Kaasoa ei kiinnosta

PINJA_86

harmittaa ihan kamalasti :( Meillä on häät ensi syksynä ja olen valinnut itselleni kaksi kaasoa. Tilanne on siitä erikoinen että meidän kaveriporukasta toisella ystävällä on häät kolme viikkoa ennen meidän häitämme. Ongelma on tämä: oma kaasoni on suunnattoman paljon enemmän kiinnostunut toisen ystävämme häistä JONKA KAASO HÄN EI OLE, kuin minun. Hän on käynyt tutustumassa ystävämme kanssa hänen hääpaikkaansa, valinneet yhdessä hääpuvun ym ja kaasoni kehuu minulle tämän toisen morsiamen hääpaikkaa ja pukua ym kun taas meidän juttuihin ei ole ottanut mitään kantaa/tarjonnut apuaan. Ja olen pyytänyt häntä mukaani katsomaan hääpukua/hääpaikkaa/kutsukortteja niin hän on kohteliaimmin kieltäytynyt koska asuinpaikkakunnillamme on välimatkaa.

Olenko aivan kohtuuton kun olen loukkaantunut? En ole saanut sanottua tätä kaasolleni mutta olen tosi surullinen :( Tuntuu päinvastoin että hän sanoo inhottavia kommentteja meidän häistämme (paikka ym), tai sitten vaan kuvittelen :( Aika pahalta tuntuu kuunnella hehkutusta toisen häistä kun meidän häistämme ei sano mitään positiivista. MITÄ VOIN TEHDÄ?

5

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei noin

      Kaaso vaihtoon. Miksi tuollainen ihminen on edes kaverinasi?

    • järki kouraan...

      Kaason valinta on osoitus hyvästä ystävyydestä ja kunniatehtävästä elämäsi tärkeimpänä (?) päivänä. Olet lähtenyt kauniista ajatuksesta ja toivonut hyvää yhteistyötä, mutta todennut homman toimivan huonosti. Ja kukaanhan ei voi kuin arvailla kaasosi käytöstä, mutta jos hän kokee jonkun muun hääjärjestelyt itselleen tutummiksi ja helpommin ymmärrettävämmäksi sinun on aivan pakko puhua kaasosi kanssa haluaako hän ylipäätään olla kaasosi. Se ei ole väärin kysyä, jos teet sen ystävällisesti ja ymmärryksellä ja annat hänelle mahdollisuuden päättää jäädäkö vaiko luopua kaason hommista. Jos et osaa puhua, kirjoita, mutta pääasia on, että pääset vauhtiin omien hääjärjestelyjesi kanssa.

      Ihmisten kanssa ei aina selviä helposti ja vaikka teille nyt tulisi riitaakin, niin mieti haluatko lopun elämääsi muistella kaasoa, joka ei viitsinyt auttaa sinua häissäsi ja pilasi juhlatunnelmaasi vai käytkö yhden riidan läpi, jota et todellakaan muista enää kymmenen vuoden kuluttua. Voisin jopa väittää, ettei kyseinen kaaso edes ole enää silloin elämässäsi muutenkaan ja olet saavuttanut hänen tilalleen paljon muuta kivaa.

      Onnistuneita hääjärjestelyjä ja ala miettimään kuka muu olisi kiva kaaso. Kun sen olet päättänyt osaat puhua paljon helpommin huonolle kaasollesi.

    • rewerew

      ...ja olen valinnut itselleni kaksi kaasoa...

      Kysyitkö haluavatko, ehtivätkö kaasoksi? Oletatko että ilman muuta suostuvat?

      Oletteko sopineet selvästi, mitä suunnittelet itse ja mitä odotat heiltä?

    • juusto

      Ai että kaason on tultava sinun kotipaikkakunnalle asti. Kuulostaa hankalalta. Entäs jos menet puolitiehehn vastaan ja jokin päivä menet hänen luokseen ja menette siellä kaupungille etsii tavaroita tai askartelette hänen luona. Ei toista voi vaatia kokoajan matkaaman toisen asuinpaikkakunnalle. Ehkä hän aattelee että säästää bensarahoja sitten sinne kun häät on lähempänä ja tarvitsen enmmän apua.

      Kuinka pitkä on välimatka ?

    • Hääninja

      Ja voihan siltä kysyä tyyliin: "Hei, kun mää pyysin sut kaasoksi, niin en tiennyt että sulla on tuo toinen ja on kyllä aika rankkaa sulle olla molemmissa kaasona kun siinä on aika paljon hommia molemmissa että olisiko sulle ok joa xxxx tulisi sun tilalles? Tai jotai muuta samantyylistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe