pelkään olevani narsisti

sdfghjklcjukiynhbg

Mää oon miettiny että onkohan mulla pientä taipumusta narsismiin vai oonko mää vaan yksinkertasesti hiukka tempperamenttisempi persoona. Ku esimerkiksi saatan usiastikki käskyttää muita perheenjäseniä tiuskasemalla vaikken mää kuitenkaa tarkota olla ilikiä tai vihasen kuulone. Ja sitte mää monesti tuun katteeliseksi esimerkiksi mun ystävistä. Otetaanpa esimerkiksi semmonen että kun olin yhtenä iltana mun kaverin kans ulukona ja sielä oli tämä mun kaverin tuttu, ja ilta meni siinä että nämä kaks jutustelivat tauotta ja minä istuin vieresä hiljaa ja tuntu niiku ois voinu lähtä siitä käppäseen eikä sitä oltais huomattu. Eli oonko mää jotenki liian omistushalunen ja pomotteleva ja voiko tää viitata narsismiin?
Ja jos tää on narsismia nii voiko siitä opetella niinsanotusti "ulos"?

8

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietenkään

et

• simppeli

Voi olla kyse ihan vaan defensseistä.

• Jolie84

Narsistiselle häiriölle on ominaista manipulointikyky, mutta jos narsisti ei saa toista alistumaan tahtoonsa hyvällä, hän pyrkii siihen pahalla: uhkailuin, painostaen, tekemällä rikosilmoituksia, valituksia ja kanteluita. Hänellä on myös tyypillistä luoda itselleen hovi, jonka hän pitää tyytyväisenä muun muassa lahjonnalla. Hovista pois jäävä tai joutuva joutuu aina vainon kohteeksi. Narsistille tyypillinen temmellyskenttä on tuomioistuinlaitos ja muut siihen liittyvät viranomaiset kuten poliisi. Viranomaiset ovat narsismihäiriöisille väline oman tahdon läpi viemiseen, siksi he käyttävät viranomaiskanavia normaalia enemmän. Häiriöinen pystyy kehittämään riidan yksinkin kehittämällä näennäisiä ongelmia voidakseen kontrolloida toista. Hän kerää oikeudenkäynteihin valtavasti aineistoa, ja hän on hyvin taitava selittämään ja luomaan omia totuuksia ja hankkimaan näennäisnäyttöä. Hänen on saatava voittaa kulloinenkin peli ja säilytettävä näin ylivertaisuuskuvitelmansa keinoja kaihtamatta. Häiriöinen voi kohdistaa vastapuoleen aina uusia oikeudenkäyntejä entisten päätyttyä. Ensisijainen tavoite on vastapuolen nujertaminen.

Tunnistatko ittes? Veikkaampa että et. Narsistinen ihminen ei tunnusta ainakaan ääneen olevansa narsisti.

• oli niin tai näin,

voit hyvin kehittää itseäsi ihmisenä. Se on joskus helppoa ja joskus taas ei.

• Peesaan tätä 17:55 kirjoitettua taolaiseen filosofiaan vivahtavaa viestiä "oli niin tai näin"; se mitä ihminen on, se on tällä hetkellä hyväksyttävä pakettina.

Narsismi tai psykopatia on vain sanoja - voin olla tietämättäni paljon pahempikin kuin n tai p. Pitää kuitenkin hallita mielteensä ja toimia yhteiseksi hyväksi niin pitkälle kuin vain voi.
      Ja mitä erityisintä, itteään voi yrittää vähä vähältä 'rakentaa' kuin lego-ukkoa tai akkelia.

• " Pitää kuitenkin hallita mielteensä ja toimia yhteiseksi hyväksi niin pitkälle kuin vain voi.
        Ja mitä erityisintä, itteään voi yrittää vähä vähältä 'rakentaa'..."

Komppaan Köpsy!

Mutta lisäisin vielä tuohon, että kyllä noin kaikki muutkin voisivat toimia, olipa se ihminen mitä onkin.

Monet itseään "riittävän hyvänä" -pitävät kun tahtovat vain romuttaa sitä yhteistä hyvää.

• realiteetit
        elisakettu kirjoitti:

" Pitää kuitenkin hallita mielteensä ja toimia yhteiseksi hyväksi niin pitkälle kuin vain voi.
        Ja mitä erityisintä, itteään voi yrittää vähä vähältä 'rakentaa'..."

Komppaan Köpsy!

Mutta lisäisin vielä tuohon, että kyllä noin kaikki muutkin voisivat toimia, olipa se ihminen mitä onkin.

Monet itseään "riittävän hyvänä" -pitävät kun tahtovat vain romuttaa sitä yhteistä hyvää.

Varokaas ettette luisu sinne pettävään itsepetoksen suohon taas kohta..

• realiteetit kirjoitti:

Varokaas ettette luisu sinne pettävään itsepetoksen suohon taas kohta..

Vieläkö tässä sitäkin pitää pelätä?

Pyrkimys on kuitenkin rämpiä suosta poispäin. Mikähän tässä nyt mättää kun en oivalla?

*tarjoa nyt sitä keppiä hyvä ihminen eläkä kisko pois, jotta pääsen tästä rämeestä ylös*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2423
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1247
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      244
      1013
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      914
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      816
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      719
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      46
      709
    Aihe