Atooppinen ihottuma ei suostu rauhoittumaan

Atopia on vitsaus

Miten ihmeessä saan lähetteen ihotautilääkärille? Koska minulla on atooppista ekseemaa yleensä vain yhdessä tai kahdessa paikassa kerrallaan, niin minulle määrätään ihottuman märkäisyyden ja vetistävyyden perusteella vain antibiootteja tai kortisonitabletteja. Haluaisin että tämä ihottuma tutkittaisiin paremmin, kun esimerkiksi edes vahvat kortisonivoiteet ei auta, vasta kortisonitablettikuuri rauhoittaa ihon (ja silloinkin vain hetkeksi). Antihistamiineja syön päivittäin koska minulla on allergioita ja astma. Olen miettinyt että voiko minulla olla näin aikuisiällä joku ruoka-allergia joka pahentaa ihoa vai mistä ihmeestä tämä voi johtua? Syön päivittäin maitohappobakteereja ja pesen ihoni lactasydilla, hikoilu pahentaa aina ihottumaa ja joudunkin käymään aina hikoilun jälkeen suihkussa. Muutoin kesällä ihoni on yleensä parempi kunhan siis en hikoile. Olen ainakin allerginen jollekin kosmetiikka-aineille, siksi en meikkaa ja olen kokeilemalla löytänyt itselleni soveltuvat shampoot ja kosteusvoiteet. Olen kokeillut ihottumaani helokkiöljykapseleita ja tyrnikapseleita, kummallakaan en huomannut mitään merkittävää vaikutusta paitsi että rahaa meni paljon. Mitä lisäravinteita vielä kannattaa kokeilla, auttaako esimerkiksi sinkki?

21

7659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis

      Lekuriin vaan ja vaadit lähetteen ihotautisairaalaan tutkimuksiin ja allergiatesteihin.Jos haluat kokeilla vitamiineja niin esim multivita jossa on lähes kaikki vitamiinit/hivenaineet.

    • tgjorngf
      • atopiaa tääläkin

        hei terveyskeskusessa voivat myös noita allergia kokeita verestä minulakin otettiin ja todettiin tosi paljon allergioita ja olinhan toki käynnyt ko ihotauti lääkärillä mutta hän vain että et ole allerginen ja olinhan kuiteski . Nyt olen ollut yli 6vuotta allergia dietillä ja minulla on tosi paljon allergioita paljon on allergioita mm vilja allergia ja pajon hedelmä allergioita ja kala ja soija ja jodi allergia ja aika paljon muita . Vaadi että otetaan verestä niin paljon ku vain voidaan ottaa testejä ja kun ne valmistuu niin vaadi päästä ihotauti lääkärille. Ja muutenkin vaadi päästä sinne ihotauti lääkärille voisit saada siellä vaikka valohoitoa ja kunnon rasvat ja tietysti olisi hyvä ottaa kertalleen rikkinäisestä ihosta bakteeri viljely jossa näkyy että mitä ihossa kasvaa kun aina vetistää . Jaksamista . t . Todella vaikeasta atopiasta kärsivä.


    • Ai mikä syyhy

      Otan osaa!
      Itselläni sama vitsaus. Ihottuma keskittyy kasvoihin. En voi pestä vedellä kasvojani, iho liekehtii yllättäen jne. Pitkän ruinaamisen jälkeen terkkarista sain lähetteen sairaalaan ihotautilääkärille. Ensin oli ollut veritesti, joka näytti mm. että ruoka-aineille en ole allerginen. Ihotesti sairaalassa kertoi muuta. Kaikkea ei voi testata, mutta jotakin on saatu korjattua ruokavaliolla. Protopic-.voide auttoi tosi nopeasti. Jo vuorokaudessa näkyi selvä paraneminen. Se mahdollisesti aiheuttaa syöpää ja ei oikein sovellu käytettäväksi kesäisin.
      Kun iho menee tarpeeksi huonoksi, se voi reagoida lähes mille ruualle tai ärsykkeelle tahansa. Älä odottele, pidä puolesi ja vaadi päästä tutkimuksiin. Minulle sanottiin vuosia sitten, että ei voi mitään, kun et voi valita vanhempiasi ja sitä paitsi olet syntynyt väärään paikkaan maapallolla. Uskoin ja alistuin, mutta vihdoin lähdin etsimään oikeaa lääkäriä. Protopic ei auttanut vastaavassa tilanteessa kaveriani mutta kannattaa kokeilla kuitenkin.

    • maikki

      Ostappas luontaistuotekaupasta himalajan vuorisuolasta valmistettu suolasaippua. Itse yli kaksikymmentävuotta atopiasta ja ekseemasta kärsineenä,kaikenlaisten rasvojen kokeilijana ja ihotatilääkärien suurkuluttajana.Pesen itseni suihkussa käydessäni suolasaippualla ja ennen saunomista saippuin itseni suolasaippualla ja annan vaikuttaa löylyssä.Ensin tunne on aika kamala ,kirvelee ja kihelmöi löylyssämutta siihen tottuu.Ainakin itse olen huomannut etä ihoni voi paremmin. Kannattaa kokeilla ,saippuan hinta noin 5 euro ei siis ole kallista eikä myös vaarallista.

    • Ihottuma-Liisa

      Nyt et usko näitä luontaistuotejuttuja yms. mitä ihmiset täällä kirjoittelee. Ainut oikea ratkaisu on mennä suoraan ihotautilääkärille. Maksaa, mutta siellä asiat varmasti selviää. Itse pidättäydyin monta kuukautta pahan ihottuman takia, joka oli kiusallisessa paikassa. Kokeilin vaikka mitä. Sitten yhtenä päivänä lopen uupuneena varasin ajan ihotautilääkärille ja määräsi mulle voiteen. Voide alkoi vaikuttaa ku myrkky ihottumaan. Eikä ollu mitään näitä apteekista saatavia, vaan sekoitevoide. Lyhyesti: Miksi odottaa jotain lähetettä? Varaa suoraan aika! Maksaa, mutta terveydestäsihän tässä on kyse!

    • 14+5

      Suosittelen myös ihotautilääkäriä, yksityiselle pääsee nopeammin kuin kunnalliselle. Maksaa tietysti huomattavasti enemmän, mutta voin sanoa että kyllä se kannattaa. Itse käytän nykyään pelkästään yksityisen lääkäriaseman ihotautilääkärin palveluja. Tapana on, että joka toinen vuosi käyn ihan vastaanotolla näyttäytymässä ja juttelemassa, ja sitten joka toinen vuosi jätän vain reseptit uusittavaksi. Hyvin on toiminut tuo systeemi ainakin tähän mennessä, ja olen löytänyt hyvän ja mukavan ihotautilääkärin.

    • Iho kuntoon

      Kasvoille ehdoton suosikkini on Decupalin Face Wash. Hellävarainen ja sisältää B3-vitamiinia, ei mitään säilöntäaineita. Päiväksi Decupalin Face vital cream. Supehyviä, saa apteekista.

    • protopic

      Jos on oikeasti todella vaikea atooppinen ihottuma, niin ihosta puuttuu kerros, joka estää kosteuden haihtumisen ja bakteerien sisäänpääsyn. Atoopikon iholla on stafylokokkibaktereeita, joita kortisonit ja antibiootit tappavat. Kortisonit ja prednisolonit ohentavat ihoa entisestään ja toistuvat antibioottikuurit heikentävät vastustuskykyä.

      Ihotautilääkäri määrittelee sopivan hoidon. Itselleni sopivimmaksi on osoittautunut Protopic, joka siis ei aiheuta syöpää, niin yllä mainittiin. Lainaus lääkeinfo-sivulta
      "• Protopicin pitkäaikaiskäytön turvallisuudesta ei ole tietoja. Erittäin harvoilla Protopic voidetta käyttäneillä on todettu pahanlaatuisia kasvaimia (esim. iholla tai imusolmukkeissa). Yhteyttä Protopic voiteeseen ei kuitenkaan ole osoitettu."

      Protopic-voide ei ole kortisonivoide, vaan takrolimuusivoide ja sitä voi käyttää myös silmäluomille, se uudelleenrakentaa ihon kollageenia ja paksuntaa ihoa. Aloitus on kivuliasta yleensä, kirvelyä ja polttoa mutta iho tottuu siihen pian. Voide on kallista, mutta toimivaa. Siihen kannattaa hakea Kelan korvausta (haetaan erikseen).

      D-vitamiinin vaikutukseen ihoon ja atopiaan kannattaa myös tutkia.Tietoa löytyy, ja uskoakseni d-vitamiini auttaa enemmän kuin omegat, tosin niitäkin käytän aina kun muistan.

      • Syöpäläinen

      • Syöpäläinen

    • pche

      Itelläni on kans atooppinen iho, ja kaikennäkösiä oireita jotka siihen littyyy. Hengenahistuksia on myös mutta ei kuulemma kuin astmaan viittavaa ja allergioita ei verikokeen mukaan ole. Itselläni kasvot kuivuu kovasti ja olen etsinyt sopivaa meikkisarjaa ym, minulle paras on ollut Clinique-sarja. Saa esim. stockman beutystä. Todella kosteuttava meikkivoide, ei kirvele, se jo pelkästän on pitänyt nykyään ihoni hyvänä. Kosteusvoidetta käytän myös saman merkkistä, mutta itellä vähän ihmetyttää se että se on hajustettu. Myyjät kun ei aina osaa neuvoa oikein. Hintaa meikkivoiteella on 33e ja kasvovoiteella 55e....

      Itse en osaa neuvoa korvausten ym. kanssa, koska en saa mitään muuta korvauksella kuin Locoid-voidetta, joka on aika vahva kortisoonivoidetta. Sitä kun laittaa läiskiin niin aamulla on jo pahin ohi, mutta samalla kuivattaa ihoa.

    • envaajaksaaaa

      Mulla on naamassa ja kortisonimönjä auttaa jotenkuten... Mutta miks tää on just naamassa? Eniten haittaa kosmeettiset seikat... Olis vitun paholaisen vitsaus vaikka persereiässä! ei se kutina haittaa niinkän, mutta se miltä hilseilevä rupinen turpavärkki näyttää!!!! Eikö tutkijat ja tiedemiehet ynnämuut tiedepaskat vois kehittää keinoa, jolla poistaa ihottuma kerralla lopulliesti?? kaikkeen turhaan paskaan sitä käsissä olevaa aikaa tuhlataan!!!! SAATANA MENEE VITUN HERMOT!!!!! PAISTA AURINKO! TULE KESÄ!!! PARANE HIPIÄ!!!! ANNA JO RAUHA!!! VITTUUUUU!!!!!!

    • parannusta teille

      Onko atopiasi allergiaa?

      Kuuntele tämä:

      [23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet.

      https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23


      Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

      1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Itselleni tuo riittävä tarkoittaa noin 100 µg päiväannoksia.

      2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

      3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii. Koita ja hämmästy.

      4. Prosessoitu maito pois.

      5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

      6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

      7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

      8. MSM!


      Kuuntele:

      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      29.09.13

      Osa 1/5 (5:26)
      Osa 2/5 (4:42)

      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden gluteiiniviljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.

      Ainoa koe on oma välttämiskoe, jolla saa selville, jos viljat ja/tai maito ei sovi.

      Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/

      Kookosöljyä iholle ja sisäisesti:
      http://www.primifit.fi/artikkelit/kookosoljy.html

      Myydään markettien öljyhyllyssä.

    • VHH-kannattaja
    • kortisooniton

      Luin juttusi ja löysin itseni melko täydellisesti. 30 vuotta taistelin atooppista ihottumaa vastaan ja kokeilin jos jonkinlaista hoitoa ja rohtoa. Kortisooni auttoi hetkeksi,minkä jälkeen iho oli samasta kohtaa entistä pahempi. Olin sairaalassa joitakin kertoja sinkkihauteissa ja vahvoissa voiteissa,joita ei kotiin anneta. Tämä oli loputon suo ja kesät ainoa helpompi jakso vuodessa. Poikani oli tismalleen samassa jamassa ja hänelle lääkäri sanoi,että kannattaisi tutustua matala-asteista tulehdustilaa alentaviin tuotteisiin. Olin pelkkänä kysymysmerkkinä kun lähdin lääkäristä pois. Hän ei avannut sen enempää tuon asian merkitystä. Jälkeenpäin olen tajunnut ettei lääkäri kertonut,kun puhui toisen opin tuotteista. Pitkään ja hartaasiti netistä etsisin asiaan liittyviä tutkimustuloksia ja löysin myös hyvän tuotteen. Otin pojalleni käyttöön erittäin vahvan omega pohjaisen öljyn. Pitkäjänteisen ja säännöllisen käytön tulokset ovat olleet todella hyvät. Tätä olen myöskin itse käyttänyt jo puolitoista vuotta. Viime talvi oli ensimmäinen meille molemmille kun ei tarvittu ihotautilääkärin palveluja. Pelkällä koeteusvoiteella selvittiin. Ihon paranemisella on ollut paljon muutakin vaikutusta. Hermot on paremmassa kunnossa ,kun nukkuu levollisemmin eikä ole niin stressiherkkä. Iho on ihmisen isoin elin, joka vaikuttaa yllättävän paljon jokaiseen hetkeen. Tämänkin tajuaa vasta saadessaan apua iho-ongelmaan.
      Jos haluat lisätietoja niin viesti [email protected]

    • VHH--kannattaja-

      Paras hoito on VHH-n ruokavalio. Kookosrasvaa kemikaalien tilalle. Kookosöljy on luonnon antiseptinen aine.

    • 3.14A

      Älä käytä puhdistamiseen mitään sellaista, missä on joku pesevä ainesosa, se vain ärsyttää. Päivittäiseen pesuun Aqualan L-perusvoide, kostuta kasvot ja levitä voidetta iholle, käy kasvot huolellisesti läpi pyöritellen voidetta iholla ja huuhtele RUNSAALLA vedellä. Hyvän vaiheen voiteeksi Ceralan plus, sisältää terveen ihon omia ainesosia ja jättää lisäksi suojapintaa, mikä estää kosteuden katoamisen iholta. Joskus ihon voi pestä Himalajansuolasaippualla(tunnetaan myös ruususuolasaippuana) 100%-luontaistuote,sisältää vain miljoonia vuosia vanhaa Himalajalta louhittua mineraalirikasta suolaa. Ei vaahtoa, desinfioi ja kuorii kevyesti. Älä käytä rikkoontuneelle iholle kirvelyn vuoksi, mutta yllättävää kyllä tuote vahvistaa ja kosteuttaa ihoa, tervehdyttää. Käytä aluksi vaikka pari kertaa viikossa, iltaisin, voi aluksi aiheuttaa hetkellisesti pientä punoitusta (noin parin tunnin ajan) mutta iho tulee todella puhtaaksi ja tottuu suolaläsittelyyn. Levitä suola kasvoillesi käsien kautta, älä suoraan saippuasta, ja anna sen rauhassa kuivua iholle. Itse annan suolan vaikuttaaa monesti puoli tuntiakin, ja hyvää tekee. Huuhtele runsaalla vedellä ja rasvaa ihosi Ceralan Plussalla. Ruususuolasaippuaa saa esimerkiksi Ruohonjuuresta noin vitosella, taidetaan sitä myydä apteekeissakin...Aqualan L maksaa n.5-6e ja Ceralan Plus n.15e kummatkin apteekin tuotteita. Näillä minä olen pärjännyt ja tuossa suolasaippuassa on vielä se hyvä puoli että sillä voi pestä koko kehonsa, koska hinta ei päätä huimaa... lue lisää vaikka Ruohonjuuren verkkomyymälän sivuilta. Jaksamista!

    • eloconilla.lähti

      Oletko kokeillut Elocon voidetta? Tarvitsee lääkärin reseptin mutta voi tepsiä.

    • Anne-eija

      Kyllä yleislääkärikin voi kirjoittaa sinulle lähetteen SUP- valohoitoon,- se on hyvä apu monelle atoopikolle,maksaa n.12 e krt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe