Kolahtaako..mikä eniten..

Kesätorit, -teatterit, -musiikkitapahtumat, festarit, matkailu, yleiset uimarannat.. rauhallisempi mökkeily.. veneily, oleilu kotikonnuilla.. mikä sun juttu..

31

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkkä oleilu kotikonnuilla, ku ilmat niin surleat ettei pääse maauimalaan.

Oma perikunnan yhteinen kesämökki on senverta kaukana, että käymme yleensä vain kerran kesälomanaikana noin viikko putkeen. Torit ja teatterit ja festarit ei vapaalla kiinnosta, mutta työn puolesta kesäisin kyllä tulee teatteri- ja tori- ja huvipuistoreissuja tehtyä, ja silloin juoksee palkka.

Nyt on kaksi viikkoa lomaa vielä jäljellä ja ompelukset mitä olin suunnitellut on jo tehty, joten en tiedä miten sais ajan kulumaan. Sitä maauimalakeliä odottelen tai aloitan uutta mekkoa suunnittelemaan, mustalle olis käyttöä ku on senverta vanhoja sukulaisia...

• Nythän vaikuttaa, että sulla on työ yhtä juhlaa!
        Eräällä toisella noissa tapahtumissa se saatu palkka juoksee vaan itseltä pois, fiiliksistä kiinni, enemmän tai vähemmän.
        Ahkera oot, jos ajankuluongelmia.. jotkut saa aikaa kulumaan ihan huomaamatta.. oleilemalla, jotain pientä ehkä samalla puuhastellen..
        Nimim. kokemusta viimeksi mainitusta :)

• Sibone kirjoitti:

Nythän vaikuttaa, että sulla on työ yhtä juhlaa!
        Eräällä toisella noissa tapahtumissa se saatu palkka juoksee vaan itseltä pois, fiiliksistä kiinni, enemmän tai vähemmän.
        Ahkera oot, jos ajankuluongelmia.. jotkut saa aikaa kulumaan ihan huomaamatta.. oleilemalla, jotain pientä ehkä samalla puuhastellen..
        Nimim. kokemusta viimeksi mainitusta :)

Jep, yritän keksiä töissä kaikkee kivaa tekemistä lasten kanssa...heh heh. Ja muuten harvinaista herkkua yksin oleilu, mieskin on töissä kesät ku hän on kirvesmies, lomailee talvella.

Muutama dvd odottaa katselua ja minulla on lapsenlapsen hoitoa lomallakin.

• Salander*

Moro Sibbe :)

Uimarannat on mun juttu. Vesi, aurinko, kahvit rannalla.. aih.... eipä vaan oo oikein rusketusraitoja tullut tänä kesänä ;)

Mökkeily oli kivaa kun sellainen oli. Festarit olis ihan kivaa myös, jos olis seuraa/enemmän rahaa/vähemmän lapsia. Vaikka tulee ne muksut mukaan joihinkin, mutta ei niitä viitsi kaikkiin raahata. ZZ Topia piti mennä kuuntelemaan, mutta meni luu kurkkuun kun olisi pitänyt yksin mennä :) Naapuri sanoi että se on vanhuuden eka merkki kun ei viitsi vaikka tekis mieli :))

Entäs sulla? Mitäs oot puuhannut? Onko lomaa vielä jäljellä? Viikonlopusta povattiin muuten trooppinen..

• Jaahas .. ja mä oon aina vaan tää sama S-nicki.. mutta kiva toi Sibbe edelleen :)
        Saahan niitä hyviä mökkejä vuokrattuakin, jos lähtee ajoissa varaileen.. paitsi jos se ei sama asia kuin oma..
        Ei sun naapuri varmaan mitään kaksmielisiä tarkoittanu.. ;)
        Mulla on loma ohi.. mutta syssymmällä on vielä joitain päiviä jäljellä..
        Pienimuotoisesti oli mun lomalla asioita, joita avauksessa mainitsin.. veneilyä lukuunottamatta, nyt jopa soutelu on jäänyt toistaiseksi ainakin.. Enpä tainnut muuten yleisellä rannallakaan olla.. kelitkin kun oli mitä oli..

• Risteily ja mökkeily on ainakin takana jo.
      Mökkeilyä vois vielä ajatella jos tulee kohdalle.
      Haminan kesäteatterissa menis vielä pitkälle ens kuuhun "Linnunradan laidalla" Kesäteatteri. Ja siinä olis musiikkina Eppu Normaalia.
      Sitä tässä nyt pohdin kuinka ja koska sinne lähtisin.
      Eputhan on aina olleet mun suosikkeja.

Ja sitten suurin osa kesästä menee ihan miettimättä, siltä pohjalta että mennään jos haluttaa.
      Tänään taas aamuohjelmassa oli sosiaalipsykologi Jaana Venkula kertomassa miten voi suhtautua työhönpaluuseen ja niille joille loma alkaa kuinka loma kannattaa viettää :)))))
      Musta on uskomatonta, pitääkö kaikki "opettaa" ihmisille.
      Eikö ne oikeesti osaa enää lähteä lomallekaan.
      Ite oon ottanut oppia omista lomista, ja se miten minä sen vietän ei varmasti ole lomaa muille.
      Mie nimittäin lomailen :)

• Mä oon tykästyny aikas lailla erityisesti yhteen kesäteatteriin.. "Noin seitsemän veljestä" oli heidän esitys, siis Speden, Jukka Virtasen, Ere Kokkosen jäljillä..
        Hulvattoman hauska oli, tään samaisen teatterin esitysiä oon ollu katsomassa jo parina aikaisempanakin kesänä.
        Onneksi en sitä aamuohjelmaa nähnyt ;)
        Ennen lomaa luin jostain, miten töissä pitää alkaa valmistautua lomaan, ottaa rennommin jo oliko se viikkoa paria aiemmin.. se vaan ei oo itestä kiinni välttämättä lainkaan!
        Ilmeisesti siis lomailet vielä.. kivat jatkot..:)

• Sibone kirjoitti:

Mä oon tykästyny aikas lailla erityisesti yhteen kesäteatteriin.. "Noin seitsemän veljestä" oli heidän esitys, siis Speden, Jukka Virtasen, Ere Kokkosen jäljillä..
        Hulvattoman hauska oli, tään samaisen teatterin esitysiä oon ollu katsomassa jo parina aikaisempanakin kesänä.
        Onneksi en sitä aamuohjelmaa nähnyt ;)
        Ennen lomaa luin jostain, miten töissä pitää alkaa valmistautua lomaan, ottaa rennommin jo oliko se viikkoa paria aiemmin.. se vaan ei oo itestä kiinni välttämättä lainkaan!
        Ilmeisesti siis lomailet vielä.. kivat jatkot..:)

Ehei, nyt on lomailut takana.
        Ens yöks töihin.
        Tulee vaikee yö mutta ei voi mitään.
        Kun vapailla olen menen nukkumaan kahdentoista aikaan. Enkä yleensä ota päikkäreitä kun niistä tulee jotenkin huono olo.
        Joten en tänäänkään saanut päivällä nukuttua vaikka yritin.
        Mutta eiköhän se siitä mene kun on mennyt ennenkin.

• Sibone*
        tulisilla kirjoitti:

Ehei, nyt on lomailut takana.
        Ens yöks töihin.
        Tulee vaikee yö mutta ei voi mitään.
        Kun vapailla olen menen nukkumaan kahdentoista aikaan. Enkä yleensä ota päikkäreitä kun niistä tulee jotenkin huono olo.
        Joten en tänäänkään saanut päivällä nukuttua vaikka yritin.
        Mutta eiköhän se siitä mene kun on mennyt ennenkin.

Sori väärinkäsitys, kivaa jatkoa silti, mahdollisimman virkeää yötä!

• Kesätorit kuuluvat ehdottomasti kesään. Tänä kesänä käyn testaamassa Uudenkaupungin toritunnelman. Torilla nautitussa kahvissa pullan kera on jotain niin perisuomalaista kesätunnelmaa, että se on ihan must.

Kesäteatterissa käyn, jos osuu joku sopiva esitys. Tänä kesänä en ole vielä "ehtinyt" ja taitaa sen suhteen olla viimeiset hetket käsillä, joten saa nähdä.

Musiikkitapahtumissa tai festareilla en yleensä käy. Karsastan vähän suuria yleisötapahtumia (paitsi teatteria) kuin myös meteliä. Nautin enemmän rauhallisesta tunnelmasta ilman hirveää ihmispaljoutta.

Matkailu on mukavaa. Tänä kesänä matkustelen lähinnä kotimaassa. Käyn sellaisissa paikoissa, joissa en ole aikaisemmin käynyt, kuten juuri Uudessakaupungissa. Meren läheisyys ja saaristo kiehtoo.

Yleiset uimarannat eivät ole mun juttu. Rakastan mökkeilyä ja uiskentelua omassa rauhassa omassa rannassa. Olen vähän erakkoluonne ja kaipaan ajoittain yksinoloa ja vietänkin muutaman päivän lomasta ylhäisessä yksinäisyydessä ilman perhettä. Mökki on se paikka, jossa viimeistään pystyn rentoutumaan ja nauttimaan lomasta. Maailmassa ei ole parempaa paikkaa. Siellä (täällä) sielu, mieli ja keho lepäävät.

Moni asia siis kolahtaa, mutta yksinkertaista mökkeilyä ei voita mikään. :)

• Sinulta löytyi se yksi 'voittamaton' juttu.. :)
        Ihan maalaistoreillakin on kiva tunnelma.. ollut kesiä, että kiertänyt useammallakin paikkakunnalla. Nyt vaan parina lauantaina.
        Vielä ehtii.. siellä kesäkoti -maisemissa taitaa olla vasta elokuulla.. sinne yritän päästä, kuten useana muunakin kesänä.

• Essi

Torilla maleksiminen kahvi ja jäätelö, rauhallisempi mökkeily ne on mun juttuja.

• Essi

Onneksi mökilläkin toimii laajakaista..sataa..sataa..sataa.....ottaa päähän....

• Essi kirjoitti:

Onneksi mökilläkin toimii laajakaista..sataa..sataa..sataa.....ottaa päähän....

Ei ollut kummoinen sää munkaan lomalla; mut on kuitenkin lomaa, ja kesä..ei kovin kylmää. Pari kunnon hellepäivää, niin ´lohduttautui', että miten sitä tällasta jaksaisikaan pitkiä aikoja.
        Oikeesti rakastan aurinkoa jopa hellettäkin siedän hyvin :)

• Rattus sp.

Tähän on helppo vastata. Työnteko ja sielläkin on pahuksen kiire :).

• Mutta mutta.. oletettavasti, ja toivottavasti kiire palkitaan pikapuoliin..
        Ja uskallan arvata miten :).

• kultturelli.

Olen miespuolinen, ja oleskelu terasseilla
      tyydyttää minun kulttuuritarpeeni.

• Jaa..a, melko varma, että aurinkolasien takaa seurailet samalla terassin (nais)väkeä, ohikulkijoita.. salaperäisesti kun katseen kohde ei näe ;)

• Marjastus tai reipas hölkkälenkki viilenevässä ja hämärtyvässä loppukesän illassa heinäsirkkojen sirittäessä ja ilman tuoksuessa vastaleikatulle ruoholle. Uudet maisemat kiehtovat myös. Toisin sanoen halvat huvit ilman sisäänpääsymaksua tai isoja investointeja ja joista tämän lisäksi tulee takuuvarmasti hyvä mieli.

• Minäpä en muista, koska oisin kuullut heinäsirkkaa.. mutta aiemmin kesällä käen kukuntaa varmaan enemmän kuin koskaan; eikä se ollut paikasta kiinni.
        Ei kaiken tarvi aina maksaa, ja hyvä kun laitoit jotain muutakin kuin avauksesta suoraan.. se oli ajatuskin. Vaikkei erityisesti siinä mainittuna. :)

• Sibone kirjoitti:

Minäpä en muista, koska oisin kuullut heinäsirkkaa.. mutta aiemmin kesällä käen kukuntaa varmaan enemmän kuin koskaan; eikä se ollut paikasta kiinni.
        Ei kaiken tarvi aina maksaa, ja hyvä kun laitoit jotain muutakin kuin avauksesta suoraan.. se oli ajatuskin. Vaikkei erityisesti siinä mainittuna. :)

Niin - olen aina ollut sitä mieltä, että luontoa on muuallakin kuin mökkirannassa ja sitä ei tarvitse itse omistaa siitä nauttiakseen.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Niin - olen aina ollut sitä mieltä, että luontoa on muuallakin kuin mökkirannassa ja sitä ei tarvitse itse omistaa siitä nauttiakseen.

Noinhan se on, täysin samaa mieltä!
        Tulee mieleen ihan toinen juttu, asunto.. että miksi suomalaisille on niin tärkeää omistaa asuntonsa. Joskus nuoruudessa asunut vuokralla, siksi tuon asumismuodon varjopuolista ei juuri tietoa. Helpompaa se lienee, jos tulee remontteja, haluaa muuttaa tjn.
        Tosin riippunee naapureistakin, jos nipottavat helpommin vuokralaiselle?!
        Omistusasumista puolustetaan mm. että "omaansa maksaa".. mutta ei mikään ilmaista ole, yhtiövastike, sähkö.. jos vielä suora lämmitys, pienemmät; vesi, autopaikka..
        Johan pomppas.. mutta haitanneeko pieni rönsyily. :)

• Sibone kirjoitti:

Noinhan se on, täysin samaa mieltä!
        Tulee mieleen ihan toinen juttu, asunto.. että miksi suomalaisille on niin tärkeää omistaa asuntonsa. Joskus nuoruudessa asunut vuokralla, siksi tuon asumismuodon varjopuolista ei juuri tietoa. Helpompaa se lienee, jos tulee remontteja, haluaa muuttaa tjn.
        Tosin riippunee naapureistakin, jos nipottavat helpommin vuokralaiselle?!
        Omistusasumista puolustetaan mm. että "omaansa maksaa".. mutta ei mikään ilmaista ole, yhtiövastike, sähkö.. jos vielä suora lämmitys, pienemmät; vesi, autopaikka..
        Johan pomppas.. mutta haitanneeko pieni rönsyily. :)

Rönsyillään sitten lisää. En osaa toisten puolesta sanoa mitään, mutta ensin minulle riitti itsenäisen elämän alussa oma huone, matkalaukullinen tavaraa, sänky ja stereot. Eli asuin kimppakämpissä vuokralla, siitä sitten olen pikkuhiljaa siirtynyt isompiin lukaaleihin, tontteihin ja omiin. Nyt huomaan oman suuntani ja haaveitteni olevan taas kohti pienempää. Kun lapset tuosta ihan kohta lähtevät maailmalle, voisin muuttaa pienempään, vaikka kerrostaloon. Yksiö riittäisi hyvin, en vaadi paljon tilaa, pieni ihminen. Pikkuhiljaa tapahtuu hiljainen siirtyminen takaisin vuokralle kimppakämppiin. Vanhuudessa niitä sanotaan hoivakodeiksi.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Rönsyillään sitten lisää. En osaa toisten puolesta sanoa mitään, mutta ensin minulle riitti itsenäisen elämän alussa oma huone, matkalaukullinen tavaraa, sänky ja stereot. Eli asuin kimppakämpissä vuokralla, siitä sitten olen pikkuhiljaa siirtynyt isompiin lukaaleihin, tontteihin ja omiin. Nyt huomaan oman suuntani ja haaveitteni olevan taas kohti pienempää. Kun lapset tuosta ihan kohta lähtevät maailmalle, voisin muuttaa pienempään, vaikka kerrostaloon. Yksiö riittäisi hyvin, en vaadi paljon tilaa, pieni ihminen. Pikkuhiljaa tapahtuu hiljainen siirtyminen takaisin vuokralle kimppakämppiin. Vanhuudessa niitä sanotaan hoivakodeiksi.

Noin pitkälle en vielä ajattelisi.. Paitsi sellanen pieni kaksio mulla jo onkin..
        aikaa meillä kuitenkin vielä min. noin 40 vuotta :)
        No joo, koskaan ei voi tietää miten on elo määrätty. Mieluiten ns. 'saappaat jalassa' lähtisin itse.
        Mutta jos ajattelee,hoivakoti ei kuulosta pahalta, verrattuna esim. terkkarin vuodeosastoon.
        Eihän tää rönsyily synkäksi mennyt, elämään kuuluvaa kaikki.

• Sibone kirjoitti:

Noin pitkälle en vielä ajattelisi.. Paitsi sellanen pieni kaksio mulla jo onkin..
        aikaa meillä kuitenkin vielä min. noin 40 vuotta :)
        No joo, koskaan ei voi tietää miten on elo määrätty. Mieluiten ns. 'saappaat jalassa' lähtisin itse.
        Mutta jos ajattelee,hoivakoti ei kuulosta pahalta, verrattuna esim. terkkarin vuodeosastoon.
        Eihän tää rönsyily synkäksi mennyt, elämään kuuluvaa kaikki.

Kyllä minäkin pahoin pelkään, että sitä jaljellä olevaa aikaa on se liki 40 vuotta odotettavissa, jos ei jokin vakava sairaus tai onnettomuus vie sitä ennen. Nyt on vielä kaikki todella hyvin.

Tuo olikin sellainen pitkän tähtäyksen suunnitelma. Eteenpäin kun on elävän mieli. Minun on alkanut tehdä taas mieli jopa joskus muuttaa jollekin toiselle paikkakunnalle ja uskon senkin olevan vielä joskus mahdollista. Oma tupa ja oma lupa sitovat nekin yhteen paikkaan ja maailmaa olisi jossain muuallakin vielä paljon nähtäväksi.

• pelimies!

Pahiten ehkä tuo pesäpallomaila.

• pelimies!.. on erimies?)
        Olitko syöttämässä, vai miten noin pääs käymään..
        Uskon vakaasti, että pelaat pesistä.. kyllähän se muuten kolahtais pahemmin esim. kirves.. vaikka sitte hamarapuolella!

• Elämän makua

Kaikki kolahtaa. Harrastan niitä ajan sallimissa puitteissa, mutta kaikelle ym. löytyy ainakin tunteja, päiviä, viikonloppuja tai jopa useampia viikkoja.

• Lyhyessäkin ajassa voi kokea kivoja juttuja..

• Torilla on tullut poikkeiltua aika usein, ja paikalliset festaritkin käytynä joiltain osin.
      Eli vastaan: Oleilu kotikonnuilla torilla käyden ja festareita rauhallisesti tsekkaillen.

• Heh, tulee ajatus, kun näin nopeasti vastaan, että päivystän tätä aloittamaani ketjua, mutta osuin taas tänne.. Työpäivä ohi, aurinko menny mailleen, telkussa ei katottavaa.
        Vähä samaahan tuo itellä.. lähitorit ja festarit mieluisia..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      138
      3844
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      21
      2150
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      85
      1707
    4. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1415
    5. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      360
      1267
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      18
      1210
    7. 249
      1159
    8. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      144
      1056
    9. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1047
    10. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      283
      972
    Aihe