Löysin äsken kasvihuoneestani 3 toukkaa, kaikki vähän eri kokoisia. Luulen kuitenkin vahvasti että ovat samaa lajia.
Toukat ovat n. 2, 2.5 ja 3cm pitkiä pitkiä.
Todella vaalean vihreitä, mitä pidempi sitä vaaleampi.
Kyljessä ohut, haalea kellertävä raita.
Ihan kuin noilla näkyisi tummanruskeat silmät, ja sellaiset nököhampaat. ^_^
Ovat nyt turvassa kurkkupurkissa. (pestyttä, tottakai.)
Mitäköhän nämä mahtavat syödä mieluiten? ._.
Siis minkä kasvin lehtiä?
Sokeri taitaa kelvata kaikille ötököille, eikö?
Olisi mielenkiintoista seurata näiden kehitystä, mikäli ovat jonkin lentävän hyönteisen toukkia. :D
Pikaisia vastauksia, kiitos! :D
Toukan PIKATUNNISTUS!
4
172
Vastaukset
- Liianpaksupehoseksi
Kokele alkuun että laitat eri kasvien lehtiä- mitä löytyy kasvihuoneestasi, yhden jokaista.
Ei mene kauaa kun näät et mikä maistuu. Muista tehdä reikiä purkin kanettn.
Itse sain muutama kesä sitten upeita ritariperhosia prkista. - h0rt0n00m1
Kiitokset paljon, kasvit tosin ovat...surkean kesän takia... aika köyhän kokoisia, tänään vasta löysin kurpitsoista "tyttökukkia". ._. (niitä joista tulee lopulta hedelmä)
No, voisihan sitä koittaa muillakin pihan lehtosilla. ^-^
Mutta tunnistusta?
-15,9 v poika.- juuriperhonen
Muistatko miltä kasvilta löysit toukat?
Hyönteisillä ei ole aikaa ns. huviajeluun, vaan tod.näk. toukat olivat ravintokasvinsa kimpussa. Mikäli taas isoin esim. oli jo valmis koteloitumaan, se koteloituu kyllä. kannattaa laittaa purkkiin kasvien lisäksi hieman pehmää maa-ainesta ja esim joku tikun pätkä.
Aika moni yökkönen esim. tykkää samoista ravintokasveista kuin mekin :)
Onnea kasvatukseen!
- h0rt0n00m1
Pistin niille vähän kaikkea, ja kurpistan lehdissä on reikiä! ._.
Toukkia löytyi vähän kaikkialta, siis niitä tipahteli sieltä täältä kun kastelin. Mun kasvarissa kun on... Kaikki sekaisin. :D
Taas löytyi pari... Jätin ne kasvariin, ei niitä kaikkia viitsi kerätä. :P
Nämä kaksi kun olivat selästä tummempia, siis REILUSTI.
Innolla odotan, että mitä näistä tulee... Postaan kuvia, jos niitä saan. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121929Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2491404Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724