Unohdettu syy sekä 1- että 2-tyyppiin on nykyinen suolakammo. 1-tyyppi alkoi suorastaan räjähtää käsiin kun neuvoloissa aloitettiin nykyinen lasten suolattomuuskampanja, ikäänkuin suola olisi ihmiselimistölle jokin paha myrkky. Sitä se ei ole vaan on välttämätön aine kuten vaikkapa jokin vitamiini.
Samoin on käynyt vanhempienkin ihmisten kohdalla. Mitä siitä jos se kohottaa yläpainetta 2-3 pykälää jos kuitenkin välttyy 2-tyypiltä !
Itse olen kokenut lähes "ihmeparantumisen" 2-tyypistäni palattuani reiluun suolankäyttöön. Jo n. 3 v sitten minulle määrättiin 2 g/pv metformiinia. Nykyisin popsin sitä keskimäärin alle 1 g/pv mutta arvot ovat kohdallaan. Eilenkin aamuarvo oli 5,7 ja pitkäaikainen on ollut hyvän ja huonon rajassa. Olen ylipainoinen mutta paino on pysynyt samana tämän 3 v.
Mutta ilmeisesti lääkärikunnalle on pikkasen vaikeeta myöntää kaiken sen suolahysterian jälkeen olleensa pikkasen väärässä. Tarvitaan varmastikin kokonaan uusi lääkärisukupolvi ennenkuin asiaan tulee korjaus.
Jokainen meistä lienee kokenut sen miten imelän ruoan jälkeen tekee mieli suolaista. Kyllä elimistö osaa viestittää mitä se tarvitsee. Tiedän ja tunnen myös erään vanhuksen jolle lääkäri määräsi väsymykseen "ostakaa suolasilli ja syökää se". Neuvo auttoi.
Suola-/sokeritasapaino
13
1439
Vastaukset
- tiedä häntä
Pitkäaikaisen suolanpuutoksen tai -vajauksen vaikutuksia ihmisen elimistöön ei liene tutkittu. En ainakaan googlella löytänyt mitään muuta kuin jotain väsymyksestä. Ehkä se ei välttämättä ole ainoa seuraus.
- jaahas niin
Erikoinen näkemyss sinulla mutta jos se itselläsi toimii niin ei kai sitä ainakaan sinun osaltasi voi kukaan kiistääkään. Itse en kokeilisi, en ainakaan kovin kauan.
- Avauksen tekijä
Tuohon lopun virkkeeseen "Jokainen meistä lienee kokenut sen miten imelän ruoan jälkeen tekee mieli suolaista" unohdin laittaa että onhan myös päinvastoin. Kun on syönyt liikaa suolaista niin tekee mieli imelää. Jonkunlainen tasapaino näillä kahdella aineella siten elimistössä vaaditaan.
Tasapaino on nykylapsilla täysin järkkynyt, painetaan karkkia ja limua kuin viimeistä päivää mutta suolaa ei juurikaan saada. Eivät tietenkään karkit ja limut ole terveellisiä muutenkaan, en sitä sano. - näyttöä kaipaan
Kyllä teorioissa löytyy mutta onko tieteellistä näyttöä?
- Simple cure
Merisuolassa on monia tarpeellisia hivenaineita. Et ole yksin pähkäilyssäsi. Käytä merisuolaa.
http://www.watercure2.org/diabetes_a_simple_fix.htm - paluu juurillemme
Yleensä olen sitä mieltä että lasten hoidossa, ruokinnassa ja kaikessa pitäisi palata siihen miten ennen eletttiin. Jostainhan se johtuu tämä 1-tyypin buumi lapsilla, ei se tyhjästä tule, se on aivan varmaa. Pitäisi katsoa mikä on aikojen saatossa muuttunut ja palata vanhaan.
Suolat, sokerit, vastikkeet, liika hygienia, lisäaineet ruoassa ja ympäristössä, liiaksi käsitelty teollinen ruoka, jne... niissä se vika on eikä muussa. Aina lapset on kitanneet Suomessa lehmänmaitoa mutta ei tätä nykyistä, monella tapaa käsiteltyä. Eikä sekään tunnu mahdolliselta, että nimenomaan täällä meillä jokin virus jylläisi enemmän kuin missään muualla. Miksi niin olisi?
Palattakoon juurillemme. - Suolasuolenemmänsuol
Muinoin suolatiinusta otettiin pikisuolaista sianlihaa. Kaupasta saatiin suolaista silliä. Lisäksi suolattiin kurkkuja ja sieniä purkkeihin. Suolapurkki oli aina pöydällä ja ahkerassa käytössä.
- normaali ruoka
Meidän 3 lasta ovat aina syöneet perinteisesti suolattua ruokaa jo ihan pienestä, luomua ja käsittelemätöntä lehmän maitoa. Tissiä saivat melko pitkään; eikä yhdelläkään ole ollut mitään ongelmia. Ei allergioita, ei ihottumia, ei minkään tyypin diabetista eikä tarvetta erikoisruokavalioihin. Mistä lienee johtuu.
Tosin lasten ollessa pieniä ei neuvolan tantoille uskaltanut kertoa ihan kaikkea perheen syömisistä, kohta olisi ollut ovella pari raivotarta miliisin kanssa hakemassa lapsia huostaanottoon kun saavat muka epäterveellistä ruokaa, heitä nääs pahoinpidetään.- Niin tai näin
Samoin täällä. Tosin sillä erolla, että siltikin yksi perheemme lapsista sairastui yli 20 vuotta sitten ykköstyypin diabetekseen. Muut ovat täysin terveitä, eikä diabeetikkolapsellammekaan ole kuin diabetes. Ei siis minkäänsortin allergioita tai muita. Perheenjäsenillämme on myös aina ollut hyvä vastustuskyky ja flunssat yms. ovatkin vain harvoin vaivanamme.
Kaikki lapsemme ovat syöneet aina samaa ruokaa. Lapset ovat myös aina asuneet samassa paikassa, ympäristökään ei siis ole voinut vaikuttaa (nyt heistä tosin enää yksi asuu kotona). Suvussamme ei ole muita diabeetikkoja, ei ykkösiä eikä kakkosia. Lapsemme ovat myös saaneet samat rokotteet.
Joten en kyllä uskaltaisi kovin voimakkaasti syyttää jotain tiettyä ruokaraaka-ainetta 1-tyypin diabeteksen puhkeamissyyksi. Sattumaa lienee ainakin se, että perheemme lapsista juuri tämä keskimmäinen sairastui jostain syystä diabetekseen. Hän on joka tapauksessa hieno lapsi - rakas, kaunis ja elämässä pärjäävä - aivan kuten muutkin lapsemme. Jokaisesta olemme yhtä ylpeitä. Ja suolaa ja raakamaitoa kuluu kaikilla edelleen kenties vähän liikaakin ;) - niin se on
Niin tai näin kirjoitti:
Samoin täällä. Tosin sillä erolla, että siltikin yksi perheemme lapsista sairastui yli 20 vuotta sitten ykköstyypin diabetekseen. Muut ovat täysin terveitä, eikä diabeetikkolapsellammekaan ole kuin diabetes. Ei siis minkäänsortin allergioita tai muita. Perheenjäsenillämme on myös aina ollut hyvä vastustuskyky ja flunssat yms. ovatkin vain harvoin vaivanamme.
Kaikki lapsemme ovat syöneet aina samaa ruokaa. Lapset ovat myös aina asuneet samassa paikassa, ympäristökään ei siis ole voinut vaikuttaa (nyt heistä tosin enää yksi asuu kotona). Suvussamme ei ole muita diabeetikkoja, ei ykkösiä eikä kakkosia. Lapsemme ovat myös saaneet samat rokotteet.
Joten en kyllä uskaltaisi kovin voimakkaasti syyttää jotain tiettyä ruokaraaka-ainetta 1-tyypin diabeteksen puhkeamissyyksi. Sattumaa lienee ainakin se, että perheemme lapsista juuri tämä keskimmäinen sairastui jostain syystä diabetekseen. Hän on joka tapauksessa hieno lapsi - rakas, kaunis ja elämässä pärjäävä - aivan kuten muutkin lapsemme. Jokaisesta olemme yhtä ylpeitä. Ja suolaa ja raakamaitoa kuluu kaikilla edelleen kenties vähän liikaakin ;)Yleensäkin on noin, että perheestä sairastuu vain yksi lapsi vaikka kaikilla on samat olosuhteet. Eli sairastumiseen tarvitaan nykykäsityksen mukaan herkkyys niin sitten se voi joko tulla tai olla tulematta. Varmaa siinä ei ole mikään.
Mutta siihen en jaksa uskoa, että herkkyys eli taipumus 1-tyyppiin olisi lisääntynyt ja nimenomaan juuri Suomessa. Jokin tekijä täytyy olla muuttunut ympäristössämme ja lastemme ympäristössä. Ehkä ruokien lisäaineet on yksi ja mitä lie. - sairaalassa ulkomail
niin se on kirjoitti:
Yleensäkin on noin, että perheestä sairastuu vain yksi lapsi vaikka kaikilla on samat olosuhteet. Eli sairastumiseen tarvitaan nykykäsityksen mukaan herkkyys niin sitten se voi joko tulla tai olla tulematta. Varmaa siinä ei ole mikään.
Mutta siihen en jaksa uskoa, että herkkyys eli taipumus 1-tyyppiin olisi lisääntynyt ja nimenomaan juuri Suomessa. Jokin tekijä täytyy olla muuttunut ympäristössämme ja lastemme ympäristössä. Ehkä ruokien lisäaineet on yksi ja mitä lie.Sanon omalta kohdaltani tämän: uskoin että ei saa syödä tuota suolaa ja ihmettelin miksi ole aina niin väsynyt? Labroissa otettu P-NA aina 136-137 niin kauan kuin muistan, Minulla on ollut verenpainelääkkeet yli 20 v..
No olin etelässä Turkissa viikon ja siellä oli tosi kuumaa, söin paikallisia ruokia ja hedelmiä, tultuani kotiin, 3 pv:n päästä lähdettii Tallinnaan ja siellä kin oli kuumaa, poislähtiessä istuin penkillä aamulla satamassa ja alkoi totisesti väsyttää, mies oli vieressä eikä huomannut mitään. Heräsinkin sairaalassa, minulla ei ollut yhtään suolaa kehossa?? Tiputettiin monta pussia suolaa ainakin4 pussia ja ties mitä muuta, olivat ottaneet hirvittän kattavat veri ym. kokeet ja muussa ei ollut vikaa, vain suola puuttui. Lääkärit ihmetteli miten se on mahdollista että on käsketty välttämään 2.dia potilaan suolaa kun verenpainelääkkeet ym. ne vielä poistaa, näytin pillerit niille. Ennätin viimeiseen lähtevään laivaan yöllä, olo koheni päivän aikaan kummasti, että uskalsivat laittaa Suomeen, viinalla ei ollut osuutta, sain halvalla kaikki hoidot ja kattavat veri-maksa-munuais ym.ym. kokeet ja siellä kyllä päitä pyöriteltiin tämän suolajutun vuoksi.
Jokainen saa päättää suolasta mutta minä opin sen kantapään kautta.
Sen jälkeen en ole enää uskonut mitään suolajuttuja, syön suolaista jos sille tuntuu ja lenkille otan suolavettä mukaan, ja banaanin. - suola on IN
sairaalassa ulkomail kirjoitti:
Sanon omalta kohdaltani tämän: uskoin että ei saa syödä tuota suolaa ja ihmettelin miksi ole aina niin väsynyt? Labroissa otettu P-NA aina 136-137 niin kauan kuin muistan, Minulla on ollut verenpainelääkkeet yli 20 v..
No olin etelässä Turkissa viikon ja siellä oli tosi kuumaa, söin paikallisia ruokia ja hedelmiä, tultuani kotiin, 3 pv:n päästä lähdettii Tallinnaan ja siellä kin oli kuumaa, poislähtiessä istuin penkillä aamulla satamassa ja alkoi totisesti väsyttää, mies oli vieressä eikä huomannut mitään. Heräsinkin sairaalassa, minulla ei ollut yhtään suolaa kehossa?? Tiputettiin monta pussia suolaa ainakin4 pussia ja ties mitä muuta, olivat ottaneet hirvittän kattavat veri ym. kokeet ja muussa ei ollut vikaa, vain suola puuttui. Lääkärit ihmetteli miten se on mahdollista että on käsketty välttämään 2.dia potilaan suolaa kun verenpainelääkkeet ym. ne vielä poistaa, näytin pillerit niille. Ennätin viimeiseen lähtevään laivaan yöllä, olo koheni päivän aikaan kummasti, että uskalsivat laittaa Suomeen, viinalla ei ollut osuutta, sain halvalla kaikki hoidot ja kattavat veri-maksa-munuais ym.ym. kokeet ja siellä kyllä päitä pyöriteltiin tämän suolajutun vuoksi.
Jokainen saa päättää suolasta mutta minä opin sen kantapään kautta.
Sen jälkeen en ole enää uskonut mitään suolajuttuja, syön suolaista jos sille tuntuu ja lenkille otan suolavettä mukaan, ja banaanin.Tunnen erään vanhuksen joka oli mennyt lääkäriin väsymyksen ja voimattomuuden takia. Lääkäri oli ilman mitään kokeita sanonut "menkää kauppaan ja ostakaa suolasilli ja syökää se". Mummu teki työtä käskettyä ja väsymys katosi sillä.
- Kaikki suolast
Tietoa suolasta:
http://www.elisanet.fi/faro/suola/suolasta.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995