Muutaman vuoden aikana minulle ja miehelleni on kypsynyt ajatus ulkomaille lähdöstä talveksi. Vaikkapa thaimaahin tai kanarialle. MInulla ei oo vakituista työpaikkaa, miehelläni on. Lapsia ei ole. Kertokaapas kokeneemmat että miten onnistuu, mistä rahat riittää jos olis vaikka 3-4kk talvella etelän lämmössä ihan lomalla? PItääkö koko kesä huhkia ihan hulluna töitä vai? kummatkin ollaan keskituloisia ja nyt kaikki raha mikä tulee, melkeinpä meneekin elämiseen. Onko mahdoton yhtälö olla kesät suomessa töissä, talvet ulkomailla lomalla?
Talveksi ulkomaille?
5
1985
Vastaukset
- haavetta koko juttu
miten ja kuka työantaja suostuu tuohon...ei kukaan ja esim. Espanjassa asuminen on jopa kalliimpaa kuin Suomessa niin miten se onnistuu kun ei ole kumpikaan töissä? Thaimaassa on edullisempaa mutta ei se onnistu ilman isoa pussia sielläkään...miten tämmöine ajatus voi mieleen tulla kun ei ole tuohon edes varaa...töihin siitä...
- 13+16
Tulee mieleen kaksi tapaa.
Jos on mahdollista saada töistä esim. vuorotteluvapaata (sitä myönnetään 3-12 kuukaudeksi), se on työnantajan päätettävissä myöntääkö sitä. Vuorotteluvapaan ajalta saa liitosta/työttömyyskassasta vuorottelukorvauksen, käytännössä se on pyöreästi n. puolet palkasta. Intia on erittäin edullinen paikka. 3-4 kuukaudeksi voi saada huoneen Guest housesta 100-200 eurolla ja päivittäinen eläminen siellä ei maksa juuri mitään (ruoka-annos euron)
Toinen vaihtoehto on säästää lomapäiviä (tähän työntekijällä on oikeus) ja pitää pitemmän rupeaman niitä sitten kerralla. Mutta se vaatii muutaman vuoden ajan niiden säästämistä.
Jos asutte opiskelupaikkakunnalla, mahdollisuus on vuorata oma asuntonne lukuvuoden/lukukauden ajaksi opiskelijoille, saisi siitäkin lisätuloja.
Riippuu ihan työnantajasta, suostuuko. Mitä isompi työnantaja, sitä helpompi varmaan saada vapaata. Kyllä näitä myönnetään ja esim. tuota loman säästämistä ei voi työnantaja edes kieltää, se on laissa. Oma työkaverini oli viime talven vuorotteluvapaalla ja ajoi Australian halki (osti auton toisesta päästä ja myi toisessa). Haaveita kannattaa toteuttaa, kaikki on mahdollista kun vaan järjestelee. - thäimaa
eteläänn, thaimaahin, Mlnulla... Voi jeesus. Eiköhän olisi parempi
opetella kirjoittamaan, ennenkuin haaveille matkustelusta! - kdkgsdkgkskgksgkg
Kanarialla on todella kallista.
Mutta aasiassa (ei turistirysissä) pärjää 15-20e/päivä henkeä kohden, sisältäen ruuat, majoituksen ja kaiken muunkin.
Työnantaja ei vaan ole varmaan kauhean innostunut että olisit vaan kesät töissä- Matkaajs
Esim asfalttimiehet tekevät vaan kesän töitä :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463