Hoas-keskustelua pukkaa, mutta sitähän varten tämä palsta on.
Mikähän mahtaa olla HOAS:n perheasuntojen tilanne tai asuntotilanne ylipäätän? Rehellinen vastaus on varmaankin huono. Kovin nahkeasti sanoivat mitään kun yritin kysellä syyskuuksi asuntoa itselleni ja avopuolisolleni. Olemme siis ulkopaikkakuntalaisia ja minä aloittava opiskelija.
Onko joku jo saanut varmistuksen perheasunnosta?
HOAS:n perheasuntotilanne ja asuntotilanne ylipäätään nyt
3
434
Vastaukset
- Mahdotonta..
HOAS:n asuntojono on tällä hetkellä tosi pitkä. Koskee myös perheasuntoja.
Me kysyimme asuntotilannetta viime viikolla, ja sanottiin, että kannattaa alkaa kysellä seuraavan kerran ensi marras - joulukuussa.
Myös yksityisellä puolella vuokra-asuntotilanne on tällä hetkellä enemmän kuin vaikea. Tietysti, jos pystyy maksamaan kaksiosta yli 1000€/kk, niin silloin alkaa jotain löytymään. - FOpiskelija
No voihan nenä. No, aina saa olla toiveikas mutta kyllä se varmaan täytyy yksityiseltä alkaa etsiä.
- Jep Jep
Kyllä asuntoja löytyy yksityisiltä markkinoilta kun on vain rahaa.
Valitettavastu sossu keskittyy vähäosaisten (vammaiset, alkoholistit, työttömät, vankilasta vapautuvat, pakolaiset, turvapaikanhakijat ja muut maahanmuuttajat) asuttamiseen ja tavallinen suomalainen tulee jälkijunassa.
Miksihän päättäjät eivät tee mitään?
Asuntopulaa voitaisiin helpottaa sijoittamalla väkeä maaseudulle ja siirtämällä opiskelupaikkoja pois pääkaupunkiseudulta. Hyvä avaus oli oikeustieteellisen tiedekunnan perustaminen Joensuuhun ja tämän myötä vastaava tiedekunta voitaneen sulkea Helsingissä.
Rakennustoiminta voisi myös kiihtyä jos kaavoitetulle rakennusmaalle laitettaisiin vaikka 10 prosentin rangaistusvero mikä estäisi keinottelua hinnoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135153
- 674984
- 904064
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753550Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603128- 432751
- 152277
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️451837- 381720
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371598