei pidä hommata kakaroita eikä koiraa.

• äiti..ja naapuri..

Vai pennut . . tää koko leskustelu kamalaa luettavaa puolet on joko lapsettomia ja toiset puolet muka osaavat kasvattaa lapsiaan. . jos naapurissa metelöidään niin ottakaa asia puheeksi joko itse mekastajien kanssa tai suoraan isännöitsijän.. voi myös kirjoittaa viestiä itse henkilölle että onkohan siellä kaikki ok seinän takana jos kerta jatkuvalla syötöllä on kaikilla lapsilla paha olla se ei ole normaalia jos lapset päivittäin huutavat.. jos eivät noteeraa sinuun tai talkkariin voit pyytää ihan poliisia tarkistamaan asiaa ja arvioimaan tarvitseeko he sosiaali apua.. ihmisillä todela väärä kuva sossuista ja lastensuojelusta mutta en itsekkään kannata sitä että heti hätiköidään vaan ensin selvitellään. suotta olemaan liian julma.. lapsiahan kaikki olemme joskus olleet mutta äitejä on moneen laivaan kukaan ei voi mitenkään olla täydellinen saati hiljaisin mahdollinen perhe naapuri. lapset pitävät aina ääntä mutta ei ole ok jos jatkuvaa itkua .. niin kuin jo moni sanoi omat keinot käyttöön ja sitten vasta poliisin kautta tai lasten suojeluun.. älä tuota tuskaa turhaan.. voithan aina käydä posti luukusta sujauttamassa esitteitä avun saannista ;) .. maailmaan mahtuu ääntä minä en valita jos ei muutkaan . jos on hätä autan ilo mielin sen minkä voin.. paras motto ikinä . kohtele toista niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan miettikääpä sitä ja ihanaa elämän jatkoa kaikille... äitinä ei aina ole helppoa mutta apua saa pyytää.

• .......-..........-.

Vaikea tilanne, sekä sulle että naapurin äidille.. Se kun ei ole reilua, että kumpaakaan pyydettäisiin muuttamaan pois, molemmilla on sama oikeus asumiseensa. Sä voisit käyttää korvatulppia nukkuessasi ja naapuri voisi olla enemmän esim.ulkona lastensa kanssa, joku tuollainen olisi ehkä helpoin vaihtoehto molempien joustaa.. Tylsää siksi, että sinä et ole niitä lapsia halunnut eikä sun pitäisi joutua joustamaan ko et häiritse, mutta samalla tavalla lapsiperheellä on oikeus elää omaa elämäänsä.. Se on normaalia, että tuon ikäiset lapset mekastavat.. Meillä on pojat 4v (autistinen), 2v ja 1v, meteliä todellakin riittää aamusta alkaen ja vikana on itkupotkuraivarit siitä ko pitäisi nukkua.. Kun on uhmaa ja riitaa keskenään ja jokaisella vuorotellen kiukkupäivä, niin tuntuu todella että väliin pää hajoaa, naapurit käy sääliksi.. Me on annettu naapureille rauhaa sitten sillä, että lähdetään heti kahdeksan maissa pihalle ja viivytään sinne klo 11 saakka ainakin, sitten uudestaan iltapäivällä pariks - kolmeks tunniks ulos.. Iltaisin ollaan sitten kotona huutamassa tai kylässä (siellä onneks osataa käyttäytyä).. Onneksi tämä vaihe ei kestä ikuisuutta, mutta ei tunnu reilulta naapureita kohtaan. Itseä helpottaa se, että myös naapurit osaa sitten esim.bilettää öisin niin, että kuuluu meteli ja saan siinä kohtaa olla itse se kiltti ymmärtävä naapuri: en siis mene valittamaan ja annan heidän meukata heidän ajallaan sydämensä pohjasta.. Sama jos joku koira haukkuu tai naapuri pitää muuten meteliä, niin annan pitää, helpotus ettei olla ainoita häirikköjä.. Vaikeita asioita, ko ei niille naapureille voi mennä sanoonkaan et heidän pitäisi olla hiljaa, ko on heidän normaalia elämäänsä eikä niitä lapsia hiljaiseksi saa kun ne sille päälle sattuu.. Josko kokeilet ystävällisesti lähestyä naapuria ja kysäistä josko voisi olla vaik enemmän pihalla, niin saisi joku aamu nukkua..

• Tulpat - mutta minne

Lasten huuto ja kirkuminen useasti päivässä ei ole normaalia ja siihen on lupa naapurien puuttua. Joko lapsia ei ohjata tai sitten heitä löydään. Se joka muuttaa pois on huutajaperhe, ei ne , jotka siitä kärsivät. Lastensuojeluilmoitus on syytä tehdä aina tuollaisissa tapauksissa, koska jotain apua lapset tai vanhemmat tarvitsevat. Itse ihmettelen usein erilaisten ongelmaperheiden kanssa työskennellessäni, että miksi ihmeessä lapsia pitää laittaa iso liuta ja jokaisen kumppanin kanssa, kun voimavarat ei riitä niistä huolehtimiseen saatikka kasvattamiseen. Vastaus lienee kotihoidontuki, jonka takia lapsia pitää laittaa lähes joka vuosi, että äiti saa edes jotain rahaa yhteiskunnalta, kun työttömänä ei jaksa kouluttautua, tehdä töitä, eikä siten saa millään muulla keinolla yhteiskunnalta asumistuen, lapsilisä, elatusavun/tuen lisäksi rahaa, kuin lastenhoidon tukena. Aina vaan uusi lapsi, kun edellinen lähenee 3 ikävuotta! Saapi siinä sitten vetää kessua parvekkeella useamman vuoden vailla työelämän murheita!!!!!!

• Kärsitään prkl!

Meillä tätä kirjoittaseni,yläkerran kersat mekkaloivat,vielä! Aamu alkaa heillä n. klo 7.00 pattereita hakaten,pituus hyppyä harjoitellen,keilapallon heittelyy ja yleistä kiljuntaa harjoittaen.Tulee hetken hiljaisuus pakottaen heidät käymään kaupassa...syövät puolilta päivin ja sit ruoka nokoset,että jaksavat saman aamuisen satsin sit iltaan asti..päämäärätön juoksu ja mekastus! Ollaan kyllä huomautettu ja vastaus on: EI lasten mekastuksesta voi valittaa:(

• äääääääärsytttääää

Ettekö teKÄÄN käy itse koskaan ulkona ? Nyhjäätte vaan päiväkaudet kotona neljän seinän sisällä, kuuntelemassa sitä kauheeta meteliä mitä ne naapurin lapset aiheuttavat...
        Olen kyllä hiukan huolissani myös teidän -ja muiden vastaavien kommentoijien- omasta mielenterveydestä muutenkin, sillä ei ole teillekään hyväksi olla neljän seinän sisällä 24/7...

• Kuri kunniaan!!
        äääääääärsytttääää kirjoitti:

Ettekö teKÄÄN käy itse koskaan ulkona ? Nyhjäätte vaan päiväkaudet kotona neljän seinän sisällä, kuuntelemassa sitä kauheeta meteliä mitä ne naapurin lapset aiheuttavat...
        Olen kyllä hiukan huolissani myös teidän -ja muiden vastaavien kommentoijien- omasta mielenterveydestä muutenkin, sillä ei ole teillekään hyväksi olla neljän seinän sisällä 24/7...

Voi kumpa olisikin varaa "nyhjää" kotona 24/7....mutta pahus kun on käytävä töissä.Ja raskaan työpäivän jälkeen kun kotiin tulee niin kyllä taatusti jokainen toivoo hieman rauhallista ilmapiiriä,eikä naapurikakaroiden meluamista.
        Mutta kiitos kuitenkin kun olet huolissasi toisten mielenterveydestä,ehkäpä sinun kannattaisi kuitenkin hoidella oma mielenterveytesi kuntoon kun tollasia lauot suustasi.

• Heeeeheheh
        äääääääärsytttääää kirjoitti:

Sorry,ääääääärsytttääää. En käy duunissa,enkä koskaan meekään,paisti jos johonkin duuniin huolitaan yksjalkanen rullatuoli potilas..muakin ääääärrrrrsssssyyyttttäääää!!! Joskus tosiaan haluais vaan kuunnella hiljaisuutta,vaikka aamutuimaan ilman 4-kakaran lähes 18-tunnin yhtämittaista kiljuntaa ja pauketta:) Zemppii sulle "duunari":D

• Älä leiki :(
        Heeeeheheh kirjoitti:

Sorry,ääääääärsytttääää. En käy duunissa,enkä koskaan meekään,paisti jos johonkin duuniin huolitaan yksjalkanen rullatuoli potilas..muakin ääääärrrrrsssssyyyttttäääää!!! Joskus tosiaan haluais vaan kuunnella hiljaisuutta,vaikka aamutuimaan ilman 4-kakaran lähes 18-tunnin yhtämittaista kiljuntaa ja pauketta:) Zemppii sulle "duunari":D

Kukaan vammainen joka on PYÖRÄTUOLIN varassa ei kyllä käytä siitä nimitystä rullatuoli???

Että oliko provo ???

• Siellä älähtää...
        Kuri kunniaan!! kirjoitti:

Voi kumpa olisikin varaa "nyhjää" kotona 24/7....mutta pahus kun on käytävä töissä.Ja raskaan työpäivän jälkeen kun kotiin tulee niin kyllä taatusti jokainen toivoo hieman rauhallista ilmapiiriä,eikä naapurikakaroiden meluamista.
        Mutta kiitos kuitenkin kun olet huolissasi toisten mielenterveydestä,ehkäpä sinun kannattaisi kuitenkin hoidella oma mielenterveytesi kuntoon kun tollasia lauot suustasi.

...missä kalikka kalahtaa ??? =D

• Rauhaa..

Terve ja onnellinen lapsi ei varmasti paljon kiljuskele. Lasten normaaleista äänistä tai elämän kuulumisista ei voi valittaa. Meillä on ok-alueella joku perhe, joka saa aikaan suorastaan pahoinvointia. Mitään ei lapset tee oikein, eivät ole oikeassa kohdassa.. kouluttavat naperoita kuin rajavartiokoiria.. Itselläni 5 muksua, joille ei ole tarvinnut juuri ääntä nostaa, jos perhe tottuu mekastukseen, eihän siihen enää kukaan siinä porukassa reagoi toivotulla tavalla??

• Jarkoffi

Meikäläisellä oli yläkerran naapurina Laihialla Junkkarintiellä (siellä monta taloa joten ei voi sanoa mikä..) pariskunta jolla 4 huutavaa lasta. Mekastus alkoi 05.10 joka arki-aamu. Vanhemmat huusi ja huusi lapsilleen koko ajan myös tupakalta parvekkeella. Lapset myös huusivat ja juoksivat koko ajan kengät jalassa makuuhuoneeni yläpuolella. Ja joka-aamuinen remontti tuntui olevan käynnissä aina kun huonekaluja siirreltiin jatkuvasti. Koko kommunikointi perheessä tuntui olevan huutamista. Itse en polta mutta saivat talkkarin ja isännöitsijän tulemaan asuntooni haistelemaan ilmaa mutta totesivat lopuksi että oli heidän oma syy omaan tupakansavuun ja hajuun koska pitivät aina ovea auki parvekkeella polttaessaan (että saavat "kommunikoida" eli huutaa toisilleen).

VALITA VALITA. Et voi olla ainoa jota tuo häiritsee. Se että on lapsia ei anna kenellekkään oikeutta terrorisoida toisia, muista se. Sinulla on taloyhtiössäsi oikeus asua ja ASUA sääntöjen mukaan eli rauhassa.

• Oma tupa, oma rauha!

Onneksi ei tarvitse asua tuollaisissa vuokraslummeissa, missä huonosti koulutetut ja työtävieroksuvat yh-äidit asuvat vähä-älyisine lapsineen. Kehoittaisin alkuperäisen viestin kirjoittanutta muuttamaan pikaisesti omaan asuntoon.

Omistusasunto-osakeyhtiöissä ei tuollainen metelöinti kauan onnistuisi. Minä asun kylläkin omakotitalossa taajaman ulkopuolella ja täällä on ihana rauha :) En suostuisi missään tapauksessa kuuntelemaan omassa kodissani naapurin pentujen metelöintiä, joten olen valinnut tämän asumistavan.

Tällä hetkellä istun aamukahvilla ulkoterassillani ja kuuntelen lintujen laulua:)

• Tuomari N

Tiedän mistä aloittaja puhuu. Oikeudessa on paljon ko. tapauksia.
      Uskon kyllä. Todella tressaavaa kun sitä meteliä ja ryskäämistä on päivästä toiseen. Monelta on mennyt työkyky lasten riehumisen takia. Sitä juoksemista, huutoa, ja kolistelua tulee niin paljon jo pelkästään yhdestä lapsesta että ei mitään rajaa.

Moni vanhempi luulee että lasten aiheuttamat häiriöt on sallittu eikä kuulu kotirauhan ja järjestyssääntöjen piiriin. Se on täysin väärä käsitys. Lapset ja niiden aiheuttama kohtuuton jyskääminen, paukuttaminen ja hyppiminen sekä huutaminen on kotirauhanrikkomista silloin kun häiriö aiheuttaa naapurille mielipahaa, unettomia öitä tms.

Säännöt ja määräykset koskevan kaikkia lapsia, eläimiä ja aikuisia. Se koskee myös vieraita.

Vanhempien tulisi ensiksi viettää aikaa pihalla tai leikkikentällä jossa hyppiminen ja lasten energia saadaan purettua niin että riehuminen ei enää olisi kotona koska se häiritsee naapurin kotirauhaa.

Niitäkin tapauksia on jotka eivät usko sääntöjä ja vaan puolustavat lapsia. Siitä ei ole kysymys että lapset olisi pahoja. Kysymys on kotirauhan rikkomisesta joka koskee naapurustoa. Kotirauhan rikkominen on rikos, oli sitten kyseessä lapsi, eläin tai ihminen.

Kotirauhaan rikkova joutuu lähtemäään asunnosta häädön myötä jos häiriö ei lopu. Oikeudessa häiriöperhe joutuu maksamaan oikeudenkäyntikulut ja mahdollisesti sakkoja.

• lapset ovat lahja

Kotirauhaa rikotaan jos mennään toisen asuntoon mellastamaan. Tästähän ei ole kyse, vaan lapset mellastavat omassa kotonaan, ja itkevätkin. Juoksevatkin. Ja lasten äiti polttaa tupakkkaa. Varmaan muut eivät polta ko talossa?

Itse en polta eikä minulla ole lapsia - valitettavasti.

• Höhöööhhöö

Lapsi, eläin tai ihminen.... Päivän naurut :D

• no joopa joo

"Kysymys on kotirauhan rikkomisesta joka koskee naapurustoa. Kotirauhan rikkominen on rikos, oli sitten kyseessä lapsi, eläin tai ihminen."

Heh, kiva elämänasenne - toivottavasti ei tarvitse tuon nimimerkki "Tuomarin" palveluksia koskaan.

• Pirkko

Lapsista lähtee ääntä, paljonkin. Se on normaalia. Jos ei lähde, on kyseessä poikkeuksellisen kiltit lapset tai sitten väkisin vaiennetut lapset, mikä taas yleensä enteilee lapsille ongelmia myöhemmin elämässä. Tuskin äiti naapureita kiusatakseen huudattaa lapsiaan, luulen melun häiritsevän häntä vielä enemmän. Ls-ilmoituksen avulla voi saada perheelle apua, jos nämä todella ovat sen tarpeessa, mutta jos perheessä on asiat kunnossa, ei sillä ole meluun mitään vaikutusta ja tuskin on siinäkään tapauksessa, että ilmoitus johtaisi joihinkin tukitoimiin.

Oletko sinä aloittaja itse ollut joskus lapsi? Etkö huutanut silloin ikinä?

Jos ei kestä kerros/rivitalossa naapureiden normaaleja elämän ääniä, voi muuttaa muualle.

• Puhe ei auta

Jos lapset ovat somaleita, niin kannattaa vaan itse muuttaa pois.

• lapsen äänet ovat normaalia elämää, yritä kestää.

• jooojooo788

ootko ihan tervejärkinen?! ilmeisest ottaa päähä kovasti ko itelläis ei oo kersoja, ja tuskin miestäkä ko noin sekasin olet.

• ELV

Laita nimetön lappu postilootasta tyyliin" Lastenne käytös on poikkeavaa, aggressiivisuuden ja kirkumisen takia. On aihetta olettaa että pahoinpitelette lapsianne. Jos tilanne ei muutu, asiaa siirtyy ulkopuolisen tahon tutkittavaksi." Itse käytin tuota keinoa ja johan tuli hiljaista.

• Äiti itsekin

Totta ihmeessä neljästä lapsesta lähtee ääntä.. Ja juurikin niinkuin joku jo kirjoitti, aamulla herääminen/aamupala, sitten lounasaika, päikkäreille meno ja herääminen jnejne.
      Kun lapsia on useampi kuin yksi he "yllyttävät" toisiaan vielä lisää. Yhden tai kaksi saa vielä aika helposti hiljaiseksi, mutta neljän kanssa on jo tekemistä oikeasti. Kun yksi päättää kiukutella jostakin, se usein helposti johtaa siihen että muutkin kiukuttelevat samasta asiasta sitten.. Eikä yksi aikuinen yksinkertaisesti pysty kaikkia neljää yhtäaikaa huomioimaan niin että rauhoittuisivat nopeasti.

• Kuri kunniaan!!

Kyllä yksikin vanhempi pystyy katrasta pitämään kurissa jos vain tahtoa ja auktoriteettiä on.Itsekkin aikoinani pystyin,olin 10v yh-äiti kolmen lapsen kanssa,silloin kaikki olivat alle kouluikäisiä.

• 17+18

Minua ärsyttää suunnattomasti tämä suomalainen tapa piiloutua nimettömien lappusten ja viranomaisten selän taakse! Täälläkin kaikki ehdottelevat jotain lappujen sujauttamista postilaatikosta ja lastensuojeluilmoituksen tekemistä. Nimimerkin ELV esimerkki on minusta todella karmaiseva. Kuka terve ihminen syyttää naapuria lasten pahoinpitelystä nimettömällä lapulla pelkän oletuksen perusteella? Eikö teitä itseänne ärsyttäisi, jos joku tekisi teille samalla tavalla sen sijaan, että selvittäisi asian henkilökohtaisesti? Nimetön lappu ei anna mitään mahdollisuutta syytetylle selvittää asiaa ja puolustautua. Voisiko aloittajalta löytyä sen verran selkärankaa, että menisi ihan omana itsenään ja rakentavassa hengessä juttelemaan häiriötä aiheuttavan naapurin kanssa?

Jos naapurin äidillä on raskasta lasten kanssa, on lastensuojeluilmoituksen tekeminen "lasten parhaaksi" kyllä kaikkea muuta kuin rakastavan lähimmäisen teko - jos on oikeasti huolissaan, voihan sitä kysyä, onko kaikki kunnossa ja tarjota vaikka lastenhoitoapua ennen kuin sotkee viranomaisia tilanteeseen, josta ei oikeasti tiedä mitään.

• ELV

Lapsiasukas on aina lapsiasukas, mutta kirkumisellakin on rajansa. Taloyhtiömme järjestyssäännöissä pyydetään välttämään mekastusta, eikä säännöt määritä asukkaan ikää. Miksi suostua aina sellaiseen, mikä on itseltä pois? Neliön hinta on sen verran kova ja tässä tapauksessa ovat kysymyksessä talossa laittomasti asuvat somalit.

• 17+18
        ELV kirjoitti:

Lapsiasukas on aina lapsiasukas, mutta kirkumisellakin on rajansa. Taloyhtiömme järjestyssäännöissä pyydetään välttämään mekastusta, eikä säännöt määritä asukkaan ikää. Miksi suostua aina sellaiseen, mikä on itseltä pois? Neliön hinta on sen verran kova ja tässä tapauksessa ovat kysymyksessä talossa laittomasti asuvat somalit.

En sanonut missään vaiheessa, että häiriköintiin pitäisi alistua tai suostua. Ei todellakaan pidä. Kyseenalaistin ainoastaan raukkamaisen toimintatapasi. Minun mielestäni suoraselkäisen ihmisen tulisi osata selvittää asiansa itse kasvotusten häiriön aiheuttajan kanssa eikä turvautua nimettömiin uhkailuihin.

• äitee34
        17+18 kirjoitti:

En sanonut missään vaiheessa, että häiriköintiin pitäisi alistua tai suostua. Ei todellakaan pidä. Kyseenalaistin ainoastaan raukkamaisen toimintatapasi. Minun mielestäni suoraselkäisen ihmisen tulisi osata selvittää asiansa itse kasvotusten häiriön aiheuttajan kanssa eikä turvautua nimettömiin uhkailuihin.

Ikävä vaan se kun hharvoin auttaa ja lapsia ei nykyään haluta ollenkaan kasvattaa ja jos joku asiaan puuttuu niin kuulla saa. Kokemusta ikävä kyllä on. :(
        Parempi ilmoittaa viranoimaisille tai laittaa lappu minustakin.

Eipä tartte kuulla koottuja ikäviä selostuksia ja haukkumisia ja saada ikävän ihmisen mainetta.

• hoitakaa ITSE

JA miksi ihmeessä naapureiden pitää auttaa lastenhoidossa ? Jokainen on perkele omat lapsensa hankkinu, hoitakoon ne myös itse. Ei kukaan meidän oven takana ole kyselemässä voisivatko he siivota meillä tai ulkoiluttaa koiria.

Pitäs ensin miettiä ja sitten vasta hankkia niitä lapsia. Ja jos olettaa, että naapurit voi auttaa hoitamisessa niin kannattaa jättää väliin.

• Koettu juttu

Jos öykkäriasukkaille menee sanomaan suoraan, saattaa saada turpiin, ikuisen vihamiehen, tai muuta. Siksi on helppompaa delegoida homma virkavallalle.

• Ei se normaalia ole ja on normaalia. Mulla nuorin lapsi huusi 10v asti jatkuvasti, varsinkin ei sanan kuultua. Tutkittiin ja hutkittiin, mitään vikaa lapsesta ei löytynyt. Psygologit ym. käytiin läpi. Ei se kuule ole itellekkään mitään herkkua, onneksi oli tarhassa 4h päivässä. Onni oli siinäkin, että nukkui yöt muuten en olisi jaksanut itse.

• tutustu naapuriin

Yritä tutustua naapuriisi ja auta häntä kasvattamaan lapsiaan. Naapurit voivat olle ihana tuki yksinhuoltajalle. Kun tutustut samalla lapsiin, voit alkaa heitä "kasvattamaan", eli joskus sopivan tilaisuuden tullen kertoa että ihana kun on huomenna vapaapäivä. Ettehän herätä minua, vaan olette äitille kilttejä. Kun saat lasten luottamuksen puolellesi, niin alkaa äitikin sinuun luottaa ja on helpompi keskustella asioista.

Lapset ovat vähän aikaa pieniä, kohta alkaa aika, jolloin he lähtevät kouluun ja eivät melua.

Tiedätkö, että naapurisi voi olla itsekin uupunut ja väsynyt kiljumiseen. Hyvä naapuri on tukena ja ystävä, eikä aina paina alas ja hauku. Asiat eivät aina ole niin yksiselitteisiä.

• ...

Mitäs jos hankit vaikka työpaikan tai oman elämän, niin et jouda olemaan siellä sisällä kyttäämässä 24/7. Alle kouluikäinen lapsi pitää ääntä, se on normaalia. Yleensä sitä ääntä on enemmän silloin kun on nälkä.

• papana

Itse olen ihanan pienen pojan äiti ja suosittelen ensin että käyt nätisti keskustelemassa asiasta naapurin kanssa. Me asutaan kerrostalossa jossaseinät on kuin pahvia kaikki ääni kantautuu. Meistä tehtiin lastensuojelu ilmoitus kun pojalla oli todella vaikea keuhkokuume. Josta myös käytiin lääkärissä tk.ssa ennen kuin saatiin lähete sairaalaan. Ilmoituksen oli tehnyt seinänaapurina oleva mummo. Syy ilmoitukseen oli että "lapsen itku ei ole normaalia". 40asteen kuume ei ole aikuisellakaan kiva ja siihen miettii 1v lapsen. Aikaa tästä on kulunut nyt 4v ja tilanne rupee olemaan ohi. Eli 4vuotta syynissä sen takia että lapsi sairasti. Ei kiva. Ymmärrän toki että ilmoitukset tutkittava ja jossain tilanteessa voi lapsella/lapsilla olla hätä,mutta suosittelen että otatte itse härkää sarvista ja käytte naapurin juttusilla ennen kuin teette ilmoituksen. Siinä samalla näet myös itse onko tilanne millainen. Nämä asiat vaan ovat niin kaksi piippuisia. Ymmärrän jopa itse molemmin puoliset puolustelut ja siksi painotan tän olevan mun mielipiteeni. :)

• jjjjjjjjjjjjjjj1

Nimetön lappu aina parempi, muutoin otat riskin että saat kestää häiriköintiä ja selän takana paskanpuhumista jatkossa. Suurin osa ihmisistä on fiksuja ja osaavat ottaa palautteen vastaan, mutta sitten kun joukossa on niitä viiripäitä, niin ei kannata ottaa riskiä.

• ongelman ydin

olet sinä, LAPSETON nainen, kateellinen ja siksi vihainen!

• elämääjamenoa

Mitä helvetin jeesustelua tuossa yllä olevissa kommenteissa on esitetty? ..lapsista pitää lähteäkin ääntä.. lapsensuojeluilmoitusta on turha tehdä kun omaa mukavuutta haetaan.. vittu mitä paskaa.
      Elämisen äänet kuuluvat kerrostaloon. Läpi valoisan ajan isosti kuuluva lapsien huuto/tappelu/itku ei ole normaalia elämisen ääntä. Neljän alle kouluikäisen lapsen yh-äiti on niin kovilla ettei välttämättä tule naapureiden mukavuus ensimmäisenä mieleen. Oman päänsä kasassa pitämisessäkin on työmaata niin paljon ettei tosikaan. Ja yhtä helvettiä se on sitä meteliä kuunteleville naapureillekin.
      Jos nyt ennen sosiaalitätien jutulle menoa joku kävis edes tältä yh-äipältä kysymässä miten hän voi. Vastaus siihen kertoo hyvin paljon kysyjälleen siitä miten homma etenee.

T: Lapseton mutta väliin lapsellinen mies.

• hakoska

Hei
      Lopeta kyttääminen ja hanki sisältöä elämääsi. :)

• surenlapsia

mikä kyttääminen alkuperäisessä viestissä oli lasten itkusta ja melusta puhe joteneihän siinä kytätä ,Todella näille naapurin lapsille saatava sinne apua että pääsisivät joka päivä ulos leikkimään joten hyvä naapuri ota ihmeessä yhteyttä joka tulisi tarkistamaan avun tarpeen.jos jokapäiväistä itkut ja ainaollaan sisällä eihän se ole normaalia ehkä tämä äiti vain netissä kirjoittelee,,, lapset jos ei anneta ruokaa nälissään aina kiukkuisempia.Miksi tehdään lapsia kärsimään ?

• äitikkä

Huh, onneksi asutaan okt:ssa! Nuorimmainen=tahtoikäinen saa useita kertoja päivässä itkupotkuraivareita kun ilkeä äiti ei anna karkkia aina kun HÄN haluaisi. Isommat tappelee, kun tulee leikeissä riitaa ja välillä hakevat rajoja vanhemmilta. Kaikki tämä tarkoittaa huutamista ja mekkalaa monta kertaa päivässä. Tervetuloa lastensuojelu, otan mielelläni vastaan kaikki vinkit siitä, miten nuo saa hiljaisiksi! Kamoon, normaaleista lapsista lähtee ääntä ja kun niitä on monta, niin aina on joku kiljumassa.

• Tulpat - kenelle?

Asun itse rivitalossa ja takapihallani on trampoliini. Kuuntelen koko kesän nimenomaan sitä lasten huutamista ja kirkumista ja olen tullut siihen tulokseen, että tämän perheen lapset eivät osaa kommumikoida kuin kirkumalla. Samoin lasten kaverit eivät osaa puhua, kuin huutamalla ja kirkumalla. Äitiä ja isukkia ei näy trampoliinin lähellä koskaan, kun 3-4 lasta siellä hyppii ja potkii palloa. Erittäin moni on kypsä tilanteeseen ja toivoo sadekesää ja talven tuloa. Se siitä. Nimimerkki Pirkolle sanoisin, että lastensuojeluilmoituksissa on 95 %:ssa kyse nimenomaan siitä, että lapsissa ei ole mitään erityistä vikaa, mutta heillä on kyvyttömät tai haluttomat vanhemmat kasvattamaan lapsia. Lastensuojelussa lapsia suojellaan nimenomaan heidän omien vanhempiensa laiminlyönneiltä, avuttomuudelta, kyvyttömyydeltä, osaamattomuudelta ja välinpitämättömyydeltä. Pääosin koko lastensuojelu on lapsien suojelemista omilta vanhemmiltaan!!!!!!! Suomenmaassa on ollut 40-60-luvulla joka torpassa 5-10 lasta, mutta tällaista kirkunaa ja huutamista eivät vanhemmat siihen aikaan sietäneet. Jos lasketaan suhdeluku montako lasta per vanhempi, niin nykyäikana ollaan tosi uupuneita vanhempia, kun ei yh-äiti selviä 3-4 lapsen kanssa. Sodan jälkeen leskien oli selvittävä huomattavasti isompien lapsimäärien kansa, eikä ollut mahdollisuutta edes ehkäistä lastentuloa. Mutta ennen oli naiset rautaa ja laivat oli puuta...... Nyt ollaan tilanteessa, jossa yhdenkin lapsen hoitamiseen ja kasvattamiseen tarvitaan isovanhemmat, tädit, sedät ja vielpä naapuritkin........ Järki käteen hyvät ihmiset.....

• ukkivaari

Suomessa on suuri ongelma!
        Meillä ei ole lastensuojelua lainkaan vaan ongelmaäitien suojelu!

Tarja Halosen aikakaudella valtaan päässyt sosialistinen feminismi suojelee huoltajiksi kyvyttömiä äitejä ja lapset joutuvat heitteille, sillä lapsi ei kuulu feministisiin valta-arvoihin, mutta naisten etu kuuluu!

• supersankari nam

Avaat postiluukun hiljaa ja salaa päästät sellaisen paukun että koko asunto haisee niin että joutuvat mennä ulos. Toista niin monta kertaa että ymmärtävät viestisi

• Turpiin vaan

Voihan vittu.Ensin annetaan pillua tullaan paksuksi.Ukko häipyy.Ei jumalauta kenenkään tartte kuunnella moisia terroristeja seinänsä takana.Ilmoitus sossuun lapset huostaan äidille sterilisaatio ettei lisää harminkappaleita tee.Lopettakaa jo vittu toi hyysäys.

• HAH HAH

"Turpiin vaan". Olihan törkeä kirjoitus! Jos olet nainen, niin toivon sinulle seuraavaa: Rakastut, teet rakastamasi miehen kanssa lapsia jne... No, mies meneekin toisen matkaan, ja lemppaa sinut pentujesi kanssa pihalle ja siinä sitten olet kakaroinesi yh:nä. Onnea päiviisi ja toivottavasti jäät vielä työttömäksi ja joudut olemaan 24/7 pentujesi kanssa, eikä ole kavereita/sukulaisia/ei ketään päästämässä sinua vapaalle ja lasket pennosiasi, kuinka riittää ruokaan jne, jne... Toivon todella sinulle tätä kohtaloa ja saat omaa lääkettäsi. Pösilö

• HAHHAHHAH
        HAH HAH kirjoitti:

"Turpiin vaan". Olihan törkeä kirjoitus! Jos olet nainen, niin toivon sinulle seuraavaa: Rakastut, teet rakastamasi miehen kanssa lapsia jne... No, mies meneekin toisen matkaan, ja lemppaa sinut pentujesi kanssa pihalle ja siinä sitten olet kakaroinesi yh:nä. Onnea päiviisi ja toivottavasti jäät vielä työttömäksi ja joudut olemaan 24/7 pentujesi kanssa, eikä ole kavereita/sukulaisia/ei ketään päästämässä sinua vapaalle ja lasket pennosiasi, kuinka riittää ruokaan jne, jne... Toivon todella sinulle tätä kohtaloa ja saat omaa lääkettäsi. Pösilö

No hei. Ei kaikki ole luusereita vaikka sinä olet. Joillakin on ystäviä, sukulaisia ja ennenkaikkea rahaa. Ja kaikki eivät tee pentuja *liikaa* kuten sinä teet.

• Tämä on suomi.
        HAH HAH kirjoitti:

"mies meneekin toisen matkaan, ja lemppaa sinut pentujesi kanssa pihalle ja siinä sitten olet kakaroinesi yh:nä. Onnea päiviisi ja toivottavasti jäät vielä työttömäksi ja joudut olemaan 24/7 pentujesi kanssa, eikä ole kavereita/sukulaisia/ei ketään"

Tämä on monen suomalaisen naisen arkea rakkaassa suomessa ja sitten työkseen valituksia tehtaileva naapuri siihen kaiken muun päälle. Ja pelko tuleeko ventovieraat ihmiset jotka ei tunne sua mitenkään eli vaikkapa sossutantat raportoimaan kotiisi säännöllisin väliajoin työkseen onko puhdasta ja hakkaatko lapsia -- eli pitääkö muksuja suojella äidiltään. Pahimmassa tapauksessa yksi valmiiksi alentuvasti suhtautuva byrokraattinen ja työhönsä leipääntynyt sossu on pakko kohdata toimeentuloasioissa ja toinen byrokraattinen ja työhönsä leipääntynyt sossu tunkee kotiin että mites teillä täällä. Tultiin auttamaan - lasten parhaaksi.

mies ja miehen vastuu, lupaukset yhteisestä hyvästä elämästä ja yhdessä perheestä huolehtimisesta haihtui yhtä yllättäen kuin mies huomasi "haluavansa elää " jonkun toisen kanssa jonka uusioperheeseen ei lapset sovi sotkemaan.

Mutta älkää huoliko lapset, äiti pitää teistä huolen ja jaksaa eikä pienistä välitä. Koska äiti rakastaa teitä vaikka käy välillä partsilla puhaltamassa ja ovikellon soidessa pelkää että siellä on joku herkkä naapuri tai viranomaiset.

Tämä on suomi -- kaveria ei jätetä. Täällä naapurista löytyy turva jos tosi paha paikka tulee. Kissanp*askat. Joskus suomaliset on ollu hyviä toisilleen ja kimpassa tyyliin talvisota. Nyt jos kaadut niin kukaan ei nosta, paitsi asiaan kuuluva viranomainen työkseen ja pakon edessä. Ja vasta sitten kun naapuri , joka ensin sataan kertaan tarkisti että pysyy nimettömänä varmasti, ilmoitti asiasta.

• HAH HAH

"Itse lapseton nainen", hitto vie, sullahan on ollut pari kuukautta lomaa ja vaapäiviä kun noin tarkkaan tiedät. Et näköjään itekään käy töissä. PS missä olet töissä, kun noin paljon voi lomailla ja vapaapäiväiväillä, pistän hakemuksen vetämään

• nupitkaakossa

Itselläni oli vähän samanlainen riiviokakaralauma naapurissa. Huuto, mekastus ja tavaroiden heittely alkoi kello 7, jatkui puoleen päivään asti. Mamma lähti laumansa kanssa ulos ja tulivat huudosta päätellen kahden aikaan takaisin. Päikkäreiden aika alkoi kahden jälkeen. Ihmettelin mikä ihme on kun on hiljaista. Tarpeeksi kun kuuntelin aamusta alkavaa huutoa, niin aloin just luukuttamaan musiikkia kello 14 ja jatkoin neljään viiteen asti. Ei mennyt montakaan päivää kun naapurin mamma tajus ja laitto kakaralaumansa kuriin. Rauha tuli...ihanaa.

Ja jos joku ihmettelee mitä tein kotonani päivät pitkät. Olin 2 kuukautta jalka paketissa ja talvi kun oli niin eipä kauheesti halunnut mennä liukastelemaan jalkakäytäville.

Musa soimaan, nupit kaakossa ja vaikka harjan varrella vähän koputtelua naapurin seinään kun siellä hiljenee.

• eräsmörkötys

Jospas tarjoaisit hänelle apuasi??

• kordariSULTAN

Miksi pitäisi ? Jokainen on omat kakaransa tehnyt ja olis varmaan kannattanut pitää jalat ristissä jos ei tenavien hoidosta selviä.

• Kysyn nyt!

Voi tietysti käydä kysymässä onko kaikki hyvin ja vaikka katsoa jo valmiiksi numeron johon voi äiti ITSE ottaa yhteyttä tai kysyä haluaako äiti ammattiapua.
        Mutta miksi kenenkään pitäisi ruveta hoitamaan naapurin lapsia tai mitään muutakaan.

Kokemusta on että kun tarjoaa apuaan saa pian huomata olevansa ilmainen piika ja se ei kyllä auta ketään!

Olettaisin ettei ketjun aloittaja ainakaan vielä halua lapsia miksi siis pitäisi väkisin sietää muidenkaan lapsia?

• N

Mitäpä teet työksesi.

• ?????????????

Kysyt keltä????

• N

Verattivasti..empä kerro

• huutavat laspet ry

olen 3 alle kouluikäisen pojan yh-äiti..ja voin kertoa että jos äänen perusteella soskuun soiteltas niin meidän naapuri soittas heti ekana:D minkä inä sille mahdan että isommat pojat huutaa ja pienin itkee koko ajan vaikka mitä tekee??esim jos laitan ruokaa kun sitäkin on pakko joskus lapsille tehdä niin pienin huutaa koko sen ajan jalkojen juuressa!!rakastan lapsiani yli kaiken ja teen kaikkeni heidän vuoksi mutta sitä huutamista ja mölyämistä ei saa pois jos ei tunge jokaiselle perunaa kitusiin!!ja jos naapuri tekisi soskuun ilmoituksen ennen kuin puhuisi melusta kanssani niin olisin todella ihmeissäni,ja peloissani koska se merkintä jä sinne soskuun minusta ja lapsistani ilman mitään oikeaa syytä!!!!

• surullista

Huomaan miksi olet yh.

• gay jaska

vit.tuakos olet yh
        mieti stä pubiruusu

• :D
        gay jaska kirjoitti:

vit.tuakos olet yh
        mieti stä pubiruusu

pubi ruusu :D :D sellaisiako sinä vain saat??? :D

• noinhan se on

Nimimerkille "huutavat laspet oy" seuraavaa:

Tykkäsin sun kirjoituksesta todella paljon.

Ihan turha vähätellä että lastensuojelu jää "taustalle seuraamaan auttavana ja tukevana tahona" koska totuus on just noinkuin kirjoitit ELI

"jos naapuri tekisi soskuun ilmoituksen ennen kuin puhuisi melusta kanssani niin olisin todella ihmeissäni,ja peloissani koska se merkintä jä sinne soskuun minusta ja lapsistani ilman mitään oikeaa syytä!!!! "
        Kiitos

• Vilhelmiinas

Todella harmillista. Harmittaa puolestasi.

Tuo on helve***moista kiusaamista jos lapset huutaa ja meluaa päivästä toiseen. Ei sitä jaksa kukaan loputtomiin. Vanhempien pitää viedä lapset ulos ettei sisällä metelöi.

Moni kärsii samasta kuin aloittaja. Loputon kierre.

Häiriöilmoitukset isännöitsijälle ja jos ei rauhoitu niin käräjien kautta voit hakea korvauksia. Yksi tapa on muuttaa pois talosta jossa on häiriötä. Se ei välttämättä ole ratkaisu. Lapsi perhe voi häiriköitä sinua toisessakin talossa yhtälailla. Näin on käynyt monelle että muutto ei ole auttanut.

Niinkin on käynyt että kun häirikköperhe on saanut häädön, uusi häirikköperhe on tullut tilalle. Koko paletti käydään uudelleen läpi aina käräjäoikeutta myöten.

Tässä hyvä neuvo niille jotka kärsivät kerrostalossa häiriöistä.
      Kerrostalosta kannattaa muuttaa omakotitaloon. Omakotitalossa on mukava asua ja on oma rauha. Häiriötekijöitä on omakotitaloalueilla aina mutta vähemmän kuin esim. kerrostaloissa, rivitaloissa, paritaloissa.

Jos on vuokralla kerrostalossa. Vuokran vastaavalla maksaa omakotitalolainaa helposti. Moni on muuttanut omakotitaloon ja suosittelee muillekin.
      Käykään neuvottelemassa pankissa lainaehdoista. Siitä se lähtee.

Pääpointtina kuitenkin on se että kotirauha pitää olla ihmisillä ja etenkin jos tehdään pitkiä työpäiviä. Töitä ei jaksa yksinkertaisesti tehdä jos ei saa nukuttua (aivolepoa).

• huutavat lapset ry

nimimerkille surullista: tiedätkö että ei minunkaan isommat lapset ole aina olleet huutavia kakaroita,mutta kun isä jättää eikä meinaa löytää enää lapsille aikaa elämästään niin myös lapsille tulee ikävä ja myös lapset reakoi asioihin omalla tavallaan,ja kun pyörität yksin tätä showta päivästä toiseen niin ei ihan joka inahdukseen aina jaksa puuttuakaan:)jotta tervetuloa minun arkea pyörittämään niin katsotaan sitten osaatko pitää minun lapset hiljaa joka päivä?ja sinulla ei taida olla lapsia?!?

• surullista.

Kyllä muuten on lapsia. 2 poikaa, jotka osaavat käyttäytyä eivätkä ole huutavia kakaroita.

• HUISPAUUS
        surullista. kirjoitti:

Kyllä muuten on lapsia. 2 poikaa, jotka osaavat käyttäytyä eivätkä ole huutavia kakaroita.

"on lapsia. 2 poikaa, jotka osaavat käyttäytyä eivätkä ole huutavia kakaroita. "

Just. Sulla on siis lapsia ja muilla kakaroita.

• surullista...
        HUISPAUUS kirjoitti:

"on lapsia. 2 poikaa, jotka osaavat käyttäytyä eivätkä ole huutavia kakaroita. "

Just. Sulla on siis lapsia ja muilla kakaroita.

Näin SINÄ kirjoitat itse....nimimerkille surullista: tiedätkö että ei minunkaan isommat lapset ole aina olleet huutavia kakaroita. Itse sinä sanot että sinulla on kakaroita!!!

• huutavat lapset ry
        surullista... kirjoitti:

Näin SINÄ kirjoitat itse....nimimerkille surullista: tiedätkö että ei minunkaan isommat lapset ole aina olleet huutavia kakaroita. Itse sinä sanot että sinulla on kakaroita!!!

niinhän minä sanon tuo huispauus kirjoitus ei ole minun kirjoittama:)

• ex yh-isä

MIkset antanut huoltajuusneuvotteluissa lapsia isän huollettavaksi, vai menitkö naisten yleisen tavan mukaan sosiaalitanttojen valheitten retkuun!

• Menkää itteenne

Ne joilla ei ole lapsia on helppo valittaa lasten metelöinnistä. Oletteko esim ottaneet huomioon sen, että jatkuvasti itkevä lapsi olisi liian voimakastahtoinen, eikä sen tähden lopeta itkemistä, huutamista tai kiukuttelua. Itselläni on 2-vuotias, joka on niin voimakastahtoinen, että olen siitä neuvolassakin välillä puhunut, mutta tuntuu etteivät siellä osaa sanoa juuta eikä jaata. Puhumattakaan siitä että rintaruokinta pitäisi lopettaa, niin siitä vasta lapselta kiukuttelua ja huutoa tuleekin. Voi olla että lasten äiti yrittää jättää esim tuttipulloa pois tai herätellä heitä aikaisemmin ylös ja kiukuttelevat sen takia. Ei pidä olla niin arka ja raukkis, ettei uskalla mennä juttelemaan äidin kassa. Voisit vaikka pyytää häntä ulos juttelemaan ja lapset vois siinä samalla leikkiä. Niin saa myös uusia ystäviäkin.

• voi ei

Meillä vaan pari mutta isompi kiusaa pienempää ja pienempi isompaa.. Onhan siihen ratkaisu eli isompi ulos. En tiedä tueeko täyspäistä noinkaan, mutta eipähän häiritse naapureita.

• Hälyttävää

Oolen itse ihmetellyt täällä omakotialueella samaa asiaa, yhdessä talossa kaksi lasta itkee AINA . Siis AINA. Itselläni on kolme jo aikuista lasta ja en kyllä muista että tuollaista olisi ollut meillä koskaan, joskus tuli riitoja mutta yhtämittaista huutoa ei koskaan ollut. Muissakin naapureissa asuu pikkulapsia ja niissä on mielestäni normaalilta kuulostava meno.
      Juuri taas tänään ihmettelin sitä itkun määrää kun istuin terassilla. Kuuntelin pitkän aikaa ja mietin että siinä perheessä ei kyllä ole asiat kunnossa. Olen miettinyt kanssa että pitääkö ilmoittaa jonnekkin. Aloittajakin varmaan tarkoitti lähinnä lasten hyvinvointia eikä sitä ettei sietäisi jatkuvaa itkua. Kyllä siinä alkaa miettimään että miten lapsilla voi olla noin paha olla kun pitää itkeä lähes koko ajan :(

• Sun pitää vain rohkeasti sanoa sille ämmälle, et sen ON huolehdittavat lapsistaan kunnolla ! Muuten:koska teidän alueella alkaa se yöhiljaisuus, joka KOSKEE KAIK-
      KIA asukkaita ? Meillä se on kello 22:00-07:00 aina, poikkeuksia sallitaan, JOS naapurit ON tietoisia asiasta ETUKÄTEEN. Mutta tollanen ainainen rääkyminen il-
      man mitään pätevää syytä on HULLUUTTA ! Akka ei ilmeisesti välitä lapsistaan, JOS he ovat yksikään sen OMIA lapsia......itsellä ei nyt ole naapurissa kuin yksi hul-
      lu räkättitrastas, muuten se on hiljaa.........mut kokemusta on, kun siskon 3 poikaa, joista 1 on koulussa, ja kun he tulevat vanhempiemme luo, ja kun mä oon siellä sa-
      maan aikaan, alkaa se huutaminen......en viitti sanoo heille asiasta, et se meteli häi
      -ritsee.....kun he eivät ilmeisesti välitä pojistaan yhtään, kun eivät opeta heille edes
      ruokailutapoja ! juuri silloin se huuto on pahimmillaan.....olen kohta kuuro.......

• PYhäSylviiiiiii!!!

Siis onko ihamisillä enää mitään omaa elämää??? Muuttakaa omakotitaloon jos normaalit elämän äänet ketuttaa!!! Tehdään lastensuojeilmoituksia kun lapset huutaa!!! SIIS TÄH!!!!??? Onkohan nyt kaikki inkkarit kanootissa??? Mikä näitä nykyihmisiä vaivaa kun kuormitetaan viranomaisia ihan turhilla soitoilla ja naristaan poliislle,sossuun ja ties minne??? HOITAKAA ITSE 4 LASTA;ETTEI KUKAAN NIISTÄ HUUDA KOSKAAN!! Ja ei se ole vanhemman kasvatuksesta kiinni,että lapset huutaa! Jokainen lapsi huutaa ja jos niitä on 4 niin totta ketussa ne lapset huutaa ja ei tossa voi vanhempaa syyllistää!! Joka ainokaisessa asiassa ollaan aina soittamassa sosssuun tms!! Kattokaa peiliin ja miettikää omaa arvomaailmaa,onko se semmoista,että vois vaikka alkaa harrastamaan jotain ja jättää ne poliisit yms kiireiset virastot rauhaan! Poliisit ja sossut on itsekin maininneet,että nykyään anonyymisoitot kuormittaa entisestään heidän taakkaa ja saavat aina olla purkassa turhia juttuja.. Rauhottukaa jo niiden isännöitsjöille,sossuille,poliisille ja semmoisille soitteluiden kanssa!!!

• ex yh-isä

Olen kasvanut 4-lapsisessa perheessä, eikä meillä huudettu juuri koskaan. Jos sattui tapaturma tai oli kipeä, niin silloin varmaan itkettiin jajoittan, mutta, jos lapset itkevät jatkuvasti, niin silloin on jotain pielessä. se ei ole normaalia. Epäilen, että kyseessä on tas ns normitapaus, eli sossutantat ovat houkutelleet helnkilökohtaisten ongelmiensa (psyyken häiriöt) kanssa taistelevan äidin eroamaan ja äidin voimat ovat loppuneet erityisesti, jos joku tai jotkut lapsista sairastavat paljon! Näin spsyyken ongelmat siirtyvät lapsiin, koska heillä ei ole ollut turvattua lapsuutta! Tällä tavoin sosiaalikoneisto turvaa työllisyytensä tehtailemalla ongelmaisia lapsia, joista kasvaa sitten joukkomurhaajia yms!
        Yhteiskuntamme ongelmat ovat siellä sosiaalitoimessa ja heidän järjettömissa päätöksissää, missä pääpaino laitetaan feminismin edistämiseeen. Lasten eduista ei välitä yksikään virka-akka Suomessa!

Olen itse palkittu MLLn jäsen ja nähnyt, että suurinta ääntä lastensuojelusta pitävät tahot välittävät vähiten lapsista, kunhan vain naisten tahto ja etuisuudet toteutuvat!

• 19

Naaprin yh-äidin 4 lasta kiljuu aamusta iltaan

Joisivat jotain muuta välillä kuin kiljuu aamusta iltaan.

Keksi joku parempi provo.

• srypiti sanoa5

Mieti, jos sulla ois neljä lasta ja ne rääkyis samaan aikaan ajalleen klo niin ja niin.

Olisko helppoa olla neljan lapsen äiti tai edes isä. Rakkaus lapsiin pitää paljon.

Mutta se pitää vain rakkauden lapsiin ei muuta.

Uskalla ollla oma ittes sen neljän lapsen jälkeenkin.

• jokuvaan12

kuuleppa aloittaja pitäiskö sun hankkia ensin itse lapsia et tietäisit minkälaista on elää 4 alle kouluikäisen lapsen kanssa .sulla kaksi vaihtoehtoa naru kaulaan loppuu ainakin tuo joutavan päivänen kirjoitteilu tai muuta metsään asuun, huutavista lapsista voin kertoa se on ihan normaalia!!! ja ei ne äidinkään hermot ole kivestä veistetty nykyään pitäis lapsetkin kasvattaa niinkuin jotain pullamössö porukkaa on tää ihme paikka !!!!!

• Oi niitä aikoja

Paljonko volyymeita olet aloiittaja itse päästellyt ilmoille lapuusaikana.

Olet ollut äänetön ja kiltti lapsi .

Totellut vanhempiasi vauvan ollessas.Kun vanhempasi hermot riekaleina
      anoneet sinua lopettamaan rääkymistäsi.Hysh naapurit herää.

Murrosiässä et ole koskaaan häiriköinyt naapureitasi musiikin voimalla
      halkaisten naapureiden tärykalvot ja kestokyvyn.

Opiskeuaikana muuttaessi toiselle paikkakunnalle Olet aina pitänyt hiljaista
      ääntä itsestäsi ja vaientanut kavereista aihetuvat melupäästöt potkimalla
      heitä ulos kämpästäsi.

Et sinä vaan ne naapurin kakarat -)

• sossutalas

SOSSUT ON PASKOJA HUORIA!! NE VIE ÄIDEILTÄ NIIDEN RAKKAAT LAPSET! SYDÄMMETTÖMÄT PASKAT

• Sisua1

Mene kysymään kuinka voisit olla avuksi tälle perheelle.Toisten arvosteleminen on kaikkein helpointa hommaa.Siihen ei paljon järkeä tarvita.

• kyvyttömät

Yhdessä lasten parhaaksi. Äiti on todennäköisesti kyvytön kasvattamaan lapsiaan. Sossusta saa ensipua mutta pidemmänpäälle sossun apu ei riitä. Ei naapurienkaan asia ole hoitaa kyvyttömien lapsia, mutta apu voi olla ainut lasten turva.

• Thats it

Kaikki yh-äidit ovat iloluontoisia jakorasioita joille kyllä maistuu pillunanto ja lasten teko mutta ei työnteko.Eletään tukirahoilla....kun ne loppuvat ei kun ronkkelit haralleen ja mulkkua sisään taas uusi toukka valloittaa maailman ja taas tukirahat juoksee.Yhteiskunta huolehtii ja veronmaksajat ja työtätekevät maksavat kiltisti
      tämänkin leikin.Olen sitä mieltä että kaikille sellaisille naisille jotka ovat tavarastaan hupia ja syytävät kersoja maailmaan ei muuta kuin pakkosterilisaatio.Eihän mitkään rahkeet riitä.

• BARBABA

Tulisiko lapset lykätä erotilanteissa isälle.?

Voisit vuorostas parjata isää .
      Kaikki yh-isätovat iloluontoisia jakorasioita joille kyllä maistuu pillunanto ja lasten teko mutta ei työnteko.Eletään tukirahoilla....kun ne loppuvat ei kun ronk

ja blaa..blaa..

• P.P

Kannattaa miettiä ensin.
      Meistä ilmoitti soskuun joku joka ei saanut yöllä nukuttua kun puolivuotias poikamme heräsi yölliselle maidolleen, itku oli armottoman kova siihen asti kunnnes pullo oli suussa. Saimme soskusta kirjeen ja kävimme poikamme kanssa siellä, niin kyllä oli täteillä hymyssä pitelemistä, ymmärtäväthän he nyt että lapset herää yölläkin!!! Ja pitävät meteliä päivälläkin!!

• Hyvää kesää

Se kiljuminen ja reihuminen pitää saada loppumaan heti. Ei tollasta kestä ihminen pitkään.

Laita valitusta isännöitsijälle mitä pikimmin. Viimekädessä vie asia oikeuteen. Jos et halua lähteä ajamaan oikeuteen asiaa niin suosittelen muuttamaan kauas häirikköperheestä.

Moni on ollut ja on edelleen samassa tilanteessa kuin sinä. Ei tuollainen tilanne voi jatkua loputtomiin.

Suosittelem muuttamaan omakotitaloon. Lainat ovat nykyään edullisia ja samalla rahalla mitä maksan vuokraa, maksat jo omaa asuntoa. Omassa talossasi saat ainakin olla rauhassa.

• Aus Hamburg

Olen miettinyt mitenhän nämä aina hiljaisuutta vaativat ihmiset voisivat asua jossain suurkaupungissa esim Pariisi , Moskova,
      jossa ei kaupunki hiljene koskaan,

Siellä eletään AINA äänien keskellä.

Se voisi olla opettavainen kokemus . Ei ehkä neljä tenavaa ( jotka nukkuu kuitenkin yöllä) tuntuisi missään.

• Schwarzenikkari

Soitat ovikelloa ja kun pääset sisälle niin nappaat ensimmäisen kersan ranteesta kunnolla kiinni ja katkot kaikki sormet yksitellen niin eiköhän vinkuminen lopu, olen myös aika varma ettet tapaa sitä porukkaa enää koskaan!

• pelle

ihana että oikein "yh-äidin" lapset.. ihan kun ne muitten kakarat ei huutais.. hihasta kiinni vaan ja sanot että voisko ne olla hiljempaa tuskin paljon pystyy tekemään koska ne on kuitenkin lapsia mut voithan yrittää.. hanki korvatulpat tai muuta maalle jos hiljaisuutta kaipaat..

• kohtalotoveri

Niin asuin romaaniperheen alapuolella taannoin ja se elämä ja mökä alkoi kol 22 jälkeen ja laittoivt pyykikoneen käyntiin samoin. Laitoin korvatulpat koviin ja en kertonut valituksia. oli väliaikainen asunto.
      Kannattaa vaivihkaa kysyä naapureiltakin kuis hurisee? Jos oma asunto homma on toinen. Korvatulpat ovat ikävät ne kutittaa. Odottakaa ja kuulostelkaa.

• Mieti "äityli"

Kyllä se vain on niin ,että nämä "äitylit", "mamulit" ym. typerien nikkien taakse piiloutuvat pentujensa metelit sallivat ovat niitä ihmisiä, joiden ei milloinkaan pitäisi asua kerrostalossa.
      Kasvatusta penskoille ei ole minkäänlaista, ehkä johtuu omasta kotikasvatuksesta, tai sen puutteesta.
      Olen sitä mieltä, että ennen kakaroiden hankkimista jonkinlainen ÄO testi pitäisi olla pakollinen kaikille, muuten nämä vähämieliset , jotka noita yhtä vähämielisiä metelöiviä kakaroita pukkaavat, pääsevät lisääntymään holtittomasti. Suomen kansa tyhmistyy koko ajan.
      Ja niille vajaamielisille, jotka joka keskustelussa kehoittavat "hankkimaan elämän", voisin kertoa, että muitakin sanontoja on, ja voisi joskus vaikka ihan itse keksiä jotain sanomista, ettei aina tarvitsisi käyttää typerää, inflaation kärsinyttä sanontaa.
      Ja, minulla on elämä, kunhan nämä metelöijät ja penskojen metelin sallivat antaisivat elää sitä rauhassa.
      Silloin siitä voisi nauttiakin.

• sirut

Hei!
      Ei ne metelöivät lapset tarvitse aina olla yh:n lapsia. Naapurin lapset ovat molemmat 2 poikaa olleet poikkeuksellisen itkuisia vuorollaan. Heidän käytöshäiriö on enemmän ollut sellaista huomion kerjäämistä kun ovat aamulla olleet väsyneitä. Miten ihmeessä sitä juonittelevan lapsen taikoo hiljaiseksi. Kaikki lapset eivät vain satu olemaan päivänpaisteita. Naapureiden suurin haitta on talon isän kielenkäyttö. Seinän takana isä huutaa " Nyt vi... se turpa kiinni, ja vaatteita päälle" Molemmat lapset alle 4- vuotiaita. Ja kun mikään laki ei pysty lopettamaan isän huutamista ja kiroilua lapsille. Henkinen väkivalta on järkyttävää sekin. Lisäksi talossamme asuu lapsiperheitä joissa vanhemmat eivät noudata muutenkaan normaaleja nukkumaanmeno sääntöjä. Lapset ravaavat pitkin yötä tunti kausia asunnossa kuin norsulaumat klo 1-3 aikaa yöllä. Monena yönä noiden lapsien/norsujen juoksun takia olen valvonut ja koittanut nukkua korvatulpat korvissa. Talon järjestyssääntöjen noudattamisesta ei ole tietoakaan. Ja sääntöjen noudattaminen lapsille on mahdotonta. Vanhempien tehtävä on huolehtia lapset sänkyy viimeistää klo 22.0 aikaan. Sitten kun en varmana voi sanoa metelin aihettajan lähtökohtaa, niin aika vaikeaa on tehdä valitusta. Monesti mietin että millaisilla tavoilla asuvat asukkaat ovat toiveasukkaita kerrostaloon. Sellaiset jotka huomioivat muutkin asukkaat sääntöjä noudattamalla, vaiko nuo jotka eivät osaa noudattaa edes normaalia päivärytmiä. Paljon puhutaan nuorista joiden päivärytmi on kääntynyt nurin, mutta eivät nuo lapsiperheiden vanhemmat taida olla kovinkaan murroiässä enää. Jotenkin uskomatonta omahyväisyyttä ja välinpitämätöntä otetta normaaliin kasvatustyöhön. Maalaisjärkeä kasvattamiseen ja käytöstapojen opettaminen takaisin vanhemmillekin!

• Lapsiperheet

En tiedä kultaako aika historiikin, mutta 60-luvulla kasvaneena lapsien ei sallittu turhista rutista, itkupotkuraivareista ei ollut tietoakaan - koivuniemen herra olisi laulanut kalinkaa takapuolella mikäli ipana olisi uhmannut aikuisia, vanhempia piti totella, olivat he sitten naapureita tai kaupan tätejä. Opettajat oli puolijumalia, noustiin luokassa seisomaan kun opettaja saapui luokkaan. Nykyäänhän niillekki haistatellaan ja syljetään päin näköä, ja senkin jälkeen saa nauttia opetuksesta tilanteeseen sopivan kouluavustajan kanssa. Tapojen rappio näkyy näillä keskutelupalstojen teksteissäkin. Mikäs sen mukavampaa kuin jutella tämmöisissä foorumeissa ja vaihtaa ajatuksia ympäri maailman, mutta ei --- v**tua pitää tuntemattomillekkin haistatella ja käteen vetoa toivottaa.

Muksut leikki aikoinaan pihalla keskenänsä mahdollisimman paljon (kun ei ollut nykyajan hienoja härpäkkeitä) , varsinkin kesäisin heti aamusta kirmaistiin ulos. Nythän ne ei viihdy edes lyhyttä automatkaa takapenkillä ilman älypuhelinten pelejä tai videoita lemppariohjelmasta.

nykyään lapsilla on laatuaikaa ja ulkoiluajat (heillä joiden vanhemmat jaksavat lähteä ulos tai olla heidän kanssaan--- kerrostaloalueilla ei varmaankaan tohdi päinsä päästää ulos edes pihamaalle leikkimään ilman aikuisen valvontaa).

Kyllä tämä yhteiskunta ja maailman meno on siinä määrin rankaksi muuttuneet, että haastavaa on lapsi kasvattaa täyspäiseksi.

Aivan liian monet nykyisät on ihme veteliä taivaanrannan maalareita jotka ei meinaa mieheksi kasvaa lainkaan, vaan eletään kuin poikamiehet vaikka vartavasten on lapsia maailmaan laitettu, niin sitten vaan lapset yksin äidin niskoille ja eikun uusia naisia katsomaan .

Ja tällaiset häntäheikit vielä kelpaavat uusille naisille, ollaan niin kuin ei mitään , vaikka ukko hylänny omat lapsensa ja niiden äidin. Ennen tommosia miehiä ei edes miehiksi kutsuttu. Nykyään se on nykypäivää -- ollaan vapaamielisiä--- lasten hyvinvoinnin kustannuksella.

Mutta asiaan: En ihan ensimmäisenä menisi lasten kiljumisesta tekemään (tai tulostamaan ilmoituslappusia rasti ruutuun periaatteella netistä TÖRKEÄÄ!, kuten joku hiippari neuvoi) ennen kuin olisin arvioinut mahdollisen avun tarpeen juttelemalla jonkun perheen huoltajan plus lasten kanssa.

Nykysuomessa lapsiperheet ovat hurjan lujilla -- urheita olette, hattua teille nostan -- koittakaas pärjätä!

• juusuutari

Oot vähän tööt jos et siedä lasten ääniä kannattais muuttaa vanhustentaloon siellä ei ole melua. Itse 4 lapsen yksinhuoltajana voin sanoa että mukuloista lähtee ääntä ja se on terveen lapsen merkki.
      Mikäli et voi sietää sitä suksi kuuseen ja yyönnä kepakko korviis.

• weerververv

Jaa, siinä olisi loistava esimerkki miksi lapsilisät olisi poistettava.

Jos hankit lapsia, kansalaisen velvollisuutena olisi turvattava riittävä toimeentulo etukäteen.

Muuten putkautat eräänlaisia loisia veronmaksajille. Tästähän ei saisi puhua.

• meteliä padampadam

Asuisin miljoona kertaa monilapsisen 100 desibelisen yh-perheen seinänaapurina kuin edes päivänkään samassa kerroksessa kerrostalokyttääjän kanssa.

Esimerkki: meille pudoteltiin postiluukusta lappusia missä luki että äänekäs musiikinkuuntelunne häiritsee , hankkikaa kuulokkeet tai olemme pakotettuja viemään asian eteenpäin.

Ainut outo juttu asiassa oli se, ettemme omista minkäänlaisia musiikinkuunteluvälineitä, emme edes teeveetä -- ainostaan hiljaa suriseva tietsikka.

Pudotimme naapurille seuraavan vastauksen:
      Emme omista minkäänlaisia musiikkia tuottavia välineitä, tervetuloa tarkistamaan asia.
      Kuulokkeiden hankkiminen ei tiettävästi auta asiaa siinä tapauksessa jos naapuria häiritsevä musiikki kuuluu naapurin omasta päästä.

• Mene sinä VANHAPIIKA

baariin niin voit sinäkin saada mahan pystyyn ja olla edes JOTENKIN hyödyksi tälle yhteiskunnalle.

• et sillee

Jumalauta mä vihaan kans sitä saatanan huutoa ja kiljumista, ihan kuin päätä irti leikattaisiin. Itse olen kans lapseton sinkku.

• juhhe100

Totanoin ihmisen kuuluu nousta aamulla siin 5-7 aikoihin jollet ole yövuoros. niin ja ongelma oli?

• Niiinhän ne tekee

mutta eihän se siihen jää, meluavat ja pelaavat erilaisia palloilulejeja sisällä, alakerrassa on todella surrelaistista asua, meteli ja pauke on tolkuton.

• Anonyymi

Meillä yh isä seinän takana. Lasten äiti kai alkoholisti...Nuo mukulat huutaa aamulla. Päivät tarhassa kait.. Iltapäivällä sama itku parku...

• Anonyymi

YH-äippien pitäisi antaa vain kakkosta, silloin syntyisi suoraselkäisiä poliitikkoja.

• Anonyymi

Varkaudessa 6 lapsinen ydinperhe tai ainakin luulisin,että ovat kaikki lapset yhteisiä heillä, terrorisoi koko kaupunkia. Vanhemmat ei välitä. Perheen äiti on todennäköisesti narsisti psykopaatti:(

• Anonyymi

Kannattaa tehdä lastensuojeluilmoitus, viranomaisten on pakko tulla paikan päälle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5757
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2100
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1932
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1094
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1093
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      987
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      967
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      892
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe