Mistä talvivalkosipulia?

Talvivalkosipulia!

Mistä saa ostaa talvivalkosipulia? Joko neitistä tai Oulun seudulta? Ei tunnu löytyvän mistään, joten olen tosi kiitollinen jos apuja löytyy!

6

1052

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajankohta!

Googlella löytyy nettikauppoja,kun laittaa hakusanaksi: talvivalkosipuli hinta.Toimitukset vasta syksyllä,kuten muillakin sipuleilla.Kasvavat mullassa juuri tällähetkellä.Joskus torilla on ollut myytävänä tavallisilla kotipuutarhureilla,mutta vasta syksyllä.

• Kasvattelija

Joskus olen nähnyt muutaman kappaleen pakkauksia keväällä ihan tavallisessa tavaratalon puutarhaosastolla. Tai ainakin olivat kotimaisia valkosipuleja ja siemeneksi tarkoitettuja.

Minäkin kasvattelen juuri tämänvuotisia valkosipuleita isommiksi. Tosin en tätä lajiketta ole saanut menestymään talven yli maassa, vaan olen aloittanut viljelyn heti joulun jälkeen jääkaappiin laittamalla, Ja sitten heti kun maa sulaa, maahan. Minäkin asun Oulun "läänissä".

• yarnaxyyy
    • Minä olen ostanut talvivalkosipulia ainakin Multasormesta ja Plantagenista. Noiden ketjujen myymälöitä kai löytyy Oulunkin seudulta?

• O-mukulakiurunkannus

Minä laitoin viime syksynä paljon ihan ruokakaupasta ostettujen valkosipulien kynsiä maahan myyriä torjumaan. Tänä kesänä on valkosipulia kasvanut joka kukkamaassa enkä ole niistä montakaan pois nyppinyt. Saapa nähdä, mitä ensi kesä tuo tullessaan. Ainakin siis kestävät ihan hyvin talven yli Kanta-Hämeen kukkamaissa.

• Valkkarimies

Hyötykasviyhdistys Helsingissä myy talvivalkkareita, saa postissa, löytyy myös letitysohjeet kesävalkkareille you tubessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2091
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      1984
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1946
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1202
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      997
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe