VOISITTEKO AUTTAA HIEMAN? :) KIITTÄISIN KOVASTI!

hjälpamig

Tarvitaanko luottokorttia hotelliin, jos yöpyminen ja kaikki perusmaksut ovat maksettu samaisen kortin kanssa ennalta netissä, kyseisen hotellin nettisivuilla?
Tarkoituksena matkustaa Ruotsiin ja mennä yöpymään siellä Scandiciin. Yöpyminen maksettiin tuttuni luottokortilla, kun en itse sellaista omista. Joten tarvitaanko sitä korttia enää, kun kaikki on jo maksettukin?

Kiitos vastauksistanne! :)

11

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nej

      Ei tarvita.

    • voi voi

      Miten ja miksi hotelli on maksettu etukäteen? En ole ikinä maksanut kuin vasta kun olen lähdössä. Entä jos tulee este?

      • niin just

        Samaa ihmettelin. Ettei ole kyse vain katevarauksesta? Ottaisin kyllä kortin kaiken varalta mukaan.


      • 19+18

        Kyllä itse olen maksanut hotellia varatessa netin kautta visalla monta kertaa, onhan ne lennotkin jo maksettu ja takaisin ei rahoja saa vaikkei pääsisikään lähtemään.

        Vakuutuksesta voi sitten yrittää.


      • näin minä
        19+18 kirjoitti:

        Kyllä itse olen maksanut hotellia varatessa netin kautta visalla monta kertaa, onhan ne lennotkin jo maksettu ja takaisin ei rahoja saa vaikkei pääsisikään lähtemään.

        Vakuutuksesta voi sitten yrittää.

        väärin meni...luottokortilla kun maksaa lennot ja jos tulee ettei pääse niin rahat saa pois...käteisellä ei saa. Nytkin Airfinlandian tapauksessa näin meni. Mutta minä kysyn miksi ihmeessä maksaisin hotellin etukäteen? MIKSI kun en tiedä hotellista mitään ja mennä nyt maksamaan sika säkissä...en ainakaan suosittele...


      • Yksi syy
        näin minä kirjoitti:

        väärin meni...luottokortilla kun maksaa lennot ja jos tulee ettei pääse niin rahat saa pois...käteisellä ei saa. Nytkin Airfinlandian tapauksessa näin meni. Mutta minä kysyn miksi ihmeessä maksaisin hotellin etukäteen? MIKSI kun en tiedä hotellista mitään ja mennä nyt maksamaan sika säkissä...en ainakaan suosittele...

        Koska etukäteen maksamalla voi säästää useita kymmeniä euroja, varsinkin ketjuhotelleissa kuten Scandic.

        Jos varmasti tietää olevansa tietyn yön tietyssä kaupungissa, niin miksi ei sitten varaisi sillä halvemmalla hinnalla, jota ei voi perua.


      • Yksi syy
        Yksi syy kirjoitti:

        Koska etukäteen maksamalla voi säästää useita kymmeniä euroja, varsinkin ketjuhotelleissa kuten Scandic.

        Jos varmasti tietää olevansa tietyn yön tietyssä kaupungissa, niin miksi ei sitten varaisi sillä halvemmalla hinnalla, jota ei voi perua.

        Ihan vain yksi esimerkki; näitähän löytyy satoja.

        Tiedämme jo nyt että olemme yön 30. - 31. elokuuta hotelli Hilton Helsinki Airportissa. Varasimme huoneen eilen. Erikoistarjous King Executive -huoneesta aamiaisella 155 euroa, ei peruutusoikeutta, maksu veloitetaan luottokortilta jo varattaessa. Jos haluaa peruutusoikeuden, hinta samasta huoneesta samalla palvelulla ja aamiaisella 259 euroa.

        Kun kerran varmasti tiedämme tuolla olevamme, niin miksi ei maksaisi etukäteen ja voittaisi yli 100 euroa?

        Ainoa syy miksi tuo hotelliyö peruuntuisi olisi jommankumman vakava sairastuminen, ja silloin matkavakuutus korvaa huoneen joka tapauksessa.


    • NäinOn

      Hotellihuoneella voi olla kaksi hintaa. Edullisemmalla hinnalla ei ole peruutusmahdollisuutta eli et saa rahojasi takaisin vaikka joutuisit perumaan yöpymisen. Itse maksan aina hieman kalliimman hinnan jolloin peruutuksen voi tehdä ilman kustannuksia tai korkeintaan maksamaan ensimmäisestä silloin kun peruutus tapahtuu 1-2 vrk ennen varauksen alkamista. Jotkut hotellit/välittäjät voivat periä maksun myös etukäteen mutta silti normaalit peruutusehdot ovat voimassa eli saat tarvittaessa rahasi takaisin.

      Olipa hotelli sitten tosiaan maksettu tai pelkästään varattu niin ystäväsi luottokorttia et tarvitse mukaan. Ystäväsi luottokortilta veloitetaan vain jos ainoastaan siinä tapauksessa että jätät maksamatta jotain, vaikkapa baarikaapista juodut viinakset. Ystäväsi luottokorttia et edes saa ottaa mukaan koska kortti on henkilökohtainen ja sen luovuttaminen toiselle ei ole sallittua.

    • jojojojo

      Kirjoittautuessasi hotelliin TARVITSET luottokortin vakuudeksi jos esim. juot baarikaapin tyhjäksi tai pöllit kylpytakit niin hotelli voi veloittaa ne sitten kortilta.

    • NäinOn

      Hotelli voi veloittaa ne kylpytakit siltä kortilta jolla huone on varattu.

    • Room 505

      Kyllähän sitä monessa paikkaa suositellaan, että se luottokortti jolla huonevaraus on maksettu, olisi hyvä olla mukana. Maailmalla sitä jopa välillä pyydetään näytettäväksi. Ruotsista ja Scandicista en tiedä, mikä siellä on käytäntö. Laita sähköpostia hotelliin ja kysy, ei sen pitäisi sen vaikeampaa olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe