Se on nyt tehty, ensimmäisen kerran turistu yli puolituntia siskon kanssa skypellä ; ) Kivaa, oppia uusia jutskoja ; )
Lisäksi löysin paikallisesta putiikista isoon nukkekotiini valkeat posliinisen vanhanaikaiset kylpyhuoneen kalusteet sinisillä kukilla koristellut ja "kullatutuilla" hanoilla varustetut. En voinut vastustaa kiusausta ja olen nyt onneni huipulla ; ) Tein pieniä kulpypyyhkeitä ja huomenna pitää kaakeloida lattiat ja asentaa peili käsienpesualtaan ylle.
Kuopus leikkasi nurmikon ja minä pätkin viikatteella marjapensaiden ympäryksiltä joutoheinät matalaksi. Alkoi satamaan, juostiin pirttiin suojaan, paistettiin kalapihvejä ja juotiin kahvit suklaakakun kanssa.
Pienet iloiset puuhastelut tekevät sadepäivista aurinkoisia.
Oliko siulla hyvä päivä tanään?
Elämän pieniä nautintoja ; )
94
526
Vastaukset
- ...
Uusia?
=DW=- ...
korpikirjailija kirjoitti:
Onko sinullakin nukkekotiharrastus?
Not.
Olen tosin ollut rakentamassa yhtä pytiniä.
Ääliömäinen ajatuksenakin. Opetetaan lapset perusporvareiksi tavaranhaalijoiksi. Aivan yhtä kieroa kuin joku uskonto. Kenenkähän keksintöä toikin muka on?
Tinasotilaat ja sotatantereet sen sijaan on kiinnostavia, mutta niillähän on sentään jokin tarkoituskin :D
=DW= - On kai..
Onko sinullakin nukkekotiharrastus?
siellä asukkeina ovat kaikki uskiksia, näin olen asian ymmärtänyt tältä palstalta.
... kirjoitti:
Not.
Olen tosin ollut rakentamassa yhtä pytiniä.
Ääliömäinen ajatuksenakin. Opetetaan lapset perusporvareiksi tavaranhaalijoiksi. Aivan yhtä kieroa kuin joku uskonto. Kenenkähän keksintöä toikin muka on?
Tinasotilaat ja sotatantereet sen sijaan on kiinnostavia, mutta niillähän on sentään jokin tarkoituskin :D
=DW=Minun lapseni ovat aikaisia ja vielä poikia.
=DW=@
Nukkekoti on minun oma ihana juttuni.
Kävin Pohjois-Karjalassa vieraisilla ja sain lahjaksi ystävättäreni nukkekotini terasille pihavalopylvään. Lapseni ja tuttavani kartuttavat pikku tuliaisilla nukketaloni varustusta. Talon laajennustyöt pitää aloittaa syksyllä ; )
Tottahan ymmärsin jotta tarkoitit Skypeä eka kommentillasi. Mutta aina jokaisen uuden jutskan kokeilu on ensimmäinen kerta. Petze soittelee paljon ulkomaille ja on käyttänyt skypea vuosia, minä aloitin tänään ; )
Olen iloinen, onnistuin.On kai.. kirjoitti:
siellä asukkeina ovat kaikki uskiksia, näin olen asian ymmärtänyt tältä palstalta.
Minä ja nukkekotini asukkaat luotamme tieteen teorioihin ja taivaan tähtitomuun, jonne kiintydymme aikanaan energiana.
- Pirre*
Niitä (puuhastelu) sadepäiviä on nyt riittänytkin, mutta oli ihan mukava päivä, kiitos vaan.
Pojan tytär on tämän viikkoa meillä kesärenkinä (piikana), - mie vaan leppäilen..ja komentelen - olen hyvä siinä :)
Skypellä mie olen pitänyt veljeeni yhteyttä jo vuosia, ollu ilmasta huvia, mutta nyt taitaavat pistää sen Ruattinmaalla maksulliseksi...olin lukevinani jostain.pirre@
Esikoinen asensi skypen koneelleni kun oli synttäreilläni. Nyt voin kommunikoida läheisteni kanssa sillä. Mikä tärkeintä olemme yhä enenemässä määrin Petzen kanssa ulkomailla tulevaisuudessa ja yhteden pito ei maksa, tai mistä sen tietää vaikka alkavat rahastamaan. Minulla on ystätär Somoksella ja toinen Japanissa ja paljon tuttuja Hollanissa, joten nyt kyllä kelpaa soitella ; )
Mukavinta oli livekuvayhteys ja kun siskon mies tuli vilkuttelemaan ja Petzekin kävi vaihtamassa muutaman sanan siskoni ja hänen miehen kanssa. Kuvayhteyskin toimi hyvin.
- Skype käyttää
P2P-teknologiaa välitysalustanaan, joka on ilmainen.
Joten nou hätä, kyllä sille löytyy kilpailevia ohjelmia, ja Linuxessä on vastaavia ohjelmia jotka ovat aivan ilmaisia jopa itse käyttöjärjestelmästä lähtien. - ♡ ❤
Teet tosi pieteetillä nukkekotiasi, et lasten leikuksi. Niin ymmärsin, niin minäkin tekisin, sehän on taideteos.
Omat taiteiluni haimme illalla kotiin, loput, myymättömät.
Käytiin sen kunniaksi iltakaffilla, kera maukkaan mansikkaleivoksen.
Pieninä pipanoina on ilomme, mutta niitten yhteenliittymä saa aikaan onnen.
Ilta pimenee oudon hämyiseksi, ei uskoisi, että on heinäkuun helteitten ajat,
mutta vuodet eivät ole veljiä. :))
Hyvä päivä, mieheni toisen lomaviikon eka päivä.
"Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä."
.Yö on pimeä, korven taivas pilvien peitossa, pihavalot pihapiirissä, tuuli tuudittaa koivunoksia.
Uni painaa silmäluomiani, painan pääni tyynyyn ; )
Hyvää yötä, toivon, että huominen on kaikille lempeä.
- ♡ ❤
Pihvalot eivät aina häikäise.
Rauhassa ja rakkaudessa minäkin tyynytän pääni. ;))
Nukkekotisi haluaisin nähdä, ihan oikeesti.
Piirongin tein aikoinaan tulitikkuaskeista.
Kylpyhuoneen valon sain lahjaksi.
Näppäryyttä on vailla nukkekoti, ja luovuutta. - ...
Hitto mitä skeidaa..
Alan kai samastumaan hunkkiin :D
=DW= - ajatuksia aamusta
Aamunaurut DW:n kommentille :DD !
Eihän miehet ymmärrä nukkekotien päälle,heillä on oma nukkekotinsa autotallissa tai jossain vajassa.
Jokainen näpertelee omien mieltymystensä parissa.On minullakin vanhan mökin tyhjennyksestä pihamaalle unohtunut nukke,jolla on sielukkaat kasvot.
Se on vaan vaatteita vailla ja just eilen hypistelin jälleen kerran tätä pientä esinettä ja etsin nukenkorjaajien numeroita.Täällä on sellainen nukketohtori,mutta on lomilla.
Muuten eilen pilvinen päivä meni kirpputoreja kierrellessä,rauhallisissa merkeissä,vaeltelin joutilaana omissa ajatuksissani,vailla kiirettä.
Kerrankin tulin tyhjin käsin kotiin.
Siis tasapainoinen päivä,kun kukaan ja mikään ei häirinnyt. Heips.. kaikki "höppänät" itse mukaan lukien ; )
Yli tunteroinen vierähti synttärivalokuvien editoinnissa. Kirjoitin myös facebookin välityksellä viestin ystävättärellemme Saamokselle.
Ei ole heillä helppoa ja ajattelinkin pitäisiköhän lähteä Kreikkaan talvimatkalle, no aika näyttää.
Jaa, päivä on puolipilvinen, tuulee sut lämmin, pitäisiköhän alkaa touhuamaan ulkojutskia ensin. Peppuni puutuu kun tässä tuolissa istun ja sormiani voimistelutan.. ; )
Tästä se kuitenkin päivä taas lähtee!- kawe
Aloitus teksti on mukavan oloista lukemista, johon voi samaistua, siis tunnelmaan.
Eilinen oli täällä sateinen ja kylmähkö päivä. Luin tentiin ja illan vietin ystävien kanssa jazzia kuunnellen, tietysti vähän juoruiltiin, parannettiin asioiden tilaa.
Yksi aihe käsitteli nimiä, joita lapsille annetaan, pappi voi olla eri mieltä vanhempien nimi valinnasta, ym........
Ystävät ovat kuin suola ja tilli, siinä lohessa, joka on ruisleivän päällä.Olen samaa mieltä, ystävät ovat minullekin hyvin tärkeitä. Olen saanut parhaan tyttökaverini takaisin. Hän hävisi maailmantuuliin neljä vuotta sitten ja palasi takaisin viime keväänä.
Olen onnellinen, että hän on olemassa.
Heips kaikki tavikset ; )
Miten se eilinen teillä meni? Olin ulkohommissa koko päivän, kitkin kasvimaan ja hoidin kukkaset. Heilun viikatteella saunankupeella ja haravoin heinät, joilla täytin traktorin tekemän kuopan pihakuusen vierestä ja viimeistelin nurmikon.
Kivikkopuutarhasta tuhosin kolme murkkupesää ja lopuksi harjoittelin käyttämään pistosahaa. APUVA..tänään pitää jatkaa harjoituksia. Sahan kanssa puuhastelu kun ei ollutkaan niin yksinkertaista kuin olin ajatellut.
Kävin kaupungissa taloyhtiön saunassa ilta seitsemän tienoilla. Kun palasin oli sadekuuro pyyhkäissyt korven yli ja ilta-aurinko pilkisti pilvien lomasta.
Ostin kaupunkiseissulla kaksi isoa krysanteenia, jotka asetin puutarhapotteihin.
Ilta kului turistessa Petzen kanssa. Tein tonnikalasalaattia iltanaposteltavaksi.
Eilen oli kaunis päivä ja tänäänkin on tulossa ehkäpä lämpimämpi kuin eilinen.
Mites sinulla on mennyt ; ))?- Pirre*
Kiitos hyvinkin hyvin, tässä vaan nököttelen ja lueskelen näitä juttuja, ja on luksusta olla yksin pitkästä aikaa.
Kohta keittelen päivä kahvit, ja sitten ehkä pikku ettaneelle...
tosin, mieluiten lähtisin keräämään mustikoita, mutta pitää malttaa vielä pari viikkoa... - Korppis*
Pirre* kirjoitti:
Kiitos hyvinkin hyvin, tässä vaan nököttelen ja lueskelen näitä juttuja, ja on luksusta olla yksin pitkästä aikaa.
tosin, mieluiten lähtisin keräämään mustikoita, mutta pitää malttaa vielä pari viikkoa...Kommin juuri alas ylisiltä. Pakko oli ottaa ettonet, heiluin näet timpurin hommissa ja nautin kun osasin sahata puutavaran uudella sahalla.
Tein kasvihuoneen alusrakenteet. Grillasin possua ja Petze tuli kaverikseni syömään.
Pöetko ollut jossain lääketieteellisessä toimenpiteessä?
Minä en enää viitsi mennä marjastamaan. Sain syötyä uusia mustikoita ja metsämansikoita vieraillessani ystävättäreni luona Nurmeksessa. - Korppis*
Korppis* kirjoitti:
Kommin juuri alas ylisiltä. Pakko oli ottaa ettonet, heiluin näet timpurin hommissa ja nautin kun osasin sahata puutavaran uudella sahalla.
Tein kasvihuoneen alusrakenteet. Grillasin possua ja Petze tuli kaverikseni syömään.
Pöetko ollut jossain lääketieteellisessä toimenpiteessä?
Minä en enää viitsi mennä marjastamaan. Sain syötyä uusia mustikoita ja metsämansikoita vieraillessani ystävättäreni luona Nurmeksessa.Pöetkö, mistä tuo tuhon ilmesty ; ) siis Oletko ollut jne.
- henrjii
Pirre* kirjoitti:
tosin, mieluiten lähtisin keräämään mustikoita, mutta pitää malttaa vielä pari viikkoa...on ne mustikat kypsiä jo, mutta kanttarellit oli täälä päin pieniä, eikä muitakaan sieniä pahemmin näkynyt.
- Pirre*
Korppis* kirjoitti:
Pöetkö, mistä tuo tuhon ilmesty ; ) siis Oletko ollut jne.
Olinhan mie, kaularankaani korjattiin 5 päivää sitten ja jäljellä on vielä reilusti varoaikaa :)
Loppuivat viimein käsien säryt ja niskani jomotukset, on meillä vielä hyvällä mallilla julkisen puolenkin terv.hoito., vaikka sitä niin paljon moititaankin. - Pirre*
henrjii kirjoitti:
on ne mustikat kypsiä jo, mutta kanttarellit oli täälä päin pieniä, eikä muitakaan sieniä pahemmin näkynyt.
Niin kuulemma, myös kuulin että kanttarellit on vielä pieniä. Viileät säät kai syynä..
Pirre* kirjoitti:
Niin kuulemma, myös kuulin että kanttarellit on vielä pieniä. Viileät säät kai syynä..
Kantarellimetsään voisin mennäkin, mutta mistä löytyy moiset metsät?
Pirre* kirjoitti:
Olinhan mie, kaularankaani korjattiin 5 päivää sitten ja jäljellä on vielä reilusti varoaikaa :)
Loppuivat viimein käsien säryt ja niskani jomotukset, on meillä vielä hyvällä mallilla julkisen puolenkin terv.hoito., vaikka sitä niin paljon moititaankin.Kaularanka on hyvä olla kondiksessa kuten hampaiden purentakin. Hyvä, että olet saanut avun. Minä juoksen oitis Katrin käsittelyyn kun pääni ei enää taivu oikealle ei vasemalle ja aina on apu tullut. Katri on lymfahieroja. Hän on yli 70-vuotias ja onneksi jaksaa vielä jatkaa.
- Pirre*
Kaularanka on hyvä olla kondiksessa kuten hampaiden purentakin. Hyvä, että olet saanut avun. Minä juoksen oitis Katrin käsittelyyn kun pääni ei enää taivu oikealle ei vasemalle ja aina on apu tullut. Katri on lymfahieroja. Hän on yli 70-vuotias ja onneksi jaksaa vielä jatkaa.
Vaivaani korjaamaan tarvittiin neurkirugi yliopistollisessa sairaalassa Kuopiossa, mutta en tiedä olisiko nyt jälkihoitona niistä hieronnoista apua, lihasjännitystäkin kun niskaani on ajan kanssa tullut...
Hyvyöt.. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Vaivaani korjaamaan tarvittiin neurkirugi yliopistollisessa sairaalassa Kuopiossa, mutta en tiedä olisiko nyt jälkihoitona niistä hieronnoista apua, lihasjännitystäkin kun niskaani on ajan kanssa tullut...
Hyvyöt....ja tässä elämäni "pieniä" nautintoja..
..ja vielä iki ihanan kehtolaulun myötä...
http://www.youtube.com/watch?v=rA8pd5D9T9o&feature=related
p.s. kuuntelen " lohdutuksen säveliä", ja tämä kappale sattui sopivasti tähän jatkoksi..:) Pirre* kirjoitti:
Hyvyöt..Kun kirjoitin tuosta purennasta tarkoitin omia kokemuksiani leuka- ja poskiluiden kulumisen vuoksi tulleista vaivoista. Minulla oli kolmen hampaan osaproteesi alaleuvassa, koska tummuneet keskihampaani oli poistettu jo teini-iässä. Purenta alkoi vääristymään ja yhdeksänkytluvulla minulle tehtyyn titaanisilta alaleukaan. Toimenpiteellä korjattiin purentavika. Olen tyytyväinen sain kaksi kärpästä yhdellä iskulla purenta on nyt kohillaan ja toimenpide vaikutti ulkonäkööni sain kasvojenkohotus ; ))
Minua operoitiin kolme kertaa ja se maksoi maltaita, olen kuitenkin saanut elää hyvää "pähkinänpurijan" elämää.- Jm-50.
Pirre* kirjoitti:
Loppuivat viimein käsien säryt ja niskani jomotukset, on meillä vielä hyvällä mallilla julkisen puolenkin terv.hoito., vaikka sitä niin paljon moititaankin.Olitko sie Pirre kaularangan välilevypullistumaleikkauksessa ?
Minä selvisin aikoinaan siitä 3kk sairauslomalla.
Kovan koulun olet käynyt. Jännitin itsekin sitä, että jos kaularanka
ei paranekkaan levolla. Mitä opin. suojaan kaulani aina talvella
erikoisen hyvin. Ostin jopa sellaisen samanlaisen kaulurin mitä
lapset käyttävät. Kaulaliina on aina ollut osa pukeutumistani.
Tervehdy sairaudesta ,jonka ainakin itse koin pienimuotoiseksi "helvetiksi"
kovin kipujen takia.
Hyvää kesää ! - Pirre*
Jm-50. kirjoitti:
Olitko sie Pirre kaularangan välilevypullistumaleikkauksessa ?
Minä selvisin aikoinaan siitä 3kk sairauslomalla.
Kovan koulun olet käynyt. Jännitin itsekin sitä, että jos kaularanka
ei paranekkaan levolla. Mitä opin. suojaan kaulani aina talvella
erikoisen hyvin. Ostin jopa sellaisen samanlaisen kaulurin mitä
lapset käyttävät. Kaulaliina on aina ollut osa pukeutumistani.
Tervehdy sairaudesta ,jonka ainakin itse koin pienimuotoiseksi "helvetiksi"
kovin kipujen takia.
Hyvää kesää !Hei Jm-50, tehtiin "paljonkin", levytetty on ja implantteja asennettu - siis kaularankaani he...:)
Nyt hävisi se h....tillinen kipu, ja valvominen josta kärsin pari vuotta..oi tätä elämän ihanuutta taas..
P.s. Kiitos samoin, Hyvää kesän jatkoa Sinullekin!
- henrjji
Korpun päälle panin voita, ja metvurstia, sitä tässä nyt mutustelen
- kawe
Tämähän on kuin *naamakirja, ihan hauska ketju silti.
Vähän ostoksilla skumppaa - viiniä, huulipuna, kasvovesi, kengännauhat, sitruunaöljy, tuosta viereisestä ostosparatiisista.
Päiväkaffen jälkeen pikku muisti harjoitusta luetuista teksteistä
ja sitten kolmen tunnin tentti.
Urheilutermein parhaani yritin katsotaan mihin se riittää......Niin namakirjastahan voi lukea kuka on missäkin ja mitä kukin tekee. Huomasin itsekin, että naamakirjan tyylilläkin tämä lähti etenemään. Minusta ainakin on kiva lukea mitä te muut touhuilette, eikä tarvitse tehdä kysymykseen perustuvaa aloitusta.
Nyt illalla katselimmePetzen kanssa teemalta Amerikan mantereen valloitusta 1600-luvulla. Kyllä valkoinen mies ja nainen ovat olleet pahoja valloittajia. Eskimoita tapettiin ja intiaanit karkoitettiin omilta mailtaan. Pocahontasinkin kohtalo tuli nyt minullekin selväksi. Intiaanien kulttuuri oli upeaa luonnonehdoilla elämistä. Tuli uutta tietoakin, kiitospäivä on intiaanikulttuurista lähtöisin.
Mitä opiskelet?
- kawe
Linus Torvalds ei tykkää mm. facebookista, olen hiukka samoilla linjoilla, sitä pitää vahtia joka päivä. No kuuluu it-maailman koukkuihin, joista miljardit ovat ulkopuolella, kuten niin paljosta muustakin, eriarvon kasvaessa niin lähellä kuin kaukanakin. Tämä pikku johdanto siihen mitä opiskelen, eli *kehitysmaatutkimusta.
Opiskelen yhtenä harrastuksena, kun liikunta on pois suljettu, tämä mielekkäällä tavalla korvaa eli on hyvin antoisaa. - suosittelen -
Minä katsoin ykkösen saksalaisen elokuvan, loppui äsken........
Intiaanit ovat etninen vähemmistö omassa maassaan ja heidän elämäntapansa - ideologiansa on, kuten sanoit, osa luontoa yhteisön ja yksilön näkökulmasta. Fiksuja ainakin olleet..........Heips taas päivitetäänpäs tekemisiämme ; )
Käyn facebookissa samalla kun kirjaannut nettiin. En kirjaa tekemisiäni joka päivä ehkä kerran viikossa. Facebookin välityksellä pidän yhteyttä esikoiseen ja ulkolaisiin ystäviini ja se on mielestäni facebookin parhaita puolia vierailla välillä Tokiossa tai Samoksella jne.
Minulla on vain rajoitettu määrä ystäviä. Pyyntöjä tulee päivittäin, mutta rajaan kavereikseni vain he jotka tunnen henkilökohtaisesti, en tutun tuttuja. Yksi ystäväni kuoli ja hänen lapsensa alkoivat käyttämään isänsä sivustoa, joten poistin hänet listalta.
Tänään korvessa on aurinkoinen joskin tuulinen päivä, lähden pian kartanolle ja alan koota kasvihuonetta, jonka pohjarakenteet timpuroin eilen.korpikirjailija kirjoitti:
Heips taas päivitetäänpäs tekemisiämme ; )
Käyn facebookissa samalla kun kirjaannut nettiin. En kirjaa tekemisiäni joka päivä ehkä kerran viikossa. Facebookin välityksellä pidän yhteyttä esikoiseen ja ulkolaisiin ystäviini ja se on mielestäni facebookin parhaita puolia vierailla välillä Tokiossa tai Samoksella jne.
Minulla on vain rajoitettu määrä ystäviä. Pyyntöjä tulee päivittäin, mutta rajaan kavereikseni vain he jotka tunnen henkilökohtaisesti, en tutun tuttuja. Yksi ystäväni kuoli ja hänen lapsensa alkoivat käyttämään isänsä sivustoa, joten poistin hänet listalta.
Tänään korvessa on aurinkoinen joskin tuulinen päivä, lähden pian kartanolle ja alan koota kasvihuonetta, jonka pohjarakenteet timpuroin eilen.Kylmä kesä on haitannut paljon mun lempikesäpuuhaani: uimista.
Nyt kun lomalla, nautinto on mennä illalla nukkumaan, kun tietää ettei aamulla revitä kesken unien sängystä.minttupuu kirjoitti:
Kylmä kesä on haitannut paljon mun lempikesäpuuhaani: uimista.
Nyt kun lomalla, nautinto on mennä illalla nukkumaan, kun tietää ettei aamulla revitä kesken unien sängystä.Älä huoli nyt alkaa uintikelit ; ) Kävin uimassa jaa, jos sitä nyt uimiseksi voi sanoa kävin siis järvessä pesemässä shampoon pois hiuksistani siis sanunan löylyjen välissä.
- Pirre*
Laitoin fp profiilin kiinni, - aloin tuntea huonoa omaatuntoa jos en kerkeä vastaamaan jokaiseen peukutukseen...ja höpinään..
Tämä pulinapalsta riittää..
- . -- .
Oraalisen orgasmin sain, kun sain eteeni syötäväksi runsaalla kynsilaukalla vahvennetun pizzan, illalla. :))
Osan söin, osa kotiin. - tämä päiväni...
Minä nautin pyöräilystä,heti aamulla pikkumökilleni,viis aamuruuhkasta.Hyvät pyörätiet ja rohkeesti yli katujen,kyllä autoilijat ovat hyvin antaneet tilaa ja huomioivat muutenkin.Ei ole ollut suurempia ongelmia,kun muistaa liikennesäännöt.
Rantakallioilla ratkoin ristikoita ja pidin silmällä yhtä uimaria,meni tosi kauas ja jätti vaatteensakin penkille.Minähän olisin voinut napata ne ja siinä mieskomistus olisi käppäillyt uikkareissaan...toisaalta herkullinen tilanne.
Mökiltä paluuni sai taas sättimään itseäni,että pitikin lähteä eri reittiä takaisin koemielessä ja joutua lähes eksyksiin.Ja tällaisena hikisenä päivänä jouduin ylämäkiin ja matkaan tuli pituutta tuplaten kun huomasin missä olin.
Lopuksi menin kotirantaan ja päätin uida hiet pois,mutta vesi oli niiiiiin kylmää että aikomiseksi jäi.
Suihku korvasi kaiken.
Nyt katselen kun aurinko laskee,menen hetkeksi parvekkeelle viidakkoon,kukkieni seuraksi ja seuraan yön saapumista hiljalleen...Kutittava tilanne, nappaatako vai et ; ))
Vaihdoin juuri profiilikuvani päivän aikaan saannokseeni. Kootessani "kiinalaista" kasvihuonettani meni aluksi aikaa aivan kuten rubiinin kolmion kääntelyssä saada palikat oikein ja oikeisiin kulmiin.
Onnistuihan se lopuksi ja olin pirun ylpee kun kuopus ja Petze tulivat ihmetystä ihastelemaan.
Saunoimme ja söimme aikaansaannokseni kunniaksi kuten Asterix ja Obelix emme tosin syöneet villisikaa vaan prinssinakkeja ja chililihapyöryköitä.
- virva-tuulia***
Tänään pientä puuhaa pihamaalla nauttien auringosta ja kesän lämmöstä. Samoilu metsässä etsien sieniä ja mustikoita. Illalla saunominen rantasaunassa, nauttimen saunakahveista terassilla kesätuulessa. Kauniin valkoisena kukkivat lumpeet rantavedessä. Nyt illan hämärtyessä näkyy auringon säteet puiden lomista. Illanrauha.
Olen siirtänyt Petzen korpilammelta lumpeita rantaani. Ne tekevät lehtiä, mutta kukkia odotan, ehkäpä ensi kesänä ; )
Huomenna lähdemme korpilammelle, ihanaa minun ei tarvitse siellä muuta kuin olla, no jaa ruoat laitan, en muuta.
- Olliver K
Tänään on hyvä päivä. Kossun voimalla.
Kävin juuri facebookissa katsomassa kuinka kamut voi. Yhdellä oli yöllä ollut paha olo, liekö kossun voimalla tai sitten ei. En ollut alkanut keskustelemaan hänen kanssaan "Ei tupata kun ei tykätä" oli tyly kommentti minulle, joka kommentin anto hetkellä olin unten mailla.
Niin se on ei kaikilla ole hyviä päiviä suotu. Peukuttajalla on ainainen paha olo, näin otaksun, mutta se ei minun päivääni sumenna, jotenkin vain säälittää, että elämästä ei osata nauttia vaikka on kesä ja kauniit ilmat.
Niin on erilaisia päivämme ja yömme, mutta kossunvoimalla en halua päivääni aloittaa.
Nyt matkaamme Sotkamon vaarojen keskelle, hyvää päivän jatkoa ; ))- mene suolle
korppis kirjoitti:
Kävin juuri facebookissa katsomassa kuinka kamut voi. Yhdellä oli yöllä ollut paha olo, liekö kossun voimalla tai sitten ei. En ollut alkanut keskustelemaan hänen kanssaan "Ei tupata kun ei tykätä" oli tyly kommentti minulle, joka kommentin anto hetkellä olin unten mailla.
Niin se on ei kaikilla ole hyviä päiviä suotu. Peukuttajalla on ainainen paha olo, näin otaksun, mutta se ei minun päivääni sumenna, jotenkin vain säälittää, että elämästä ei osata nauttia vaikka on kesä ja kauniit ilmat.
Niin on erilaisia päivämme ja yömme, mutta kossunvoimalla en halua päivääni aloittaa.
Nyt matkaamme Sotkamon vaarojen keskelle, hyvää päivän jatkoa ; ))Sinä ja ystäväsi korpimökit saivat minut innostumaan. Varasin 5 km päästä leirintäalueen mökin, jonne aion lastenlasteni kanssa leirityä viikoksi.
Olisi meilläkin "mökki", siis oikea maalaismiljöö, mutta matkaa on hilput 500 km, joten ei kiinnosta enää.
Tietenkin lapseni perheellä on mökki ihanan Luonnonsuojelu alueen äärellä, mutta siellä on taas niinpaljon toisiakin, että ei se mummia kiinnosta ja enkä haluakkaan olla siellä.
Nyt vain sattui tilanne, että jouduin/haluan olla viikon lapsenvahtina ja minulle olisi tyrkytetty yksi ylimääräinen "kakara", josta ehdottomasti kieltäydyin, vedoten nyt tähän minun järjestelyyn.
"Saapas" nähdä, kuinka mummin järjestelyt onnistuu? Eniten pelkään, että siellä on mahdoton meno iltaisin, mutta päivällä ainakin on ranta lähellä ja nyt on luvassa hienot uimakelit.
Onneksi on lyhyt matka kotiinkin, jos melu yltyy sietämättömiin.
Taidan olla kuitenkin itsekäs ihminen, mutta tämän "kakaran" äiti on josku, siis aina arvostellut tytärtäni ja sitä ei äidin sydän siedä.
Mutta, halooo!!! Sotkamoon? Eikös siellä ole jo lakat kypsyneet?
Minäkin tein aikoinaan Ilomantsiin hienon lakka retken ystäväni kanssa. Löysimme vain kuivatettuja soita ja meillä ei ollut uusinta karttaa, joten palasimme Joensuuhun. Siellä paikallisessa kahvilassa lukaisimme lehteä. Lakkoja löytyy, kun vain hieman tieltä poikkeaa!!!!!? - Korppis*
mene suolle kirjoitti:
Sinä ja ystäväsi korpimökit saivat minut innostumaan. Varasin 5 km päästä leirintäalueen mökin, jonne aion lastenlasteni kanssa leirityä viikoksi.
Olisi meilläkin "mökki", siis oikea maalaismiljöö, mutta matkaa on hilput 500 km, joten ei kiinnosta enää.
Tietenkin lapseni perheellä on mökki ihanan Luonnonsuojelu alueen äärellä, mutta siellä on taas niinpaljon toisiakin, että ei se mummia kiinnosta ja enkä haluakkaan olla siellä.
Nyt vain sattui tilanne, että jouduin/haluan olla viikon lapsenvahtina ja minulle olisi tyrkytetty yksi ylimääräinen "kakara", josta ehdottomasti kieltäydyin, vedoten nyt tähän minun järjestelyyn.
"Saapas" nähdä, kuinka mummin järjestelyt onnistuu? Eniten pelkään, että siellä on mahdoton meno iltaisin, mutta päivällä ainakin on ranta lähellä ja nyt on luvassa hienot uimakelit.
Onneksi on lyhyt matka kotiinkin, jos melu yltyy sietämättömiin.
Taidan olla kuitenkin itsekäs ihminen, mutta tämän "kakaran" äiti on josku, siis aina arvostellut tytärtäni ja sitä ei äidin sydän siedä.
Mutta, halooo!!! Sotkamoon? Eikös siellä ole jo lakat kypsyneet?
Minäkin tein aikoinaan Ilomantsiin hienon lakka retken ystäväni kanssa. Löysimme vain kuivatettuja soita ja meillä ei ollut uusinta karttaa, joten palasimme Joensuuhun. Siellä paikallisessa kahvilassa lukaisimme lehteä. Lakkoja löytyy, kun vain hieman tieltä poikkeaa!!!!!?Hei! Yhteys ei ole parasmahdollinen täältä keskeltä ei mitään.
Marjoja mustikoita on Petze mäkin pihapiiri täynnä, emme kuitenkaan aijo vielä poimia niitä koska ne ovat vielä pieniä. Odotamme niiden kypsymistä, ehkä ensiviikolla. Eilen tein mustikkamaitoa se maistui ihan kuin lapsena.
On sinulla kiikut ja leikit kun lapsenlapsesi leirialueelle viet, no, kai se on jonkin sortin elämysmatka kaaokseen ; )
Minulla kuten tiedät ei ole lapsenlapsia ja tuskin on tulossa vielä. Nuoripari aikoo ensin ostaa asunnon Hesasta ja ehkä sitten joskus, eivät kiirehdi luovat uraa. Ei silti en kaipaa kaitsettavia olen oman osuuteni tehnyt äitinä ja isänä joten se riittäköön. Ei silti en usko, että poikani haluaisivat minua rasittaa omalla jälkikasvullaan, ei he arvostavat heihin panostamiani vuosia ja antavat minulle rauhan elää omaa elämääni.
Naapurin kakaroita ei enää helmoissani roiku, mutta oli aikoja jolloin olin äitipuoli monelle pienelle pojalle ja jokainen heistä oli ja on vieläkin kamujani.
Terkut metsän keskeltä, nukuin hyvin ihanan vilpoisessa majassamme. Korppis* kirjoitti:
Hei! Yhteys ei ole parasmahdollinen täältä keskeltä ei mitään.
Marjoja mustikoita on Petze mäkin pihapiiri täynnä, emme kuitenkaan aijo vielä poimia niitä koska ne ovat vielä pieniä. Odotamme niiden kypsymistä, ehkä ensiviikolla. Eilen tein mustikkamaitoa se maistui ihan kuin lapsena.
On sinulla kiikut ja leikit kun lapsenlapsesi leirialueelle viet, no, kai se on jonkin sortin elämysmatka kaaokseen ; )
Minulla kuten tiedät ei ole lapsenlapsia ja tuskin on tulossa vielä. Nuoripari aikoo ensin ostaa asunnon Hesasta ja ehkä sitten joskus, eivät kiirehdi luovat uraa. Ei silti en kaipaa kaitsettavia olen oman osuuteni tehnyt äitinä ja isänä joten se riittäköön. Ei silti en usko, että poikani haluaisivat minua rasittaa omalla jälkikasvullaan, ei he arvostavat heihin panostamiani vuosia ja antavat minulle rauhan elää omaa elämääni.
Naapurin kakaroita ei enää helmoissani roiku, mutta oli aikoja jolloin olin äitipuoli monelle pienelle pojalle ja jokainen heistä oli ja on vieläkin kamujani.
Terkut metsän keskeltä, nukuin hyvin ihanan vilpoisessa majassamme."siipi- ja silmäräpsyni"
Vasta 50 kommenttia, otteesi alkaa lipsua, armaani.
Tykkäät elellä erämaissa, vaan yhtään kalajuttua en ole huomannut.
Mitä siellä sit syödään?
Vai ollaaks siellä ihan uusavuttomina kaupunkilaisina? :)
H.- helle hellii........
Korppis* kirjoitti:
Hei! Yhteys ei ole parasmahdollinen täältä keskeltä ei mitään.
Terkut metsän keskeltä, nukuin hyvin ihanan vilpoisessa majassamme.Näin tuo näyttää edelleen menevän: omat lapset ja muiden kakarat. Ei ole ajatusmaailma muuttunut sitten, kun itse olin lapsi ja oli omia lapsia aikanaan. No en ymmärrä tuota ajatusta vieläkään....lapset ovat aina lapsia, olivat ne sitten muiden tai omia.
Meitä on niin moneksi :). - ilkeä/itsekäs olen
helle hellii........ kirjoitti:
Näin tuo näyttää edelleen menevän: omat lapset ja muiden kakarat. Ei ole ajatusmaailma muuttunut sitten, kun itse olin lapsi ja oli omia lapsia aikanaan. No en ymmärrä tuota ajatusta vieläkään....lapset ovat aina lapsia, olivat ne sitten muiden tai omia.
Meitä on niin moneksi :).helle hellii
Tottakai lapset on aina lapsia, oli omia tai vieraita, mutta en itse olisi edes viitsinyt ehdottaa, että 69-v mummi, siis heille vieras, ottaisi kolmeksi päiväksi heidän 6-v pojan! hunksz kirjoitti:
"siipi- ja silmäräpsyni"
Vasta 50 kommenttia, otteesi alkaa lipsua, armaani.
Tykkäät elellä erämaissa, vaan yhtään kalajuttua en ole huomannut.
Mitä siellä sit syödään?
Vai ollaaks siellä ihan uusavuttomina kaupunkilaisina? :)
H.Iltaa hunksz ruttuturpani ; )
Ote lipsuu väkisin kun on upeat ulkokelit, ei keskellä päivää tule mieleenikään istua päivystämässä palstaa.
Näin illalla ennen unimaan menoa luen tarinat ja jos jaksan vastaan jos en menen peittojen alle.
Olimme viikko sitten Nurmeksessa ystävättäreni vieraina. Talon isäntä esitti Petzelle kuhaleikkaa järvelle. Ei kiitos, me emme kalasta, linnut lentäköön, kalat uikoon. Saan kuitenkin tulevan viikon perjantaina tuoretta kuhaa, lupasivat tuoda tuliaisina kun tulevat kylään.
Eilen illalla söimme jauhelihapihvejä, bearnaisekastiketta ja valkosipuliperunoita tietty tuoretta salaattia.
Tänään söimme paprikakanaa, nuudeleita ja salaattia.
Molempina päivinä jälkiruokana oli sotkamolaisia mansikoita.
Välimussutuksena mustikkamaitoa ; )
Uusavuttomaksi en itseäni lue olen aika hyvä timpuri ja osaan tehdä tuokaa lähes tyhjästä sillä puutarhani kukoistaa.
Nyt on marjat siten, että ulkoilma raukaisee ja painun ylisille maate ; )
"helle hellii........"
Pääasia on että lukee kaikki aloitukset ja kommentit.
Silloin on monesta moneksi.
H.- .
Marjareissu. Kävellä kesäisessä luonnossa ilman sateen uhkaa ja saada pakastimeen marjoja.
Soutelu järvellä vienossa kesätuulessa ja opettaa matoa uimaan. Kalaa tuli ateriaksi. Enempää ei ollut tarvettakaan sillä kalat säilyvät tuoreempana järvessä.
Sauna uusine vastoineen, pehmeä löyly, lämmin vesi uimiseen. Saunakahvit ja päälle parin tunnin nokoset.
Ihanaa että oli taas lämmin kesäinen päivä tällekin kesälle. - nautintoja...
Lämmin utuinen aamu kuten eilenkin.Hoitokoirani kans olimme aamulenkillä ja kuin yksin maailmassa.
Koko itäinen Helsinki unten mailla tunti sitten,meri tyyni ja auvoisa,eilen aamuinen usva meren yllä oli henkeä salpaava näky.Kun istuimme laiturin nokalla,saaret pikkuhiljaa tuli esiin,sumu väistyi,muutama sukelteleva vesilintu rikkoi pinnan,ympärillä hiljaisuus.
Tulee mieleen etelän lämpimät yöt ja päivät,niin helppo lähteä ulos.Tämä on kesässä parasta.
Mukavaa suloista hellepäivää kaikille! - Nenä poskella
Itä-Helsinki on niin vaarallinen paikka. Vuosaarineen.
- Metro
Terveiset täältä Vuosaaresta. Kovin on rauhallista tähän aikaan. Mitä nyt varis rääkkyy pihakoivussa. Somalitkin nukkuu vielä. Niiden kun ei tarvitse herätä töihin.
- bessie*
Metro kirjoitti:
Terveiset täältä Vuosaaresta. Kovin on rauhallista tähän aikaan. Mitä nyt varis rääkkyy pihakoivussa. Somalitkin nukkuu vielä. Niiden kun ei tarvitse herätä töihin.
Mitä se varis siellä oikein raakkuu? Ettei vaan joku siellä pihakoivun juurella kuitenkin hiipparoisi.
Meidänkin piha oli aamulla hyvin rauhallinen. Melkein puolet parkkiruuduista tyhjinä, vaikka hyvin varhain lähdin. Moneltakos sinä heräsit töihin? - Metro
bessie* kirjoitti:
Mitä se varis siellä oikein raakkuu? Ettei vaan joku siellä pihakoivun juurella kuitenkin hiipparoisi.
Meidänkin piha oli aamulla hyvin rauhallinen. Melkein puolet parkkiruuduista tyhjinä, vaikka hyvin varhain lähdin. Moneltakos sinä heräsit töihin?En katsos käy töissä. Olen jo työni tehnyt, nyt ansaitulla eläkkeellä. Tajuan kyllä nälvimisesi.
- bessie*
Metro kirjoitti:
En katsos käy töissä. Olen jo työni tehnyt, nyt ansaitulla eläkkeellä. Tajuan kyllä nälvimisesi.
Mitä nälvittävää sinun leppoisassa tunnelmakuvauksessasi muka oli?
- nautintoja...
Vuosaari ei ole sen pahempi paikka kuin muutkaan lähiöt.Tämähän on jo oma kaupunkinsa,kansainvälinen sellainen.
Ja mitkä maisemat,meren rantaa ja ihania ulkoilualueita enempi kuin muualla.
Kyllä täällä kelpaa asua.
En muuttais pois,muualle stadin alueelle.
Olen vasta aamukahvin jälkeisissä tunnelmissa. Korven puhtaassa luonnossa vietetyn vuorokauden jälkeen ei unta tarvinnut houkutella.
Illalla kun palasimme kaupunki mökilleni, aloin oitis laittamaan kasvihuoneeseeni avokasvimaasta napsittuja salaatin, tillin ja persiljan alkuja. Kesä on ollut tähän asti niin sateinen, että kasvimaani ei ole kukoistanut kuten edellisten vuosien aikana. Kaksi tomaattia on kasvanut isoksi ja nyt huomasin alkuja tulleen lisää.
Tänään ajattelin käydä ostoksilla, katselen josko löytäisin ruukkumansikoita ja ehkä paprikoita tai chilipalkoja siis sellaisia jotka jo ovat kukkineet ja joissa on valmiit näkyvät alut.
Yöllä oli satanut, mutta nyt aurinko yrittää pilkistellä pilvien lomasta.
Kauniita ovat (piste ja nautintoja) kuvauksenne matojen uittamisesta ja laiturin nokalla istumisesta, oli kiva lukea kommenttejanne ja elää mukana veneessä ja laiturinnokalla.
Meillä täällä Kainuussa Oulujärven ja Nuaksen pinta on hyvin korkealla. Minunkun laiturini on noin kymmenen cm veden pinnan yläpuolella ja jos on tuulista ja laineita osa laiturista on veden vallassa.
Ison rannan haltiakuusen juuretkin ovat puolittain veden alla. Mitenkähän kostea kesä haltiatontulla on ollutkaan siellä haltiakuusen juurten alla sijaitsevassa pirtissään.
Tästä se taas päivä lähtee ; )- Pirre*
Täällä ukkostaa, on ollut hikinen päivä. Kuinkahan pojan perhe pääsee mökille, kumpa heillä oisi malttia jäädä odottamaan rannalle pahimman kelin ajaksi...
voi tätä vanhankin äidin elämää..ainainen huoli jostain jonkun takia...vaikkei pitäisi..:/ Pirre* kirjoitti:
Täällä ukkostaa, on ollut hikinen päivä. Kuinkahan pojan perhe pääsee mökille, kumpa heillä oisi malttia jäädä odottamaan rannalle pahimman kelin ajaksi...
voi tätä vanhankin äidin elämää..ainainen huoli jostain jonkun takia...vaikkei pitäisi..:/Täälläkin on ukkostanut aamuyöstä lähtien, nyt näyttää selkeämmältä. Mutta ilma on kuumaa ja kosteaa, en tykkää.
Huomenna lähden kullanmurun luokse Helsinkiin, tai kullanmurujen.. :)
Muuttoavuksi poikaa hoitelemaan.- Pirre*
Anceli kirjoitti:
Täälläkin on ukkostanut aamuyöstä lähtien, nyt näyttää selkeämmältä. Mutta ilma on kuumaa ja kosteaa, en tykkää.
Huomenna lähden kullanmurun luokse Helsinkiin, tai kullanmurujen.. :)
Muuttoavuksi poikaa hoitelemaan.Mukavaa matkaa mummille, - ne on niitä mummien mieluisimpia komennuksia, pikkuisten paimennukset. :)
Pirre* kirjoitti:
voi tätä vanhankin äidin elämää..ainainen huoli jostain jonkun takia...vaikkei pitäisi..:/Korpi on maaginen värien ihmemaa, ukkosmyrkyt toisensa jälkeen ovat pyyhkineet ohi väliin toiselta puolen järveä väliin tätä puolta hipoen, ei kuitenkaan ihan mökini yllä räiskyneet.
Ostin chilipalkoja ja mansikoita, kuumaa ja hikistä oloa auttoi uinti kahden ukkosmysrkyn välillä Nuaksen vilvoittavilla aalloilla.
Rakentelin laiturilleni punaisen paratiisin, glassikko rantatuolit samanlaiset kuin Petzellä, mutta eriväriset valkeaa puuta ja punaiset istuinosat.
Löysin istuinpäälliset samaan sävyyn, nyt vain aurinkovarjon värinen pöytäliina ja se on siinä. No, jaa vedenpinta pitäisi jo alkaa laskemaan sillä laituri hölskyy vedestä, mutta jospa aukaisisivat sulut jolloin Nuaksen vedet valuisivat Oulujärveen, toivon ; (
Oulujärveläiset eivät toiveestani ilahdu mutta me ylävesillä asuskelevat tukättäisiin kovin ; )- .
Korpi on maaginen värien ihmemaa, ukkosmyrkyt toisensa jälkeen ovat pyyhkineet ohi väliin toiselta puolen järveä väliin tätä puolta hipoen, ei kuitenkaan ihan mökini yllä räiskyneet.
Ostin chilipalkoja ja mansikoita, kuumaa ja hikistä oloa auttoi uinti kahden ukkosmysrkyn välillä Nuaksen vilvoittavilla aalloilla.
Rakentelin laiturilleni punaisen paratiisin, glassikko rantatuolit samanlaiset kuin Petzellä, mutta eriväriset valkeaa puuta ja punaiset istuinosat.
Löysin istuinpäälliset samaan sävyyn, nyt vain aurinkovarjon värinen pöytäliina ja se on siinä. No, jaa vedenpinta pitäisi jo alkaa laskemaan sillä laituri hölskyy vedestä, mutta jospa aukaisisivat sulut jolloin Nuaksen vedet valuisivat Oulujärveen, toivon ; (
Oulujärveläiset eivät toiveestani ilahdu mutta me ylävesillä asuskelevat tukättäisiin kovin ; )Eikös siellä jossakin Oulujärven seutuvilla ollut perunapellot ja mansikkamaatkin jo veden valloittamina? Mihinkähän päin sieltä voisi sitten niitä vesiä laskea? Mereenkö?
. kirjoitti:
Eikös siellä jossakin Oulujärven seutuvilla ollut perunapellot ja mansikkamaatkin jo veden valloittamina? Mihinkähän päin sieltä voisi sitten niitä vesiä laskea? Mereenkö?
Jo toki vedet ovat korkealla koko Suomessa ei vain meillä Kainuussa. Mereen se virtaa Oulujärven vesikin. Jos olet lukenut historiaa, tiedät tervavenereiteistä, täältä korvesta ne veneet soudettiin Ouluun ja merireitille.
- .
Jo toki vedet ovat korkealla koko Suomessa ei vain meillä Kainuussa. Mereen se virtaa Oulujärven vesikin. Jos olet lukenut historiaa, tiedät tervavenereiteistä, täältä korvesta ne veneet soudettiin Ouluun ja merireitille.
Juu tiedän. Oulujoessa on monta voimalaitostakin. Ei taitaisi enää tervaveneillä meno onnistuakaa. Onhan Kolmen j:n Kajjjaanissa vieläkin se tervakanava.
- :)
. kirjoitti:
Juu tiedän. Oulujoessa on monta voimalaitostakin. Ei taitaisi enää tervaveneillä meno onnistuakaa. Onhan Kolmen j:n Kajjjaanissa vieläkin se tervakanava.
Joka vuosihan Vaalasta Ouluun on Tervasoutu.
Mutta kaipa kantanevat veneensä voimalaitosten kohdat.
Muistoja menneitä ajoilta:
http://www.youtube.com/watch?v=M-wRjdK_QJA . kirjoitti:
Piste@
Iltapäivää helteisestä Korvesta. Meillä on tervakanava ja joskus siellä on turisteille näytöksiä kuinka se vene laskettiin voimalan vierestä alajuoksulle.
Siivosin aamusta tuvan ja kävin urakan jälkeen uimassa, pitänee lähteä käymään kirkolla leipä on loppu sillä osa leivistäni menee jokavuotisille kesävierailleni sorsille ; ) Ne ovat ihania, kipittävät perässäni kartanolle jos en huomaa heti tulla leipäpussin kanssa laiturille..
Laiturini on nyt soman näköinen punaisine uusine tuoleineen ja tyynyineen.
Kahdesta kohtaa vesi on vallannut laituria. Tarkoituksenani oli korjata juuri ne valahtaneet kulmat, mutta koko kesänä ei siihen ole ollut mahdollisuutta koska vesi on ollut korkealla. No, jää syssymmällekin puuhastelua.
Iltapäivällä ajattelin pestä baarini markiisin. Minulla on näet ihan oikea pystybaari pihalla. Se juhlien tai erikoisvieraiden kunniaksi aina auki ja hyvin suosittu ; )- et siis mennyt suoll
korppis kirjoitti:
Piste@
Iltapäivää helteisestä Korvesta. Meillä on tervakanava ja joskus siellä on turisteille näytöksiä kuinka se vene laskettiin voimalan vierestä alajuoksulle.
Siivosin aamusta tuvan ja kävin urakan jälkeen uimassa, pitänee lähteä käymään kirkolla leipä on loppu sillä osa leivistäni menee jokavuotisille kesävierailleni sorsille ; ) Ne ovat ihania, kipittävät perässäni kartanolle jos en huomaa heti tulla leipäpussin kanssa laiturille..
Laiturini on nyt soman näköinen punaisine uusine tuoleineen ja tyynyineen.
Kahdesta kohtaa vesi on vallannut laituria. Tarkoituksenani oli korjata juuri ne valahtaneet kulmat, mutta koko kesänä ei siihen ole ollut mahdollisuutta koska vesi on ollut korkealla. No, jää syssymmällekin puuhastelua.
Iltapäivällä ajattelin pestä baarini markiisin. Minulla on näet ihan oikea pystybaari pihalla. Se juhlien tai erikoisvieraiden kunniaksi aina auki ja hyvin suosittu ; )korppis*
Meillä meni hienosti mökkireissu ja lapsukaiset ristivätkin sen Kirppulaksi. Koska välillä kävimme kotona, kuuluttelin milloin auto lähtee Kirppulasta laiturilta 3 ja koska on paluuvuoro laiturille 2.
Onhan minua arvosteltu, miksi en ottanut vierasta lasta mukaan ja "Sinäkin brutukseni", sanoisinko ounastelit, että et joudu lastenvahdiksi???
Jättäisitkö hoitamatta pienokaiset, jos vanhemmilla on mahdollisuus ansaita to-la 80.000,-€ ??? Tuskin!!!
Olihan se mökki tosiaankin Kirppula, siis pieni verrattuna heidän kesämökkiin, mutta on heilläkin ulko WC ja ei sähköä. Tuolla oli sentään sähköt, jääkaappi ja keittolevyt mökissä. Sitten oli myös iso ruokala ja tietenkin monta ulkogrilli paikkaa.
"Ilmoja piteli" laidasta laitaan. Tuloiltana oli se valtava ukkonen ja salamoita katselimme yöllä tyttäreni kanssa. Oli tyyntä ja myrskyä, joten minä hölmö siinä ulkona istuessa hankin kunnon flunssan, mutta sehän taltuu valkosipulilla ja.....Ibusalilla, ..paitsi se jumittui äkäiseksi yskimiseksi.
Täällä sataa nyt ja on luvannut sadetta lisää, joten palasin kotiin, koska en minä sittenkään siellä yksin viihtynyt, kun lapsukaiset vein jo eilen kotiinsa.
Siitä olen iloinen, että "markkinatapahtuma" onnistui hyvin ja "kaljateltan" pitäminen tuotti odotettua isomman tuloksen, siis minun eläkkeeni tekisi sen vasta 5-v kuluttua!!!!
Siis, etkö hoitaisi lapsenlapsiasi 3-pv, jos vanhemmat pystyvät ansaitsemaan tuollaisen summan??? Itsehän pakenin heiltä pois, koska he kömpivät kotiin 3-5 välillä yöllä ja minä en saa unta sitten, joten ratkaisin asian nyt näin. Ensivuosi on taas uusi ratkaisujen aika, mutta Kirppulaa isompaa mökkiä minulla ei ole varaa maksaa.
Onko muuten sopiva hinta 50.-€ /vrk, omat liinavaatteet?? Jokunen kävijä mainitsi, että on muuten halvimmasta päästä?? et siis mennyt suoll kirjoitti:
korppis*
Meillä meni hienosti mökkireissu ja lapsukaiset ristivätkin sen Kirppulaksi. Koska välillä kävimme kotona, kuuluttelin milloin auto lähtee Kirppulasta laiturilta 3 ja koska on paluuvuoro laiturille 2.
Onhan minua arvosteltu, miksi en ottanut vierasta lasta mukaan ja "Sinäkin brutukseni", sanoisinko ounastelit, että et joudu lastenvahdiksi???
Jättäisitkö hoitamatta pienokaiset, jos vanhemmilla on mahdollisuus ansaita to-la 80.000,-€ ??? Tuskin!!!
Olihan se mökki tosiaankin Kirppula, siis pieni verrattuna heidän kesämökkiin, mutta on heilläkin ulko WC ja ei sähköä. Tuolla oli sentään sähköt, jääkaappi ja keittolevyt mökissä. Sitten oli myös iso ruokala ja tietenkin monta ulkogrilli paikkaa.
"Ilmoja piteli" laidasta laitaan. Tuloiltana oli se valtava ukkonen ja salamoita katselimme yöllä tyttäreni kanssa. Oli tyyntä ja myrskyä, joten minä hölmö siinä ulkona istuessa hankin kunnon flunssan, mutta sehän taltuu valkosipulilla ja.....Ibusalilla, ..paitsi se jumittui äkäiseksi yskimiseksi.
Täällä sataa nyt ja on luvannut sadetta lisää, joten palasin kotiin, koska en minä sittenkään siellä yksin viihtynyt, kun lapsukaiset vein jo eilen kotiinsa.
Siitä olen iloinen, että "markkinatapahtuma" onnistui hyvin ja "kaljateltan" pitäminen tuotti odotettua isomman tuloksen, siis minun eläkkeeni tekisi sen vasta 5-v kuluttua!!!!
Siis, etkö hoitaisi lapsenlapsiasi 3-pv, jos vanhemmat pystyvät ansaitsemaan tuollaisen summan??? Itsehän pakenin heiltä pois, koska he kömpivät kotiin 3-5 välillä yöllä ja minä en saa unta sitten, joten ratkaisin asian nyt näin. Ensivuosi on taas uusi ratkaisujen aika, mutta Kirppulaa isompaa mökkiä minulla ei ole varaa maksaa.
Onko muuten sopiva hinta 50.-€ /vrk, omat liinavaatteet?? Jokunen kävijä mainitsi, että on muuten halvimmasta päästä??Rakas kirjeystävä!
Kiitos kirjeestäsi, en mennyt suolle vaan olen ollut hyvin touhukas viimepäivinä. Tänään kestitin Belgiasta saapuneita vieraitamme. Onneksi Petzen pakkasessa oli juhlieni jämiä, joten pääsin tarjoilujen järjestelyistä helpolla.
Minulla on nyt 15-lemmikkiä pihapiirissäni. Tänään pienimmät lemmikit emonsa johdolla äkkäsivät kylpyammeesta tehdyn suihkulänteeni ja ruokailun lopuksi pulahtivat ammeeseen polskimaan.
Ikävä, että et ole kamuni pääsisit katsomaan lemmikkieni kuvia galleriastani.
On hienoa, että jaksat myydä kaljaa sateella ja ansaita lisäpennosia toimeentulosi tueksi. Minä olen jo ollut eläkkeellä siis vanhuuseläkkeellä parivuotta ja ei se eläkkeeni ole mitenkään hääppönen, mutta onneksi on hyvätuloisia jälkeläisiä ja rikas mies, niin pärjään.
Ei kannata ottaa omia liinavaatteita ryvettymään kirppulaan joten tähän vedoten mielestäni ei 50 ekua vuorokausi ole paha hinta koska liinavaatteet sis. hintaan.
Vettä sataa ja silmiä alkaa kivistämään, unittaa, mutta lueskelen vielä hetken palstamme antia ja sitten vetäydyn ylisille.
Hyvää yötä ja kirpuille työtä ; )- av
Rakas kirjeystävä!
Kiitos kirjeestäsi, en mennyt suolle vaan olen ollut hyvin touhukas viimepäivinä. Tänään kestitin Belgiasta saapuneita vieraitamme. Onneksi Petzen pakkasessa oli juhlieni jämiä, joten pääsin tarjoilujen järjestelyistä helpolla.
Minulla on nyt 15-lemmikkiä pihapiirissäni. Tänään pienimmät lemmikit emonsa johdolla äkkäsivät kylpyammeesta tehdyn suihkulänteeni ja ruokailun lopuksi pulahtivat ammeeseen polskimaan.
On hienoa, että jaksat myydä kaljaa sateella ja ansaita lisäpennosia toimeentulosi tueksi. Minä olen jo ollut eläkkeellä siis vanhuuseläkkeellä parivuotta ja ei se eläkkeeni ole mitenkään hääppönen, mutta onneksi on hyvätuloisia jälkeläisiä ja rikas mies, niin pärjään.
Ei kannata ottaa omia liinavaatteita ryvettymään kirppulaan joten tähän vedoten mielestäni ei 50 ekua vuorokausi ole paha hinta koska liinavaatteet sis. hintaan.
Vettä sataa ja silmiä alkaa kivistämään, unittaa, mutta lueskelen vielä hetken palstamme antia ja sitten vetäydyn ylisille.
Hyvää yötä ja kirpuille työtä ; )Olet nolla tosi elämässä
av kirjoitti:
Olet nolla tosi elämässä
Kiitos, sekin on jotain olla nolla kuin, että olla tollo ; )
- kirje sinulle
Rakas kirjeystävä!
Hyvää yötä ja kirpuille työtä ; )korppis
En tiedä haluatko ymmärtää asiat tahallaan väärin vain ärsyttääksesi minua. Mielestäni kirjoitin selvästi, että toiset sitä "kaljaa" myivät ja minä hoidin lapset.
Eivät he suinkaan sateessa sitä myyneet! Niin,.... täällä ei satanut, mutta heillä on noin 200 hlö teltta, A-oikeuksin, jossa on useita myyjiä. Se nyt on vain kolmenpäivän bisnes, sillä kyllä he ovat ihan työssäkäyviä ihmisiä ja tuo on heidän "taskuraha" aina vuodeksi.
Mökki oli muuten ihan siisti hirsimökki ja omat lakanat vein. Eivät ne senkummemmin ryvettyneet, kuin kotonakaan Onneksi ei ollut edes hyttysiä, sillä sen verran tuuli isonjärven rannalla. Vain yksi-ilta oli ns. pläkkityyni.
ps. Minä pääsin vanhuuseläkkeelle vasta 65-v. Sitä ennen olin työttömyyseläkkeellä, siis ansiosidonnaisella ja koskaan en ole kaljaa myynyt, juonut kyllä joskus. kirje sinulle kirjoitti:
korppis
En tiedä haluatko ymmärtää asiat tahallaan väärin vain ärsyttääksesi minua. Mielestäni kirjoitin selvästi, että toiset sitä "kaljaa" myivät ja minä hoidin lapset.
Eivät he suinkaan sateessa sitä myyneet! Niin,.... täällä ei satanut, mutta heillä on noin 200 hlö teltta, A-oikeuksin, jossa on useita myyjiä. Se nyt on vain kolmenpäivän bisnes, sillä kyllä he ovat ihan työssäkäyviä ihmisiä ja tuo on heidän "taskuraha" aina vuodeksi.
Mökki oli muuten ihan siisti hirsimökki ja omat lakanat vein. Eivät ne senkummemmin ryvettyneet, kuin kotonakaan Onneksi ei ollut edes hyttysiä, sillä sen verran tuuli isonjärven rannalla. Vain yksi-ilta oli ns. pläkkityyni.
ps. Minä pääsin vanhuuseläkkeelle vasta 65-v. Sitä ennen olin työttömyyseläkkeellä, siis ansiosidonnaisella ja koskaan en ole kaljaa myynyt, juonut kyllä joskus.Iltapäivää Suomen sateisimmasta ja kylmimmästä Korvesta. Piha ja laiturikin lainehtii, mutta mieli on leppoisa. Kasasimme esikoisen kanssa puutavarajätekuorman. Viemme sen huomenna kaatopaikalle.
Nyt kirjoitit selkeästi aijemmat olet ilmeisesti kaljaviehneessä sepustellut kun niistä ei ottanut selvää Heikkikään, mutta kiva osaat kirjoittaa ymmärrettävästikin.
Tyylisi kirjoittaa vaikuttaa Lahjuskalta, eräältä vanhalta "ystävältäni" ; ))- "ei erkkikään"
Iltapäivää Suomen sateisimmasta ja kylmimmästä Korvesta. Piha ja laiturikin lainehtii, mutta mieli on leppoisa. Kasasimme esikoisen kanssa puutavarajätekuorman. Viemme sen huomenna kaatopaikalle.
Nyt kirjoitit selkeästi aijemmat olet ilmeisesti kaljaviehneessä sepustellut kun niistä ei ottanut selvää Heikkikään, mutta kiva osaat kirjoittaa ymmärrettävästikin.
Tyylisi kirjoittaa vaikuttaa Lahjuskalta, eräältä vanhalta "ystävältäni" ; ))Et jäänyt mistään paitsi, vaikka et ymmärtänytkään kirjoitustani ja nuo vihjailusi "kaljaviehneessä", mitä se sitten tarkoittaakin, voit jättää ns. "ystävällesi"!!
Olemme tasoissa, koska minäkään en aina ymmärrä kirjoituksiasi, sillä usein tunnen vastailusi jonkinlaiseksi loukkaukseksi milloin kenenkin kohdalla. "ei erkkikään" kirjoitti:
Et jäänyt mistään paitsi, vaikka et ymmärtänytkään kirjoitustani ja nuo vihjailusi "kaljaviehneessä", mitä se sitten tarkoittaakin, voit jättää ns. "ystävällesi"!!
Olemme tasoissa, koska minäkään en aina ymmärrä kirjoituksiasi, sillä usein tunnen vastailusi jonkinlaiseksi loukkaukseksi milloin kenenkin kohdalla.Et siis mennyt suolle, ei erkkikään ; )) Eikä kantsi täällä Korvessa on suonsilmät täynnä vettä ja lisää ropisee.
Et ole kanssani tasoissa et, etkä tule olemaan niin kauan kuin puskassa mylvit. Koska kirjoitat kannon takaa koet vastaukseni loukkaavan, kaiketi hupajahtamiseni osuu aina juuri sinun kohdallesi ; )- onko vai eikö
korppis kirjoitti:
Et siis mennyt suolle, ei erkkikään ; )) Eikä kantsi täällä Korvessa on suonsilmät täynnä vettä ja lisää ropisee.
Et ole kanssani tasoissa et, etkä tule olemaan niin kauan kuin puskassa mylvit. Koska kirjoitat kannon takaa koet vastaukseni loukkaavan, kaiketi hupajahtamiseni osuu aina juuri sinun kohdallesi ; )Jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että elämäsi pieni nautinto on tämän turhanpäiväisen aloituksesi nosteleminen?
onko vai eikö kirjoitti:
Jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että elämäsi pieni nautinto on tämän turhanpäiväisen aloituksesi nosteleminen?
Älä hupaja vaan lue ketjua, minä vastailen jos minulta jotain kysytään, sitäpaitsi tykkään jutustella omissa aloittamissani ketjuissa, mitä pahaa siinä on?
- Kohta ei oo mökkiä
korppis kirjoitti:
Et siis mennyt suolle, ei erkkikään ; )) Eikä kantsi täällä Korvessa on suonsilmät täynnä vettä ja lisää ropisee.
Et ole kanssani tasoissa et, etkä tule olemaan niin kauan kuin puskassa mylvit. Koska kirjoitat kannon takaa koet vastaukseni loukkaavan, kaiketi hupajahtamiseni osuu aina juuri sinun kohdallesi ; )Varo, ettei tulva vie mökkiäsi. Kuka viihtyy noin kylmässä ja tulvivassa paikassa. Hrrr toista se on täällä etelässä.
- ei sada,,,,,,,,,,,,,
Kohta ei oo mökkiä kirjoitti:
Varo, ettei tulva vie mökkiäsi. Kuka viihtyy noin kylmässä ja tulvivassa paikassa. Hrrr toista se on täällä etelässä.
Sano muuta, 40 pukkaa, etelässä.
Kohta ei oo mökkiä kirjoitti:
Varo, ettei tulva vie mökkiäsi. Kuka viihtyy noin kylmässä ja tulvivassa paikassa. Hrrr toista se on täällä etelässä.
Minä viihdyn korvessa ja huomennahan sateen väistyvät itään. Sorsatkin viihtyvät, löysivat pihaltani suihkulähteenä virkaa tekevän ammeen ja pulahtivat sinne virkistäytymään.
No, eipä taida olla sateet vain korpi-kainuun kurjuutta. Vielä meidän ei tarvitse uida kirkolle ostoksille.- ei osu aina
korppis kirjoitti:
Et ole kanssani tasoissa et, etkä tule olemaan niin kauan kuin puskassa mylvit. Koska kirjoitat kannon takaa koet vastaukseni loukkaavan, kaiketi hupajahtamiseni osuu aina juuri sinun kohdallesi ; )korppis
Kuinkas tämä asia näin menikään, että alamme arvostelemaan toisiamme, "mylviä" siis puskasta tai kannon takaa, siis mukamas minä, joka en halua rekisteröityä?
Minä kirjoitin ihanasta mökkireissustamme, joita sinäkin teet ja josta sainkin innostuksen mokomaan asiaan.
Sitten takerruit utopiseen asiaan, että minä olen joku kaljakauppias ilmeisesti jossain Sopu-teltassa??? Sen jälkeen aloit kertomaan, että sinua ei lastenvahdiksi vaadita, koska olette niin varakkaita. Mikä sai sinut käsittämään asiat väärin?
Jotenkin myös halveksit minun lastenlasten hoitoa, että sinun tulevat lastenlapset eivät tarvitse sinun hoitoasi, koska perillisesi ovat niin varakkaita, niin ja avopuolisosi???
Ei se ole kiinni varakkuudesta, kuka haluaa lastensa lapsia hoitaa ja toivottavasti tulet sen viellä joskus kokemaan.
Kerro nyt "heikki/erkki", mitä et ymmärtänyt kirjoituksestani, koska väitit sitä jotenkin juopon kirjoitukseksi? Olen ollut raitis tähän ikään saakka, tulevaisuudesta en tiedä, koska vanhetessa mukamas alkaakin se juopottelu!
Tietenkin olisi hauska päästä kurkkaamaan upeaa nukkekotiasi, mutta ei se minulta onnistu, sillä en halua rekisteröityä sen vuoksi.
Voisit kuitenkin ilmoittaa hetkeksi jonkinlaisen aukiolo ajan, sillä uskoisin meitä toisiakin (puskia)kiinnostavan upean aikaansaannoksesi.
En ole tasoissasi, enkä siihen pyrikkään. Minulle riittää ihan oma elämä. Peiliin katson, lääkitys on kunnossa ja perilliset pitävät huolen siitä, milloin tarvitsen muuta apua, kuin nettipalstoilta jaettavia.
apropoo. Laihduin mökkireissulla 3 kg!! Pitäisiköhän joka pissa reissu kiertää talo ympäri? Keittää kahvitkin tuossa meidän viereisessä talon oleskelutilassa? Koska herään aikaisin aamulla, niin aina kävelin ruokailutilaan kahville ja tietenkin lasten kanssa tuli käveltyä leikkipuistoon, siis ihan 50m päähän, mutta kuitenkin.
Kyllä nyt pitäisi todellakin mennä sinne suolle, mutta odottelen karpaloiden kypsymistä. ei osu aina kirjoitti:
korppis
Kuinkas tämä asia näin menikään, että alamme arvostelemaan toisiamme, "mylviä" siis puskasta tai kannon takaa, siis mukamas minä, joka en halua rekisteröityä?
Minä kirjoitin ihanasta mökkireissustamme, joita sinäkin teet ja josta sainkin innostuksen mokomaan asiaan.
Sitten takerruit utopiseen asiaan, että minä olen joku kaljakauppias ilmeisesti jossain Sopu-teltassa??? Sen jälkeen aloit kertomaan, että sinua ei lastenvahdiksi vaadita, koska olette niin varakkaita. Mikä sai sinut käsittämään asiat väärin?
Jotenkin myös halveksit minun lastenlasten hoitoa, että sinun tulevat lastenlapset eivät tarvitse sinun hoitoasi, koska perillisesi ovat niin varakkaita, niin ja avopuolisosi???
Ei se ole kiinni varakkuudesta, kuka haluaa lastensa lapsia hoitaa ja toivottavasti tulet sen viellä joskus kokemaan.
Kerro nyt "heikki/erkki", mitä et ymmärtänyt kirjoituksestani, koska väitit sitä jotenkin juopon kirjoitukseksi? Olen ollut raitis tähän ikään saakka, tulevaisuudesta en tiedä, koska vanhetessa mukamas alkaakin se juopottelu!
Tietenkin olisi hauska päästä kurkkaamaan upeaa nukkekotiasi, mutta ei se minulta onnistu, sillä en halua rekisteröityä sen vuoksi.
Voisit kuitenkin ilmoittaa hetkeksi jonkinlaisen aukiolo ajan, sillä uskoisin meitä toisiakin (puskia)kiinnostavan upean aikaansaannoksesi.
En ole tasoissasi, enkä siihen pyrikkään. Minulle riittää ihan oma elämä. Peiliin katson, lääkitys on kunnossa ja perilliset pitävät huolen siitä, milloin tarvitsen muuta apua, kuin nettipalstoilta jaettavia.
apropoo. Laihduin mökkireissulla 3 kg!! Pitäisiköhän joka pissa reissu kiertää talo ympäri? Keittää kahvitkin tuossa meidän viereisessä talon oleskelutilassa? Koska herään aikaisin aamulla, niin aina kävelin ruokailutilaan kahville ja tietenkin lasten kanssa tuli käveltyä leikkipuistoon, siis ihan 50m päähän, mutta kuitenkin.
Kyllä nyt pitäisi todellakin mennä sinne suolle, mutta odottelen karpaloiden kypsymistä."ei osu aina"
Ei korppista saa enää moittia.
Hän on jo ottanut minusta oppia, kommentoi vasta kun kysytään.
Hänestä saattaa vielä tulla kolmassadaskuudeskymmenes prinsessa kuningaskuntaani.:)
Ja sieltähän voi vielä nousta....
H.- "ei osu aina"
hunksz kirjoitti:
"ei osu aina"
Hänestä saattaa vielä tulla kolmassadaskuudeskymmenes prinsessa kuningaskuntaani.:)
H.Enhän mielestäni moittinut, pyysin vain selvennystä hänen kirjoituksiin, mutta korppishan viellä nukkuu viinihöyryjään pois!
No, joo, nyt olin ilkeä, myönnetään, koska hän on ruokkimassa sorsiaan.
Mitä olet mieltä siitä, että villieläimiä ruokitaan kesäisin, joilla pitäisi olla vaisto talveksi lähteä etelään? Ymmärrän kyllä Hesan "pulla"sorsat, joille on avovettä talvehtiakkin, mutta tuollapohjoisessa?
Onko ne niinkuin kesäkissat, jotka syksyllä on pakko hylätä, kun mökkikausi loppuu? - Nautin etelän lämmös
korppis kirjoitti:
Minä viihdyn korvessa ja huomennahan sateen väistyvät itään. Sorsatkin viihtyvät, löysivat pihaltani suihkulähteenä virkaa tekevän ammeen ja pulahtivat sinne virkistäytymään.
No, eipä taida olla sateet vain korpi-kainuun kurjuutta. Vielä meidän ei tarvitse uida kirkolle ostoksille.Eivät sateet väisty vielä tänään. En haluaisi asua niin pohjoisessa, talvet olisivat yhtä tuskaa, ei kiitos. Kainuu on minulle pohjoista.
"ei osu aina" kirjoitti:
Enhän mielestäni moittinut, pyysin vain selvennystä hänen kirjoituksiin, mutta korppishan viellä nukkuu viinihöyryjään pois!
No, joo, nyt olin ilkeä, myönnetään, koska hän on ruokkimassa sorsiaan.
Mitä olet mieltä siitä, että villieläimiä ruokitaan kesäisin, joilla pitäisi olla vaisto talveksi lähteä etelään? Ymmärrän kyllä Hesan "pulla"sorsat, joille on avovettä talvehtiakkin, mutta tuollapohjoisessa?
Onko ne niinkuin kesäkissat, jotka syksyllä on pakko hylätä, kun mökkikausi loppuu?"ei osu aina"
Kaikenlaisia kesiä sattuu ihmisen eteen.
Ja niin sattuu kesiin kaikenlaisia ihmisiäkin.
Osa hellempiä, osa hölmömpiä.
Ja sen mukaisesti syövät eläimet ja ihmiset.
Tai kuolevat. Kesäkissatkin.
Syksyllä lentävät ne pois, kuka siivillä, kuka autolla.
Kesäkissatkin.
Harmillisesti, ihminenkin saa ottaa osansa maailmasta.
Hellästi tai hölmösti.
Mutta mukana hänkin on, Kuten Väinö Linna aikanaan kuvasi.
Kaikki tuo, luo maapallolle tulevaisuuden, maapallon tulevaisuus muuttuu sukupolvesta toiseen.
Me elämme nyt näin, tulevaisuus ehkä toisin.
H.hunksz kirjoitti:
"ei osu aina"
H.Iltaa Korvesta. En ole kerennyt kommentoida viestijänne rakkaat kirjekaverini. Aamusta yritin avata saunamökin vesiviemäriä, en onnistunut. Sitten vietiin paskalaanille kaksi kuormaa lahonneita puita nurkista makoilemasta ja nyt pesen itseni ja poikien pyykkiä täällä kaupunkikodissani.
Ei ole tänään satanut ja hyvä sillä laituri jo lainehtii. Liekö saunarööritkin siksi tukossa kun vettä on rantakivikot täynnä. Mukava vehje muuten sellainen rööriveivi vaan aika ovela vimpuilemaan ja kovatyö pitää se suorassa kun röörejä puhdistaa ; )
Sorsat kävivät norkoilemassa leipää, mutta kun en joutanut pirttiin leivän hakuun lähtevit jatkamaan matkaansa.
Ne eivät ole villieläimiä, ei lainkaan vuosikymmenet siinä asustelleet naapureina. Tuolla ne taitavat Kajaanin joella talvehtiakin eivät etelään halaja kuten emäntänsä.
Ymmärrät varmaan, että minun lintutontilleni ei ole petoeläimillä kuten kissa mitään asiaa. Yksi punainen kolli norkoili kerran portillani halasi pihapiirini raskaana olevaa hiirirouvaa. Hätistelin kissan matkoihinsa, eikä ole tullut uudestaan häiritsemään eloamme.
Ny alas pyykkitupaan viimeinen koneellinen lienee valmis ; )
- av
Käytkö täysillä?
- va
Minä luulen, että sinä av et käy täysillä. Et edes puolilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836