pintakäsittelijäksi

alan vaihto

Hei
Olen 37 v nainen ja suunnitteilla on alanvaihto.
Kiinnostaisi pintakäsittelijän ammatti.Asun Helsingissä.Toiminut kampaajana 15 vuotta.Mielestäni omaan hyvän värisilmän ja olen käsistäni etevä.
Voisiko joku kertoa pintakäsittelijän työllisyystilanteesta ja palkkatasosta jne....

13

10435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaa

töitä ainakin riittää lopun elämää koska vanhoja taloja ei helsingissä saa enää purkaa. naisilla alalla vaikeampaa (lähinnä taitavat koristemaalarit pärjäävät), . itse mies ja tuntipalkka 12e ja työkokemusta vasta tämä kesä. Urakalla mahdollisuus suuriinkin ansioihin jopa 5000e /kk

• maalari

myynnyt itsesi 12 eurolla, häpeäisit

• miksi hävetä
        maalari kirjoitti:

myynnyt itsesi 12 eurolla, häpeäisit

No sehän on paremmin kuin mitä nyt saan .
        Ja mitä häpeämistä on jos joku toinen ammatti kiinnostaa.En ole ainakaan kalkkiutunut .

• Boss

Meillä palkka on 4000-15000/kk, mutta he osaavat työnsä.

Jos haluat tulla harjoittelijaksi veloitan siitä 2000e/kk.

• alan vaihto

En osaa mitään vielä pintakäsittelijän ammatista, alan vaihtohan on vasta suunnitteilla.

• Maalari 35v.
        alan vaihto kirjoitti:

En osaa mitään vielä pintakäsittelijän ammatista, alan vaihtohan on vasta suunnitteilla.

porissa on ensinnäkin nuo palkat hiukan eri luokkaa. Täällä jos joku maalari saa 12/h niin saapa hyvin. Itellä on 10€. Siinä firmassa missä nyt olen on 2 tyttöä töissä, hieman yli kakskymmpisiä. Tekevät samaa työtä kuin muut muttei nyt rahtaa raskaita kamoja. Palkka määräytyy kokemuksen ja osaamisen perusteella. Edellisessä firmassa oli myös naisia ja tekivät samoin kaikkea työtä ja hyvin tekikin. En silti suosittele rakennusmaalausta naiselle. Pienessä firmassa voisi päästä tapettiremmiin tai remontointiin ja se on asiallisempaa hommaa. Isoissa työkohteissa on vastenmielistä olla, ainakin mielestäni.

• kun aloitettiin
        Maalari 35v. kirjoitti:

porissa on ensinnäkin nuo palkat hiukan eri luokkaa. Täällä jos joku maalari saa 12/h niin saapa hyvin. Itellä on 10€. Siinä firmassa missä nyt olen on 2 tyttöä töissä, hieman yli kakskymmpisiä. Tekevät samaa työtä kuin muut muttei nyt rahtaa raskaita kamoja. Palkka määräytyy kokemuksen ja osaamisen perusteella. Edellisessä firmassa oli myös naisia ja tekivät samoin kaikkea työtä ja hyvin tekikin. En silti suosittele rakennusmaalausta naiselle. Pienessä firmassa voisi päästä tapettiremmiin tai remontointiin ja se on asiallisempaa hommaa. Isoissa työkohteissa on vastenmielistä olla, ainakin mielestäni.

niin meillä kyllä maksetaa n 50,000€/kk hyville miehille ainakin täällä netissä

• Maalari35v.
        kun aloitettiin kirjoitti:

niin meillä kyllä maksetaa n 50,000€/kk hyville miehille ainakin täällä netissä

just toppuuttelin omassa viestissäni et täällä suunnassa missä asun ei makseta nettipalkkoja. 10 euroa tunnissa ei päätä huimaa missään päin. Helsinki ja helsingin palkat mutta ne ei päde muualla suomessa. Niillä palkkavaatimuksilla täällä ei kukaan saa työtä...

• Anonyymi
        Maalari 35v. kirjoitti:

gfgf

• Tiinu

Oppisopimus on hyvä vaihtoehto vaihtaa alaa. Saat heti alusta asti palkkaa ja opetuksen työn lomassa. Tsemppiä!

• Miksu

olen alkamassa pintakäsittelijäksi, oppisopimuksella tosin ja töitä luulisi riittävän. On aivan upea tunne vaihtaa alaa ja vieläpä niin radikaalisti kun nykyien työni on ollut siistiä sisätyötä, jota saan/joudun vielä tekemään kaksi viikkoa. Sitten alkaa uudet tuulet puhaltaan ja vaikka tuleva työni raskasta onkun, niin uskon jaksavani, vaikka nainen olenkin.

• tosi väsynyt,apua

puualan tehtaassa,1970 lähtien tehnyt kaikenlaista,eri paikoissa . Aloitin nykyisessä 1997.Työssä käsihiojana josta siirryin maalauslinjan vast.ottajaks ,märkäpäähän .Tennikyynärpää vaivojen vuoksi,käsihioma kone on tosi painava . Siitä sain siirron syöttöpäähän,eli maalauslinja alkupäähän hiomakoneen hoitajaksi.ja huh.... ura jatkuu. palkka 10.00e v Ja sen jälkeen voi sanoa että nousu jatkuu, jihuu.... palkka nousi 50senttiä.Ja selkä leikattiin 2008 .Ikää 53. 2kk saikkua.3kk nosto rajoitus.jonka jälkeen nostot jatkuu,elikkä olen jo maalauslinjan hoitaja,korotusten kanssa 11etunti.Todella myrkkyjen kanssa kaiken päivää ,työsuojelu ei pelaa, nivelrikko sormissa. polvissa.solisluissa,selkänivelissä...ym.Joka yö herään kipujen vuoksi,en taivu edes sukkia jalkaani laittamaan. Suvussa eläkkeellä jo kaksi vanhempaa sisartani ja pari nuorempaa odottaa osa-aikaeläkkettä .Tällä hetkellä 56v.edelleen maalauslinjan hoitaja ,ei vuoro viikkoja ,olen ihan loppu.mitä teen .Jos saisin apua voisin jaksaa henkisesti. Kroppa pettää , ikää jo vajaa56v .Ja onko palkkani ajan tasalla 2v maalauslinjanhoitaja.

• oksettaa

on hankalaa löytää, ellet sitten tee viron pellejen hinnalla. 6 euroa tunnille ja pomolla on tiliisi täysi käyttöoikeus. Lomarahoja ei tunneta eikä sairausajalta saa palkkaa. Välillä saattaa tulla pomon määräämiä palkattomia luppopäiviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe