tuli vietettyä viikonloppu "iloisessa karjalassa"kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa karjalan kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,hapankaali haisoi,kylpylässä kellui altaassa aitoa paskaa,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan iloiseen karjalaan
iloinen etelä-karjala
8
436
Vastaukset
- Viktor...
Juu, tällaista täällä itärajalla nykyisin on.
- minua...niin..risoo
Minä vietin viikon ulkomaan lomakohteessa etelässä, tarkemmin sanoen Turkissa. Kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,kylpylässä kellui altaassa aitoa ******,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan ulkomaille lomalle. Minua niin risoo kun eivät kaupoissa edes olleet opetelleet puhumaan suomea. Kielitaidotonta porukkaa kaikki siellä Turkissa. Molottivat sitä omaa kieltään ja jotain englantia.
- Analya rules
Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.
- Sokolaatisilmä
Analya rules kirjoitti:
Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.
Vähän hävytön paikannimi tuo Analya:)
- marokonturisti
Marokossa ollessani kauppias huuteli laukkukaupan ovelta että osta hyvä "vitunnahka". Joku suomalainen oli opettanut.
- joensuun elli
no kyllä totta,luulin tulin suomen karjalaan mutta taisin erehtyä maasta koska karjalan murre vaihtunut pietarin murteeksi njet spasiba
- huva soomi
Ja minä puolestani tapasin jonkun tilpehöörikauppiaan etelässä.. Kovasti yritti kaupata ja mainosti samalla: Suomi hyva maa, suomi paras maa
Sanoin Ei kiitos, en osta ni myyjä huuteli perään: Suomi paska maa Suomi huono.. - jotain rajaa?
Olipa meillä hiljaittain vieraita länsirannikolta pitkästä aikaa ja olivat kaupungilla liikkuessaan olleet lähinnä järkyttyneen hämmästyneitä mitä täällä meidän kaduilla ja kaupoissa liikkuukaan ja mitä kuulee....aletaan olla ite aika puutuneita tähän menoon,vierailijan reaktio paljasti sen taas kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816