iloinen etelä-karjala

ei kiitos

tuli vietettyä viikonloppu "iloisessa karjalassa"kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa karjalan kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,hapankaali haisoi,kylpylässä kellui altaassa aitoa paskaa,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan iloiseen karjalaan

8

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viktor...

Juu, tällaista täällä itärajalla nykyisin on.

• minua...niin..risoo

Minä vietin viikon ulkomaan lomakohteessa etelässä, tarkemmin sanoen Turkissa. Kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,kylpylässä kellui altaassa aitoa ******,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan ulkomaille lomalle. Minua niin risoo kun eivät kaupoissa edes olleet opetelleet puhumaan suomea. Kielitaidotonta porukkaa kaikki siellä Turkissa. Molottivat sitä omaa kieltään ja jotain englantia.

• Analya rules

Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.

• Sokolaatisilmä
        Analya rules kirjoitti:

Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.

Vähän hävytön paikannimi tuo Analya:)

• marokonturisti

Marokossa ollessani kauppias huuteli laukkukaupan ovelta että osta hyvä "vitunnahka". Joku suomalainen oli opettanut.

• joensuun elli

no kyllä totta,luulin tulin suomen karjalaan mutta taisin erehtyä maasta koska karjalan murre vaihtunut pietarin murteeksi njet spasiba

• huva soomi

Ja minä puolestani tapasin jonkun tilpehöörikauppiaan etelässä.. Kovasti yritti kaupata ja mainosti samalla: Suomi hyva maa, suomi paras maa

Sanoin Ei kiitos, en osta ni myyjä huuteli perään: Suomi paska maa Suomi huono..

• jotain rajaa?

Olipa meillä hiljaittain vieraita länsirannikolta pitkästä aikaa ja olivat kaupungilla liikkuessaan olleet lähinnä järkyttyneen hämmästyneitä mitä täällä meidän kaduilla ja kaupoissa liikkuukaan ja mitä kuulee....aletaan olla ite aika puutuneita tähän menoon,vierailijan reaktio paljasti sen taas kerran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      325
      1863
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1304
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1297
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      134
      1167
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      81
      986
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      904
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      853
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      118
      824
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      790
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      746
    Aihe