C 180 vai Volvo V70

Ostaja

Onko kenelläkään kokemusta? Eli voiko C 180 farmaria verrata V70 volvoon.
Volvo lienee isompi mutta taitaa bensan kulutuksessakin olla eroa :)

29

17877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junso

      Mersu on takavetoinen, mikä ainakin kannattaa huomioida. Käsittely on kevyen helppoa kesällä, mutta talviliukkaalla perä irtoaa helposti tiestä. Volvo on raskaamman oloinen. Koeaja molemmat, niin huomaat eron. Kesällä ei tietenkään saa taviolosuhteita. C 180 on suht pikkuruokainen, mutta riippuu tietenkin kaasujalasta.

      • E220 CDI

        Vastaamista helpottaisi, jos tietäisi, mitä korimalleja verrataan?

        Mutta oma S204 Cee farkun ostettuani yllätyin itsekin, että sisätilat olivat aika tarkoin sentilleen samat kuin sitä edeltäneen autoni, V70 I. Ei liioittelua, vaan esitteiden ja metrinmitan kertomaa. Tavaratilavertailun Volvo toki voittaa selvästi ja vaikka takanakin on vastaavat tilat, on Volvon korkeampi takapenkki aikuisille selvästi Ceen matalaa tyynyä mukavampi.

        Pattikylki-V70 on isompi kuin S204, mutta uusi S205 on taas 10 senttiä pidemmällä ja reilusti leveämmällä alustalla, joten myös sen korihylsy on kasvanut, mutta Volvo taitaa edelleen viedä tavaratilavertailun? Eri korimallien sopivuus omaan käyttöön pitää käydä itse sovittamassa.

        Takaveto on iloinen asia, koska manuaalivaihteinen nelosmoottorinen Cee on optimaalisessa balanssissa ja loistava ajettava. Sen ylivoima korostuu liukkaalla, jolloin vanhanaikaiset takavetoiset alkavat heiluttaa häntäänsä ja kaikki nokkapainoiset ja kevytperäiset etuvetoiset alkavat puskea ratista välittämättä suoraan. Muut saavat väitellä näiden käytöshäiriöiden paremmuudesta, Cee menee tasan niiden puolivälissä, neutraalisti ja nöyrästi kääntyen ratilla osoitettuun suuntaan. Ei puske, ei heiluta häntäänsä, vaan ylikovaa kaarteeseen ajettuna sortaa tasaisen neutraalisti. Kuljettajan hölmöillessä kaasulla hoitaa ESP tilanteen kotiin hillitysti. Cee toteuttaa kaiken mitä kuljettaja pyytää, mitään siihen lisäämättä ja mitään pois jättämättä.

        Mersun uudehkojen mallien 7G-Tronic siirtää kulutuslukemat modernille tasolle.

        Näistä kahdesta vaihtoehdosta ainoa peruste Volvon ostolle voi olla tilat. Muussa tapauksessa valinta suoritetaan Mersun ja BMW 300-sarjan kesken.


    • Lari

      ..painii eri sarjassa. C mersu on ns pikkumersu ja vastaava Volvolta olisi 40 sarjalainen eli S tai V40. Jos vertaisi V70:iin, pitäisi rinnalle ottaa E-mersu eli "väyrynen".

      Mitä noihin tulee niin Volvo on iso ja massiivinen. Tarjoaa ison auton edut. Bensavehkeenä ei pikkuruokaisin. 2.5l bensakoneella on vaikea päästä alle 8l sataselle kulutuksiin. Talvi kaupunkiajokulutukset sit ihan eri luokkaa.

      C mersu on suorituskyvyltään koht hyvä. Joskaan ei mikään "tykki". 1.8 bensa ei myöskään ole mikään taloudellisuusihme mutta toki menee vähemmällä kuin Volvo.

      • nipo

        Mersu c180 EI tarkoita että siinä olis 1,8 kone.Moottori on 2.0l


      • meitsi
        nipo kirjoitti:

        Mersu c180 EI tarkoita että siinä olis 1,8 kone.Moottori on 2.0l

        Se oli, mutta nykyisin on taas 1.8, tosin kompressorilla. Elikkä C180 Kompressor, tehoa 143hv, vääntöä 220nm


      • E220 CDI

        Edelleen epäselvää, mitä korimalleja verrataan, mutta olipa mikä tahansa, Väyrys-farkun kokoinen

        V70 on vielä tekemättä. Volvon takapenkki ja tavaratila eivät riitä vertailussa E-sarjalle.

        S204 Cee on sisätiloiltaan saman kokoinen kuin V70 I, eli pienempi kuin pattikylki-V70.

        Itse ajoin tankkikirjan mukaan V70 I ympärivuotisen keskikulutuksen 2.4 litran bensakoneella hieman alle 8 sadalle, mutta enemmänkin saa bensa-Volvolla varmasti menemään.

        Ja niin kauan kun korimalleja ei tiedetä, Ceen bensakone voi olla joko 1.8 tai 2.0 litrainen, koska kumpiakin on tehty.


    • Mestari

      Olenko nyt oikeassa, jos ymmärrän sinun kyseenalaistavan Mersun C-sarjan mainoksen, jossa C touringia verrataan Volvon V70:iin? Tuollainen vertailu kieltämättä on erikoista. Toisaalta siinä saa käsityksen, mitä rahallaan saa. Mersulta saat luokkaa pienemmän kaaran, mutta eihän se auton koko kaikille merkitse. Olisihan se tietty jotenkin järkevämmän tuntuista, jos Mesen saisi edes hieman vahvemmalla moottorilla...

      • jape

        minulla on kokemusta molempien omistuksesta,c 220 cdi farkku ,sitä kehtaa jo sanoa autoksi, talvella erittäin lämmin luistonesto ja automaatti on yhdistelmä kuin kesällä ajaisi,joskin pennut potkii takapenkillä selkään,volvo v 70 2,5d,autossa on hyvää hinta ja tilatsiihenpä ne hyvät puolet loppuukin,huollot sikakalliit,hihnójen vaihdossa uusitaan puoli konetta aina 90 tonnin välein eli vaivatta saa huoltoon menemään 1600 eur,hirveä meteli sisälle,yhtä kevyt ajettava kuin 502 valmet,montun jälkeen aian kiva arvailla mistä seuraava ääni keulapäästä kuuluu,kone karmean kuuloinen ja pukkaa savua kuin junan veturi,talvella kuin jääkaappi sillä ardicin lisälämmitin on aina rikki
        vaihtoehtoina mersu ehdottomasti parempi jos ajat kaksistaan jos ajat taas neljästää laita farkku väyrynen se on sangen miellyttävä riittävän isolla koneella ja automaatilla


      • Toinen Jape
        jape kirjoitti:

        minulla on kokemusta molempien omistuksesta,c 220 cdi farkku ,sitä kehtaa jo sanoa autoksi, talvella erittäin lämmin luistonesto ja automaatti on yhdistelmä kuin kesällä ajaisi,joskin pennut potkii takapenkillä selkään,volvo v 70 2,5d,autossa on hyvää hinta ja tilatsiihenpä ne hyvät puolet loppuukin,huollot sikakalliit,hihnójen vaihdossa uusitaan puoli konetta aina 90 tonnin välein eli vaivatta saa huoltoon menemään 1600 eur,hirveä meteli sisälle,yhtä kevyt ajettava kuin 502 valmet,montun jälkeen aian kiva arvailla mistä seuraava ääni keulapäästä kuuluu,kone karmean kuuloinen ja pukkaa savua kuin junan veturi,talvella kuin jääkaappi sillä ardicin lisälämmitin on aina rikki
        vaihtoehtoina mersu ehdottomasti parempi jos ajat kaksistaan jos ajat taas neljästää laita farkku väyrynen se on sangen miellyttävä riittävän isolla koneella ja automaatilla

        Oot varsinainen pelle.
        Volvo on huomattavasti mersua hiljaisempi.
        Ja kirjoituksesi oli vaikea lukea, ei hauska vaikka niin yritit.


      • pppeeepeperpep
        Toinen Jape kirjoitti:

        Oot varsinainen pelle.
        Volvo on huomattavasti mersua hiljaisempi.
        Ja kirjoituksesi oli vaikea lukea, ei hauska vaikka niin yritit.

        ei kannata hermostua, hiljaisuutta voi mitata mutta kyseessä on loppupeleissä subjektiivinen arvio. Jos diggaat Volvoa niin hyvä, aja sillä - makuja on niin monia. Muutenhan tarjolla olisi vain muutamaa automerkkiäkin.


      • E220 CDI
        pppeeepeperpep kirjoitti:

        ei kannata hermostua, hiljaisuutta voi mitata mutta kyseessä on loppupeleissä subjektiivinen arvio. Jos diggaat Volvoa niin hyvä, aja sillä - makuja on niin monia. Muutenhan tarjolla olisi vain muutamaa automerkkiäkin.

        V70 I tinaviitosen vaihtuessa S204 Ceehen melutaso etenkin talvirenkailla laski merkittävästi. Cee on myös hiljaisempi kuin Rouvan S80.

        Diesel-Cee myös lämpeni nopeammin kuin bensaVolvo. 1200 Watin sähkövastukset ilmakanavissa lämmittävät sisätilat nopeasti, vaikka dieselkone lämpeneekin hitaammin. Tankista tosin sekin lämpö on pois, kun iso laturi panee vastaan aika kovaa vastusten ollessa päällä.


    • mb180

      Jos valita saat, niin kannattaa ottaa mersu. Ihan on eri auto.

      Mulla on ollut vuosien saatossa mahdollisuus ajaa aina uudehkolla autolla. Viimeisimmät kokemukset on MB180 C ja MB200 E, aikaisempia mm. Volvo V70, S80 ja Nissan Maxima 3.0 V6. Ja sitten vielä pari Audia, Ford Mustang ja pari muuta USA-ihmettä (V6 3.6 tms.).

      Kylläpä vaan noista kaikista mukavin on ollut tuo MB180 C, joka muuten nykyisin on 1.8 litran moottori kompuralla. Kyllä kulkee ihan kivasti. Sama moottori on muuten 200 E -mallissa, joskin vähän toisella tavalla tehtynä ja isommilla hevoislla. tuo 200 E bensakoneella kulkee mukavasti Saksan autobaanoilla (lue yli 220 km/h matkanopeus)... Volvo on ihme traktori, jota Suomessa jostain ihme syystä palvotaan... kamalan näköinekin vielä...

      Mulla oli mahdollisuus valita aika isosta joukosta ja MB180 C K ja autom. oli valinta...

      No nyt kun on vertailtu näitä nykyautojen tiloja, niin nuo turvavarusteet vie ylläätävän paljon sisätilaa. Ei V70:ssä ole yhtään enempää tilaa kuin C180:ssa - jos puhutaan matkustamosta. Peräosassa on kyllä, mutta kukapa niitä reunan katonrajasenttejä tarvitsee?

      Ja jos verrataan sedaneita, niin vaikkapa S80, E200 ja Maxima 3.0 V6 on samaa kokoa, niin kylläpä Maximassa on isoimmat jalkatilat...

      Talviajosta. Mersut on takavetoisia ja hyvä niin. Takavetp ESp on pirun mukava yhdistelmä. Auto on helppo hallita, mutta käyttäytyy loogisesti. Samaa ei voi yleensä etuvedoista sanoa.

      • HeH Heh

        paljoa immeiset tutustunut autoihin.
        Volvo V70 on ihan eri kokoluokkaa kuin Mersun C, istuma tilaltaan ja samoin tavaratilaltaan.
        Kyllä volvo tarjoaa ihan eri hyvän matkustus mukavuuden, saa kunnollisen ajoasennon, myös hiljainen. Myös 2.5 litran moottori tarjoaa ihan toisenlaisen ajettavuuden kuin 1.8 litran Mersu.Puhumattakaan 5 koneen pehmeästä soinnista.
        Etupään kolinat kuuluu myös Mersuun ja valitettavasti kalliit laatikko remontit.
        Ja toisekseen Volvossa tarkenee talvella, ilman lisälämmitystäkin.


      • terki

        Isosta joukosta valita. Et kyllä ole autoasiantuntija, jos ISOSTA joukosta valitsit pikku mesen.


      • Mittanauha
        HeH Heh kirjoitti:

        paljoa immeiset tutustunut autoihin.
        Volvo V70 on ihan eri kokoluokkaa kuin Mersun C, istuma tilaltaan ja samoin tavaratilaltaan.
        Kyllä volvo tarjoaa ihan eri hyvän matkustus mukavuuden, saa kunnollisen ajoasennon, myös hiljainen. Myös 2.5 litran moottori tarjoaa ihan toisenlaisen ajettavuuden kuin 1.8 litran Mersu.Puhumattakaan 5 koneen pehmeästä soinnista.
        Etupään kolinat kuuluu myös Mersuun ja valitettavasti kalliit laatikko remontit.
        Ja toisekseen Volvossa tarkenee talvella, ilman lisälämmitystäkin.

        Voiphan sitä V70 ja C-sarjan sisätiloja mittailla. Hämmästyt. Molemmat on "pieniä autoja", mutta kyllä niihin 4 henkeä mahtuu mukavasti...


      • mb180
        terki kirjoitti:

        Isosta joukosta valita. Et kyllä ole autoasiantuntija, jos ISOSTA joukosta valitsit pikku mesen.

        Niin. Kai se on makuasia. Mieluimmin olisin ottanut E-mersun, mutta pidin sitä vähän liian kalliina. C oli aika mukava paketti ajettavuudeltaan, kulkemiseltaan ja mikä parasta: takaveto!!!

        Saab 9-5 itse asiassa olisi kans ollut ihan ok, mutta V70 ei ihan helpolla ole mun auto... ja käytettyjen kanssa en viitsi lähteä puljaamaan.

        ja hinnoista vielä... varusteltu C maksaa about 47000 ja vastaava E olisi ollut jotain 65000. Mielestäni molemmissa on rahalle vastinetta, mutta tollainen pikkauton kokoinen lisähinta tuntuu kuitenkin suurelta. Ehkä ensi kerralla sitten...


    • Mersukuski

      Minulla on ollut etuoikeus päästä ajamaan lähes heti ajokortin saatuani pelkkiä Mersuja. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt. Huollot asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua - hinnaltaankin yllättävän edullisia. (Toisaalta, kun autoa pitää hyvin, tulee harvemmin mitään ongelmia.) Pahaa sanottavaa en keksi. Ehkä naapureita jurppii, mutta sehän kuuluu suomalaiseen kansanperinteeseen.

      Selvitä oma ääriarvotehtäväsi niillä painokertoimilla, jotka koet itsellesi tärkeiksi. Joka tapauksessa paras laatu löytyy Stuttgartin tuotteesta =).

      Eikä hirveästi kannata korvaa lotkauttaa täällä johtotähden mollaajille, sillä laatu selviää yksinkertaisesti osoitteesta www.autotalli.com tarkasteltaessa autoja 500000 km. Eikä se laatu ole mihinkään kadonnut.

    • kokenut

      Mersu-uskovaisuus istuu monissa lujasti. Itessänikin istui parin Mersun verran. Eka malli, 190-bensa pelasi ihmeen hyvin, jäi ok-kuva. Pienen tauon ja varakoitumisen jälkeen palasin Mersuun, mallina nyt noin 200 tkm ajettu 220 cdi-Väyrynen automaattina. Kori ruostui aika pahoin ja alkoi tuskaannuttava taistelu tehtaan takuupolitiikan kanssa. Toisekseen vetopyörästö (perä) alkoi olla täysin loppu, kallis remppa olisi ollut edessä. Liuta sähkövikoja oli matkalla myös, ja pahinta: arvo aleni romahdusmaisesti 10 kk:n aikana, syynä kasvavat tuontimersujen määrät.

      Halusin kerralla eroon tuskaannuttavista jonotuksista sun millekin pajalle ja paukautin ostaa upouuden auton. Mersukantani siis katkesi tähän enkä näe enää edellytyksiä tai edes halujakaan palata takaisin.Tuttavapiiriini kuuluu pari Mersu-uskovaista, joille temppuni oli lähes pyhäinhäväistys. Säälien seuraan heidän jatkuvia pajakäyntejään 124:stensa kanssa, heillä on paljon ajetut dieselmallit joihin kilometrien myötä tulee pakosta jotain kuluvan osan uusintaa ja halpispajoilla eivät saa niitä aina kerralla kuntoon.

      Kukin tavallaan, ehken upouusi Mersu antaa vielä jotakin ripettä siitä entisaikojen tunteista, vaan kovin ovat nekin muuttuneet suhteessa kilpailijoihin huonompaan suuntaan (vrt. Volvo, BMW, Audi)...

      • Sepe

        Itsellä oli käytössä tähän kesään saakka C 180 vm 2001 ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Vakiovarustukseen kuuluu tosiaan loistavasti toimiva ESP, kaikki mahdolliset turvavarusteet ja vakionopeussäädin. Sähköinen tuulilasinsulatustoiminto on todella tehokas ja mikään paikka ei jäätynyt talvella, toisin kuin muissa tähän asti omistamissani autoissa. Jokaisesta yksityiskohdasta näkyy suunnittelun huolellisuus, missään ei ole menty siitä mistä aita on matalin. Kulutus oli yllättävän pieni etenkin matka-ajossa ja ylläpitokulut pysyivät muutenkin alhaisina. Niin että on täällä ainakin yksi, jolle tähti ei ole himmentynyt. Ainoa mitä jäin kaipaamaan, oli tavaratilan monikäyttöisyys, joka on Sedanissa lisävaruste ja omastani puuttui.

        Sepe


    • mb180

      Suomessa autot on kalliita. Parhaimman ajonautinnon, turvallisuuden, mukavuuden ja palvelun saa uudella autolla. Kokemuksieni mukaan uudet (tai vähän käytetyt, nuorehkot ja hyvin huolletut) autot ovat tänä päivänä hyviä. Sitten onkin aika makuasia, että minkä valitsee ja millä haluaa ajaa. Uusi mersu on ollut upea kokemus. On toiminut viimisen päälle.

      En valitsttavasti osaa vertailla eri autoja 5 tai 10 vuoden iässä. Itse olen ajellut pääasiassa uusilla autoilla (max. 4 vuotta vanha) ja niissä ongelmat on olleet vähäisiä tai niitä ei ole ollut.

      Sen sijaan maanantaikappaleet tuntuvat piinaavan aina välillä. Viimeeksi on kohdalle sttunut maanantai V70 ja tosi huonosti tehty C5, mutta sitä näyttää sattuvan merkille kuin merkille, joskin ehkä joillekin vähän useammin?

    • jape

      500.000 km jälkeen mersu on vielä täydessä iskussa volvosta on enää haikea muisto jäljellä ,siinä se ero löytyy,kannattaa käydä ajamassa molemmilla pikku lenkki ennen kuin ottaaa kantaa ajomukavuuteen sekä melutasoon

    • voi!

      Suomalaisilla volvokuskeilla tuntuu oleman ihmeellisiä kuvitelmia oman autonsa kokoluokasta ja luokasta yleensäkin. Jotkut haluavat nähdä V70:n jopa A6:n ja 500-sarjan kilpailijana - ja pyh, sanon minä. V70:n on melkein puolet halvempikin, jos ei nyt sitä R-mallia oteta lukuun. Ulkomaisissa lehdissä (mm. ams) kyseisen Volvon kilpailijoita ovat Vectrat ja Mondeot.

      • MASA taksi

        Ajakaa ja kokeilkaa muitakin autoja kuin volvo ja mersu on paljon parempia olemassa kun nämä kyseiset mallit itsellä ollut taksimiehenä molemmat ja vielä muita mutta kyllä peugeot on minulla ollut kestävin ja paras joka suhteessa talvella ja kesällä tdi406-407sw molemmat hyviä!! Paljon ranskalaisia on lisääntynyt muutenkin kun ihmiset alkavat ymmärtää enemmän nykyautojen päälle eikä ajatella vuosikymmen vanhoja juttuja!


      • jjjjjjjjjjjjjj6
        MASA taksi kirjoitti:

        Ajakaa ja kokeilkaa muitakin autoja kuin volvo ja mersu on paljon parempia olemassa kun nämä kyseiset mallit itsellä ollut taksimiehenä molemmat ja vielä muita mutta kyllä peugeot on minulla ollut kestävin ja paras joka suhteessa talvella ja kesällä tdi406-407sw molemmat hyviä!! Paljon ranskalaisia on lisääntynyt muutenkin kun ihmiset alkavat ymmärtää enemmän nykyautojen päälle eikä ajatella vuosikymmen vanhoja juttuja!

        siinähän se pelle oikein on jaa että ranskalainen....................ei helvetti työkseen kun noita paskoja korjaa......no sehän on vaan teidän mielipide c180 vm95 mb 550tkm


    • 270 cdi 2002

      Kuka ostaa 500000 km ajetun volvon? 500000 km ajetun mersun ostaa sellainen joka ajoi edellisellä 1.000.000 km :)

    • asiantuntija.

      Miksei ihmiset osaa puhua vuosimalleista? Aloittajan kysymykseen on mahdoton vastata kun ei tiedetä minkä ikäisistä autoista puhutaan. Esim. vm. 1996 MB C180 on aivan eri peli kuin vaikkapa 2008 W204 mallinen. Opetelkaa kertomaan faktat ensin, sen jälkeen voi tulla järkeviä vastauksia.

    • antt2

      Mulla on 6-vaihteinen BM-180C Kompressor , mistähän jotuu että siinä on vaiteet melo jäykät autolla on ajetu 150000 km.

    • MB 301

      Osta Mersu. Miellyttävämpi ajaa ja kestävämpi auto.

      • -örkki-

        Varmaan iso apu oli edellisestäkin vastauksesta aloittajalle. Tuli vaan pikkuisen myöhään (yli 10 vuotta). -Vai vieläköhän tuo arpoo siellä, että mese vai vulva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

      Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe