iloinen etelä-karjala

ei kiitos

tuli vietettyä viikonloppu "iloisessa karjalassa"kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa karjalan kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,hapankaali haisoi,kylpylässä kellui altaassa aitoa paskaa,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan iloiseen karjalaan

8

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viktor...

Juu, tällaista täällä itärajalla nykyisin on.

• minua...niin..risoo

Minä vietin viikon ulkomaan lomakohteessa etelässä, tarkemmin sanoen Turkissa. Kadulla mursu viiksisiä miehiä,lihavia mummoja kukkamekoissaan,puhuivat outoa kieltä mitä ei voinut ymmärtää,autoissa oudot pitkät rekkarit,kylpylässä kellui altaassa aitoa ******,kaupassa nämä oudosti puhuvat oliot etuilivat surutta kassalla.kiitos ei enää koskaan ulkomaille lomalle. Minua niin risoo kun eivät kaupoissa edes olleet opetelleet puhumaan suomea. Kielitaidotonta porukkaa kaikki siellä Turkissa. Molottivat sitä omaa kieltään ja jotain englantia.

• Analya rules

Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.

• Sokolaatisilmä
        Analya rules kirjoitti:

Itse Turkissa matkalla ollessani kaupassa kyllä puhuivat suomea. Terveterve, perkkelesaattana, Anttilan hinta, Stockmanin laatu. Myös ravintolan sisäänheittäjät osasi suomea, onko nalka, tule suomaan.

Vähän hävytön paikannimi tuo Analya:)

• marokonturisti

Marokossa ollessani kauppias huuteli laukkukaupan ovelta että osta hyvä "vitunnahka". Joku suomalainen oli opettanut.

• joensuun elli

no kyllä totta,luulin tulin suomen karjalaan mutta taisin erehtyä maasta koska karjalan murre vaihtunut pietarin murteeksi njet spasiba

• huva soomi

Ja minä puolestani tapasin jonkun tilpehöörikauppiaan etelässä.. Kovasti yritti kaupata ja mainosti samalla: Suomi hyva maa, suomi paras maa

Sanoin Ei kiitos, en osta ni myyjä huuteli perään: Suomi paska maa Suomi huono..

• jotain rajaa?

Olipa meillä hiljaittain vieraita länsirannikolta pitkästä aikaa ja olivat kaupungilla liikkuessaan olleet lähinnä järkyttyneen hämmästyneitä mitä täällä meidän kaduilla ja kaupoissa liikkuukaan ja mitä kuulee....aletaan olla ite aika puutuneita tähän menoon,vierailijan reaktio paljasti sen taas kerran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1957
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      134
      1202
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe