Ghana ?

Traveller -76M

Onko kukaan käynyt Ghanassa?
Minkälainen paikkana?Turvallisuus?
Itse olen matkustellut aasiassa useasti,mutta vaihtelun vuoksi olisi
kiva koittaa jotakin uutta.

2

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 11

      Varaudu siihen että Ghana ja Afrikka yleisesti on kalliimpi reppureissaajalle kuin Aasia. Malarialääkkeet kannattaa ihan oikeasti ottaa. Jossain Intiassa monet niitä eivät syö mutta Afrikassa malaria ja varsinkin hengenlähdön nopeasti aikaansaava falciparum malaria on yleistä. Olen itse Ghanassa siihen sairastunut.
      Turvallissuus on ihan ookoo jos pitää järjen käytössään. Yksin pimeille kaduille ei kannata mennä öisin.
      Valkoihoisena, luulisin että olet, saat todella paljon ystäväehdokkaita maassa. Varaudu siihen että et voi todella luottaa kehenkään heistä. Puhuvat silkkaa paskaa hymyssä suin, kutsuvat sinua parhaaksi ystäväkseen ja miettivät miten saisivat sinulta rahaa.
      Sekä miehet että naiset saavat maassa avioliittoehdotuksia. Motiivina on tietysti pääsy pois Ghanasta. Paikallisten mielestä olet miljonääri.

      Toki siellä on ihan mukavaakin ja kiinnostavaa mutta nuo em. tosiasiat pitää muistaa.

    • Oi niitä aikoja...

      Kiertelin siellä 10 vuotta sitten reppuselkäreissulla, joten omat kokemukseni alkavat olla hieman vanhoja. Sanoisin, että suhteellisen helppo ja turvallinen maa matkustaa. Ghanassa nuoria valkoihoisia luullaan usein avustustyöntekijöiksi tai harjoittelijoiksi (sairaahoitajat yms.) ja niitä siellä riittää.
      Edellisen kirjoittajan kommentut pitävät paikkansa. Parhaiten puhelinnumeron ja yhteystietojen pyytäjistä pääsi eroon, kun oli ystävällinen ja antoi heille jonkun keksityn nimen ja numeron.
      Minulla ei ollut mitään ongelmia turvallisuuden kanssa. Liikenne lienee suurin riski, kuten usein kolmannessa maailmassa. En tosin liikkunut öisin tai ottanut muutenkaan turhia riskejä.
      Ghanasta jatkoin Norsunluurannikolle. Se oli jo paljon haastavampi paikka ja tilanne sisällissodan alla jännittynyt. Ihmiset Norsunluurannikolla olivat todella ystävällisiä, vaikka toki huijareitakin joukkoon mahtuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe